Project ForeverYoung: Mégane Berline (gespot op de sloop)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

haha, nee in de genoemde periode heb ik maar liefst 7 keer bij de pomp gestaan hoor... :( :wink:

in de 2 weken rond kerst, dat m'n werk dicht was heeft ie wel veel stil gestaan...

22-12 heb ik 'm volgegooid en pas 7 januari hoefde ik weer. nauwelijks met de auto gereden toen.

volgende keer als ik iets heb maak ik een project topic, is misschien wat overzichtelijker voor de diverse probleempjes (I)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Kim [meganerat]
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 3 jun 2005 16:41
Locatie: There where my car is.

dan begrijp ik dat je wat wil besparen :lol: das een tank per week dan rij je aardig wat af. :worship:
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Johan schreef:
ForeverYoung schreef: Maandagochtend is er nieuwe olie in gekomen, wat er eerst inzat weet ik niet, maar nu zit er Kroon 10w40 in. Minerale olie overigens omdat m'n pa
synthetisch niet vertrouwd vind, iets met keerringen enzo die daar niet tegen zouden kunnen, en ik neem dan liever het zekere voor het onzekere,
ondanks dat synthetisch iets zuiniger zou moeten zijn.
half-synthetisch dus. Volledig minerale olie gooien we allang niet meer in onze autos.
dus je hebt eigenlijk alleen nog maar half-synthetisch en vol-synthetisch? of A of B?

bij het laten leeglopen kwamen we in de oude olie trouwens ijzerdeeltjes tegen, ook 1tje van +/- een halve centimeter omvang, is dat normaal?

zostraks ff bij de dealer hier in Emmen geweest, gevraagd wat een lambda sonde ongeveer kost. dat is namelijk 1 van de dingen die ik verdenk van het veroorzaken van m'n hogere verbruik. vooral omdat Martijn de Haas in een ander topic iets zei over een zwarte uitlaat, dat zag ik bij mij ook op een plekje waar het niet helemaal 100% dicht was, helemaal zwart.

maar om een lang verhaal kort te maken, kost ongeveer 180 euro zo'n lambda sonde....

en dan nog wat: in hoeverre werkt een lek uitlaatspruitstuk door op het verbruik?

vorige zomer zei m'n pa dat m'n uitlaatspruitstuk lek was, dat kon ie horen zei die. Ik zelf hoor het absoluut niet, niet in de auto en niet buiten de auto. Maar het zou wel wat verklaren.... Schiet me alleen nu pas te binnen :)

Wie moet ik PM-spammen om dit verplaatst te krijgen naar het Projecten gedeelte, is volgens mij een stuk handiger dan voor elk probleempje een nieuw topic (heb nu deze voor verbruik, en het ACT: Mégane gebruikt voor moeilijk koud starten)
Laatst gewijzigd door Edward op vr 20 jan 2006 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Ijzerdeeltjes in de olie is nooit goed.. :S

Ik zou Frank M. even PMen voor het verplaatsen..
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

ForeverYoung schreef:
Johan schreef:
half-synthetisch dus. Volledig minerale olie gooien we allang niet meer in onze autos.
dus je hebt eigenlijk alleen nog maar half-synthetisch en vol-synthetisch? of A of B?
mineraal, half- en volsyntetisch. Maar minerale olie wordt bijna niet meer verkocht. Minerale olie wordt vaak gebruikt als inloop olie. Maar die Kroon olie dat is waarschijnlijk Emperol 10W40 en die is halfsyntetisch.
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Kroon Multigrade 10w40 is wat er maandag in is gekomen. Staat nog een verpakking in de schuur, dus heb 't zojuist ff nagekeken.

Geen idee wat er reeds inzat, dat is iets van voordat ik 'm kocht.

Kan dus net zo goed volsynthetisch zijn geweest, al zegt m'n pa van niet :)

Toen ik de 19 nog had, is er eens Kroon Bi-Turbo 15w40 ingekomen. Volgens de verkoper was dat minerale olie.

Voordat er commentaar komt, op de flacon staat duidelijk:

voor benzine, turbo-benzine en turbo-diesel motoren. Hier heb ik nog een litertje of 2 / 2,5 van, staat in de koffer voor als ik pech krijg en olie nodig heb, ofzo. Emperol heb ik ook nog een half litertje van staan overigens...

Zag op de website van Kroon wel ergens minerale olie staan, maar dat was bakolie of remolie.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

je hebt het dus over een olie op synthetische basis ofwel een half syntheet

maar ff over dat verbruik ..
ja tuuur lijk doet een gescheurd spruitstuk er aan mee !
je lamda sonde meet de hoeveelheid zuurstof in je uitlaat gassen, gaat daar mee de hoeveelheid ingespoten brandstof bepalen ..
door een gescheurd spruit stuk krijg je andere waardes dus ook een andere ingespoten hoeveelheid !
verder lees ik ook niet terug of je en zo ja hoe vaak je je bandespanning na kijkt ...
ook erg ! belangrijk voor het verbruik
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

geef eerlijk toe, het is nu even geleden, denk maandje geleden, maar normaal elke 2 weken ongeveer, soms zelfs wel elke week.

rijd momenteel op 14 inchers staal (175/65), daar druk ik 2 bar in, 2.1 zoiets

straks met beter weer komen de 15" (195/50) lichtmetalen velgen eronder, en daar pomp ik 2.2 bar in.

is volgens mij wel redelijk, niet te weinig, niet te veel.

en ja, dat uitlaatspruitstuk.

vervangen kan ik momenteel niet, zit sinds vandaag zonder werk, dus het spruitstuk zal moeten wachten, pech gehad..

ergens in september/oktober heb ik een aantal dingetjes onder garantie laten verhelpen door de dealer waar ik 'm gekocht heb, spruitstuk kwam niet in aanmerking voor de garantie.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
baszos
Berichten: 1313
Lid geworden op: ma 11 jul 2005 19:15
Locatie: Geleen @home

xie geen foto's :p
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

:D

zat op deze reactie te wachten :worship:

de foto's komen eraan, weet nog niet of ze hier komen of in een voorsteltopic, aangezien m'n auto niet echt een project is in de zin van het woord: ik verander zelden wat aan de auto, ik rijd er liever in, veel leuker!

je kunt natuurlijk altijd op de link klikken in m'n signature, die gaat naar het projectje van Jeroen (jouw ook wel bekend van het RMC forum), staan een paar foto's op. :p
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Spruitstuk is niet echt lek, maar zit een haarscheurtje in. Dus niet een gapend groot gat, ofzo.... :)

Er werd gevraagd om foto's, dus hierbij :D (Zijn er wel veel, maar ik houd nou eenmaal van foto's....)

Bij aankoop: (Dat daarnaast was een 19 ph2 Cabrio 1.8 of 1.7 (N) )
[img]http://home.planet.nl/~wijnh386/Foto-CD ... edium).jpg[/img]
[img]http://home.planet.nl/~wijnh386/Foto-CD ... edium).jpg[/img]
Hier met m'n vorige wagentje en een G0lf.
[img]http://home.planet.nl/~wijnh386/Foto-CD ... edium).jpg[/img]
[img]http://home.planet.nl/~wijnh386/Foto-CD ... edium).jpg[/img]
[img]http://home.planet.nl/~wijnh386/Foto-CD ... edium).jpg[/img]
[img]http://home.planet.nl/~wijnh386/Foto-CD ... edium).jpg[/img]
[img]http://home.planet.nl/~wijnh386/Foto-CD ... edium).jpg[/img]
[img]http://home.planet.nl/~wijnh386/Foto-CD ... edium).jpg[/img]

Nog wat fotootjes van de 19 Cabrio :~
[img]http://home.planet.nl/~wijnh386/Foto-CD ... edium).jpg[/img]
[img]http://home.planet.nl/~wijnh386/Foto-CD ... edium).jpg[/img]
[img]http://home.planet.nl/~wijnh386/Foto-CD ... edium).jpg[/img]

Op Automaxx Summer Edition 2005, had 'm hier nog geen week geloof ik :) Met kentekenplaathouders van de dealer er nog op, hahaha :wink:
[img]http://home.planet.nl/~wijnh386/Foto-CD ... resize.jpg[/img]

Hier bij een kennis naast het huis:
[img]http://home.planet.nl/~wijnh386/Foto-CD ... resize.jpg[/img]
met het motorkappie open :p
[img]http://home.planet.nl/~wijnh386/Foto-CD ... resize.jpg[/img]

Renault19.nl Meeting in Apeldoorn 11 September 2005: Deze 3 foto's zijn niet van mij overigens.. Hier zat de spoiler er net een paar weken op (Y)
[img]http://home.planet.nl/~wijnh386/Renault ... 005_46.jpg[/img]
[img]http://home.planet.nl/~wijnh386/Renault ... 20bart.jpg[/img]
[img]http://home.planet.nl/~wijnh386/Renault ... robert.jpg[/img]

In Scheveningen:
[img]http://home.planet.nl/~wijnh386/Foto-CD ... edium).jpg[/img]
[img]http://home.planet.nl/~wijnh386/Foto-CD ... edium).jpg[/img]
[img]http://home.planet.nl/~wijnh386/Foto-CD ... edium).jpg[/img]

Hier wat foto's van de sportvelgen:
[img]http://home.planet.nl/~wijnh386/Foto-CD ... edium).jpg[/img]
En hier waren we de boel op de camping aan het opruimen:
[img]http://home.planet.nl/~wijnh386/Foto-CD ... edium).jpg[/img]
[img]http://home.planet.nl/~wijnh386/Foto-CD ... edium).jpg[/img]
[img]http://home.planet.nl/~wijnh386/Foto-CD ... edium).jpg[/img]
[img]http://home.planet.nl/~wijnh386/Foto-CD ... edium).jpg[/img]
[img]http://home.planet.nl/~wijnh386/Foto-CD ... edium).jpg[/img]

Een Renault trekhaakdop, jawel! (Met dank aan Martijn *Baccara* (Y) )
[img]http://home.planet.nl/~wijnh386/Foto-CD ... e/0012.jpg[/img]

die universele uitlaat gaat er nog onder weg, vind 'm niet echt mooi, als ik het geld weer kan missen (nu helaas werkloos) komt er een andere onder.
Laatst gewijzigd door Edward op wo 22 mar 2006 1:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Probleempje:

als het hard waait op de weg, zoals donderdag en vrijdag, lijkt het wel of er iets goed mis is met de fuseekogels of stuurkogels, de auto laat zich makkelijk wegblazen zodat ik steeds een stuk naar links ga of naar rechts en dan daarna bijvoorbeeld gelijk weer naar links, vind dit erg vervelend,

alleen is het ook zo; onder normale omstandigheden met weinig wind gaat ie perfect rechtdoor :@

het lijkt nu wel erger dan eerst, kan het zijn dat er iets van speling op de stuurkogels of fuseekogels zit? en dat dat eigenlijk alleen goed naar voren komt met veel (zij)wind/rukwinden?

windgevoelig was ie altijd al een beetje, m'n 19 nog iets meer, maar het begint nu wel heel irritant te worden (vandaag nergens last van gehad, maar gister en eergister ergerde ik me kapot.... had een lange rit en dan wordt het op den duur erg vermoeiend)

het gaat om de auto die je op de bovenstaande foto's ziet :wink: (D) :p
Laatst gewijzigd door Edward op wo 22 mar 2006 1:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Klein probleempje: (denk dat ik er een traditie van ga maken om elke post zo te beginnen :D )

Spiegelverwarming links lijkt het niet te doen.

Als ik de achterruitverwarming aanzet, is het de bedoeling dat de achterruit en de beide spiegels verwarmd worden.

Bij de linker buitenspiegel valt het me al een tijdje op dat er niks gebeurt, terwijl bij de rechter er wel iets lijkt te veranderen.

Vandaag even gekeken, kapje binnen los en daar zit een stekker, die overigens goed vastzit, met in de stekker 5 draadjes. Haal ik rechts het kapje ook weg, kom ik isolatiemateriaal tegen wat links niet zit :@ en tel ik 7 draadjes......

Is dit nu de reden dat links niet verwarmd, omdat er draadjes missen (rechts zit natuurlijk ook nog de buitentemperatuurmeter, ik weet alleen niet hoeveel draadjes die gebruikt. Of 1 of 2 dus)

Heb het ook ff bij de dealer gevraagd, daar konden ze het me niet vertellen, maar zei wel dat als de isolatie mist, de kans groot is dat er ooit schade is geweest met de spiegel.

Als dat zo is, zou het dan ook kunnen dat er een niet-verwarmde maar wel electrisch verstelbare spiegel terug is geplaatst? Of is een electrisch verstelbare spiegel altijd een verwarmde spiegel?

Of mag ik op zoek naar een kapotte zekering, wat op zich wel raar zou zijn als je bedenkt dat rechts het wel gewoon doet... :bonk:

Het probleempje uit m'n vorige post, ik dacht zelf dus aan speling op de stuurkogels, dat legde ik bij die kerel van de dealer voor en die zei dat dat onmogelijk was, dan zou ik het onder elke omstandigheid moeten hebben..
Gister overigens een APK afspraak gemaakt, 17 maart gaat ie d'r voor, 20 maart moet ie weer gekeurd zijn namelijk, en die kerel had het over stabilisatorrubbers, wat wel vaker voorkwam bij de Mégane, iemand die mij uitsluitsel of in ieder geval een hint kan geven zodat ik die rommel vervangen kan en fluitend door de keuring kom?

Bij voorbaat dank!
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Oh ja, ik wil het ook wel doormeten, als iemand even duidelijk uitlegt hoe ik dat moet doen, dan zal ik het stof vast even van het multimetertje blazen :D

edit: het glasje heb ik al voorzichtig los gehad, daar zitten de beide stekkertjes goed.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Zo, ik weet meer...

Ik had eerder vandaag al gedacht aan doormeten, met de multimeter, maar als je een spanningszoeker hebt liggen is dat net ff een beetje makkelijker :D

bij inschakelen van de achterruitverwarming (hiervoor moest helaas ook de motor draaien, koud stationair, rijdend doormeten is me nog niet gelukt ;) ) krijg ik op 1 uitgang in de stekker stroom die bij uitschakelen achterruitverwarming weggaat, bij de rechter buitenspiegel net zo,

met het verschil dat de spanningszoeker daar eerder contact heeft :s

links moet ik eerst de pen van de spanningszoeker wat bewegen :evil:

betekent dus dat ie niet goed contact maakt ofzo, als ie aangesloten zit.

ik heb (puur om te testen :D ) ff lekker een rondje Emmen gedaan, en toen ik bijna in m'n wijk was ben ik nog even doorgereden naar Nieuw-Amsterdam, vandaaruit de autoweg op en weer terug naar huis.

even de glaasjes in de spiegels gevoeld, en links was ijskoud :nee: terwijl ik bij rechts duidelijk kon merken dat de achterruitverwarming aan had gestaan :@
zal contactspray hier kunnen helpen, of iets soortgelijks?

had vanmiddag voordat ik ging spanningzoeken het idee om contactspray in te spuiten, maar tussen al die spuitbussen had m'n pa geen contactspray (wel een stuk of 7 spuitbussen cockpitspray :D ) en WD40 leek me ook niet zo'n goed idee ;) )
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Edward(ForeverYoung) schreef: Als dat zo is, zou het dan ook kunnen dat er een niet-verwarmde maar wel electrisch verstelbare spiegel terug is geplaatst? Of is een electrisch verstelbare spiegel altijd een verwarmde spiegel?
Kon de dealer je dat niet vertellen? :)
Als ik kijk op hartsant.nl zie ik dat dat alleen bij een Scenic het geval lijkt te kunnen :D
Dus Mégane = hand of elktrisch & verwarmd :)
Edward(ForeverYoung) schreef:Of mag ik op zoek naar een kapotte zekering, wat op zich wel raar zou zijn als je bedenkt dat rechts het wel gewoon doet... :bonk:
Les 1: Controleer eerst ALTIJD je zekeringen ;)
Edward(ForeverYoung) schreef:betekent dus dat ie niet goed contact maakt ofzo, als ie aangesloten zit.
Stekker al schoongemaakt? --> corrosie? :D
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

antwoord op je 1e vraag: dat heb ik dan net weer niet gevraagd.. :p
mijn vraag was of het klopte dat er links 5 draadjes zaten en rechts 7, later bedacht ik me dat die temperatuursensor natuurlijk ook in de rechter buitenspiegel zit, maar dat was toen ik dat bericht zat te typen en al lang weer thuis zat.

ondertussen ben ik er wel achter dat het aantal draadjes wel zal kloppen, die ene waar de verwarming doorheen gaat zit op beide stekkers/spiegels en krijgen ook beide stroom (Y)

het complete achterruitverwarmingssysteem werkt op 1 zekering, ben ik ondertussen ook achter gekomen (search op forum Mégane Club)

stekkertje is van plastic, en valt weinig aan schoon te maken. heb ook nog geprobeerd om het betreffende draadje 'terug' te duwen in het stekkertje, maar zoals verwacht werkte dat niet, er zit ook niet zoveel speling op dat ik dat verdenk.

Les 1 is een goede, ben al eens stil komen te staan door een zekering die even geen contact meer maakte :p en na wegslepen door een maat kon de garage niks vinden, maar nadat ze alle zekeringen eruit hadden gehad en hadden doorgemeten, startte die weer :lol: (mankeerde niks aan de zekeringen...)

Renault & Electronica = trouble :D

zal morgen het glaasje nog eens loswrikken (met beleid natuurlijk (Y) ) en die 2 stekkertjes ook even doormeten, kijken hoe ver het stroompje eigenlijk gaat :smile:
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Edward(ForeverYoung) schreef:antwoord op je 1e vraag: dat heb ik dan net weer niet gevraagd.. :p
mijn vraag was of het klopte dat er links 5 draadjes zaten en rechts 7, later bedacht ik me dat die temperatuursensor natuurlijk ook in de rechter buitenspiegel zit, maar dat was toen ik dat bericht zat te typen en al lang weer thuis zat.
Klinkt logisch, extra draadjes voor de sensor ;)
Edward(ForeverYoung) schreef: stekkertje is van plastic, en valt weinig aan schoon te maken. heb ook nog geprobeerd om het betreffende draadje 'terug' te duwen in het stekkertje, maar zoals verwacht werkte dat niet, er zit ook niet zoveel speling op dat ik dat verdenk.
Plastic geleid geen stroom... :p
Er zal toch ergens iets van metaal moeten zitten ;)

Maarreuh... Terugduwen van een draadje?
Zit er een draadje los? Los uit de stekker?
:foto: ?
Edward(ForeverYoung) schreef: Les 1 is een goede, ben al eens stil komen te staan door een zekering die even geen contact meer maakte :p en na wegslepen door een maat kon de garage niks vinden, maar nadat ze alle zekeringen eruit hadden gehad en hadden doorgemeten, startte die weer :lol: (mankeerde niks aan de zekeringen...)
Leek waarschijnlijk nix te mankeren...
Geloof me... Dat gebeurd wel vaker ;)

Edward(ForeverYoung) schreef:Renault & Electronica = trouble :D
Das niet alleen bij Renault ;)

Edward(ForeverYoung) schreef: zal morgen het glaasje nog eens loswrikken (met beleid natuurlijk (Y) ) en die 2 stekkertjes ook even doormeten, kijken hoe ver het stroompje eigenlijk gaat :smile:
Succes :D
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Jacco Osté schreef:Klinkt logisch, extra draadjes voor de sensor ;)
Natuurlijk, maar dat was nog even niet in me opgekomen toen ik bij de dealer stond. Die kerel van het magazijn had er waarschijnlijk ook niet aan gedacht.
Jacco Osté schreef:Plastic geleid geen stroom... :p
Er zal toch ergens iets van metaal moeten zitten ;)
De draadjes of binnenin wel, maar de stekker zelf niet. Zal morgen even kijken wat ik kan doen.
Jacco Osté schreef:Maarreuh... Terugduwen van een draadje?
Zit er een draadje los? Los uit de stekker?
:foto: ?
Neeeee niet vragen om foto's :( :D dat goedkope digitale cameraatje gaat het natuurlijk niet doen omdat er te weinig licht is :gun: en als ie het doet is de stekker 'veel te ver weg' op het fotootje. Het draadje kan heel iets bewegen in de stekker, maar maakt voor doormeten geen verschil dus ik neem aan eenmaal aangesloten ook niet.
Edward(ForeverYoung) schreef: Les 1 is een goede, ben al eens stil komen te staan door een zekering die even geen contact meer maakte :p en na wegslepen door een maat kon de garage niks vinden, maar nadat ze alle zekeringen eruit hadden gehad en hadden doorgemeten, startte die weer :lol: (mankeerde niks aan de zekeringen...)
Jacco Osté schreef:Leek waarschijnlijk nix te mankeren...
Geloof me... Dat gebeurd wel vaker ;)
Daarna nooit meer last van gehad. In anderhalf jaar niet! Dus zal echt even geen contact meer hebben gemaakt.
Edward(ForeverYoung) schreef:Renault & Electronica = trouble :D
Jacco Osté schreef:Das niet alleen bij Renault ;)
Nee ok. Enkele andere merken kunnen er ook wat van idd
Edward(ForeverYoung) schreef: zal morgen het glaasje nog eens loswrikken (met beleid natuurlijk (Y) ) en die 2 stekkertjes ook even doormeten, kijken hoe ver het stroompje eigenlijk gaat :smile:
Jacco Osté schreef:Succes :D
Thanx!
Jacco Osté schreef:Zit er een draadje los?
Bij mij of bij de auto :D
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

bij jouw zeker :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Edward(ForeverYoung) schreef:
Jacco Osté schreef:Plastic geleid geen stroom... :p
Er zal toch ergens iets van metaal moeten zitten ;)
De draadjes of binnenin wel, maar de stekker zelf niet. Zal morgen even kijken wat ik kan doen.
Stekker is toch om door te verbinden? ;)
Als je de stekker loshaalt, zul je toch echt een stukkie metaal tegenkomen, dat moet je even controleren :)
Edward(ForeverYoung) schreef:
Jacco Osté schreef:Maarreuh... Terugduwen van een draadje?
Zit er een draadje los? Los uit de stekker?
:foto: ?
Neeeee niet vragen om foto's
Owkey :D :P
Maar toch is een draadje terugduwen niet goed :lol:


Edward(ForeverYoung) schreef:
Jacco Osté schreef:Leek waarschijnlijk nix te mankeren...
Geloof me... Dat gebeurd wel vaker ;)
Daarna nooit meer last van gehad. In anderhalf jaar niet! Dus zal echt even geen contact meer hebben gemaakt.
Ik zeg ook niet dat dat bij jou het geval was, alleen dat het wel vaker gebeurd dat het lijkt alsof ze nog heel zijn, terwijl dat niet zo is ;)

Edward(ForeverYoung) schreef:
Jacco Osté schreef:Zit er een draadje los?
Bij mij of bij de auto :D
Dat laten we maar int midden ;)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

canonballman schreef:Ik zou eens de aanschaf van een suzuki alto overwegen......
Op gas wha ha ha ha ha :lol: :lol:
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

ga je je megane nog verlagen??
zonde van die 19
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Misschien...

Misschien ook niet.. :D

Idd jammer dat ik de 19 niet meer heb, en op de foto's in dit topic staat ie niet eens op z'n mooist :p
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Wat had die cabrio geraakt??
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Zal kijken wat ik kan doen morgen, maar ik garandeer niks (foto's)
Jacco Osté schreef:
Edward(ForeverYoung) schreef:
Jacco Osté schreef:Leek waarschijnlijk nix te mankeren...
Geloof me... Dat gebeurd wel vaker ;)
Daarna nooit meer last van gehad. In anderhalf jaar niet! Dus zal echt even geen contact meer hebben gemaakt.
Ik zeg ook niet dat dat bij jou het geval was, alleen dat het wel vaker gebeurd dat het lijkt alsof ze nog heel zijn, terwijl dat niet zo is ;)
Oh zo, dus zelfs al meet je ze door, kunnen ze alsnog kaputt zijn?
Jacco Osté schreef:
Edward(ForeverYoung) schreef:
Jacco Osté schreef:Zit er een draadje los?
Bij mij of bij de auto :D
Dat laten we maar int midden ;)
Naja, Luco gaf het goeie antwoord al :lol: :lol: (Y)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Hesselgouda schreef:Wat had die cabrio geraakt??
Weet niet. Maar was wel eeuwig zonde.

En die velgen die eronder zaten :worship: :worship: (Y)

alleen moeilijk schoonmaken :D
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Edward(ForeverYoung) schreef: Oh zo, dus zelfs al meet je ze door, kunnen ze alsnog kaputt zijn?
Je hebt wel op de stekker gemeten, als daar prik op zit is het prima ;)
(Sorry, ik zat gisteren echt te slapen :lol: )
Dan is het verwarmingselementje dus gewoon kaduuk lijkt me :)
Edward(ForeverYoung) schreef:
Jacco Osté schreef:
Edward(ForeverYoung) schreef:
Jacco Osté schreef:Zit er een draadje los?
Bij mij of bij de auto :D
Dat laten we maar int midden ;)
Naja, Luco gaf het goeie antwoord al :lol: :lol: (Y)
Jij zegt het ;)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Jacco Osté schreef:
Edward(ForeverYoung) schreef: Oh zo, dus zelfs al meet je ze door, kunnen ze alsnog kaputt zijn?
Je hebt wel op de stekker gemeten, als daar prik op zit is het prima ;)
(Sorry, ik zat gisteren echt te slapen :lol: )
Dan is het verwarmingselementje dus gewoon kaduuk lijkt me :)
volgens mij ben je dan vandaag ook niet al te helder :) :wink:
het zekeringen verhaal ging over dat ik eens stil ben komen te staan met de 19, omdat een zekeringetje geen contact meer maakte (ofzoiets)
heb me laten wegslepen naar de garage, die de zekeringen doormat (zij begonnen ook netjes bij Les 1 :D )
zekeringen waren allemaal goed, dus ze hebben ze allemaal teruggedrukt en viola probleem opgelost! :smoke:

verwarmingselementje? vertel, waar vind ik dat (in de spiegel neem ik dus aan?)

ik heb inderdaad gewoon stroom op het draadje/pinnetje van de spiegelverwarming, op beide spiegels maar bij de rechter spiegel (het rechter stekkertje) hoef ik het pinnetje maar aan te raken met de spanningzoeker, en het lampje gaat al branden.

bij de linker spiegel (het linker stekkertje) krijg ik geen stroom als ik de spanningzoeker op het draadje zet, maar pas als ik de spanningzoeker 'scheef' beweeg.

kan het niet beter uitleggen dan dit. ik ga nu ff kijken of het stroompje uberhaupt bij het glaasje aankomt (meten is weten he :D )
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

UPDATE:

op 1 van de draadjes die op het spiegelglaasje steken heb ik stroom, op de andere NIET.

Hoort dit zo, of is dit het probleem waarnaar ik op zoek ben? (EDIT: weer niet nagedacht, die andere is natuurlijk de verstelling, en die zal alleen stroom krijgen als ik het daarvoor bestemde knopje gebruik! (S) dus conclusie: stroom komt netjes door in de spiegel maar het verwarmingselementjedinges zal kaduuk wezen :) )

Dat loszittende draadje in de stekker heb ik me verbeeld, die zit er hartstikke mooi in, heb het stekkertje nog niet los gehad (lijkt me niet verstandig, straks krijg ik 'm nooit weer in elkaar, ik vraag wel iemand om hulp als het probleem daar blijkt te zitten.)

Spanningzoeker heeft nog altijd niet direct contact met het draadje in de stekker, behalve als ik 'm scheef hou, wat bij de rechter spiegel niet nodig is.

wat kennelijk voor de werking niet uitmaakt aangezien de stroom elke keer dat ik meet, netjes doorkomt bij het spiegelglaasje (Y)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Op het RMC forum heb ik te horen gekregen dat het verwarmingselement in het glaasje zit, dus zal binnenkort een nieuw glaasje halen bij de dealer, of een mooie vinden op de sloop en hopen dat die goed is (zit een beetje krap bij kas tegenwoordig)

Ik had ook nog even geprobeerd om de stekkertjes om te wisselen, voor de werking van de electronische verstelling maakt dit niet uit, en ook de achterruitverwarming blijft links uit.

Nu nog even hopen dat ik niet per ongeluk de zekering eruit geblazen heb :D (Ik ga later op de avond nog even een stuk rijden, kijken of die het nog steeds doet aan de rechterkant)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Update:

gister m'n sjonnie-style :wink: universele einddemper eronder weg getrokken :wink: en vervangen door een Simons Sportsystems stalen sportdemper ( http://www.ray.se is hun website, maar is in het Zweeds en niet in Engels oid)

die had ik besteld bij Stroeve Motorsport, en zaterdagmiddag even opgehaald. Staal omdat RVS toch wel een flink stukkie duurder is, en dat doe ik dan over 3 of 4 jaar wel een keer, als de stalen demper een jaar of 2, 3 goed blijft ben ik tevreden.

de japstyle universele demper beviel me niet, en omdat ik steeds gedonder met dat ding had, en het pijpje ernaartoe ook niet netjes gasdicht was, heb ik samen met m'n pa besloten om die er onder weg te gooien en een 'echte' sportdempert te monteren. m'n pa heeft 'm nu ook betaald, ik betaal 'm terug als ik financieel weer wat beter zit.

staat trouwens stukken netter, het Simons uitlaatje, veel minder opvallend dan dat veel te grote japstyle ding. en veel makkelijker te monteren, hangt netjes in de ophangrubbers nu.

verder is er weinig aan m'n auto veranderd, behalve dan dat ik al weken last heb van het linker sproeiertje van de wiswas installatie, die of verstopt is, of naar de klote.
ben ondertussen al een keer of 10 aan het stellen geweest met veiligheidsspeld, dan is het even goed, maar even later is het straaltje of weg, of veel te zwak, of veel te hoog op het raam, of veel te laag (zonder dat ik ook maar iets heb veranderd :( ) zelfs een keer dat na het dichtdoen van de motorkap ik weer opnieuw mocht gaan stellen, terwijl dat ik net daarvoor nog gedaan had :bonk:
maar morgen ga ik 'm doorblazen met lucht, dus kan zijn dat het probleem dan weg is. anders het sproeikopje eruit trekken en een nieuwe of 2dehandse erin. rechter sproeikopje is gewoon goed.

ook nog leuk: terwijl ik +/- een maand geleden weer eens aan het stellen was, waarbij ik een paar keer in en uit de auto moest om de ruitensproeier te proberen, ging ineens m'n linker portier van buiten niet meer open :p met hulp van een handige kennis even opgelost, een of ander onderdeeltje binnenin de deur ietwat afgebroken en met tie-wraps hersteld.
die hendel wordt tenslotte elke keer opnieuw gebruikt, dus vrij normaal dat er wat slijt, wel irritant als je steeds via de achterdeur of andere voordeur naar binnen moet :lol:

vrijdag gaat ie voor de keuring, dus allemaal ff duimen (Y) (Y), en ik laat hier wel ff weten hoe het is verlopen. :smile:
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Ik ben vanmiddag nog door een achterklep in een auto gekropen :lol:

Zet je rechtersproeier links, probleem opgelost :p
Je zit toch niet aan de rechterkant :wink:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Jacco Osté schreef:Ik ben vanmiddag nog door een achterklep in een auto gekropen :lol:

Zet je rechtersproeier links, probleem opgelost :p
Je zit toch niet aan de rechterkant :wink:
dat is wat ik noem een halve oplossing :)

want dan blijf ik me ergeren aan dat lullige straaltje wat er rechts uitkomt, en is in feite het probleem niet weg, maar verplaatst.

en aangezien ik er niet echt van hou als er iets niet helemaal werkt aan m'n auto, trek ik wel een keer een sproeiertje uit een sloop Mégane, dat is als de lucht die we er morgen doorjagen geen effect heeft.

als ik vragen mag, waarom kruip je in vredesnaam door een achterklep bij een auto naar binnen :p
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Je hebt gelijk, zou ik ook doen ;)

Omdat de auto's te dicht op elkaar stonden geparkeerd om door de deuren naar binnen te gaan :lol:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Plaats reactie