ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Bij de mijne is het gewoon zo'n plastic gevalletje,hetzelfde als het bij m'n williams was (Y)
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Florus schreef: Zorg wel dat je een versnellingsbak-vulspuit hebt,anders is het etteren geblazen (N) ,of je moet een klein trechtertje nemen met een stukje slang eraan,dan gaat het misschien ook wel bovenvandaan :)
Trechter met een eind tuinslang eraan, werkt perfect.
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

Pak wel niet een te grote slang, met een te dikke tuinslang kan de lucht er niet uit en gaat het echt klote en duurt het eeuwen...
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

dan zit je ontluchting boven op de bak dicht.. lijkt me ook niet goed
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

haha zal het dat geweest zijn, waar zit die precies?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

zit boven opde bak. zwart slangetje met een doppie er op
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

Vroeg me al af waar dat domme slangetje voor was :wink:
thanx!
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

dorpels van mijn 5gt 1987 worden momenteel gerestaureerd, zie pics in de site :

http://pg.photos.yahoo.com/ph/pierre_br ... as,8%3af,0
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

pierre schreef:dorpels van mijn 5gt 1987 worden momenteel gerestaureerd, zie pics in de site :

http://pg.photos.yahoo.com/ph/pierre_br ... as,8%3af,0
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Bram (vospower) schreef:Pak wel niet een te grote slang, met een te dikke tuinslang kan de lucht er niet uit en gaat het echt k*%$e en duurt het eeuwen...
En even á la menno de olie in een pannetje. Ik zie het je al doen met -5 graden buiten. :D
Al is die bakolie ook weer niet zó dik :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

pierre schreef:dorpels van mijn 5gt 1987 worden momenteel gerestaureerd, zie pics in de site :

http://pg.photos.yahoo.com/ph/pierre_br ... as,8%3af,0

Het blijft een megamooie 5 he :worship:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

ben dringend op zoek naar bestel nr van turbo hitte schild gtt ph2
graag via pm (Y)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

moet je es effe kijken in mijn project topic, ik geloof dat het daar al eens gepost is door iemand
R5GTT. Drive it like you stole it
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

grote hitteschild 6001009529 76,83 ex btw

kleine hitteschild startmotor 6001009580 31,98 ex btw
Marieke
Berichten: 3505
Lid geworden op: do 24 nov 2005 22:02

Onder het werken door ;) kwam ik perongeluk op deze site terecht :p :

http://www.gt-turbo.nl/index.html

al bekend? of is het iem. van hier (geweest)?

Leuke site iig :D
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

is de site van de jounges die ivo's oude blauwe GT hebben Gesloopt..
en die een rode PH1 hebben omgebouwd naar een ph2 ZWART die svennemans nu heeft...
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

weet iemand het bestelnummer of de bestelnummers van de stootstrips in de voor en achterbumper van een gtt ph2??
R 5 Convertible Rulezz
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Abel schreef:is de site van de jounges die ivo's oude blauwe GT hebben Gesloopt..
en die een rode PH1 hebben omgebouwd naar een ph2 ZWART die svennemans nu heeft...

Hee die blauwe is ook van mij geweest ..... :p
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

CChris schreef:weet iemand het bestelnummer of de bestelnummers van de stootstrips in de voor en achterbumper van een gtt ph2??
Voor: 77 00 779 710
Achter: 77 00 779 711
77 00 779 712
R34L
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 18:57
Contacteer:

Hoi,

Gisteren even wat spullen voor mijn GTT opgehaald bij Jochem, hebben we gelijk even gekeken waardoor ik turbo-druk verloor.
En passant nog even een rondje circuit van Bodegraven gepakt :P
Waarschijnlijk bleef de wastegate wat open staan waardoor hij geen normale druk op kon bouwen.
Sinds gisteren rij ik dus eindelijk weer met normale turbodruk van 0,6 bar i.p.v. 0,2-0,3 bar.

Vandaag echter klapte de intercooler uit elkaar tijdens het rijden. Er zaten al spanbanden omheen, maar dat mocht niet baten... :P
Leek op een backfire van de carburateur? Grote klap en de bovenste plastic kap eraf.

Nu volgen dus wat vraagjes:

* Is zo'n backfire normaal? Kan het kwaad? Wat is er tegen te doen?
* Aluminium intercooler, met "standaard" capaciteit? Of gelijk een grotere? (Wil naar ongeveer 180pk, andere turbo, blablabla)
* Kan het zijn dat de actuator/ wastegate opnieuw afgesteld moet worden doordat mijn nieuwe uitlaat minder tegendruk heeft?
Hij zou op 1,0 bar moeten draaien (Boostvalve, groep A carb., cup-stand)

Nu mis ik wel weer wat druk, waarschijnlijk zit de intercooler nog niet goed in elkaar en lekt hij nog steeds wat.
Wil hem graag snel op 1,0 bar hebben, ik ben boost-hooked... :D
Hij reed nu eindelijk zoals het moet, duurde alleen niet zo heel erg lang... :D

Groeten Roald.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Mark 5T kan je intercooler wel volledig aluminium maken voor je..

Moet je hem maar eens een PM sturen
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

GerryTT schreef:
CChris schreef:weet iemand het bestelnummer of de bestelnummers van de stootstrips in de voor en achterbumper van een gtt ph2??
Voor: 77 00 779 710
Achter: 77 00 779 711
77 00 779 712
tnx! (Y)
R 5 Convertible Rulezz
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

CChris schreef:
GerryTT schreef:
CChris schreef:weet iemand het bestelnummer of de bestelnummers van de stootstrips in de voor en achterbumper van een gtt ph2??
Voor: 77 00 779 710
Achter: 77 00 779 711
77 00 779 712
tnx! (Y)
Ik heb die voor strips nog wel liggen voor je, ik heb ze nieuw bestelt maar soms veranderen je plannen. Dus als je ze wilt PM maar effe (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Leon
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 15 mei 2004 18:33
Locatie: Rockanje
Contacteer:

Heeft hier iemand misschien een handleiding/uitleg voor mij, hoe je een uitlaat moet vervaardigen. Ik zou namelijk mn uitlaat van mn GTT wel geheel open willen hebben (op de einddemper na dan) En bij MB carperformance staat wel een uitlaat, maar vrij duur, dus wil het zelf gaan proberen :p
Heerlijk weer een franse auto
cspr
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 28 jun 2004 17:20
Locatie: Rozenburg

mijnes kopen ? :P
Leon
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 15 mei 2004 18:33
Locatie: Rockanje
Contacteer:

wat de auto? of een pijp? effe zonder dolle, heb je nog een open pijp liggen dan?
Heerlijk weer een franse auto
cspr
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 28 jun 2004 17:20
Locatie: Rozenburg

heb die ouwe nog wel geloof ik, en die ken ik wel ff aan elkaar lassen voor je...
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

R34L schreef:Hoi,

Gisteren even wat spullen voor mijn GTT opgehaald bij Jochem, hebben we gelijk even gekeken waardoor ik turbo-druk verloor.
En passant nog even een rondje circuit van Bodegraven gepakt :P
Waarschijnlijk bleef de wastegate wat open staan waardoor hij geen normale druk op kon bouwen.
Sinds gisteren rij ik dus eindelijk weer met normale turbodruk van 0,6 bar i.p.v. 0,2-0,3 bar.

Vandaag echter klapte de intercooler uit elkaar tijdens het rijden. Er zaten al spanbanden omheen, maar dat mocht niet baten... :P
Leek op een backfire van de carburateur? Grote klap en de bovenste plastic kap eraf.

Nu volgen dus wat vraagjes:

* Is zo'n backfire normaal? Kan het kwaad? Wat is er tegen te doen?
* Aluminium intercooler, met "standaard" capaciteit? Of gelijk een grotere? (Wil naar ongeveer 180pk, andere turbo, blablabla)
* Kan het zijn dat de actuator/ wastegate opnieuw afgesteld moet worden doordat mijn nieuwe uitlaat minder tegendruk heeft?
Hij zou op 1,0 bar moeten draaien (Boostvalve, groep A carb., cup-stand)

Nu mis ik wel weer wat druk, waarschijnlijk zit de intercooler nog niet goed in elkaar en lekt hij nog steeds wat.
Wil hem graag snel op 1,0 bar hebben, ik ben boost-hooked... :D
Hij reed nu eindelijk zoals het moet, duurde alleen niet zo heel erg lang... :D

Groeten Roald.
met zo'n alu intercooler en een knappe carb ken je rustig naar de 1,2 bar >-)

ff zorgen voor goeie koeling, dwz knappe radiateur en liefst een aparte oliekoeler en gaan met dat ding :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

-Ray- schreef:
R34L schreef:Hoi,

Gisteren even wat spullen voor mijn GTT opgehaald bij Jochem, hebben we gelijk even gekeken waardoor ik turbo-druk verloor.
En passant nog even een rondje circuit van Bodegraven gepakt :P
Waarschijnlijk bleef de wastegate wat open staan waardoor hij geen normale druk op kon bouwen.
Sinds gisteren rij ik dus eindelijk weer met normale turbodruk van 0,6 bar i.p.v. 0,2-0,3 bar.

Vandaag echter klapte de intercooler uit elkaar tijdens het rijden. Er zaten al spanbanden omheen, maar dat mocht niet baten... :P
Leek op een backfire van de carburateur? Grote klap en de bovenste plastic kap eraf.

Nu volgen dus wat vraagjes:

* Is zo'n backfire normaal? Kan het kwaad? Wat is er tegen te doen?
* Aluminium intercooler, met "standaard" capaciteit? Of gelijk een grotere? (Wil naar ongeveer 180pk, andere turbo, blablabla)
* Kan het zijn dat de actuator/ wastegate opnieuw afgesteld moet worden doordat mijn nieuwe uitlaat minder tegendruk heeft?
Hij zou op 1,0 bar moeten draaien (Boostvalve, groep A carb., cup-stand)

Nu mis ik wel weer wat druk, waarschijnlijk zit de intercooler nog niet goed in elkaar en lekt hij nog steeds wat.
Wil hem graag snel op 1,0 bar hebben, ik ben boost-hooked... :D
Hij reed nu eindelijk zoals het moet, duurde alleen niet zo heel erg lang... :D

Groeten Roald.
met zo'n alu intercooler en een knappe carb ken je rustig naar de 1,2 bar >-)

ff zorgen voor goeie koeling, dwz knappe radiateur en liefst een aparte oliekoeler en gaan met dat ding :)
Ik ben het er helemaal mee eens, dat zouden meer mensen moeten doen! (~)
R34L
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 18:57
Contacteer:

Oh ja, zag toen een maatje van mij er even in reed (moet toch ff horen hoe die nieuwe uitlaat klinkt he ;)) tijdens het schakelen wat rook uit de uitlaat?
Kan dat komen omdat hij wat rijk staat?

Of kan ik die hybride-turbo ook alvast gaan bestellen.... :lol:

Groeten Roald.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

bestellen kan altijd, maar wat je ziet is waarschijnlijk een keerringetje in de turbo of misschien klepsteelrubbertjes ofzo.

Tenzij je staat te dampen als een otter, lekker doorrijden joh (Y)
Olie geregeld effe peilen , op tijd verversesn en gaan met die banaan!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

"dampen als een otter"... Je verwoordt het weer schitterend, Riel! :lol:
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Bram (vospower) schreef:
-Ray- schreef: bla~~~~VET OPVOEREN~~~~bla
Ik ben het er helemaal mee eens, dat zouden meer mensen moeten doen! (~)

_________________
GTT --> kop kapot
lol >-)
rev it like a rental
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Merijn schreef:"dampen als een otter"... Je verwoordt het weer schitterend, Riel! :lol:
Niets verwoorden, ik verbeeld t me zelfs :D
[img]http://eerc.ra.utk.edu/sightline/V3N2/otter.gif[/img]

Snappie :beer:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gesloten