ja met niksXabre schreef:82,50 AnderZorg
ACT: Algemeen Chat Topic. I
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
luco, specificeer dat dan eens?Luco/Alpine-racer schreef:vergeet niet dat als je werkt je bovenop deze bedragen ook nog meer moet betalen
als ik alles uitreken zit ik op bijna, schrik niet 400 euro per maand
ik werk, verdien boven modaal en betaal "maar" 108 per maand.
Dus vier meier vind ik wat veel.
met een eigen risico vanaf > 300 euro is AnderZorg weer goedkoper, en dat gewoon zonder korting
kreeg ook zo'n collectief aanbod via de werkgever, bij ZilverenKruis, nou nog duurder dan AnderZorg (en dan gewoon zonder korting)
slaat ook nergens op

-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
uhm, het basispakket moest voor iedereen gelijk zijn dacht ik..
het verschil zit 'm in weinig tot geen tv- en radioreclames, betaling alleen via automatische afschrijving (acceptgiro's kosten ook geld) en ook geen nutteloos tijdschrift elke maand in de brievenbus
het verschil zit 'm in weinig tot geen tv- en radioreclames, betaling alleen via automatische afschrijving (acceptgiro's kosten ook geld) en ook geen nutteloos tijdschrift elke maand in de brievenbus

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
jij betaald 108 per maand aan de zorgverzekeraar ja het geld wat je aan extra belasting gaat betalen hoor je niemand overTino schreef:luco, specificeer dat dan eens?Luco/Alpine-racer schreef:vergeet niet dat als je werkt je bovenop deze bedragen ook nog meer moet betalen
als ik alles uitreken zit ik op bijna, schrik niet 400 euro per maand
ik werk, verdien boven modaal en betaal "maar" 108 per maand.
Dus vier meier vind ik wat veel.
verteld ook bijna niemand aan je maar kijk maar eens op de belastingsite
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
niks eigen risico, altijd nul.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
idem
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
blijf bij anderzorg, geen aanvullende dingen afgenomen afgelopen jaar en ook niks gehad, mooi voordelig verzekerd afgelopen jaar, wel beetje risky maargoedForeverYoung schreef:uhm, het basispakket moest voor iedereen gelijk zijn dacht ik..

-
- Contacteer:
U bent bij AnderZorg al voor 82,50 per maand, zonder eigen risico, verzekerd voor de Basisverzekering.
maar als je AnderZorg niet vertrouwt, kijk dan effe op UnitedConsumers.nl, VGZ met 10% korting (als UnitedConsumers klant) is goedkoper dan AnderZorg en misschien betrowbaarder.Wie kiest voor een eigen risico van 500,- en de jaarpremie in één keer vooruit voldoet, betaalt 62,79 per maand voor de Basisverzekering.
je hebt alleen de kans dat ze er al doorheen zijn, dat het aanbod niet meer geldt...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
jongens reken je nou niet rijk
lees en huiver
U vindt hier alle inhoudelijke informatie over dit onderwerp. De inkomensafhankelijke bijdrage voor uw zorgverzekering
Vanaf 1 januari 2006 moet iedereen die in Nederland woont of werkt een zorgverzekering afsluiten. Er is dan geen verschil meer tussen ziekenfonds en particulier. Om de stijgende kosten in de gezondheidszorg in de hand te houden, komt er 1 zorgverzekering voor iedereen. De zorgverzekering bestaat uit een basispakket met daarnaast de mogelijkheid om een aanvullende verzekering af te sluiten.
Inkomensafhankelijke bijdrage
Naast de premie aan uw zorgverzekeraar betaalt u een bijdrage aan de overheid. Deze bijdrage hangt af van de hoogte van uw inkomen. Hoe hoger uw inkomen is, hoe hoger uw bijdrage. Dit is de inkomensafhankelijke bijdrage. Wat dit voor uw situatie betekent, leest u op deze site. De inkomensafhankelijke bijdrage wordt automatisch ingehouden op uw loon of uitkering. Afhankelijk van het soort inkomen dat u ontvangt, wordt de inkomensafhankelijke bijdrage vergoed. U betaalt over de vergoeding wel loonbelasting en premie volksverzekeringen. Als u niet in loondienst bent, dan ontvangt u in 2006 automatisch een aanslag.
Premie aan ziektekostenverzekeraar
Voor de zorgverzekering betaalt u premie aan uw zorgverzekeraar. De hoogte van deze premie is per zorgverzekeraar voor iedereen met hetzelfde basispakket gelijk.
Zorgtoeslag
Afhankelijk van uw inkomen kunt u voor de premiekosten een tegemoetkoming krijgen van de Belastingdienst: de zorgtoeslag. Informatie over de zorgtoeslag vindt u op http://www.toeslagen.nl.
lees en huiver
U vindt hier alle inhoudelijke informatie over dit onderwerp. De inkomensafhankelijke bijdrage voor uw zorgverzekering
Vanaf 1 januari 2006 moet iedereen die in Nederland woont of werkt een zorgverzekering afsluiten. Er is dan geen verschil meer tussen ziekenfonds en particulier. Om de stijgende kosten in de gezondheidszorg in de hand te houden, komt er 1 zorgverzekering voor iedereen. De zorgverzekering bestaat uit een basispakket met daarnaast de mogelijkheid om een aanvullende verzekering af te sluiten.
Inkomensafhankelijke bijdrage
Naast de premie aan uw zorgverzekeraar betaalt u een bijdrage aan de overheid. Deze bijdrage hangt af van de hoogte van uw inkomen. Hoe hoger uw inkomen is, hoe hoger uw bijdrage. Dit is de inkomensafhankelijke bijdrage. Wat dit voor uw situatie betekent, leest u op deze site. De inkomensafhankelijke bijdrage wordt automatisch ingehouden op uw loon of uitkering. Afhankelijk van het soort inkomen dat u ontvangt, wordt de inkomensafhankelijke bijdrage vergoed. U betaalt over de vergoeding wel loonbelasting en premie volksverzekeringen. Als u niet in loondienst bent, dan ontvangt u in 2006 automatisch een aanslag.
Premie aan ziektekostenverzekeraar
Voor de zorgverzekering betaalt u premie aan uw zorgverzekeraar. De hoogte van deze premie is per zorgverzekeraar voor iedereen met hetzelfde basispakket gelijk.
Zorgtoeslag
Afhankelijk van uw inkomen kunt u voor de premiekosten een tegemoetkoming krijgen van de Belastingdienst: de zorgtoeslag. Informatie over de zorgtoeslag vindt u op http://www.toeslagen.nl.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Wat is de inkomensafhankelijke bijdrage?
Antwoord:
De inkomensafhankelijke bijdrage is een bijdrage die u, wat uw leeftijd ook is, verschuldigd bent over uw bijdrage-inkomen. De bijdrage bedraagt 6,5% van het bijdrage-inkomen.
Het bijdrage-inkomen bestaat uit belastbaar loon, resultaat uit overige werkzaamheden, winst uit onderneming en bepaalde periodieke uitkeringen.
Antwoord:
De inkomensafhankelijke bijdrage is een bijdrage die u, wat uw leeftijd ook is, verschuldigd bent over uw bijdrage-inkomen. De bijdrage bedraagt 6,5% van het bijdrage-inkomen.
Het bijdrage-inkomen bestaat uit belastbaar loon, resultaat uit overige werkzaamheden, winst uit onderneming en bepaalde periodieke uitkeringen.
-
- Contacteer:
ja ik weet het, we worden genaaid waar we bijstaan, maar dat is voor mij des te meer reden om te zorgen dat het bedrag wat ik maandelijks aan de zorgverzekeraar betaal, lager is.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ik zit aan het maximum bedragForeverYoung schreef:ja ik weet het, we worden genaaid waar we bijstaan, maar dat is voor mij des te meer reden om te zorgen dat het bedrag wat ik maandelijks aan de zorgverzekeraar betaal, lager is.

maar goed totaal gezien ga ik voor 2 personen ongeveer 70 euro per maand meer betalen dan vorig jaar
en ik gooi gewoon mijn uurloon weer omhoog en ik verdien het weer terug

-
- Contacteer:
'k zal het vast al vaker hebben geroepen, maar ze hadden het salaris van de ziekenhuisdirecteuren omlaag kunnen gooien en deze hele poppenkast was niet nodig geweest...Xabre schreef:ja maarja die hele zorg wordt steeds duurder, mensen worden ook steeds ouder en moeten tot het laatste loodje in leven worden gehouden etc.
*gaat ff een leuk overzichtje zoeken

hier alvast een oud artikel op de site van het SP, juli 2004 ofzo, kun je nu mooi zien wat een zootje ze ervan gemaakt hebben.
http://www.sp.nl/opinies/Ziekenhuisdire ... laris.html
http://www.financieel-management.nl/ind ... ml?id=5667 van iemand die er wel verstand van zou moeten hebben (meer over het algemeen te veel verdienen)
http://www.zibb.nl/gezondheidszorg/zoek ... srtnr/738/
dus daar heb je al anderhalf miljoen weggegooid geldZeker honderd ziekenhuisbestuurders verdienen meer dan 155.000 euro per jaar, zo blijkt uit onderzoek van het tv-programma NOVA.

Laatst gewijzigd door Edward op vr 13 jan 2006 22:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Topsalaris is topsalaris.
Ga je minder betalen, gaat die directeur elders directeur zijn. Zo zit de markt in elkaar, niets aan te doen. Bovendien heeft die kerel wel een verantwoordelijkheid.
Ga je minder betalen, gaat die directeur elders directeur zijn. Zo zit de markt in elkaar, niets aan te doen. Bovendien heeft die kerel wel een verantwoordelijkheid.
-
- Contacteer:
ok, maar ergens anders is het niet over de rug van de belastingbetaler....Riël schreef:Topsalaris is topsalaris.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Zeker honderd ziekenhuisbestuurders verdienen meer dan 155.000 euro per jaar, zo blijkt uit onderzoek van het tv-programma NOVA.
das wel bruto, als je dat al een topsalaris vind

das wel bruto, als je dat al een topsalaris vind

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ow is dat zo???ForeverYoung schreef:ok, maar ergens anders is het niet over de rug van de belastingbetaler....Riël schreef:Topsalaris is topsalaris.
ook als die bij een bedrijf werkt betaald de consument/belastingbetaler hoor

-
- Contacteer:
uit datzelfde artikel:
artikel dateert van juni 2005.De duurste ziekenhuisdirecteur is volgens NOVA interim-manager H. Huijsmans, die tien maanden in ziekenhuizen in Utrecht en Deventer werkte en daarvoor 441.000 euro ontving.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
slimme man dus die zich goed verkooptForeverYoung schreef:uit datzelfde artikel:
artikel dateert van juni 2005.De duurste ziekenhuisdirecteur is volgens NOVA interim-manager H. Huijsmans, die tien maanden in ziekenhuizen in Utrecht en Deventer werkte en daarvoor 441.000 euro ontving.

-
- Contacteer:
dus een ziekenhuisdirecteur die bij een bedrijf als Getronics gaat werken (ik noem maar even wat) word dus nog steeds van de belastingcenten betaald?
ik heb volgens mij nog nooit iets bij Getronics aangeschaft, met mij zijn er velen..
wat Getronics binnenkrijgt, hebben ze verdiend aan bedrijven die hun diensten nodig hadden. en ik neem aan dat de oprichter(s) van Getronics dus de winst binnenkrijgen, en ook de directeur z'n loon betalen.
dat zij hem rijkelijk willen belonen zal me wat, maar dat zo'n stelletje plukkers (misschien indirect) de zorg maar steeds duurder maakt is toch heel wat anders
ik heb volgens mij nog nooit iets bij Getronics aangeschaft, met mij zijn er velen..
wat Getronics binnenkrijgt, hebben ze verdiend aan bedrijven die hun diensten nodig hadden. en ik neem aan dat de oprichter(s) van Getronics dus de winst binnenkrijgen, en ook de directeur z'n loon betalen.
dat zij hem rijkelijk willen belonen zal me wat, maar dat zo'n stelletje plukkers (misschien indirect) de zorg maar steeds duurder maakt is toch heel wat anders
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ik blijf zeggen, slimme man die zich goed verkoopt
zou jij nee zeggen???????????????
ik vind je trouwens wel naief hoor, want jij koopt niks bij bv getronics???
misschien niet rechtstreeks, maar de diensten die getronics aan heel veel bedrijven enz enz levert, daar zitten ook bedrijven/winkels bij waar jij je producten koopt en zijn salaris is in die producten verwerkt
voorbeeldje unilever, hun kantoor wel eens gezien??
die directeur heeft zijn eigen lift daar
dat betaal jij toch echt wel in de producten die je van ze koopt

zou jij nee zeggen???????????????
ik vind je trouwens wel naief hoor, want jij koopt niks bij bv getronics???
misschien niet rechtstreeks, maar de diensten die getronics aan heel veel bedrijven enz enz levert, daar zitten ook bedrijven/winkels bij waar jij je producten koopt en zijn salaris is in die producten verwerkt
voorbeeldje unilever, hun kantoor wel eens gezien??
die directeur heeft zijn eigen lift daar
dat betaal jij toch echt wel in de producten die je van ze koopt
Vind het ook kortzichtig de directeuren erop aan te kijken.
De overheid heeft als taak het enigszins te remmen.
Verder, ziekenhuizen zijn ook wel afhankelijk van getronics

-
- Contacteer:
je hebt gelijk, alleen ik vind het gewoon niet kunnen en in zijn plaats zou ik het niet doen, waarom wel, als ik de rekeningen kan betalen zou ik tevreden zijn, hoef echt geen dikke Benz V8 voor de deur te hebben ofzo.
en een kapitale villa is ook niet echt m'n ding.
nou, een dikke benz V8 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
nee hoor ziek zijn is gewoon groot zakendoen en vet verdienenXabre schreef:net wat Riël zegt die overheid moet dit een beetje remmen, ziekenhuis is nou eenmaal wat anders dan een bedrijf
zie fabrikanten aidsremmers
arme landen krijgen de medicijnen niet, kunnen ze niet betalen
zaken zijn zaken dus
het is nu eenmaal zo
en ik zou ja zeggen tegen dat salaris
uiteindelijk als het puntje bij paaltje komt kiest iedereen voor zichzelf
behalve barmhartige samaritanen
Dat zeg jij nou wel. Denk ook maar niet dat die mensen met 40 uur per week van 8 tot 17 er vanaf zijnForeverYoung schreef:je hebt gelijk, alleen ik vind het gewoon niet kunnen en in zijn plaats zou ik het niet doen, waarom wel, als ik de rekeningen kan betalen zou ik tevreden zijn, hoef echt geen dikke Benz V8 voor de deur te hebben ofzo.

Ga je maar eens uit de naad werken en wat bereiken, en je mocht kiezen tussen 1 ton en 2 ton

Laatst gewijzigd door Riël op vr 13 jan 2006 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
tuurlijk is dat zo alleen zou het naar mijn mening niet zo moeten zijn maar zo is het nou eenmaal welLuco/Alpine-racer schreef:nee hoor ziek zijn is gewoon groot zakendoen en vet verdienenXabre schreef:net wat Riël zegt die overheid moet dit een beetje remmen, ziekenhuis is nou eenmaal wat anders dan een bedrijf
-
- Contacteer:
idd, misschien niet het beste voorbeeld.Riël schreef:Vind het ook kortzichtig de directeuren erop aan te kijken.
en je hebt gelijk, daarom staat daar ook dat linkje naar de site van de SP, over de heer Hoogervorst die toen in 2004 al niks deed tegen de topsalarissen.
ander voorbeeld: ik werk weleens bij de Wehkamp, hing een tijd geleden een kranteknipsel op het prikbord over de directeur die z'n bonus omhoog gooide terwijl het op dat moment niet al te best ging, vaste mensen die amper hun uren konden draaien, en uitzendkrachten die daar al lang rondliepen en eruit moesten.
nu zit de moederorganisatie van Wehkamp in Engeland, en staat dat dus los van de Nederlandse belastingbetaler en deze discussie, maar ik begrijp niet dat zo'n man dan het lef heeft om over de rug van z'n werknemers zichzelf even extra te bevoordelen
hij zou de eerste moeten zijn om te zien dat het minder gaat.....