ACT: 5 GT Turbo.
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30
ja dan ga ik toch maar eens iemand laten kijken naar de druk want ik wil em dan gewoon op 0.8 hebben als dat toch origineel is.
ik ga zsm drukmeter, dumpvalve (heb ik al liggen) en bleedvalve zetten. dan weet ik meteen hoeveel druk erop zit.
ik ga zsm drukmeter, dumpvalve (heb ik al liggen) en bleedvalve zetten. dan weet ik meteen hoeveel druk erop zit.
als de drukmeter in je dash het doet weet je het toch? begin rooie gebied is ongeveer 0.9, ieder streepje is ongeveer 1 tiende. kan je zo terugtellen.
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30
6de streepje, recht boven de R van turbo en onder 3500 toeren.
Al geloof ik dat die drukmeters niet veel kunnen wisselen in indicatie. Toch standaard barometerprincipe, kan niet veel fout aan gaanHaas schreef:betrouwebare meters van renault????

nee, maar tis maar net hoe nauwkeurig je t wil weten 

Ga weg jij zit in elk topic op mijn vingers
kssst ksssst
kssst ksssst


ben al weg, ga aan de studie, morgen laatste hertentamen


succes he!

Daar heb je je rechtervoet voorwhite gtt power schreef:-Ray- schreef:- +/- 0.5 barwhite gtt power schreef:ik vroeg me een paar dingen af over de turbo en turbodruk:
- het wijzerke op het dashboard gaat tot in de helft bij volgas, dat betekent dat de druk op ???bar staat
- als je turbodrukmeter en en bleedvalve hebt kan je dan gewoon als je toevallig iemand racewaardig tegenkomt je druk opschroeven? je moet er niet voor stoppen of juist wel?
- kan je ook gewoon zuinig rijden op zeer zeer lage druk? en is dat beter of toch niet echt verschil voor de motor en levensduur?
- ja, nee
- ja, maar waarom zou je dat willen
neem nu dat ik smorgens gewoon chill lange afstanden rij op 0.3-0.4 bar, dan gaat i toch zuiniger zijn ? ik rij graag sportief , maar smorgens bevoorbeeld al niet, dan kan ik rustig en voordelig rijden , als het toch zo easy is met die bleedvalve.

rev it like a rental
hoofdlagerkappen zijn geen drijfstanglagerkappenFlorus schreef:paz-maniac schreef:wie kan mij de aanhaalkoppels geven voor de drijfstanglager kappen bij gtt
De haynes geeft aan: Big-end bearing cap nuts: C1J and C2J : 45 Nm

rev it like a rental
En vergeet maar dat ie zuiniger is op minder druk, daar is je compressie te laag voor. Gaat ie eerder van zuipen, volgas en dan niks van lucht binnen krijgen.Menno schreef:Daar heb je je rechtervoet voorwhite gtt power schreef:-Ray- schreef:- +/- 0.5 barwhite gtt power schreef:ik vroeg me een paar dingen af over de turbo en turbodruk:
- het wijzerke op het dashboard gaat tot in de helft bij volgas, dat betekent dat de druk op ???bar staat
- als je turbodrukmeter en en bleedvalve hebt kan je dan gewoon als je toevallig iemand racewaardig tegenkomt je druk opschroeven? je moet er niet voor stoppen of juist wel?
- kan je ook gewoon zuinig rijden op zeer zeer lage druk? en is dat beter of toch niet echt verschil voor de motor en levensduur?
- ja, nee
- ja, maar waarom zou je dat willen
neem nu dat ik smorgens gewoon chill lange afstanden rij op 0.3-0.4 bar, dan gaat i toch zuiniger zijn ? ik rij graag sportief , maar smorgens bevoorbeeld al niet, dan kan ik rustig en voordelig rijden , als het toch zo easy is met die bleedvalve.
Daar heb je 100% gelijk in.Menno schreef:hoofdlagerkappen zijn geen drijfstanglagerkappenFlorus schreef:paz-maniac schreef:wie kan mij de aanhaalkoppels geven voor de drijfstanglager kappen bij gtt
De haynes geeft aan: Big-end bearing cap nuts: C1J and C2J : 45 Nm
Maar een big-end bearing is in mijn opinie een drijfstanglager

ruhe ruhe... 
volgens mij zijn big-end bearings ook geen drijfstangkappen, maar de buitenste krukaskappen op het blok. Waar die halve maantjes opvallen van je carterpan zeg maar

volgens mij zijn big-end bearings ook geen drijfstangkappen, maar de buitenste krukaskappen op het blok. Waar die halve maantjes opvallen van je carterpan zeg maar

Big end bearings: drijfstanglagerschalen
Big end bearing caps: drijfstanglagerkappen
Haas waar jij het over hebt zijn de main bearing caps (=hoofdlagerkappen)
Big end bearing caps: drijfstanglagerkappen
Haas waar jij het over hebt zijn de main bearing caps (=hoofdlagerkappen)

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
had t inmiddels al gevonden ja 
weer wat geleerd

weer wat geleerd

Wat zie ik nu op Marktplaats, de gtt van Steven in de verkoop? issie em zat?
Tja misschien, en dan zeg je later als je 65 bent :
Vroeger, had ik een R5 gtt, dat was nog eens een auto, die maken ze tegenwoordig niet meer..............................ik wou dat ik em nog had...
Vroeger, had ik een R5 gtt, dat was nog eens een auto, die maken ze tegenwoordig niet meer..............................ik wou dat ik em nog had...
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Als ik nu t geld had voor een GT erbij dan wist ik t wel...



Dan kan je alles wel gaan bewaren.ARNO16V schreef:Tja misschien, en dan zeg je later als je 65 bent :
Vroeger, had ik een R5 gtt, dat was nog eens een auto, die maken ze tegenwoordig niet meer..............................ik wou dat ik em nog had...

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Moet jij zeggen ......silChris schreef:Dan kan je alles wel gaan bewaren.ARNO16V schreef:Tja misschien, en dan zeg je later als je 65 bent :
Vroeger, had ik een R5 gtt, dat was nog eens een auto, die maken ze tegenwoordig niet meer..............................ik wou dat ik em nog had...

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja tuurlijk , welke gek gaat dat betalen ? steven PM



Whahahahaha, ik was één van die lompe boeren, excusesSteven schreef:En dan ammal aan de telefoon beweren dat ze het bovenste zinnetje niet gelezen hebben

Gelijk nog wat vraagjes:
* Hoe lang duurt het voordat een motor warm is? Ik rij dagelijks 18 snelweg-kilometers naar mijn werk, en dan komt de temperatuur-wijzer tussen de "0" en het eerste streepje? Thermostaat defect?
* Waar zit de plug om je versnellingsbak-peil te controleren? Aftap-plug heb ik al wel gevonden, wil zo'n teflon-additief toevoegen om te kijken of de bak dan makkelijker schakelt (uitstel van executie

Bedankt alvast voor de antwoorden.
Groeten Roald.
Laatst gewijzigd door R34L op wo 25 jan 2006 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Florus schreef:@R34L:
Vulplug zit aan de voorkant v/d bak,achter de intercooler zegmaar,is een plastic moer(lijkt een beetje op een vleugelmoer)
Dank

klopt het als ik dacht dat er 3,4 liter in me bak gaat?
Ga het weekend de koppeling vervangen en zou lullig zijn als ik te weinig bakolie heb
Ga het weekend de koppeling vervangen en zou lullig zijn als ik te weinig bakolie heb

Ik had een bus olie van 4l,zit nu nog een klein restje in,dus kan wel kloppencspr schreef:klopt het als ik dacht dat er 3,4 liter in me bak gaat?
Ga het weekend de koppeling vervangen en zou lullig zijn als ik te weinig bakolie heb

Zorg wel dat je een versnellingsbak-vulspuit hebt,anders is het etteren geblazen


-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Bij een GTT is de vulplug vaak nog een ouderwetse zeskant plug, van staal.
Sleutel 24 als ik me niet vergis.
Zit wel op de plaats die Florus zegt.
Sleutel 24 als ik me niet vergis.
Zit wel op de plaats die Florus zegt.