wil een ander blok in de twingo
De originele 
Nee, gtturboblokje wordt wel gedaan, lijkt me de enige met wat voordeel.
Wellicht gaat een 1.7 motor ook wel lukken, of een 1.8 (r19/clio rsi).

Nee, gtturboblokje wordt wel gedaan, lijkt me de enige met wat voordeel.
Wellicht gaat een 1.7 motor ook wel lukken, of een 1.8 (r19/clio rsi).
Hierboven staat de search, die kun je gebruiken voor zulke vragen, het is namelijk al regelmatig besproken... 
Anders kun je in het Twingo-deel op het forum nog genoeg terug vinden
Voorbeelden:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... ingo+turbo
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... ingo+turbo
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=17656

Anders kun je in het Twingo-deel op het forum nog genoeg terug vinden

Voorbeelden:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... ingo+turbo
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... ingo+turbo
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=17656
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
De 1.6 16V (110pk & 148Nm) vanuit de clio lijkt me ook en leuke optie als je maar 55pk blokje onder de voet hebt.
Is het eigenlijk veel werk om van blok te veranderen?
Wat heb je eigenlijk allemaal nodig om van blok te veranderen het blok zelf, versnellingsbak en draadboom. (+upgrade remmen en ophanging)
Is het eigenlijk veel werk om van blok te veranderen?
Wat heb je eigenlijk allemaal nodig om van blok te veranderen het blok zelf, versnellingsbak en draadboom. (+upgrade remmen en ophanging)
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Blok, bak, kabelboom, computer, dash, hoop klein spul nog waarschijnlijk 
Het zal flink wat werk zijn, en enige sleutelervaring is wel handig denk ik. Als je het laat doen ben je een hoop geld kwijt in ieder geval (als ze er al aan beginnen)

Het zal flink wat werk zijn, en enige sleutelervaring is wel handig denk ik. Als je het laat doen ben je een hoop geld kwijt in ieder geval (als ze er al aan beginnen)
Clio RS blok
en ja, dat past

Ik heb al zoveel van deze topics gelezen, maar de meeste lopen met een sisser af. Wil je snelheid, koop dan een snelle auto. Wil jij een goedkope en "trage"auto, koop dan een twingo of een andere 1.2.
Respect to Paul die wel een gtt blok in een twingo heeft gelegd
Respect to Paul die wel een gtt blok in een twingo heeft gelegd

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11214
- Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Zowww maak je niet meteen zo druk, snap Stefans reactie wel een beetje, er zijn idd een aantal topicjes over geweest en uit eindelijk zijn er maar enkele die het doorzetten, maar mocht je het uiteindelijk doen, succes en hou ons dan op de hoogte met een project topicje



Daar moet je je juist vooral niks van aantrekken! Iedereen is sceptisch als er 'weer' iemand begint over motor swaps, en enigzins logisch omdat er zoveel over lullen, maar nooit aan beginnendenmen schreef:ik wil lekker sleutelen dat wil ik en misschien loopt het wel met een sisser af omdat iedereen zo reageerd

Uiteindelijk doe je het voor jezelf, en moet je (mocht je de plannen doorzetten) gewoon volhouden. En dat je dan op een meeting staat en



::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Of je gooit er een dikke 2.0 16V in, die heb ik nog wel 1 in de aanbieding.denmen schreef:ik wil lekker sleutelen dat wil ik en misschien loopt het wel met een sisser af omdat iedereen zo reageerd
en dit soort reacties heeft niemand wat vriendelijk bedankt he!

ik stel je toch een normale vraag of niet??denmen schreef:ik wil lekker sleutelen dat wil ik en misschien loopt het wel met een sisser af omdat iedereen zo reageerd
en dit soort reacties heeft niemand wat vriendelijk bedankt he!
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
ik had eroverheen gelezen sloeg nie op jou sorry ik weet het budget nie ik doe dit voor een vriend hij wil de hele auto aanpakken zodra ik het weet horen jullie het eerstRalf schreef:ik stel je toch een normale vraag of niet??denmen schreef:ik wil lekker sleutelen dat wil ik en misschien loopt het wel met een sisser af omdat iedereen zo reageerd
en dit soort reacties heeft niemand wat vriendelijk bedankt he!
Laatst gewijzigd door denmen op vr 30 dec 2005 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
wat mag dat kosten?robclio16V schreef:Of je gooit er een dikke 2.0 16V in, die heb ik nog wel 1 in de aanbieding.denmen schreef:ik wil lekker sleutelen dat wil ik en misschien loopt het wel met een sisser af omdat iedereen zo reageerd
en dit soort reacties heeft niemand wat vriendelijk bedankt he!![]()
okay, want het is nog best prijzig allemaal... je wil natuurlijk een goed blok erin hebben, dus stel dat het een GT blok gaat worden, dan moet je die reviseren. Verder moet je heel veel aanpassen zodat je goede koeling heb etc.
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
Niet zo zwaar opnemen johdenmen schreef:ik wil lekker sleutelen dat wil ik en misschien loopt het wel met een sisser af omdat iedereen zo reageerd
en dit soort reacties heeft niemand wat vriendelijk bedankt he!



Stefan S. schreef:Ik heb al zoveel van deze topics gelezen, maar de meeste lopen met een sisser af. Wil je snelheid, koop dan een snelle auto. Wil jij een goedkope en "trage"auto, koop dan een twingo of een andere 1.2.
Respect to Paul die wel een gtt blok in een twingo heeft gelegd

Veel centen.denmen schreef:wat mag dat kosten?robclio16V schreef:Of je gooit er een dikke 2.0 16V in, die heb ik nog wel 1 in de aanbieding.denmen schreef:ik wil lekker sleutelen dat wil ik en misschien loopt het wel met een sisser af omdat iedereen zo reageerd
en dit soort reacties heeft niemand wat vriendelijk bedankt he!![]()
Als je serieus interesse hebt, stuur maar een PM.
in Hermsdorf stond een twingo met RS blokdenmen schreef:heb je hier er ervaring mee?edwin19 schreef:Clio RS bloken ja, dat past




bedoel je deze: http://images.google.nl/images?svnum=10 ... lio+engine
[foto geil modus]
[/foto geil modus] 



-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
das een twingo met 1.8 16v uit de clio, als ik het begrijp.madtraxx schreef:bedoel je deze: http://images.google.nl/images?svnum=10 ... lio+engine
een RS motor zoals hier genoemd is een 2.0 16v met iets meer paardenkrachten (naar mijn mening wat te veel voor een Twingo, maar ieder z'n meug he)
EDIT> Erg stoere Twingo trouwens




Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
heb overigens wel in een magazine, een blauwe twingo met rs-blok gezien
*zoekt foto, en gevonden dankzij team1916v *
[img]http://img.photobucket.com/albums/v474/ ... /KT033.jpg[/img]
*zoekt foto, en gevonden dankzij team1916v *
[img]http://img.photobucket.com/albums/v474/ ... /KT033.jpg[/img]
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: zo 8 jun 2003 19:00
- Locatie: Vlaardingen
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: zo 8 jun 2003 19:00
- Locatie: Vlaardingen
Hmz, je was sneller!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
heeft er iemand een foto van een "normale" twingo onder de motorkap?? Gewoon voor het vergelijk? 

Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
2 verschillende fotoŽs dus altijd mooiTwingo_maarten schreef:Hmz, je was sneller!

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
ik vraag me weleens af welk blok je er het makkelijkst in kunt krijgen, misschien dat een 1.1 uit een chinq met een novitech wel wat zou zijn, maar een 5gtt blok levert wat meer pk. Echter zijn deze moeilijk in goede conditie te vinden. Een leuke 1.4 16v uit een corsa b zou ook wel moeten passen denk ik...
edit> waar is trouwens de airbox bij bovenstaande twingo gebleven?
edit> waar is trouwens de airbox bij bovenstaande twingo gebleven?
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
volgens mij zie ik een open luchtfilter zitten, dus dan heb je dat luchtfilterhuis niet meer nodig..
enneh een opel blokje? is niet echt te vergelijken met een GT Turbo motortje hoor, kun je beter een Renault blok proberen te plaatsen, stuk makkelijker denk ik.
en of je dan kiest voor bijv. een 1.6/1.7/1.8 uit de Clio, 19, Mégane of een 2.0 8v/16v of een turbo motor zoals die uit de 5 GTT, lijkt me allemaal makkelijker dan het alles moeten ombouwen om dat opel kreng aan 't werk te krijgen
enneh een opel blokje? is niet echt te vergelijken met een GT Turbo motortje hoor, kun je beter een Renault blok proberen te plaatsen, stuk makkelijker denk ik.
en of je dan kiest voor bijv. een 1.6/1.7/1.8 uit de Clio, 19, Mégane of een 2.0 8v/16v of een turbo motor zoals die uit de 5 GTT, lijkt me allemaal makkelijker dan het alles moeten ombouwen om dat opel kreng aan 't werk te krijgen

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)