Williams Frank - Klussen aan de remmen...
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
weet ik, maar voordat er hier een nl.anwb.chat ontstaat he...
nee, accu is aan het slobberen. morgen denk ik, of zelf proberen...ben ik nog niet uit
nee, accu is aan het slobberen. morgen denk ik, of zelf proberen...ben ik nog niet uit
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Balen Frank..zo kan je ook niet genieten van je nieuwe aandrijfas.. 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Hmm, het zit je niet mee met de Williams de laatste tijd.
Hoe ga je het nu doen met de dynamo? Helemaal uitbouwen?

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
ja, het gaat ook meestal fout in de winter
goh...
volgend jaar gaat 'ie de/een stalling in en komt er een starlet bij of zo
ik ga eerst proberen de spanningsregelaar te verwisselen. als dat niet helpt, de dynamo maar uitbouwen en wegbrengen.

volgend jaar gaat 'ie de/een stalling in en komt er een starlet bij of zo

ik ga eerst proberen de spanningsregelaar te verwisselen. als dat niet helpt, de dynamo maar uitbouwen en wegbrengen.
Ik zou gewoon gelijk de dynamo eruit halen en een andere erin gooien, dan kun je dezelfde dag nog rijden.
Ik heb ook ooit eens de spanningsregelaar vervangen van de dynamo en nog geen jaar later ging de dynamo zelf naar de klote, dus dat was 30 euro weggegooid geld en verspilde moeite omdat ik de dynamo dus 2 keer uit en in moest bouwen.....
Ik heb ook ooit eens de spanningsregelaar vervangen van de dynamo en nog geen jaar later ging de dynamo zelf naar de klote, dus dat was 30 euro weggegooid geld en verspilde moeite omdat ik de dynamo dus 2 keer uit en in moest bouwen.....
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
heb je wel gelijk in.robclio16V schreef:Ik zou gewoon gelijk de dynamo eruit halen en een andere erin gooien, dan kun je dezelfde dag nog rijden.
Ik heb ook ooit eens de spanningsregelaar vervangen van de dynamo en nog geen jaar later ging de dynamo zelf naar de klote, dus dat was 30 euro weggegooid geld en verspilde moeite omdat ik de dynamo dus 2 keer uit en in moest bouwen.....
nu bljkt ook dat de dealer exact wil weten welke dynamo er in zit...ik niet weet

wordt vervolgd
Gewoon bij de automaterialenboer omruilen, de dynamo is precies hetzelfde als die van een Clio 16V.
Hier hebben ze die dynamo's over het algemeen wel op voorraad, anders een halve dag tot een dag levertijd.
Hier hebben ze die dynamo's over het algemeen wel op voorraad, anders een halve dag tot een dag levertijd.
is het al gelukt??robclio16V schreef:Gewoon bij de automaterialenboer omruilen, de dynamo is precies hetzelfde als die van een Clio 16V.
Hier hebben ze die dynamo's over het algemeen wel op voorraad, anders een halve dag tot een dag levertijd.
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
nog niet er aan begonnen 
zal wel ergens tussen kerst en oud&nieuw worden...

zal wel ergens tussen kerst en oud&nieuw worden...
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Mooie besteding van je kerstvakantie toch? 

-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
Ik heb het uitbesteed
Ik werd net gebeld dat de v-riem helemaal gaar is. De dynamo is ook overleden. Er zat echter nog garantie op, dus die zal worden vervangen voor een nieuw exemplaar.

Ik werd net gebeld dat de v-riem helemaal gaar is. De dynamo is ook overleden. Er zat echter nog garantie op, dus die zal worden vervangen voor een nieuw exemplaar.

-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
Hij zat er op één dag na, een jaar op 
Hij zei dat de riem er toen nog goed uit zag en dat 'ie nu bijna aan gort was. Apart...maar goed.

Hij zei dat de riem er toen nog goed uit zag en dat 'ie nu bijna aan gort was. Apart...maar goed.
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
Ja inderdaad. Maar goed, wat de oorzaak is van de dode dynamo is niet bekend. Hopen dat het dit keer uitblijft.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Merijn heeft wat ervaring met dode dynamo's in Willi's, toch?

Nee gelukkig maar dat t binnen de garantie opgelost kan worden!


Nee gelukkig maar dat t binnen de garantie opgelost kan worden!

-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Netjes Frank, maar moet je wel de tijd betalen dat ze er mee bezig zijn of doen ze dan ook onder de garantie?
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
Sja, daar komen we vast wel uit(Hoolie)-Ad schreef:Netjes Frank, maar moet je wel de tijd betalen dat ze er mee bezig zijn of doen ze dan ook onder de garantie?


-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
Weet iemand hoeveel uur er staat voor het vervangen van een dynamo bij een Clio Williams?
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
drin en druit is als je weet wat je doet in 2 uur makkelijk te doen (juiste gereedschap bij de hand).
Als je het niet weet, en je hebt niet het goede gereedschap een dag
Als je het niet weet, en je hebt niet het goede gereedschap een dag
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
Nou, hij rijdt weer enzo 
Nou waren we vanmiddag aan het pielen om mijn weigerende ventilator aan de praat te krijgen. Dit was uiteindelijk een gare stekker. Opgelost dus
Nu blijkt dat het op diverse plaatsen niet helemaal lekker is gesteld met de massa. Van de minpool op de accu naar het massapunt achter de linker koplamp is er een weerstand van 3 ohm. Ook naar diverse plaatsen op het blok vanuit de minpool weer dezelfde 3 ohm. Bij het openen van het portier (binnenverlichting aan) steeg de weerstand naar 6 ohm.
Heeft iemand een verklaring voor die 3 ohm? (geen idee of dit veel/weinig is)

Nou waren we vanmiddag aan het pielen om mijn weigerende ventilator aan de praat te krijgen. Dit was uiteindelijk een gare stekker. Opgelost dus

Nu blijkt dat het op diverse plaatsen niet helemaal lekker is gesteld met de massa. Van de minpool op de accu naar het massapunt achter de linker koplamp is er een weerstand van 3 ohm. Ook naar diverse plaatsen op het blok vanuit de minpool weer dezelfde 3 ohm. Bij het openen van het portier (binnenverlichting aan) steeg de weerstand naar 6 ohm.
Heeft iemand een verklaring voor die 3 ohm? (geen idee of dit veel/weinig is)
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Ik neem aan dat je je weerstand meet zonder die minpool op je accu te hebben zitten?
Ja 3 ohm is niet veel, maar geloof dat ik niet boven de 1,5 uitkom.
Ja 3 ohm is niet veel, maar geloof dat ik niet boven de 1,5 uitkom.
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
Je bedoelt of de accupoolklem op de minpool van de accu zat tijdens meten?
ja...
ja...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ja dat heb je met zoveel roest, slechte massaFrank M schreef:Nou, hij rijdt weer enzo
Nou waren we vanmiddag aan het pielen om mijn weigerende ventilator aan de praat te krijgen. Dit was uiteindelijk een gare stekker. Opgelost dus
Nu blijkt dat het op diverse plaatsen niet helemaal lekker is gesteld met de massa. Van de minpool op de accu naar het massapunt achter de linker koplamp is er een weerstand van 3 ohm. Ook naar diverse plaatsen op het blok vanuit de minpool weer dezelfde 3 ohm. Bij het openen van het portier (binnenverlichting aan) steeg de weerstand naar 6 ohm.
Heeft iemand een verklaring voor die 3 ohm? (geen idee of dit veel/weinig is)



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
goed dat je het zegt
het punt was wel gecorrodeerd. Opgeschuurd, maar geen verschil...

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Van de rechter chassisbalk loopt een massastrip naar de versnellingsbak, vervang die eens.
Verder misschien eens anders meten. Dwz belast meten. Kijk hoeveel volt de dynamo bijlaat op de accu polen. Vervolgens pak je de zwarte meetsstift, en kras je die ergens op een goede plek tegen de koets aan, en vervolgens ook eens op het blok.
Rode meetstift houdt je gewoon op de accu-plus-pool.
Dit alles met stat. draaiende motor.
Vergelijk die 3 waarden eens.
Meer als een halve volt verschil is niet goed imo.
En welke stekker van de ventilator was gaar? Dat blokje op de kachelweerstand? of die langwerpige op de fan?
Verder misschien eens anders meten. Dwz belast meten. Kijk hoeveel volt de dynamo bijlaat op de accu polen. Vervolgens pak je de zwarte meetsstift, en kras je die ergens op een goede plek tegen de koets aan, en vervolgens ook eens op het blok.
Rode meetstift houdt je gewoon op de accu-plus-pool.
Dit alles met stat. draaiende motor.
Vergelijk die 3 waarden eens.
Meer als een halve volt verschil is niet goed imo.
En welke stekker van de ventilator was gaar? Dat blokje op de kachelweerstand? of die langwerpige op de fan?
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
He bedankt. Ga ik checken.
De stekker die van het kachelpaneel afkomt was gaar. Soort vierkant stekkerblok met, ik geloof, 3 draden er naar toe.
De stekker die van het kachelpaneel afkomt was gaar. Soort vierkant stekkerblok met, ik geloof, 3 draden er naar toe.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
je bedoelt degene die onder de paravan zit?
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
Goed, nieuwe homokineet op de aandrijfas gekregen. Nieuwe schijven en blokken er op gezet gisteren 
Nu komt er een gerammel uit de richting van de katalysator. Klinkt een beetje als een leeg frisdrankblikje in een olievat.
Dit is vragen naar de bekende weg, maar is m'n katalysator overleden?

Nu komt er een gerammel uit de richting van de katalysator. Klinkt een beetje als een leeg frisdrankblikje in een olievat.
Dit is vragen naar de bekende weg, maar is m'n katalysator overleden?
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
hmmm, goeie...had ik nog niet aan gedacht 
