(Clio16v) Rauw lopen?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Als ik mijn Clio 16v start als hij koud is is het net een diesel.... na een paar minuten is het weg en als hij warm is hoor je er nix meer van? is dit normaal en is hier wat aan te doen? Kleppen zijn net opnieuw geslepen en is motorisch verder nagekeken en zou goed moeten zijn!
Madmaus
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo 25 jun 2003 13:39
Locatie: Den Haag

Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

De hydraulische klepstoters kunnen heel akelig rammelen bij koude motor. Zodra ze met voldoende olie en druk zijn gevuld zijn ze weer stil. Is volkomen normaal (Y). Enige optie wat je eraan kan doen is al die klepstoters vervangen, maar van die prijs wordt je niet vrolijk.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

Hoort er een beetje bij :)
Ik heb een ruilblok bij Veban in m'n Clio laten zetten een tijd terug met 50.000km. Die klonk sochtends ook alsof ie een nachtje was wezen stappen met veel drank en tabak :smoke: :beer:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hmm... Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet aanvaardbaar vind. :S Ik heb er nooit last van gehad met mijn Williams en ik geloof dat Marcel ook nooit zoiets heeft meegemaakt.
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Nou ik heb het soms ook wel is, maar stopt meestal gelijk met het rijden na 10 meter....

Liquid heeft het ook wel..
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Merijn schreef:Hmm... Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet aanvaardbaar vind. :S Ik heb er nooit last van gehad met mijn Williams en ik geloof dat Marcel ook nooit zoiets heeft meegemaakt.
Mijn 19, de 16v van ollie, eigenlijk is het logisch bij verouderde hydraulische klepstoters. De klepspeling blijft goed doordat de oliedruk de klepstoter op spanning houdt zeg maar. Is deze klepstoter iewat versleten, loopt ie leeg, waardoor er een erg grote klepspeling is bij koude motor. de klepstoter vult zich wel weer in n paar seconden tot minuten en dan is t tikken weg.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
mikko
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 14:21
Locatie: Deventer
Contacteer:

Had het ook met mn oude blok, hield na een tijdje helemaal niet meer op.
Beetje ATF in gedaan en hij tikte niet/nauwelijks meer bij een koude start..die troep er wel uitgooien na een een paar honder kilometer.

Nu geen last meer van, mag ook niet met een revisieblok.. :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Riël schreef:
Merijn schreef:Hmm... Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet aanvaardbaar vind. :S Ik heb er nooit last van gehad met mijn Williams en ik geloof dat Marcel ook nooit zoiets heeft meegemaakt.
Mijn 19, de 16v van ollie, eigenlijk is het logisch bij verouderde hydraulische klepstoters. De klepspeling blijft goed doordat de oliedruk de klepstoter op spanning houdt zeg maar. Is deze klepstoter iewat versleten, loopt ie leeg, waardoor er een erg grote klepspeling is bij koude motor. de klepstoter vult zich wel weer in n paar seconden tot minuten en dan is t tikken weg.
Ik had het meer over het ruilblok van Frank. :)
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

hmja, was wel na 10 meter over...
maar ik heb die Clio aan puin gereden, dus die is niet meer :p
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

mikko schreef:Had het ook met mn oude blok, hield na een tijdje helemaal niet meer op.
Beetje ATF in gedaan en hij tikte niet/nauwelijks meer bij een koude start..die troep er wel uitgooien na een een paar honder kilometer.

Nu geen last meer van, mag ook niet met een revisieblok.. :)
Riël schreef:Mijn 19, de 16v van ollie, eigenlijk is het logisch bij verouderde hydraulische klepstoters. De klepspeling blijft goed doordat de oliedruk de klepstoter op spanning houdt zeg maar. Is deze klepstoter iewat versleten, loopt ie leeg, waardoor er een erg grote klepspeling is bij koude motor. de klepstoter vult zich wel weer in n paar seconden tot minuten en dan is t tikken weg.
Dit gaat over tikken.
Rauw lopen/klinken als een diesel is toch iets anders?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

wat je doet met atf erbij is gewoon van binnen de boel reinigen
klein beetje atf bij de olie dus nog geen halve liter zorgt dat de olie dunner wordt en de klepstoters sneller gevuld zijn

doe je teveel atf er in wordt er teveel gereinigd en kan je bevoorbeeld hoog olieverbruik krijgen
alles wat in de laatste jaren is dichtgeslipt wordt dan weggehaald
te schoon bij een oude motor is ook niet goed dus
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Frank M schreef:
mikko schreef:Had het ook met mn oude blok, hield na een tijdje helemaal niet meer op.
Beetje ATF in gedaan en hij tikte niet/nauwelijks meer bij een koude start..die troep er wel uitgooien na een een paar honder kilometer.

Nu geen last meer van, mag ook niet met een revisieblok.. :)
Riël schreef:Mijn 19, de 16v van ollie, eigenlijk is het logisch bij verouderde hydraulische klepstoters. De klepspeling blijft goed doordat de oliedruk de klepstoter op spanning houdt zeg maar. Is deze klepstoter iewat versleten, loopt ie leeg, waardoor er een erg grote klepspeling is bij koude motor. de klepstoter vult zich wel weer in n paar seconden tot minuten en dan is t tikken weg.
Dit gaat over tikken.
Rauw lopen/klinken als een diesel is toch iets anders?
:D
wel es klepstoters gehoord die al 230.000 op de klok hadden :p
daar hoeft een volkswagen zich niet voor te schamen :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Frank M schreef:Rauw lopen/klinken als een diesel is toch iets anders?
Ik zal wel hetzelfde bedoelen en anders omschrijven want na een paar minuten is het weg.... en hij loopt als een trein en geen olieverbruik of wat dan ook voor onzin......
Johan_16v
Berichten: 393
Lid geworden op: do 12 jan 2006 20:41
Locatie: Maaseik (BE)
Contacteer:

is het voor dat 'tikken' niet de beste oplossing om gewoon even je kleppen/kleppenstoters te laten afstellen?
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

klepstotersrubbers zijn overigens ook vervangen...
mikko
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 14:21
Locatie: Deventer
Contacteer:

Johan_BE schreef:is het voor dat 'tikken' niet de beste oplossing om gewoon even je kleppen/kleppenstoters te laten afstellen?
Volgens mij is dat niet nodig bij een 16v..zijn hydraulisch toch?
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Klopt Mikko (Y)

Mijn 19 16v doet het ook..'s ochtends bij koude start klinkt ie bijna als een diezhel..na een minuutje ofzo is het weg en snort ie als nooit tevoren! ZOlang er niks kapot van kan gaan (wat ik hier lees dus niks) gewoon doorrijden..
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Je kan er ook niks aan doen eignelijk.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
mikko
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 14:21
Locatie: Deventer
Contacteer:

Of je moet ze vervangen, volgens mij kosten ze 30 euro per stuk..en je hebt er 16 nodig.
Het is dacht ik vrij lastig om goed te kunnen beoordelen welke kleppen goed en welke slecht zijn?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

exact zoals je t zegt ja :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Riël schreef:exact zoals je t zegt ja :)
Behalve dat het niet de kleppen maar de stoters zijn :p :beer:

Gr, Frits.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ohja :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Mijn 19 16V tikt s'ochtends ook wel eens hoor.. het is een eindeloze discussie.. sommige 19 16V's met over de 2 ton op de klok hoor je nooit tikken en mijn motortje heeft er nog geen 130.000 op staan en tikken regelmatig met koude motor, het is ook maar heel even maar ook vrij irritant.. vind het niet prettig met een mooie glimmende sportwagen onder je kont :) maar na een minuutje is het altijd wel stil en komt de heerlijk rustige 16V loop tevoorschijn :worship:
Plaats reactie