Hallo.
Mijn Mégane hatchback stottert in een bocht naar links als ik m'n gas los laat. In een rechterbocht doet hij echter niks. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb geen idee wat het is.
Alvast bedankt!
Jasper
Stotterende megane
zit er nog genoeg benzine in? 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
k weet bijna wel zeker dat t vacuum slangetje van je map sensor is gescheurd. de gaat dan open staan in de bocht
-
dat is vaak het probleem bij een 1.6 (k7m) dit is een 2.0 oftewel een f3r.clio1.2pwr schreef:k weet bijna wel zeker dat t vacuum slangetje van je map sensor is gescheurd. de gaat dan open staan in de bocht
Wat voor 2 liter is het?
Een 2.0e of 2.0 16v uit de phase I serie (tot maart 1999) of de 2.0 IDE in de phase II.
Een 2.0e of 2.0 16v uit de phase I serie (tot maart 1999) of de 2.0 IDE in de phase II.
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
uhm, volgens mij wel geleverd in de hatchback hoor, alleen bijna niet besteld destijds. kans is kleiner dat je een Berline tegenkomt met 16v plaatje.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Contacteer:
enneh Xabre, sinds wanneer is Autoweek/Autotrader Carbase 100% betrouwbaar
dat soort kleine details staan wel vaker fout, zo is de Clio RSi volgens carbase een 16-klepper, met evenveel pk's als z'n broertje 1.8i in de R19, die toch echt een 8 klepper is.
en de 5 GT Turbo, heeft volgens Carbase geen turbo
(bekend voorbeeld
)
16v is wel degelijk als hatchback geleverd. tis moeilijk na te gaan, maar ik kan me zelfs wel voorstellen dat ie destijds in de Mégane Scénic uitvoering te bestellen was.
Dat blijkbaar niemand destijds behoefte had aan een hatchback of familiewagen met 2.0 16v, maakt dat je ze nooit tegenkomt...
enneh naast dat kleppen per cylinder verhaal staat er ook 110kw/150 pk en klepbediening dohc. dohc = altijd 4 kleppen per cylinder voor zover ik weet.

dat soort kleine details staan wel vaker fout, zo is de Clio RSi volgens carbase een 16-klepper, met evenveel pk's als z'n broertje 1.8i in de R19, die toch echt een 8 klepper is.
en de 5 GT Turbo, heeft volgens Carbase geen turbo

16v is wel degelijk als hatchback geleverd. tis moeilijk na te gaan, maar ik kan me zelfs wel voorstellen dat ie destijds in de Mégane Scénic uitvoering te bestellen was.
Dat blijkbaar niemand destijds behoefte had aan een hatchback of familiewagen met 2.0 16v, maakt dat je ze nooit tegenkomt...
enneh naast dat kleppen per cylinder verhaal staat er ook 110kw/150 pk en klepbediening dohc. dohc = altijd 4 kleppen per cylinder voor zover ik weet.
een 2.0 16v heeft echt nooit in een 5-deurs Megane van 1996 t/m 1999 gezeten, als zelfs Google er geen enkele info over kan vinden
in de 19 zijn er ook heel veel 16v's in 5-deurs uitvoering en met de opvolger er van zou er plots geen behoefte meer zijn aan een dikke motor in een familie bak ? lijkt me sterk
in de 19 zijn er ook heel veel 16v's in 5-deurs uitvoering en met de opvolger er van zou er plots geen behoefte meer zijn aan een dikke motor in een familie bak ? lijkt me sterk
-
- Contacteer:
oh oh oh, en ik dacht dat IK eigenwijs was
dacht eigenlijk dat ik dat topic niet zou kunnen vinden, maar was zo geklaard, anders had ik de link wel eerder geplaatst.

dacht eigenlijk dat ik dat topic niet zou kunnen vinden, maar was zo geklaard, anders had ik de link wel eerder geplaatst.
Hier ben ik weer.
Het gaat om een 2.0 8 klepper uit '97
Ik heb alleen met een koude motor last van het stotteren. Op een recht stuk stottert hij regelmatig als ik gas los laat en zachter rijd dan 40 km/u in een boch naar links is dit hetzelfde, alleen gebeurt het dan nog sneller. In een rechterbocht is er niks aan de hand. Na een minuut of 5 rijden is hij warm genoeg en merk ik er niks meer van.
Wie weet raad???
Het gaat om een 2.0 8 klepper uit '97
Ik heb alleen met een koude motor last van het stotteren. Op een recht stuk stottert hij regelmatig als ik gas los laat en zachter rijd dan 40 km/u in een boch naar links is dit hetzelfde, alleen gebeurt het dan nog sneller. In een rechterbocht is er niks aan de hand. Na een minuut of 5 rijden is hij warm genoeg en merk ik er niks meer van.
Wie weet raad???