
Afgelopen dagen de garage opgeruimd en dan vandaag....voor de tweede keer in 4 jaar de auto tot leven gekregen...
Ging wel vrij gemakkelijk; na de 2e keer de sleutel om gedraait te hebben ging ie gelijk aan de gang.

Na 10 minuten pruttelen kwam er wat smoke van de turbo af; vervolgens maar weer even afgezet. De auto op bokken gezet en vervolgens weer gestart. Dit keer geen rook meer van de turbo(zal 1e keer te weinig olie hebben gekregen?).
Op het dashboard slaat de oliedrukmeter vol uit en pruttelt vervolgens mee met de moter.
Na een half uurtje voorzichtig aan wat gas gegeven alles gaat goed.
Vervolgens maar weer uit gezet.
Het is leuk om hem even te horen, maar de grootste rotklus moet nog beginnen: de carroserie.
Alhoewel de dorpels al gelast zijn, vermoed ik dat er toch her en der nog wel roest zal zitten.
Bovendien heeft de auto rechtsvoor een tikkie gehad: spatscherm en bumper naar de knoppen.
Ik ga me de komende weken op de carroserie storten; dan laten spuiten(wit).
Hierna ga ik de moter eruit halen en technisch alles nalopen.
Ik denk dat ik hem helaas niet origineel kan gaan houden(kom gewoonweg niet aan de juiste spullen(met name de plastics).
Nieuwe foto's op http://www.ruwebit.net (linkerkant 'Renault5GTT').

Serieuze tips zijn altijd welkom...