ACT: Renault 5 GTE.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
wist ik niet 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: ma 12 sep 2005 13:15
mijne is uit november '89 dus lijkt mij een phase2 gevalletjeSteven schreef:Bij GT's is het fase 1 grijs en fase 2 rood.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
bijna alle GTE's zijn ph2
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: ma 12 sep 2005 13:15
d'r hoorde dus origineel een rood tapijt in... vreemd dat dat eruit is
de auto is zelf redelijk origineel en er lijkt weinig aan te zijn geklungeld in de loop der jaren
de auto is zelf redelijk origineel en er lijkt weinig aan te zijn geklungeld in de loop der jaren
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
en weer een maandagochtend renaultje
, jean luc had gewoon geen zin om verder het magazijn in te lopen voor een rood kleedje dus maar de grijze meegenomen 


-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: ma 12 sep 2005 13:15
whahaha
lijkt er wel op
'met de franse slag'
't zal ook weer eens niet
lijkt er wel op
'met de franse slag'
't zal ook weer eens niet
Weet iemand misschien of de voor veerpoten van een GTT op een GTE passen?
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
jep past gewoon
Zit er ook geen verschil tussen phase 1 en 2?
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
eeh dat wel geloof ik was iets met de schotels dacht ik maar dat zal vast iemand anders wel weer weten 

Thnx!
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
standaard heeft de GTE ph1 veerpoten van GTT.
maar je kunt dus ook ph2 veerpoten eronder gooien als je deze in zijn geheel pakt, dus met ph2 veerschotel.
ph1 veerpoot icm ph2 veerschotel gaat niet, andersom uiteraard ook niet, ph2 heeft ander camber, vergelijk een ph1 en ph2 veerpoot, de ph2 veerpoot heeft de fuseeboutgaten anders als ph1.
maar je kunt dus ook ph2 veerpoten eronder gooien als je deze in zijn geheel pakt, dus met ph2 veerschotel.
ph1 veerpoot icm ph2 veerschotel gaat niet, andersom uiteraard ook niet, ph2 heeft ander camber, vergelijk een ph1 en ph2 veerpoot, de ph2 veerpoot heeft de fuseeboutgaten anders als ph1.
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: ma 12 sep 2005 13:15
er zit ondertussen rood tapijt in trouwens.GTE (Sjoerd) schreef:d'r hoorde dus origineel een rood tapijt in... vreemd dat dat eruit is
de auto is zelf redelijk origineel en er lijkt weinig aan te zijn geklungeld in de loop der jaren
het grijze leek origineel want eronder was redelijk schoon, en volgens mij waren die gordels er nog nooit uit geweest...
In navolging van het GT Turbo register, ben ik nu ook begonnen aan een GTE register.
Heb of weet je een GTE? Laat het ons dan weten, zodat we een mooi overzicht kunnen maken.
Klik hier voor het register:
http://www.5gt.nl/bb/viewtopic.php?p=949#949
Heb of weet je een GTE? Laat het ons dan weten, zodat we een mooi overzicht kunnen maken.
Klik hier voor het register:
http://www.5gt.nl/bb/viewtopic.php?p=949#949
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Omdat ik nog steeds opzoek ben naar een ander blok voor mijn R5 is mij een GTE aangeboden multipoint dus. Omdat ik de 5 op LPG wil laten rijden ben ik eigenlijk opzoek naar een carb blok. Kan ik een multipoint blok ook ombouwen naar een carb blok ?
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: ma 12 sep 2005 13:15
het is ook mogelijk gas op een GTE blok te monteren
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: ma 12 sep 2005 13:15
dat zou ik niet precies weten
Probeer Jan-Geert eens te benaderen op het ClubCinq forum,hij heeft een Express met een GTE blok op gas gebouwt. Hij is ondertussen verkocht aan Yvo (Iefie) maar of hij weet hoe dit gebouwt is???
Probeer Jan-Geert eens te benaderen op het ClubCinq forum,hij heeft een Express met een GTE blok op gas gebouwt. Hij is ondertussen verkocht aan Yvo (Iefie) maar of hij weet hoe dit gebouwt is???
Dit gaat best lukken. AL heb je aan een computergeregeld gassysteem wellicht meer plezier, zeker in de vorm van mooi lopen en vermogen. Maar ik denk dat je dit vrij aardig afgesteld gaat krijgen. Je moet wel zorgen dat de injectoren ook uit staan wanneer je op gas rijdt. Lijkt me niet goed wanneer deze droog staan te tikken.AlexW schreef:Dat weet ik maar ik heb een installatie voor een carb motor, of maakt dat niks uit ?
Ok maar bij de motor die ik nu heb is er een gat van ongeveer 6 mm in de verbrandingskamer van de carb geboord waar de lpg toevoer rechtsreeks vanaf de gasverdamper komt. Hoe moet ik dat dan doen bij een injectiemotor ?Riël schreef:Dit gaat best lukken. AL heb je aan een computergeregeld gassysteem wellicht meer plezier, zeker in de vorm van mooi lopen en vermogen. Maar ik denk dat je dit vrij aardig afgesteld gaat krijgen. Je moet wel zorgen dat de injectoren ook uit staan wanneer je op gas rijdt. Lijkt me niet goed wanneer deze droog staan te tikken.AlexW schreef:Dat weet ik maar ik heb een installatie voor een carb motor, of maakt dat niks uit ?
en hoe kan ik die injectoren dan uitschakelen ?Riël schreef:Dit gaat best lukken. AL heb je aan een computergeregeld gassysteem wellicht meer plezier, zeker in de vorm van mooi lopen en vermogen. Maar ik denk dat je dit vrij aardig afgesteld gaat krijgen. Je moet wel zorgen dat de injectoren ook uit staan wanneer je op gas rijdt. Lijkt me niet goed wanneer deze droog staan te tikken.AlexW schreef:Dat weet ik maar ik heb een installatie voor een carb motor, of maakt dat niks uit ?
De spanning eraf halen
+ onderbreken, die moet je wel kunnen vinden ergens. Dus samen met de benzineafsluiter haal je de + van de injectoren af met een relaisje.

Ok da's dus niet zo moeilijk, maar wat doe ik dan met de lpgtoevoer ?Riël schreef:De spanning eraf halen+ onderbreken, die moet je wel kunnen vinden ergens. Dus samen met de benzineafsluiter haal je de + van de injectoren af met een relaisje.
Een mengstukje tussen luchtfilter en gasklep, om 't gas de motor in te zuigen.
Om de injectoren te onderbreken, bestaat er een onderbrekingsrelais, specifiek voor Renault. Vast wel te vinden op een sloperij oid.
Om de injectoren te onderbreken, bestaat er een onderbrekingsrelais, specifiek voor Renault. Vast wel te vinden op een sloperij oid.
rev it like a rental
Als het goed is zit die bij je installatie, dat mengstukje. Met een beetje mazzel krijg je dat ook nog passend
Anders moet je even naar een lpg boer gaan, of weer de sloop, om een passend mengstukje te vinden.

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
wat zou er mis geweest zijn met de 5gte dat hij zo snel weer te koop staat
http://www.speurders.nl/autos/renault/1 ... 88.1_12784
http://www.speurders.nl/autos/renault/1 ... 88.1_12784
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Hm die garage lijkt wel die hier om de hoek, ben daar pas nog geweest maar heb hem daar niet zien staan...
D'r woont daar wel een handelaar in de buurt, maar die verkoopt voornamelijk Alfa's (had pas nog zo'n oude sportieve staan
)
D'r woont daar wel een handelaar in de buurt, maar die verkoopt voornamelijk Alfa's (had pas nog zo'n oude sportieve staan

-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
ding was toch van chris@5 ofzo toch?


Jup is mijn oude auto. Blijft een schijthok. Stationairprobleem was redelijk verholpen. Maar bleef gewoon een auto waar ik me niet lekker bij voelde.Florus schreef:Ja,was i.d.d. van Chris@r5
De auto had toen hij 'm verkocht een motorisch probleem,liep te hoog stationair....