GTE Blue Sport Chris@R5
-
ah nee niet verkopen jonge,
:(:(:(

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Ja klopt, maar niet omdat ik 'm zat ben hoorPaul1916v schreef:Heb je em te koop gezet?
Speurders is gratis en als iemand de vraagprijs biedt heb ik nog een ander leuk aanbod waar ik op in kan gaan

En ik ga deze vakantie een heel stuk met de auto reizen en gezien mijn overige gebruik zou ik een Twingo ook erg leuk vinden.
Dus als iemand zijn Twingo, Clio 16v of GTT wil (in)ruilen voor iets anders

Zo niet, dan blijf ik er lekker met plezier in rond rijden

Jaja er is weer een tip binnen gekomen
Volgens de Renault dealer in Smilde kon het makkelijk de bedrading tussen het schutbord en het hitteschild zijn die weg gebrand is.
Dan maakt ie sluiting en reageerd de TPS niet meer. Of wat je ook maar door brandt...
Kost alleen wat tijd maar ik ga op onderzoek uit

Volgens de Renault dealer in Smilde kon het makkelijk de bedrading tussen het schutbord en het hitteschild zijn die weg gebrand is.
Dan maakt ie sluiting en reageerd de TPS niet meer. Of wat je ook maar door brandt...
Kost alleen wat tijd maar ik ga op onderzoek uit

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
bedrading is relatief makkelijk en simpel op te lossen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Da's geen nieuwe oplossing, want daar was je ook gewoon achter gekomen als je eerst op de TPS zelf meet, en daarna op de stekker van de ECU met aangesloten TPS. Meet je op de TPS wel waardes, en op de ecu stekker niet (wel de juiste pennen nemen) dan weet je dat er iets in de bedrading niet in orde is. Volgens mij is dit al gezegd
Succes
Succes
Op de stekker van de ecu kwam ik helemaal nergens. Ik meette overal hetzelfde. Spoorde van geen kant.
Ik meet op de stekker van de TPS een plus, niks en een plus.
Stekker:
[plus][niks][plus]
Klopt vast ook niet. Achja ik kijk wel. Een gesmolten draad lijkt me niet vreemd. Er veranderd ja niks als ik de stekker van de TPS trek.
Ik meet op de stekker van de TPS een plus, niks en een plus.
Stekker:
[plus][niks][plus]
Klopt vast ook niet. Achja ik kijk wel. Een gesmolten draad lijkt me niet vreemd. Er veranderd ja niks als ik de stekker van de TPS trek.
Je moet ff meten op de TPS zelf...en kijken of je de waardes krijgt die in dat schema staan hier 1 pagina eerder. Weerstand 0 en oneindig. Als je die waardes eenmaal op je display hebt gehad, weet je dat je TPS zelf oke is, en dan kan je eens gaan zoeken in de bedrading oid.
Bij dit soort problemen moet je stapsgewijs alles uitsluiten, beginnen bij het begin
Bij dit soort problemen moet je stapsgewijs alles uitsluiten, beginnen bij het begin

OkBart V schreef:Je moet ff meten op de TPS zelf...en kijken of je de waardes krijgt die in dat schema staan hier 1 pagina eerder. Weerstand 0 en oneindig. Als je die waardes eenmaal op je display hebt gehad, weet je dat je TPS zelf oke is, en dan kan je eens gaan zoeken in de bedrading oid.

Binnenkort wil ik me weer eens wat verdiepen in de uitlaat van de auto.
Ik heb nu een originele pijp met lege kat en middendemper.
De einddemper is een fabrikaat van de vorige eigenaar met een mooi RVS sierstuk. Komt best een mooi geluid uit, maar niet echt 'vol'.
Toen ik me oude 5je in Zwolle zag en hoorde miste ik die sound wel een beetje
De middendemper blijft hoe dan ook, gezien de vele ritten met me vriendin (onverstaanbaar anders).
De lege kat gaat er onder weg en de einddemper wordt misschien vervangen voor een andere, maar dat zie ik wel nadat de pijp ertussen is gelast
(en ik wil weer roffelen en ploffen
)
Ik heb nu een originele pijp met lege kat en middendemper.
De einddemper is een fabrikaat van de vorige eigenaar met een mooi RVS sierstuk. Komt best een mooi geluid uit, maar niet echt 'vol'.
Toen ik me oude 5je in Zwolle zag en hoorde miste ik die sound wel een beetje

De middendemper blijft hoe dan ook, gezien de vele ritten met me vriendin (onverstaanbaar anders).
De lege kat gaat er onder weg en de einddemper wordt misschien vervangen voor een andere, maar dat zie ik wel nadat de pijp ertussen is gelast

(en ik wil weer roffelen en ploffen

-
- Contacteer:
kwil niet de moet in je schoenen laten zakken maar zou toch zeker erst even meten of je kabels misschien doorgebrand zijn, het is namelijk GEEN pretje om die kabels achter dat hittenschild te controleren als de motor erin zit.
-
- Contacteer:
wat ik al zei succes 

Wat een mooie bakChris@R5 schreef:Even weer wat foto's gemaakt vandaag.
http://www.priyantha.nl/rtc/upload/P1140121.JPG
http://www.priyantha.nl/rtc/upload/P1140123.JPG
http://www.priyantha.nl/rtc/upload/P1140124.JPG

Ik blijf het echt een super nette auto vinden!!!

Tatatadaaaa 

Netjes
Welke kleur zijn ze?

Welke kleur zijn ze?
Erg gaaf 

Vandaag even CO laten meten. Was nie zo best...
Ruim 9%. De tank liep nog net niet leeg bij stationair
Ook bij gas geven nog veel te hoog.
Toch reageerde de lambdasonde wel wat, aangezien de CO toch iets werd bijgeregeld. Toch maar de bedrading en de lambda checken denk ik

Toch reageerde de lambdasonde wel wat, aangezien de CO toch iets werd bijgeregeld. Toch maar de bedrading en de lambda checken denk ik
Lambda kan ook een beetje stuk zijn hoor.Chris@R5 schreef:Vandaag even CO laten meten. Was nie zo best...
Blijft een mooie GTE Chris, ik zou die advertentie maar gauw weer van het internet halen als ik jouw was. 

ik krijg toch het idee dat je motor op een soort noodloop programma loopt of dat ie denkt dat het heel erg koud is en dat er gewoon extra brandstof wordt ingespoten
(soort van choke effect zeg maar)
Hij liep erg rijk zei hij bij de garage. Dus hij moest enorm zuipen. Vink wel mee vallen dacht ik... Mag altijd zuinigerChristian schreef:heb je ook gekeken naar het mengsel verhouding
als de motor veel ste rijk loop krijg je ook een hele hoge Co
of je lamba is dood

Ja je doelt op de "koudestart-sensor" dus. Die heb ik al eens vervangen. Hij maakt namelijk ook verschil tussen warme motor of koude. Bij een warme loopt ie gewoon mooier.mark 5t schreef:ik krijg toch het idee dat je motor op een soort noodloop programma loopt of dat ie denkt dat het heel erg koud is en dat er gewoon extra brandstof wordt ingespoten