ACT: Renault 5 GTE.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Juist BS is zwart, hoogpolig. Dus niet zoals de standaard 5jes.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

wist ik niet :D
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
GTE (Sjoerd)
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 12 sep 2005 13:15

Steven schreef:Bij GT's is het fase 1 grijs en fase 2 rood.
mijne is uit november '89 dus lijkt mij een phase2 gevalletje
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

bijna alle GTE's zijn ph2
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Erik Olijnsma schreef:wist ik niet :D
Maar ikke wel :D
GTE (Sjoerd)
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 12 sep 2005 13:15

d'r hoorde dus origineel een rood tapijt in... vreemd dat dat eruit is

de auto is zelf redelijk origineel en er lijkt weinig aan te zijn geklungeld in de loop der jaren
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

en weer een maandagochtend renaultje :p , jean luc had gewoon geen zin om verder het magazijn in te lopen voor een rood kleedje dus maar de grijze meegenomen :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
GTE (Sjoerd)
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 12 sep 2005 13:15

whahaha

lijkt er wel op
'met de franse slag'

't zal ook weer eens niet
Bart GTE
Berichten: 742
Lid geworden op: di 14 sep 2004 9:04
Locatie: Heeze
Contacteer:

Weet iemand misschien of de voor veerpoten van een GTT op een GTE passen?
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

jep past gewoon
Bart GTE
Berichten: 742
Lid geworden op: di 14 sep 2004 9:04
Locatie: Heeze
Contacteer:

Zit er ook geen verschil tussen phase 1 en 2?
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

eeh dat wel geloof ik was iets met de schotels dacht ik maar dat zal vast iemand anders wel weer weten :D
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Veerpoten met schotels en alles van de R5 GTE zijn bij Phase 1 en Phase 2 gelijk.
Én zijn hetzelfde als bij de GTT Phase 1. Alleen de GTT Phase 2 zijn anders.
Bart GTE
Berichten: 742
Lid geworden op: di 14 sep 2004 9:04
Locatie: Heeze
Contacteer:

Thnx!
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

standaard heeft de GTE ph1 veerpoten van GTT.
maar je kunt dus ook ph2 veerpoten eronder gooien als je deze in zijn geheel pakt, dus met ph2 veerschotel.
ph1 veerpoot icm ph2 veerschotel gaat niet, andersom uiteraard ook niet, ph2 heeft ander camber, vergelijk een ph1 en ph2 veerpoot, de ph2 veerpoot heeft de fuseeboutgaten anders als ph1.
GTE (Sjoerd)
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 12 sep 2005 13:15

GTE (Sjoerd) schreef:d'r hoorde dus origineel een rood tapijt in... vreemd dat dat eruit is

de auto is zelf redelijk origineel en er lijkt weinig aan te zijn geklungeld in de loop der jaren
er zit ondertussen rood tapijt in trouwens.
het grijze leek origineel want eronder was redelijk schoon, en volgens mij waren die gordels er nog nooit uit geweest...
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

In navolging van het GT Turbo register, ben ik nu ook begonnen aan een GTE register.

Heb of weet je een GTE? Laat het ons dan weten, zodat we een mooi overzicht kunnen maken.

Klik hier voor het register:

http://www.5gt.nl/bb/viewtopic.php?p=949#949
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
AlexW
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 23:50
Locatie: Zwolle

Omdat ik nog steeds opzoek ben naar een ander blok voor mijn R5 is mij een GTE aangeboden multipoint dus. Omdat ik de 5 op LPG wil laten rijden ben ik eigenlijk opzoek naar een carb blok. Kan ik een multipoint blok ook ombouwen naar een carb blok ?
GTE (Sjoerd)
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 12 sep 2005 13:15

het is ook mogelijk gas op een GTE blok te monteren
AlexW
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 23:50
Locatie: Zwolle

Dat weet ik maar ik heb een installatie voor een carb motor, of maakt dat niks uit ?
GTE (Sjoerd)
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 12 sep 2005 13:15

dat zou ik niet precies weten

Probeer Jan-Geert eens te benaderen op het ClubCinq forum,hij heeft een Express met een GTE blok op gas gebouwt. Hij is ondertussen verkocht aan Yvo (Iefie) maar of hij weet hoe dit gebouwt is???
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

AlexW schreef:Dat weet ik maar ik heb een installatie voor een carb motor, of maakt dat niks uit ?
Dit gaat best lukken. AL heb je aan een computergeregeld gassysteem wellicht meer plezier, zeker in de vorm van mooi lopen en vermogen. Maar ik denk dat je dit vrij aardig afgesteld gaat krijgen. Je moet wel zorgen dat de injectoren ook uit staan wanneer je op gas rijdt. Lijkt me niet goed wanneer deze droog staan te tikken.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
AlexW
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 23:50
Locatie: Zwolle

Riël schreef:
AlexW schreef:Dat weet ik maar ik heb een installatie voor een carb motor, of maakt dat niks uit ?
Dit gaat best lukken. AL heb je aan een computergeregeld gassysteem wellicht meer plezier, zeker in de vorm van mooi lopen en vermogen. Maar ik denk dat je dit vrij aardig afgesteld gaat krijgen. Je moet wel zorgen dat de injectoren ook uit staan wanneer je op gas rijdt. Lijkt me niet goed wanneer deze droog staan te tikken.
Ok maar bij de motor die ik nu heb is er een gat van ongeveer 6 mm in de verbrandingskamer van de carb geboord waar de lpg toevoer rechtsreeks vanaf de gasverdamper komt. Hoe moet ik dat dan doen bij een injectiemotor ?
AlexW
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 23:50
Locatie: Zwolle

Riël schreef:
AlexW schreef:Dat weet ik maar ik heb een installatie voor een carb motor, of maakt dat niks uit ?
Dit gaat best lukken. AL heb je aan een computergeregeld gassysteem wellicht meer plezier, zeker in de vorm van mooi lopen en vermogen. Maar ik denk dat je dit vrij aardig afgesteld gaat krijgen. Je moet wel zorgen dat de injectoren ook uit staan wanneer je op gas rijdt. Lijkt me niet goed wanneer deze droog staan te tikken.
en hoe kan ik die injectoren dan uitschakelen ?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

De spanning eraf halen :) + onderbreken, die moet je wel kunnen vinden ergens. Dus samen met de benzineafsluiter haal je de + van de injectoren af met een relaisje.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
AlexW
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 23:50
Locatie: Zwolle

Riël schreef:De spanning eraf halen :) + onderbreken, die moet je wel kunnen vinden ergens. Dus samen met de benzineafsluiter haal je de + van de injectoren af met een relaisje.
Ok da's dus niet zo moeilijk, maar wat doe ik dan met de lpgtoevoer ?
AlexW
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 23:50
Locatie: Zwolle

niemand een idee ?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Een mengstukje tussen luchtfilter en gasklep, om 't gas de motor in te zuigen.

Om de injectoren te onderbreken, bestaat er een onderbrekingsrelais, specifiek voor Renault. Vast wel te vinden op een sloperij oid.
rev it like a rental
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Als het goed is zit die bij je installatie, dat mengstukje. Met een beetje mazzel krijg je dat ook nog passend :p Anders moet je even naar een lpg boer gaan, of weer de sloop, om een passend mengstukje te vinden.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
AlexW
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 23:50
Locatie: Zwolle

Dat is dus een soort tussenstuk ?
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

wat zou er mis geweest zijn met de 5gte dat hij zo snel weer te koop staat

http://www.speurders.nl/autos/renault/1 ... 88.1_12784
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Hm die garage lijkt wel die hier om de hoek, ben daar pas nog geweest maar heb hem daar niet zien staan...

D'r woont daar wel een handelaar in de buurt, maar die verkoopt voornamelijk Alfa's (had pas nog zo'n oude sportieve staan :P )
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

ding was toch van chris@5 ofzo toch?
:)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Ja,was i.d.d. van Chris@r5

De auto had toen hij 'm verkocht een motorisch probleem,liep te hoog stationair....
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Florus schreef:Ja,was i.d.d. van Chris@r5

De auto had toen hij 'm verkocht een motorisch probleem,liep te hoog stationair....
Jup is mijn oude auto. Blijft een schijthok. Stationairprobleem was redelijk verholpen. Maar bleef gewoon een auto waar ik me niet lekker bij voelde.
Plaats reactie