(Clio16v) Rauw lopen?
Als ik mijn Clio 16v start als hij koud is is het net een diesel.... na een paar minuten is het weg en als hij warm is hoor je er nix meer van? is dit normaal en is hier wat aan te doen? Kleppen zijn net opnieuw geslepen en is motorisch verder nagekeken en zou goed moeten zijn!
De hydraulische klepstoters kunnen heel akelig rammelen bij koude motor. Zodra ze met voldoende olie en druk zijn gevuld zijn ze weer stil. Is volkomen normaal
. Enige optie wat je eraan kan doen is al die klepstoters vervangen, maar van die prijs wordt je niet vrolijk.

-
Hoort er een beetje bij 
Ik heb een ruilblok bij Veban in m'n Clio laten zetten een tijd terug met 50.000km. Die klonk sochtends ook alsof ie een nachtje was wezen stappen met veel drank en tabak

Ik heb een ruilblok bij Veban in m'n Clio laten zetten een tijd terug met 50.000km. Die klonk sochtends ook alsof ie een nachtje was wezen stappen met veel drank en tabak

Mijn 19, de 16v van ollie, eigenlijk is het logisch bij verouderde hydraulische klepstoters. De klepspeling blijft goed doordat de oliedruk de klepstoter op spanning houdt zeg maar. Is deze klepstoter iewat versleten, loopt ie leeg, waardoor er een erg grote klepspeling is bij koude motor. de klepstoter vult zich wel weer in n paar seconden tot minuten en dan is t tikken weg.Merijn schreef:Hmm... Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet aanvaardbaar vind.Ik heb er nooit last van gehad met mijn Williams en ik geloof dat Marcel ook nooit zoiets heeft meegemaakt.
Had het ook met mn oude blok, hield na een tijdje helemaal niet meer op.
Beetje ATF in gedaan en hij tikte niet/nauwelijks meer bij een koude start..die troep er wel uitgooien na een een paar honder kilometer.
Nu geen last meer van, mag ook niet met een revisieblok..
Beetje ATF in gedaan en hij tikte niet/nauwelijks meer bij een koude start..die troep er wel uitgooien na een een paar honder kilometer.

Ik had het meer over het ruilblok van Frank.Riël schreef:Mijn 19, de 16v van ollie, eigenlijk is het logisch bij verouderde hydraulische klepstoters. De klepspeling blijft goed doordat de oliedruk de klepstoter op spanning houdt zeg maar. Is deze klepstoter iewat versleten, loopt ie leeg, waardoor er een erg grote klepspeling is bij koude motor. de klepstoter vult zich wel weer in n paar seconden tot minuten en dan is t tikken weg.Merijn schreef:Hmm... Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet aanvaardbaar vind.Ik heb er nooit last van gehad met mijn Williams en ik geloof dat Marcel ook nooit zoiets heeft meegemaakt.

-
hmja, was wel na 10 meter over...
maar ik heb die Clio aan puin gereden, dus die is niet meer
maar ik heb die Clio aan puin gereden, dus die is niet meer

-
mikko schreef:Had het ook met mn oude blok, hield na een tijdje helemaal niet meer op.
Dit gaat over tikken.Riël schreef:Mijn 19, de 16v van ollie, eigenlijk is het logisch bij verouderde hydraulische klepstoters. De klepspeling blijft goed doordat de oliedruk de klepstoter op spanning houdt zeg maar. Is deze klepstoter iewat versleten, loopt ie leeg, waardoor er een erg grote klepspeling is bij koude motor. de klepstoter vult zich wel weer in n paar seconden tot minuten en dan is t tikken weg.
Rauw lopen/klinken als een diesel is toch iets anders?
-
- Contacteer:
wat je doet met atf erbij is gewoon van binnen de boel reinigen
klein beetje atf bij de olie dus nog geen halve liter zorgt dat de olie dunner wordt en de klepstoters sneller gevuld zijn
doe je teveel atf er in wordt er teveel gereinigd en kan je bevoorbeeld hoog olieverbruik krijgen
alles wat in de laatste jaren is dichtgeslipt wordt dan weggehaald
te schoon bij een oude motor is ook niet goed dus
klein beetje atf bij de olie dus nog geen halve liter zorgt dat de olie dunner wordt en de klepstoters sneller gevuld zijn
doe je teveel atf er in wordt er teveel gereinigd en kan je bevoorbeeld hoog olieverbruik krijgen
alles wat in de laatste jaren is dichtgeslipt wordt dan weggehaald
te schoon bij een oude motor is ook niet goed dus
Frank M schreef:mikko schreef:Had het ook met mn oude blok, hield na een tijdje helemaal niet meer op.
Nu geen last meer van, mag ook niet met een revisieblok..Dit gaat over tikken.Riël schreef:Mijn 19, de 16v van ollie, eigenlijk is het logisch bij verouderde hydraulische klepstoters. De klepspeling blijft goed doordat de oliedruk de klepstoter op spanning houdt zeg maar. Is deze klepstoter iewat versleten, loopt ie leeg, waardoor er een erg grote klepspeling is bij koude motor. de klepstoter vult zich wel weer in n paar seconden tot minuten en dan is t tikken weg.
Rauw lopen/klinken als een diesel is toch iets anders?

wel es klepstoters gehoord die al 230.000 op de klok hadden

daar hoeft een volkswagen zich niet voor te schamen

Ik zal wel hetzelfde bedoelen en anders omschrijven want na een paar minuten is het weg.... en hij loopt als een trein en geen olieverbruik of wat dan ook voor onzin......Frank M schreef:Rauw lopen/klinken als een diesel is toch iets anders?
is het voor dat 'tikken' niet de beste oplossing om gewoon even je kleppen/kleppenstoters te laten afstellen?
Volgens mij is dat niet nodig bij een 16v..zijn hydraulisch toch?Johan_BE schreef:is het voor dat 'tikken' niet de beste oplossing om gewoon even je kleppen/kleppenstoters te laten afstellen?
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Klopt Mikko 
Mijn 19 16v doet het ook..'s ochtends bij koude start klinkt ie bijna als een diezhel..na een minuutje ofzo is het weg en snort ie als nooit tevoren! ZOlang er niks kapot van kan gaan (wat ik hier lees dus niks) gewoon doorrijden..

Mijn 19 16v doet het ook..'s ochtends bij koude start klinkt ie bijna als een diezhel..na een minuutje ofzo is het weg en snort ie als nooit tevoren! ZOlang er niks kapot van kan gaan (wat ik hier lees dus niks) gewoon doorrijden..
Je kan er ook niks aan doen eignelijk.
Of je moet ze vervangen, volgens mij kosten ze 30 euro per stuk..en je hebt er 16 nodig.
Het is dacht ik vrij lastig om goed te kunnen beoordelen welke kleppen goed en welke slecht zijn?
Het is dacht ik vrij lastig om goed te kunnen beoordelen welke kleppen goed en welke slecht zijn?
exact zoals je t zegt ja 

-
Behalve dat het niet de kleppen maar de stoters zijnRiël schreef:exact zoals je t zegt ja

Gr, Frits.
Ohja 

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Mijn 19 16V tikt s'ochtends ook wel eens hoor.. het is een eindeloze discussie.. sommige 19 16V's met over de 2 ton op de klok hoor je nooit tikken en mijn motortje heeft er nog geen 130.000 op staan en tikken regelmatig met koude motor, het is ook maar heel even maar ook vrij irritant.. vind het niet prettig met een mooie glimmende sportwagen onder je kont
maar na een minuutje is het altijd wel stil en komt de heerlijk rustige 16V loop tevoorschijn