Shit waar is mijn sigarettenaansteker :|

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
reneovertoom

Handig ...TomTom ..smartphone, werkt perfect ... alleen heb ik geen 12v aansluiting in mn wagen :| Rot clio ;)
Is die makkelijk aan de sluiten? is die te bestellen?
peter5GTTurbo
Contacteer:

Bij de halfords heb je van die dingen leggen.
Is volgens mij redelijk makkelijk aan te sluiten.
megcoupe

zéér gemakkelijk
reneovertoom

Thx! Ik wist niet dat je universele sigarettenaanstekers had! :)
Ik bedoel niet dat knopje zelf he ... maar écht de gehele unit ? :)
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Bij de elektonicahandel kun je zoeen ding wel krijgen. Je zal wel ergens (achter je radio ofzo) stroom vandaan meoten halen als dat er nog niet zit op die plek. En misschien een gat boren als je heb echt ook als sigarettenaansteker wil gebruiken?
Het verbinden van de stroom met de 12v aanstekeraansluiting is uiteraard a piece of cake.
Bram (vospower)

Let wel een beetje op waar je de 12v vandaan haalt, anders zit je dalijk met een gesmolten kabelboom of erger nog, brand!
andyboy

koop je toch gewoon een zekeringetje om er tussen te plaatsen?
reneovertoom

Ok ... ik heb GEEN knowhow over elektronica ... hoe kan het VEILIG geplaatst worden? Gewoon bij de halfords halen en installeren?
Want wat voor jullie piece a cake is .... ;)
megcoupe

waar woon je?
reneovertoom

megcoupe schreef:waar woon je?
Rotterdam :)
reneovertoom

Ik heb http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ ... tId=204012 dit gekocht, alleen ik heb bij god geen idee waar ik de stroom vandaan moet halen.
Ik heb het net even geprobeerd via de radio ISO stekker, bij t rode en zwarte draadje alleen toen klapte 2x mn 10Amp zekering van de radio door.
Waar moet ik dat ene rode draadje van de nunit op aansluiten?
megcoupe

er zit in jouw iso stekker een geschakelde en continu plus, en een massa.

hier moet je het op aansluiten, wat je maar het liefst wilt.

twijfels bij het aansluiten? zoek iemand op die er verstand van heeft, en dat zijn er best veel, aangezien het niet uitermate moeilijk is.

laat hem de draadjes opzoeken en aansluiten en klaar hoef je ws. niet te dubben dat je weer kortsluiting krijgt.
reneovertoom

megcoupe schreef:er zit in jouw iso stekker een geschakelde en continu plus, en een massa.

hier moet je het op aansluiten, wat je maar het liefst wilt.

twijfels bij het aansluiten? zoek iemand op die er verstand van heeft, en dat zijn er best veel, aangezien het niet uitermate moeilijk is.

laat hem de draadjes opzoeken en aansluiten en klaar hoef je ws. niet te dubben dat je weer kortsluiting krijgt.
Heb jij voor mij toevallig een fototje van zoiets met pijltjes waarop het aangesloten moet worden?
Het probleem is niet dat ik het niet kan aansluiten, het probleem is dat ik niet weet HOE ik het moet aansluiten :)
megcoupe

ook het aansluiten zelf is een gevalletje precies, want je wilt echt geen blote draden of aansluitingen achter de radio
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

gewoon van onder de kap ff dirckt bij de plus vandaan pakken en als je het draadje toch trekt gelijk de massa naar de min pool
let op wel allebij zekeren als je nav. enzo er op gooid
eigenlijk is dat voor je stereo ook het best....
krijg je bliksem inslag is niet alles naar de knoppen

JAAA ik weet het is vergezocht maar wel al eerder gebeurd

en nee heb het nu zelf ook (nog) niet
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:eigenlijk is dat voor je stereo ook het best....
krijg je bliksem inslag is niet alles naar de knoppen
TopGear op Veronica vorige week niet gezien? Met een Golf 5 in de bliksem gaan staan en daarna reed hij, samen met een muziekje op de radio, weer weg. :smoke: :p
reneovertoom

Mensen ....

Nu heb ik het volgende probleem

Ik moet

1. OF rechtstreeks van de accu naar het dashboard toe de 12v aansluiten (rot gezocht maar waar zit er een gat in de motor ruimte ?)
2. OF van mn radio ISO stekker de draadjes losknippen, de rode is de plus? Is de - de zwarte kabel? Kan iemand dit bevestigen?
Wat een karwei om een sigarettensteker in te bouwen :|
megcoupe

Óf je soldeert achter de iso stekker een draadje vast aan de conitnue plus.

En als je nou gewoon eens een multimeter of een spanningsmeter koopt, kun je zo zien welke draad wat is. Kleuren kunnen veranderen.

En als ik jouw topicje zo doorlees, dan zou ik eens iemand gaan zoeken die wél verstand heeft van electronica.
reneovertoom

Óf je soldeert achter de iso stekker een draadje vast aan de conitnue plus.
Goede tip (Y)
En als je nou gewoon eens een multimeter of een spanningsmeter koopt, kun je zo zien welke draad wat is. Kleuren kunnen veranderen.
Heb ik gedaan ...als je nu eens uitlegt HOE ipv mensen af loopt te katten, ik durf te wedden dat IK in andere dingen weer beter ben (...)
En als ik jouw topicje zo doorlees, dan zou ik eens iemand gaan zoeken die wél verstand heeft van electronica.
Waarom denk je dat ik HIER post helder licht (~) [/code]
megcoupe

bedoel in het fysieke aansluiten zelf!

en als je de spanningsmeter pakt, dan zet je de klem op de antenne en prikt in de stekker welke draad er spanning geeft. nogal simpel
Calle

Die aansteker hoort gewoon in de middenconsole net achter je versnellings pook, voor de asbak te zitten en daar loopt normaal ook een stukje kabelboom naartoe... :s :bonk:

Heb je dan geen middenconsole? Dan zou je pookhoes ook los moeten zweven....
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Zijn die dingen er eigelijk nog bij de Renault?

in me 5 zit ook niet zo ding, wel een gat met daarachter de stekkertjes er voor, maar het ding zelf niet :~
CySt

Erik (Schepjes) schreef:Zijn die dingen er eigelijk nog bij de Renault?

in me 5 zit ook niet zo ding, wel een gat met daarachter de stekkertjes er voor, maar het ding zelf niet :~
Een maatje van me had ook een 5, toen hebben we bij Halfords zo'n universele aansteker gekocht. We hadden naast de kachel een vakje zitten, dus kijken in het boekje, hé een klokje kan daar zitten. Kabel daarvan gebruikt en voila hij deed het.. Overigens, als je eenmaal weet waar het gat in het schutbord zit, dan is het ook makkelijk. Bij een Clio zit hij bijvoorbeeld bij het koppelingspedaal, rubber wegschuiven en voila.

Maar als jij de stekkertjes en het gat ervoor hebt zitten, dan is het natuurlijk helemaal makkelijk. Deze bijvoorbeeld inbouwen: http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ ... tId=204034
In die 5 van die maat zat ook een gat, maar geen stekkertjes. De universele aansteker paste wel precies erin, die was overigens iets anders dan deze op de site van Halfords.
Plaats reactie