Het klopt al gigantisch niet wanneer je ze met de hand kan draaien. Je moet er eerst een 13mm moertje voor losdraaien en m daarna weer vastdraaien terwijl je met n schroevedraaier de stelbout tegen houdt.
Heb je wel n voelermaatje gebruikt ?
kleppen stellen
ik moet 10mm moertjes losdraaien en kan 'm niet met een schroevedraaier tegenhouden.
de bovenkant is gewoon een beetje rechthoekig.. en zit geen gleuf in om er een schroevedraaier in te steke
zal straks wel ff een foto maken
de bovenkant is gewoon een beetje rechthoekig.. en zit geen gleuf in om er een schroevedraaier in te steke
zal straks wel ff een foto maken
ahzo
kanook. Maar de speling weet je zeker dat t goed is?
Heb je het volgens de huiste methode gedaan?
Dat is iets van inlaatklep 1 helemaal open, dan uitlaat 2 stellen etc, niet volgens tuimelen cilinder 1 dan beide van 4 stellen, dat klopt niet.
De exacte methode weet ik niet uit mijn hoofd maar dat moet je effe opzoeken hier op t forum.
kanook. Maar de speling weet je zeker dat t goed is?
Heb je het volgens de huiste methode gedaan?
Dat is iets van inlaatklep 1 helemaal open, dan uitlaat 2 stellen etc, niet volgens tuimelen cilinder 1 dan beide van 4 stellen, dat klopt niet.
De exacte methode weet ik niet uit mijn hoofd maar dat moet je effe opzoeken hier op t forum.
dat vraag ik me dus ook af..(maar menigen hier kunnen veel met een schroevendraaierda_stiech schreef:jullie hebben het over een schroevendraaier om de kleppen te stellen..
maar hoe doe je dat dan?? want ik zie nerges uit waar ik ana kan draaien met een schroevendraaier ofzo


[img]http://home.planet.nl/~wess0151/kleppen1.jpg[/img]
heeft dit topic nog een meerwaarde ?
ik heb het dus zo gedaan..
ZIE FOTO VOOR GROENE CIRKEL (foto van dennis aangepast
)
als de uitlaatklep (groene cirkel) van cilinder 1 naar op het punt staat om naar beneden te gaan heb ik de inlaatklep van cilinder 3 gesteld op .20mm en de uitlaatklep van cilinder 4 gesteld op .25mm
of moet het dan juist zo zijn dat dat groene cirkeltje op het punt staat van OMHOOG gaan??
dus net anders om dat wat ik heb gedaan?
[img]http://img523.imageshack.us/img523/8370/kleppen11jj.th.jpg[/img]
ZIE FOTO VOOR GROENE CIRKEL (foto van dennis aangepast

als de uitlaatklep (groene cirkel) van cilinder 1 naar op het punt staat om naar beneden te gaan heb ik de inlaatklep van cilinder 3 gesteld op .20mm en de uitlaatklep van cilinder 4 gesteld op .25mm
of moet het dan juist zo zijn dat dat groene cirkeltje op het punt staat van OMHOOG gaan??
dus net anders om dat wat ik heb gedaan?
[img]http://img523.imageshack.us/img523/8370/kleppen11jj.th.jpg[/img]
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
klep open || te stellen klep
8 uit || 1 uit
6 in || 3 in
4 uit || 5 uit
7 in || 2 in
1 uit || 8 uit
3 in || 6 in
5 uit || 4 uit
2 in || 7 in
klep open betekend dus volledig ingedrukt. De eerste klep zit aan de vliegwiel kant. Dit staat trouwens allemaal in de hayens manual. Geloof dat ik het ook al eens op et forum heb gelezen.
8 uit || 1 uit
6 in || 3 in
4 uit || 5 uit
7 in || 2 in
1 uit || 8 uit
3 in || 6 in
5 uit || 4 uit
2 in || 7 in
klep open betekend dus volledig ingedrukt. De eerste klep zit aan de vliegwiel kant. Dit staat trouwens allemaal in de hayens manual. Geloof dat ik het ook al eens op et forum heb gelezen.
heb dat stukje al gelezen wat integra toen had neergezet in het techniek gedeelte
had ik zeker wel wat aan..maar begreep dus niet dat wanneer ie open is dat ie dan helemaal ingedrukt moest zijn..
en dat was dus mijn fout.
volgend jaar weer een keer probere
had ik zeker wel wat aan..maar begreep dus niet dat wanneer ie open is dat ie dan helemaal ingedrukt moest zijn..
en dat was dus mijn fout.
volgend jaar weer een keer probere

Johan, je moet 2 kleppen stellen wanneer er 1 ingedrukt is, jouw lijstje kom ik niet zo wijs uit 
Succes stiech

Succes stiech

De enige goede manier om kleppen te stellen bij de: 5 Gtturbo
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... tellen.jpg[/img]
Succes
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... tellen.jpg[/img]
Succes

-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
tja zo staat het in de hayens manual. Daar is het de ene klep ingedrukt ander klep stellen. En zo verder. Ik heb de kleppen op die manier in de hayens manual gesteld, en de 5 loopt nog steedsRiël schreef:Johan, je moet 2 kleppen stellen wanneer er 1 ingedrukt is, jouw lijstje kom ik niet zo wijs uit
Succes stiech

Maar ik zal die andere manier ook eens proberen.
edit: heb het is bekeken op die manier van floris, maar voor de uitlaatkleppen is dat hetzelfde als op de manier van mij.
Die klepspelingen die hier staan zijn voor een standaard blok, niet voor de turbo. Lees maar eens verderFlorus schreef:De enige goede manier om kleppen te stellen bij de: 5 Gtturbo
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... tellen.jpg[/img]
Succes
Ben nu in delft dus kan mijn boek in enschede niet checken, morgen vertel ik het.
Een prettig uiteinde!
Ik raad je de originele gt-turbo speling aan, worden ze toch wat minder heet 

Had kwakkeloos de pagina ingescand,was ff de aanvullende beschrijving vergetenDennis VK schreef:Die klepspelingen die hier staan zijn voor een standaard blok, niet voor de turbo. Lees maar eens verderFlorus schreef:De enige goede manier om kleppen te stellen bij de: 5 Gtturbo
![]()
Ben nu in delft dus kan mijn boek in enschede niet checken, morgen vertel ik het.
Een prettig uiteinde!
Heb het plaatje ff geshopt
