Jiggy's Mustang Shelby GT (R5 GTT EVO jaren geleden exit)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Abel
Über-Spammer

1nsane

ik volg dit topic al een tijdje, ik ben namelijk ook van plan een group A carbu ombouw te laten doen, heb een mailtje gestuurd naar bccp maar daar heb ik tot op heden nog geen reactie op, ben gewoon geinteresseerd wat het kost om dit te laten doen, wat de vermogens winst is etc, dat het beter voor je motor is wist ik al (voornamelijk voor de binnenste 2 cilinders daar die normaliter armer lopen dan de buitenste 2 door de constructie van het originele spruitstuk)
Abel
Über-Spammer

de venturie op boren ongeveer 100 euro

verder weten zij ook niet wat de ombouw precies behelsd
1nsane

vreemd dan want uit diverse topics begreep ik dat bccp dat gewoon doet
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

MBcarperformance doet het ook toch? misschien hun ff mailen?
JiggyMF

Voor de geinteresseerden van zelfbouw:
bccp schreef: sproeiers kosten 8,30 excl. btw per stuk, ik heb de volgende maten op voorraad liggen:
135-145-155. 2 sproeiers incl. porto kosten 26,30

Andere maten (de gevraagde 140 + 150) worden op verzoek - tegen meerprijs boor - en na vooruitbetaling voor u gemaakt, voor 2 sproeiers op maat incl. porto komt dat op 31,92.
Voor dit geld moet je het natuurlijk wel allemaal zelf modden, en zelf ergens de venturi laten vergroten etc. En niet onbelangrijk, ergens af laten stellen ;)

grtz Jiggy
Abel
Über-Spammer

ik he voor een sproeier bij bccp 2 euro nogwat betaald en de porto kosten slaat ook nergens op.. ze stoppen het gewoon in een enveloppe
mark 5t
Contacteer:

venturies kan ik ook wel even uitdraaien hoor en kost je echt geen 100 euries
peter5GTTurbo
Contacteer:

Abel schreef:ik he voor een sproeier bij bccp 2 euro nogwat betaald en de porto kosten slaat ook nergens op.. ze stoppen het gewoon in een enveloppe
Ken je die sproeiers niet gewoon bij de plaatselijke brommer handel halen??
Zag laatst een mannetje met zo`n race scooter en die had net zo`n grote carb als mijn 5je.
peter5GTTurbo
Contacteer:

mark 5t schreef:venturies kan ik ook wel even uitdraaien hoor en kost je echt geen 100 euries
Draai je hem dan uit op group A specs of op gevoel??
JiggyMF

Nou heb ik ondertussen weer een ander probleem, dit keer met mn clio 16v.
Gisteren begon ineens het lampje van de accu te branden. Gisteren gelijk toen ik thuis kwam een en ander nagekeken, dacht accu kapot maar dat was het niet. Niks kunnen vinden.
Vanochtend brandde het nog steeds. Onderweg kwam ik erachter dat de stuurbekrachtiging het niet meer deed en ik meen dat de verwarming het ook niet meer doet (voorzover je kan beoordelen op 10km). Daarbij , toen ik aan kwam op mn werk, hoorde ik een soort licht slipgeluid, met tikken die ik voelde door mn gaspedaal.

Beats me, iemand enig idee???

grtz Jiggy
Tom
Moderator
Car: MB

dynamo gaar?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Zit je multiriem er nog wel op? ;)
Haas
Car: Megane RS

als EN je acculampje brandt EN je stuurbekrachtiging niet normaal werkt EN je verwarming doet t niet tot slecht, is er iets met je multiriem fout, dat kan haast niet anders..
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

En ALS dat zo is, dan zou ik maar eens stoppen met rijden, want dan doet je waterpomp het ook niet. Met andere woorden, dan koelt ie amper!
Haas

precies :)

Check ff of je krukaspoelie niet los gelopen is. Onwaarschijnlijk denk ik, maar goed, ff checken :)
Anders misschien je spanrol losgetrild waardoor de spanning eraf is en dus je dat slipgeluid hoort? Bouten van de dynamo los/afgebroken waardoor spanning van de riem af is?
JiggyMF

Ik zal zo eens een blik onder de kap werpen, was me gisteren in ieder geval niet opgevallen dat er iets met de multiriem was, zal zo nog eens nader inspecteren.

grtz Jiggy
Abel
Über-Spammer

deed je water temp meter niet raar?? heel hoog staan enzo?
JiggyMF

Abel schreef:deed je water temp meter niet raar?? heel hoog staan enzo?
Ik zal je eerlijk zeggen, heb daar niet meer op gelet dan normaal.
Ik heb een blik geworpen op alle temperaturen en alles zag er normaal uit.
Maargoed er zal toch IETS mis zijn dus ik ga zo eens alles goed bekijken.

grtz Jiggy
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

JiggyMF schreef:Ik zal zo eens een blik onder de kap werpen,
Zou niet te hard gooien... :wink:
Abel
Über-Spammer

hoofdsproeier 150
remluchtsproeier 120
stationair sproeier 42-45
verrijking 90
vlotternaald 1,7 = std.
inspuitbuis acceleratiepomp 40 = std

dit bij 1.3Bar turbo druk info over een r11 Groep A

http://www.clubrenaultsportives.nl/foru ... o&start=15
JiggyMF

Nou euvel gevonden na ontzettend veel zoekwerk.
De v-snaar was net pudding. Snapte maar niet hoe want toen ik hem bij Veban heb gehaald waren alle riemen vervangen.
Nou blijkt dat ik een olielekkage heb, tussen het blok en de nokkenassen, die lekt ergens op de vsnaar. Na een paar maanden is die vsnaar dus helemaal slap en puddingachtig van de olie.
Heb het laten vervangen maar moet nu als de donder die lekkage laten verhelpen aangezien ik anders over een paar maanden weer met hetzelfde geintje zit.
Dus binnenkort even Veban bellen voor de garantie, had nog wat kleine andere dingetjes die kunnen dan gelijk meegenomen worden. Nou maar hopen dat ze daar een leenauto hebben :(

grtz Jiggy
Abel
Über-Spammer

is het niet de kleppen deksel?? die via de waterpomp naarbeneden druppelt?

anders moet het haast wel de krukas/poelie zijn die lekt. je kunt de onderste poelie losdraaien en daar achter zit een bus. die keerring zal wel lekken anders
JiggyMF

Geen idee, dit geintje heeft me alweer onverwacht 200 euro gekost en een vrije dag, ze wilden wel onderzoeken wat het was maargoed dan mag ik die uren weer gaan betalen. Dat mogen ze bij Veban zelf bekijken van mij, heb genoeg voor de auto betaald, mogen ze het ook zelf oplossen.

grtz Jiggy
Haas

@Abel, het gaat hier om zijn clio16v :) (Y)

als t je nokkenassen zijn die lekken, lijkt me dat sterk, zit een mooie kap om de nokkenastandwielen, dus als de olie er onderaan uitkomt, zal je distr riem ook verre van netjes zijn lijkt me??
JiggyMF

Nou Clio probleem is prima opgepakt door Veban moet ik zeggen!
Geen enkel probleem, moet eind van de week terugbellen want dan weet hij of hij een leenauto geregeld krijgt (kwamen ze zelf mee) en dan wordt het blok / lekkage nagekeken.

De GTT staat inmiddels een weekje bij de lokale dealer voor de APK (jawel, vaak gezegd, eindeloos verhaal maar hij staat er echt).
In een keer erdoorheen was te mooi om waar te zijn natuurlijk, maar er is niks onherstelbaars oid gevonden, daar ben ik blij om.
2 lekke schokdempers voor worden vervangen voor nieuwe, een hele lading lampjes en rubbertjes van weetikveel waar worden vervangen etc en dan mag ik hem met wat geluk zaterdag a.s. ophalen en legaal rondtuffen :D

Ondertussen niet stilgezeten, zou niet willen dat ik me verveel na de apk :D, Grp A carb ligt klaar en werk aan een rolkooi wordt momenteel verzet.

grtz Jiggy
Laatst gewijzigd door JiggyMF op wo 15 mar 2006 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Abel
Über-Spammer

wat is er nu aan die carb gebeurt?
:wink:
JiggyMF

andere hoofdsproeier, andere luchtsproeier (geloof dat die officieel een air correction jet oid heet maar pin me dr niet op vast), gelijk revisiesetje ertegenaan geplakt, venturi is veranderd.
En zit nou achteraf gezein te twijfelen of ik nog wat met de choke klep moet/zal doen.
En nou binnenkort nog een keer goed op de dyno afstellen of course.

grtz Jiggy
Abel
Über-Spammer

choke klep laten zitten anders word je helemaal gek!!!

maar de maten van de sproeiers willen we weten!! jij vroeg er om en nu weet je het.. nu wil ik metname het ook weten.. :wink:
JiggyMF

Abel schreef:choke klep laten zitten anders word je helemaal gek!!!

maar de maten van de sproeiers willen we weten!! jij vroeg er om en nu weet je het.. nu wil ik metname het ook weten.. :wink:
O lol wil je dat weten, zeg dat dan :D
Ik heb gekozen voor een .145 sproeier (je kan bij vook .150 nemen maar dat is erg groot. .130, .135, .140 etc is er ook allemaal. het hangt echt een beetje van je setup af, ik heb een grote front mount IC dus ik heb gekozen voor een vrij grote sproeier. Van de luchtsproeier weet ik de maat niet uit mn hoofd, ik geloof iets van .10 groter dam de normale, maar zou ik even moeten nakijken. De venturi heb ik naar......27,5 of 28mm vergroot, zal ff opmeten welke van de 2 ik nou gepakt heb :D)

Waar zou ik helemaal gek van worden als die choke klep weg gaat??

grtz Jiggy
Abel
Über-Spammer

van het haast niet willen starten..

ik heb nog een carb liggen met een venturie opgeboord naar 28.5

alleen de sproeiers moeten nog worden aangepast
Roy
Moderator

Met een groep a start ie vrijwel meteen. Alleen het aan de praat houden is ff wat lastig. :)
JiggyMF

Abel schreef:van het haast niet willen starten..

ik heb nog een carb liggen met een venturie opgeboord naar 28.5

alleen de sproeiers moeten nog worden aangepast
Je kan dat zelf doen als je een beetje handig bent (sproeier uitboren) al hoewel dat niet mijn voorkeur had.
In Nederland is een sproeiertje best prijzig relatief gezien, de air correction sproeier is op zich niet eens zo heel erg nodig. Meer in de trant van als je dan toch bezig bent.

grtz Jiggy
JiggyMF

Roy schreef:Met een groep a start ie vrijwel meteen. Alleen het aan de praat houden is ff wat lastig. :)
Kan je het vergelijken met het starten met koude motor, met een normale carburateur en dan de choke niet gebruiken?Want als dat zo is is dat idd dikke ellende, kan je 10 minuten in je auto gaan zitten om m een beetje op toeren te houden :lol:

grtz Jiggy
Roy
Moderator

Nee. Met een standaard carb krijg je hem amper aan de praat zonder choke. Met een groep a is het ff starten en lopen. Dan moet je hem ff aan de praat houden maar zodra ik hier de wijk uit ben is hij al voldoende warm zodat ie stationair ook gewoon blijft lopen. :)
Plaats reactie