ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

ja dan ga ik toch maar eens iemand laten kijken naar de druk want ik wil em dan gewoon op 0.8 hebben als dat toch origineel is.
ik ga zsm drukmeter, dumpvalve (heb ik al liggen) en bleedvalve zetten. dan weet ik meteen hoeveel druk erop zit.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

als de drukmeter in je dash het doet weet je het toch? begin rooie gebied is ongeveer 0.9, ieder streepje is ongeveer 1 tiende. kan je zo terugtellen.
Immer wieder die verdammte Holländer
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

6de streepje, recht boven de R van turbo en onder 3500 toeren.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Haas schreef:betrouwebare meters van renault???? :lol:
Al geloof ik dat die drukmeters niet veel kunnen wisselen in indicatie. Toch standaard barometerprincipe, kan niet veel fout aan gaan :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

nee, maar tis maar net hoe nauwkeurig je t wil weten :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ga weg jij zit in elk topic op mijn vingers


kssst ksssst :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

:p

ben al weg, ga aan de studie, morgen laatste hertentamen :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

:lol:

succes he! (Y)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

white gtt power schreef:
-Ray- schreef:
white gtt power schreef:ik vroeg me een paar dingen af over de turbo en turbodruk:

- het wijzerke op het dashboard gaat tot in de helft bij volgas, dat betekent dat de druk op ???bar staat

- als je turbodrukmeter en en bleedvalve hebt kan je dan gewoon als je toevallig iemand racewaardig tegenkomt je druk opschroeven? je moet er niet voor stoppen of juist wel?

- kan je ook gewoon zuinig rijden op zeer zeer lage druk? en is dat beter of toch niet echt verschil voor de motor en levensduur?
- +/- 0.5 bar

- ja, nee

- ja, maar waarom zou je dat willen

neem nu dat ik smorgens gewoon chill lange afstanden rij op 0.3-0.4 bar, dan gaat i toch zuiniger zijn ? ik rij graag sportief , maar smorgens bevoorbeeld al niet, dan kan ik rustig en voordelig rijden , als het toch zo easy is met die bleedvalve.
Daar heb je je rechtervoet voor :)
rev it like a rental
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Florus schreef:
paz-maniac schreef:wie kan mij de aanhaalkoppels geven voor de drijfstanglager kappen bij gtt

De haynes geeft aan: Big-end bearing cap nuts: C1J and C2J : 45 Nm (Y)
hoofdlagerkappen zijn geen drijfstanglagerkappen (N)
rev it like a rental
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Menno schreef:
white gtt power schreef:
-Ray- schreef:
white gtt power schreef:ik vroeg me een paar dingen af over de turbo en turbodruk:

- het wijzerke op het dashboard gaat tot in de helft bij volgas, dat betekent dat de druk op ???bar staat

- als je turbodrukmeter en en bleedvalve hebt kan je dan gewoon als je toevallig iemand racewaardig tegenkomt je druk opschroeven? je moet er niet voor stoppen of juist wel?

- kan je ook gewoon zuinig rijden op zeer zeer lage druk? en is dat beter of toch niet echt verschil voor de motor en levensduur?
- +/- 0.5 bar

- ja, nee

- ja, maar waarom zou je dat willen

neem nu dat ik smorgens gewoon chill lange afstanden rij op 0.3-0.4 bar, dan gaat i toch zuiniger zijn ? ik rij graag sportief , maar smorgens bevoorbeeld al niet, dan kan ik rustig en voordelig rijden , als het toch zo easy is met die bleedvalve.
Daar heb je je rechtervoet voor :)
En vergeet maar dat ie zuiniger is op minder druk, daar is je compressie te laag voor. Gaat ie eerder van zuipen, volgas en dan niks van lucht binnen krijgen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Menno schreef:
Florus schreef:
paz-maniac schreef:wie kan mij de aanhaalkoppels geven voor de drijfstanglager kappen bij gtt

De haynes geeft aan: Big-end bearing cap nuts: C1J and C2J : 45 Nm (Y)
hoofdlagerkappen zijn geen drijfstanglagerkappen (N)
Daar heb je 100% gelijk in.
Maar een big-end bearing is in mijn opinie een drijfstanglager :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

hmm, ok , ben nog nie helemaal wakker geloof ik (S)
rev it like a rental
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Oftewel, eerst goed kijken voordat je begint te schreeuwen,en met (N) (N) gaat gooien....
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ruhe ruhe... ;)

volgens mij zijn big-end bearings ook geen drijfstangkappen, maar de buitenste krukaskappen op het blok. Waar die halve maantjes opvallen van je carterpan zeg maar :)
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Big end bearings: drijfstanglagerschalen
Big end bearing caps: drijfstanglagerkappen

Haas waar jij het over hebt zijn de main bearing caps (=hoofdlagerkappen) :)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Zat het ook net na te zoeken in de haynes,zijn toch echt de drijfstanglagerboutjes,staat zelfs een plaatje in de haynes :wink:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

had t inmiddels al gevonden ja (Y)

weer wat geleerd :D
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Wat zie ik nu op Marktplaats, de gtt van Steven in de verkoop? issie em zat?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Als er het juiste bedrag op geboden wordt, waarom dan niet wegdoen? :wink:
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

En waarom zou je een auto tot je dood bewaren? Je wil toch wel eens wat anders?
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Tja misschien, en dan zeg je later als je 65 bent :

Vroeger, had ik een R5 gtt, dat was nog eens een auto, die maken ze tegenwoordig niet meer..............................ik wou dat ik em nog had...
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Als ik nu t geld had voor een GT erbij dan wist ik t wel... (Y) :)
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

ARNO16V schreef:Tja misschien, en dan zeg je later als je 65 bent :

Vroeger, had ik een R5 gtt, dat was nog eens een auto, die maken ze tegenwoordig niet meer..............................ik wou dat ik em nog had...
Dan kan je alles wel gaan bewaren. :)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

hehe, bewaar en verzamel fetish. :lol:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Chris schreef:
ARNO16V schreef:Tja misschien, en dan zeg je later als je 65 bent :

Vroeger, had ik een R5 gtt, dat was nog eens een auto, die maken ze tegenwoordig niet meer..............................ik wou dat ik em nog had...
Dan kan je alles wel gaan bewaren. :)
Moet jij zeggen ......sil :lol:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik word trouwens helemaal platgebeld voor die rolkooi, denk dat ik daar maar een prijs van 600 los bij ga zetten ofzo.

En dan ammal aan de telefoon beweren dat ze het bovenste zinnetje niet gelezen hebben (S)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ja tuurlijk , welke gek gaat dat betalen ? steven PM :p :lol:
R34L
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 18:57
Contacteer:

Steven schreef:En dan ammal aan de telefoon beweren dat ze het bovenste zinnetje niet gelezen hebben (S)
Whahahahaha, ik was één van die lompe boeren, excuses (F)

Gelijk nog wat vraagjes:

* Hoe lang duurt het voordat een motor warm is? Ik rij dagelijks 18 snelweg-kilometers naar mijn werk, en dan komt de temperatuur-wijzer tussen de "0" en het eerste streepje? Thermostaat defect?

* Waar zit de plug om je versnellingsbak-peil te controleren? Aftap-plug heb ik al wel gevonden, wil zo'n teflon-additief toevoegen om te kijken of de bak dan makkelijker schakelt (uitstel van executie ;) )

Bedankt alvast voor de antwoorden.

Groeten Roald.
Laatst gewijzigd door R34L op wo 25 jan 2006 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

jammer als de hobby over is en jeugd voorbij ?
sommige mensen kopen later weer hun oude wagentje terug uit nostalgie.

deze auto is het geld waard, zoekt nieuwe eigenaar met aandacht en liefde.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

@R34L:

Vulplug zit aan de voorkant v/d bak,achter de intercooler zegmaar,is een plastic moer(lijkt een beetje op een vleugelmoer)
R34L
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 18:57
Contacteer:

Florus schreef:@R34L:

Vulplug zit aan de voorkant v/d bak,achter de intercooler zegmaar,is een plastic moer(lijkt een beetje op een vleugelmoer)

Dank :smoke:
cspr
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 28 jun 2004 17:20
Locatie: Rozenburg

klopt het als ik dacht dat er 3,4 liter in me bak gaat?

Ga het weekend de koppeling vervangen en zou lullig zijn als ik te weinig bakolie heb :D
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

cspr schreef:klopt het als ik dacht dat er 3,4 liter in me bak gaat?

Ga het weekend de koppeling vervangen en zou lullig zijn als ik te weinig bakolie heb :D
Ik had een bus olie van 4l,zit nu nog een klein restje in,dus kan wel kloppen (Y)

Zorg wel dat je een versnellingsbak-vulspuit hebt,anders is het etteren geblazen (N) ,of je moet een klein trechtertje nemen met een stukje slang eraan,dan gaat het misschien ook wel bovenvandaan :)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Bij een GTT is de vulplug vaak nog een ouderwetse zeskant plug, van staal.
Sleutel 24 als ik me niet vergis.
Zit wel op de plaats die Florus zegt.
Gesloten