
ACT: 5 GT Turbo.
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Trechter met een eind tuinslang eraan, werkt perfect.Florus schreef: Zorg wel dat je een versnellingsbak-vulspuit hebt,anders is het etteren geblazen,of je moet een klein trechtertje nemen met een stukje slang eraan,dan gaat het misschien ook wel bovenvandaan
-
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
- Locatie: Catsop
Pak wel niet een te grote slang, met een te dikke tuinslang kan de lucht er niet uit en gaat het echt klote en duurt het eeuwen...
-
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
- Locatie: Catsop
haha zal het dat geweest zijn, waar zit die precies?
-
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
- Locatie: Catsop
Vroeg me al af waar dat domme slangetje voor was
thanx!
thanx!
dorpels van mijn 5gt 1987 worden momenteel gerestaureerd, zie pics in de site :
http://pg.photos.yahoo.com/ph/pierre_br ... as,8%3af,0
http://pg.photos.yahoo.com/ph/pierre_br ... as,8%3af,0
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
pierre schreef:dorpels van mijn 5gt 1987 worden momenteel gerestaureerd, zie pics in de site :
http://pg.photos.yahoo.com/ph/pierre_br ... as,8%3af,0
En even á la menno de olie in een pannetje. Ik zie het je al doen met -5 graden buiten.Bram (vospower) schreef:Pak wel niet een te grote slang, met een te dikke tuinslang kan de lucht er niet uit en gaat het echt k*%$e en duurt het eeuwen...

Al is die bakolie ook weer niet zó dik

pierre schreef:dorpels van mijn 5gt 1987 worden momenteel gerestaureerd, zie pics in de site :
http://pg.photos.yahoo.com/ph/pierre_br ... as,8%3af,0
Het blijft een megamooie 5 he

-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
Onder het werken door
kwam ik perongeluk op deze site terecht
:
http://www.gt-turbo.nl/index.html
al bekend? of is het iem. van hier (geweest)?
Leuke site iig


http://www.gt-turbo.nl/index.html
al bekend? of is het iem. van hier (geweest)?
Leuke site iig

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Abel schreef:is de site van de jounges die ivo's oude blauwe GT hebben Gesloopt..
en die een rode PH1 hebben omgebouwd naar een ph2 ZWART die svennemans nu heeft...
Hee die blauwe is ook van mij geweest .....

Hoi,
Gisteren even wat spullen voor mijn GTT opgehaald bij Jochem, hebben we gelijk even gekeken waardoor ik turbo-druk verloor.
En passant nog even een rondje circuit van Bodegraven gepakt
Waarschijnlijk bleef de wastegate wat open staan waardoor hij geen normale druk op kon bouwen.
Sinds gisteren rij ik dus eindelijk weer met normale turbodruk van 0,6 bar i.p.v. 0,2-0,3 bar.
Vandaag echter klapte de intercooler uit elkaar tijdens het rijden. Er zaten al spanbanden omheen, maar dat mocht niet baten...
Leek op een backfire van de carburateur? Grote klap en de bovenste plastic kap eraf.
Nu volgen dus wat vraagjes:
* Is zo'n backfire normaal? Kan het kwaad? Wat is er tegen te doen?
* Aluminium intercooler, met "standaard" capaciteit? Of gelijk een grotere? (Wil naar ongeveer 180pk, andere turbo, blablabla)
* Kan het zijn dat de actuator/ wastegate opnieuw afgesteld moet worden doordat mijn nieuwe uitlaat minder tegendruk heeft?
Hij zou op 1,0 bar moeten draaien (Boostvalve, groep A carb., cup-stand)
Nu mis ik wel weer wat druk, waarschijnlijk zit de intercooler nog niet goed in elkaar en lekt hij nog steeds wat.
Wil hem graag snel op 1,0 bar hebben, ik ben boost-hooked...
Hij reed nu eindelijk zoals het moet, duurde alleen niet zo heel erg lang...
Groeten Roald.
Gisteren even wat spullen voor mijn GTT opgehaald bij Jochem, hebben we gelijk even gekeken waardoor ik turbo-druk verloor.
En passant nog even een rondje circuit van Bodegraven gepakt

Waarschijnlijk bleef de wastegate wat open staan waardoor hij geen normale druk op kon bouwen.
Sinds gisteren rij ik dus eindelijk weer met normale turbodruk van 0,6 bar i.p.v. 0,2-0,3 bar.
Vandaag echter klapte de intercooler uit elkaar tijdens het rijden. Er zaten al spanbanden omheen, maar dat mocht niet baten...

Leek op een backfire van de carburateur? Grote klap en de bovenste plastic kap eraf.
Nu volgen dus wat vraagjes:
* Is zo'n backfire normaal? Kan het kwaad? Wat is er tegen te doen?
* Aluminium intercooler, met "standaard" capaciteit? Of gelijk een grotere? (Wil naar ongeveer 180pk, andere turbo, blablabla)
* Kan het zijn dat de actuator/ wastegate opnieuw afgesteld moet worden doordat mijn nieuwe uitlaat minder tegendruk heeft?
Hij zou op 1,0 bar moeten draaien (Boostvalve, groep A carb., cup-stand)
Nu mis ik wel weer wat druk, waarschijnlijk zit de intercooler nog niet goed in elkaar en lekt hij nog steeds wat.
Wil hem graag snel op 1,0 bar hebben, ik ben boost-hooked...

Hij reed nu eindelijk zoals het moet, duurde alleen niet zo heel erg lang...

Groeten Roald.
tnx!GerryTT schreef:Voor: 77 00 779 710CChris schreef:weet iemand het bestelnummer of de bestelnummers van de stootstrips in de voor en achterbumper van een gtt ph2??
Achter: 77 00 779 711
77 00 779 712

R 5 Convertible Rulezz
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Ik heb die voor strips nog wel liggen voor je, ik heb ze nieuw bestelt maar soms veranderen je plannen. Dus als je ze wilt PM maar effeCChris schreef:tnx!GerryTT schreef:Voor: 77 00 779 710CChris schreef:weet iemand het bestelnummer of de bestelnummers van de stootstrips in de voor en achterbumper van een gtt ph2??
Achter: 77 00 779 711
77 00 779 712

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Heeft hier iemand misschien een handleiding/uitleg voor mij, hoe je een uitlaat moet vervaardigen. Ik zou namelijk mn uitlaat van mn GTT wel geheel open willen hebben (op de einddemper na dan) En bij MB carperformance staat wel een uitlaat, maar vrij duur, dus wil het zelf gaan proberen 

Heerlijk weer een franse auto
mijnes kopen ? 

wat de auto? of een pijp? effe zonder dolle, heb je nog een open pijp liggen dan?
Heerlijk weer een franse auto
heb die ouwe nog wel geloof ik, en die ken ik wel ff aan elkaar lassen voor je...
met zo'n alu intercooler en een knappe carb ken je rustig naar de 1,2 barR34L schreef:Hoi,
Gisteren even wat spullen voor mijn GTT opgehaald bij Jochem, hebben we gelijk even gekeken waardoor ik turbo-druk verloor.
En passant nog even een rondje circuit van Bodegraven gepakt
Waarschijnlijk bleef de wastegate wat open staan waardoor hij geen normale druk op kon bouwen.
Sinds gisteren rij ik dus eindelijk weer met normale turbodruk van 0,6 bar i.p.v. 0,2-0,3 bar.
Vandaag echter klapte de intercooler uit elkaar tijdens het rijden. Er zaten al spanbanden omheen, maar dat mocht niet baten...
Leek op een backfire van de carburateur? Grote klap en de bovenste plastic kap eraf.
Nu volgen dus wat vraagjes:
* Is zo'n backfire normaal? Kan het kwaad? Wat is er tegen te doen?
* Aluminium intercooler, met "standaard" capaciteit? Of gelijk een grotere? (Wil naar ongeveer 180pk, andere turbo, blablabla)
* Kan het zijn dat de actuator/ wastegate opnieuw afgesteld moet worden doordat mijn nieuwe uitlaat minder tegendruk heeft?
Hij zou op 1,0 bar moeten draaien (Boostvalve, groep A carb., cup-stand)
Nu mis ik wel weer wat druk, waarschijnlijk zit de intercooler nog niet goed in elkaar en lekt hij nog steeds wat.
Wil hem graag snel op 1,0 bar hebben, ik ben boost-hooked...
Hij reed nu eindelijk zoals het moet, duurde alleen niet zo heel erg lang...
Groeten Roald.

ff zorgen voor goeie koeling, dwz knappe radiateur en liefst een aparte oliekoeler en gaan met dat ding

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
- Locatie: Catsop
Ik ben het er helemaal mee eens, dat zouden meer mensen moeten doen!-Ray- schreef:met zo'n alu intercooler en een knappe carb ken je rustig naar de 1,2 barR34L schreef:Hoi,
Gisteren even wat spullen voor mijn GTT opgehaald bij Jochem, hebben we gelijk even gekeken waardoor ik turbo-druk verloor.
En passant nog even een rondje circuit van Bodegraven gepakt
Waarschijnlijk bleef de wastegate wat open staan waardoor hij geen normale druk op kon bouwen.
Sinds gisteren rij ik dus eindelijk weer met normale turbodruk van 0,6 bar i.p.v. 0,2-0,3 bar.
Vandaag echter klapte de intercooler uit elkaar tijdens het rijden. Er zaten al spanbanden omheen, maar dat mocht niet baten...
Leek op een backfire van de carburateur? Grote klap en de bovenste plastic kap eraf.
Nu volgen dus wat vraagjes:
* Is zo'n backfire normaal? Kan het kwaad? Wat is er tegen te doen?
* Aluminium intercooler, met "standaard" capaciteit? Of gelijk een grotere? (Wil naar ongeveer 180pk, andere turbo, blablabla)
* Kan het zijn dat de actuator/ wastegate opnieuw afgesteld moet worden doordat mijn nieuwe uitlaat minder tegendruk heeft?
Hij zou op 1,0 bar moeten draaien (Boostvalve, groep A carb., cup-stand)
Nu mis ik wel weer wat druk, waarschijnlijk zit de intercooler nog niet goed in elkaar en lekt hij nog steeds wat.
Wil hem graag snel op 1,0 bar hebben, ik ben boost-hooked...
Hij reed nu eindelijk zoals het moet, duurde alleen niet zo heel erg lang...
Groeten Roald.![]()
ff zorgen voor goeie koeling, dwz knappe radiateur en liefst een aparte oliekoeler en gaan met dat ding

Oh ja, zag toen een maatje van mij er even in reed (moet toch ff horen hoe die nieuwe uitlaat klinkt he
) tijdens het schakelen wat rook uit de uitlaat?
Kan dat komen omdat hij wat rijk staat?
Of kan ik die hybride-turbo ook alvast gaan bestellen....
Groeten Roald.

Kan dat komen omdat hij wat rijk staat?
Of kan ik die hybride-turbo ook alvast gaan bestellen....

Groeten Roald.
bestellen kan altijd, maar wat je ziet is waarschijnlijk een keerringetje in de turbo of misschien klepsteelrubbertjes ofzo.
Tenzij je staat te dampen als een otter, lekker doorrijden joh
Olie geregeld effe peilen , op tijd verversesn en gaan met die banaan!
Tenzij je staat te dampen als een otter, lekker doorrijden joh

Olie geregeld effe peilen , op tijd verversesn en gaan met die banaan!
Niets verwoorden, ik verbeeld t me zelfsMerijn schreef:"dampen als een otter"... Je verwoordt het weer schitterend, Riel!

[img]http://eerc.ra.utk.edu/sightline/V3N2/otter.gif[/img]
Snappie
