Williams Frank - Klussen aan de remmen...

Vertel hier alles over je project.
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

weet ik, maar voordat er hier een nl.anwb.chat ontstaat he...

nee, accu is aan het slobberen. morgen denk ik, of zelf proberen...ben ik nog niet uit
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

hmz :(
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Balen Frank..zo kan je ook niet genieten van je nieuwe aandrijfas.. (N)
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Hmm, het zit je niet mee met de Williams de laatste tijd. :( Hoe ga je het nu doen met de dynamo? Helemaal uitbouwen?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

ja, het gaat ook meestal fout in de winter :p goh...
volgend jaar gaat 'ie de/een stalling in en komt er een starlet bij of zo :)

ik ga eerst proberen de spanningsregelaar te verwisselen. als dat niet helpt, de dynamo maar uitbouwen en wegbrengen.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik zou gewoon gelijk de dynamo eruit halen en een andere erin gooien, dan kun je dezelfde dag nog rijden.
Ik heb ook ooit eens de spanningsregelaar vervangen van de dynamo en nog geen jaar later ging de dynamo zelf naar de klote, dus dat was 30 euro weggegooid geld en verspilde moeite omdat ik de dynamo dus 2 keer uit en in moest bouwen.....
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

robclio16V schreef:Ik zou gewoon gelijk de dynamo eruit halen en een andere erin gooien, dan kun je dezelfde dag nog rijden.
Ik heb ook ooit eens de spanningsregelaar vervangen van de dynamo en nog geen jaar later ging de dynamo zelf naar de klote, dus dat was 30 euro weggegooid geld en verspilde moeite omdat ik de dynamo dus 2 keer uit en in moest bouwen.....
heb je wel gelijk in.
nu bljkt ook dat de dealer exact wil weten welke dynamo er in zit...ik niet weet :( dynamo uitbouwen en dan maar kijken wat ik er mee doen dan...

wordt vervolgd
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Gewoon bij de automaterialenboer omruilen, de dynamo is precies hetzelfde als die van een Clio 16V.
Hier hebben ze die dynamo's over het algemeen wel op voorraad, anders een halve dag tot een dag levertijd.
Freek S
Berichten: 186
Lid geworden op: di 15 jun 2004 21:16
Locatie: in jouw achtertuin

robclio16V schreef:Gewoon bij de automaterialenboer omruilen, de dynamo is precies hetzelfde als die van een Clio 16V.
Hier hebben ze die dynamo's over het algemeen wel op voorraad, anders een halve dag tot een dag levertijd.
is het al gelukt??
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

nog niet er aan begonnen :(
zal wel ergens tussen kerst en oud&nieuw worden...
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Mooie besteding van je kerstvakantie toch? ;)
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

Ik heb het uitbesteed :p

Ik werd net gebeld dat de v-riem helemaal gaar is. De dynamo is ook overleden. Er zat echter nog garantie op, dus die zal worden vervangen voor een nieuw exemplaar. :)
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

Zat die er nog niet zo lang op, of heb je daar lange garantieperiode op?
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

Hij zat er op één dag na, een jaar op :p

Hij zei dat de riem er toen nog goed uit zag en dat 'ie nu bijna aan gort was. Apart...maar goed.
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

Wat een geluk dan zeg :)
Voortaan meteen alles compleet laten vervangen :wink:
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

Ja inderdaad. Maar goed, wat de oorzaak is van de dode dynamo is niet bekend. Hopen dat het dit keer uitblijft.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Merijn heeft wat ervaring met dode dynamo's in Willi's, toch? ;) :p

Nee gelukkig maar dat t binnen de garantie opgelost kan worden! (Y)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Miisschien de snaar te strak gezeten ofzo? Aangezien de snaar EN de dynamo kapot/gaar zijn.

Maargoed, toch mooi dat het onder garantie gemaakt wordt (Y)
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Netjes Frank, maar moet je wel de tijd betalen dat ze er mee bezig zijn of doen ze dan ook onder de garantie?
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

Dat zou niet chill zijn (N) dan kan je nog beter de produktprijs betalen..
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

(Hoolie)-Ad schreef:Netjes Frank, maar moet je wel de tijd betalen dat ze er mee bezig zijn of doen ze dan ook onder de garantie?
Sja, daar komen we vast wel uit :) Hij zei al dat er alleen garantie zit op de dynamo. Uurloon moeten we dus ff een oplossing voor zien te vinden :)
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

Weet iemand hoeveel uur er staat voor het vervangen van een dynamo bij een Clio Williams?
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

drin en druit is als je weet wat je doet in 2 uur makkelijk te doen (juiste gereedschap bij de hand).
Als je het niet weet, en je hebt niet het goede gereedschap een dag :wink:
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

Nou, hij rijdt weer enzo :)

Nou waren we vanmiddag aan het pielen om mijn weigerende ventilator aan de praat te krijgen. Dit was uiteindelijk een gare stekker. Opgelost dus :)

Nu blijkt dat het op diverse plaatsen niet helemaal lekker is gesteld met de massa. Van de minpool op de accu naar het massapunt achter de linker koplamp is er een weerstand van 3 ohm. Ook naar diverse plaatsen op het blok vanuit de minpool weer dezelfde 3 ohm. Bij het openen van het portier (binnenverlichting aan) steeg de weerstand naar 6 ohm.

Heeft iemand een verklaring voor die 3 ohm? (geen idee of dit veel/weinig is)
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Ik neem aan dat je je weerstand meet zonder die minpool op je accu te hebben zitten?
Ja 3 ohm is niet veel, maar geloof dat ik niet boven de 1,5 uitkom.
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

Je bedoelt of de accupoolklem op de minpool van de accu zat tijdens meten?

ja...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Frank M schreef:Nou, hij rijdt weer enzo :)

Nou waren we vanmiddag aan het pielen om mijn weigerende ventilator aan de praat te krijgen. Dit was uiteindelijk een gare stekker. Opgelost dus :)

Nu blijkt dat het op diverse plaatsen niet helemaal lekker is gesteld met de massa. Van de minpool op de accu naar het massapunt achter de linker koplamp is er een weerstand van 3 ohm. Ook naar diverse plaatsen op het blok vanuit de minpool weer dezelfde 3 ohm. Bij het openen van het portier (binnenverlichting aan) steeg de weerstand naar 6 ohm.

Heeft iemand een verklaring voor die 3 ohm? (geen idee of dit veel/weinig is)
ja dat heb je met zoveel roest, slechte massa :lol: :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

goed dat je het zegt :) het punt was wel gecorrodeerd. Opgeschuurd, maar geen verschil...
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Van de rechter chassisbalk loopt een massastrip naar de versnellingsbak, vervang die eens.

Verder misschien eens anders meten. Dwz belast meten. Kijk hoeveel volt de dynamo bijlaat op de accu polen. Vervolgens pak je de zwarte meetsstift, en kras je die ergens op een goede plek tegen de koets aan, en vervolgens ook eens op het blok.
Rode meetstift houdt je gewoon op de accu-plus-pool.

Dit alles met stat. draaiende motor.

Vergelijk die 3 waarden eens.
Meer als een halve volt verschil is niet goed imo.


En welke stekker van de ventilator was gaar? Dat blokje op de kachelweerstand? of die langwerpige op de fan?
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

He bedankt. Ga ik checken.

De stekker die van het kachelpaneel afkomt was gaar. Soort vierkant stekkerblok met, ik geloof, 3 draden er naar toe.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

je bedoelt degene die onder de paravan zit?
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

ja, die :)
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

Goed, nieuwe homokineet op de aandrijfas gekregen. Nieuwe schijven en blokken er op gezet gisteren :)

Nu komt er een gerammel uit de richting van de katalysator. Klinkt een beetje als een leeg frisdrankblikje in een olievat.
Dit is vragen naar de bekende weg, maar is m'n katalysator overleden?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Zou kunnen, maar het kan ook wezen dat er ergens een leeg olievat met een frisdrankblikje d'r in ligt. :D
rev it like a rental
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

hmmm, goeie...had ik nog niet aan gedacht :p
Plaats reactie