GTE Blue Sport Chris@R5

Vertel hier alles over je project.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ah nee niet verkopen jonge, :(:(:(:(
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Paul1916v schreef:Heb je em te koop gezet?
Ja klopt, maar niet omdat ik 'm zat ben hoor :wink:
Speurders is gratis en als iemand de vraagprijs biedt heb ik nog een ander leuk aanbod waar ik op in kan gaan :)

En ik ga deze vakantie een heel stuk met de auto reizen en gezien mijn overige gebruik zou ik een Twingo ook erg leuk vinden.
Dus als iemand zijn Twingo, Clio 16v of GTT wil (in)ruilen voor iets anders :D

Zo niet, dan blijf ik er lekker met plezier in rond rijden :)
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Jaja er is weer een tip binnen gekomen (S)
Volgens de Renault dealer in Smilde kon het makkelijk de bedrading tussen het schutbord en het hitteschild zijn die weg gebrand is.
Dan maakt ie sluiting en reageerd de TPS niet meer. Of wat je ook maar door brandt...

Kost alleen wat tijd maar ik ga op onderzoek uit :p
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

bedrading is relatief makkelijk en simpel op te lossen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Daarom :beer:
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Zou fijn zijn als het nu opgelost wordt (Y) :D

Succes!!!
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Da's geen nieuwe oplossing, want daar was je ook gewoon achter gekomen als je eerst op de TPS zelf meet, en daarna op de stekker van de ECU met aangesloten TPS. Meet je op de TPS wel waardes, en op de ecu stekker niet (wel de juiste pennen nemen) dan weet je dat er iets in de bedrading niet in orde is. Volgens mij is dit al gezegd :wink:

Succes
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Op de stekker van de ecu kwam ik helemaal nergens. Ik meette overal hetzelfde. Spoorde van geen kant.
Ik meet op de stekker van de TPS een plus, niks en een plus.

Stekker:
[plus][niks][plus]

Klopt vast ook niet. Achja ik kijk wel. Een gesmolten draad lijkt me niet vreemd. Er veranderd ja niks als ik de stekker van de TPS trek.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Je moet ff meten op de TPS zelf...en kijken of je de waardes krijgt die in dat schema staan hier 1 pagina eerder. Weerstand 0 en oneindig. Als je die waardes eenmaal op je display hebt gehad, weet je dat je TPS zelf oke is, en dan kan je eens gaan zoeken in de bedrading oid.

Bij dit soort problemen moet je stapsgewijs alles uitsluiten, beginnen bij het begin :)
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Bart V schreef:Je moet ff meten op de TPS zelf...en kijken of je de waardes krijgt die in dat schema staan hier 1 pagina eerder. Weerstand 0 en oneindig. Als je die waardes eenmaal op je display hebt gehad, weet je dat je TPS zelf oke is, en dan kan je eens gaan zoeken in de bedrading oid.

Bij dit soort problemen moet je stapsgewijs alles uitsluiten, beginnen bij het begin :)
Ok :) (F)
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Even weer wat foto's gemaakt vandaag.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Binnenkort wil ik me weer eens wat verdiepen in de uitlaat van de auto.
Ik heb nu een originele pijp met lege kat en middendemper.
De einddemper is een fabrikaat van de vorige eigenaar met een mooi RVS sierstuk. Komt best een mooi geluid uit, maar niet echt 'vol'.
Toen ik me oude 5je in Zwolle zag en hoorde miste ik die sound wel een beetje >-)

De middendemper blijft hoe dan ook, gezien de vele ritten met me vriendin (onverstaanbaar anders).
De lege kat gaat er onder weg en de einddemper wordt misschien vervangen voor een andere, maar dat zie ik wel nadat de pijp ertussen is gelast :)

(en ik wil weer roffelen en ploffen :sad: )
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

lekker bakkie man !!! (Y)(Y)
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

kwil niet de moet in je schoenen laten zakken maar zou toch zeker erst even meten of je kabels misschien doorgebrand zijn, het is namelijk GEEN pretje om die kabels achter dat hittenschild te controleren als de motor erin zit.
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Nee dat heb ik al gezien en gehoord. Ik probeer het wel met de uitlaat er onder weg en dan op de bokken zetten.
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

wat ik al zei succes :D
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

GTE (Sjoerd)
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 12 sep 2005 13:15

ja, erg strakke wagen! :smoke:
Bart GTE
Berichten: 742
Lid geworden op: di 14 sep 2004 9:04
Locatie: Heeze
Contacteer:

Ik blijf het echt een super nette auto vinden!!! :worship: :worship: (Y)
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Ik denk er over om op de flanken waar origineel GTE of GT Turbo staat een sticker te maken met 'Renault Sport'.
Ik zal eens een shopje maken of dat staat.

Een raamband hoeft van mij niet meer zo.
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Heb ze al laten maken :D
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Afbeelding
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Tatatadaaaa (Y)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bart GTE
Berichten: 742
Lid geworden op: di 14 sep 2004 9:04
Locatie: Heeze
Contacteer:

Netjes (Y)
Welke kleur zijn ze?
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Zilver metallic. Beetje zoals de clubstickers.
Bart GTE
Berichten: 742
Lid geworden op: di 14 sep 2004 9:04
Locatie: Heeze
Contacteer:

Erg gaaf (Y)
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Plakken en foto's maken ;) :D
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Daar is het al te koud en te donker voor :wink:
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Vandaag even CO laten meten. Was nie zo best...
Ruim 9%. De tank liep nog net niet leeg bij stationair :~
Ook bij gas geven nog veel te hoog.

Toch reageerde de lambdasonde wel wat, aangezien de CO toch iets werd bijgeregeld. Toch maar de bedrading en de lambda checken denk ik :wink:
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

heb je ook gekeken naar het mengsel verhouding

als de motor veel ste rijk loop krijg je ook een hele hoge Co

of je lamba is dood
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Chris@R5 schreef:Vandaag even CO laten meten. Was nie zo best...
Ruim 9%. De tank liep nog net niet leeg bij stationair :~
Ook bij gas geven nog veel te hoog.

Toch reageerde de lambdasonde wel wat, aangezien de CO toch iets werd bijgeregeld. Toch maar de bedrading en de lambda checken denk ik :wink:
Lambda kan ook een beetje stuk zijn hoor.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Blijft een mooie GTE Chris, ik zou die advertentie maar gauw weer van het internet halen als ik jouw was. :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik krijg toch het idee dat je motor op een soort noodloop programma loopt of dat ie denkt dat het heel erg koud is en dat er gewoon extra brandstof wordt ingespoten
(soort van choke effect zeg maar)
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Christian schreef:heb je ook gekeken naar het mengsel verhouding

als de motor veel ste rijk loop krijg je ook een hele hoge Co

of je lamba is dood
Hij liep erg rijk zei hij bij de garage. Dus hij moest enorm zuipen. Vink wel mee vallen dacht ik... Mag altijd zuiniger :)
mark 5t schreef:ik krijg toch het idee dat je motor op een soort noodloop programma loopt of dat ie denkt dat het heel erg koud is en dat er gewoon extra brandstof wordt ingespoten
(soort van choke effect zeg maar)
Ja je doelt op de "koudestart-sensor" dus. Die heb ik al eens vervangen. Hij maakt namelijk ook verschil tussen warme motor of koude. Bij een warme loopt ie gewoon mooier.
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Is er iemand die zo snel mogelijk mij een lambdasonde kan toesturen?
Dacht een van Bosch met een drie-polige aansluting.
Plaats reactie