ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:lol: :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Ivo8hoven schreef:Trouwens wel grappig..., ik rijd nu eff met een andere demo, een 120d :D

Gister voor het stoplicht naast een Laguna 3.0 24v Aut., die ging het jammergenoeg niet redden tegen die zwarte diesel pluimen van de BMW naast hem >-)

Echt een vreselijk snelle diesel zeg...jammie :wink:
Kutdiesels van BMW...ik ben die 330 ook nog steeds niet vergeten. :wink:
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

MarcoG schreef:
Ivo8hoven schreef:Trouwens wel grappig..., ik rijd nu eff met een andere demo, een 120d :D

Gister voor het stoplicht naast een Laguna 3.0 24v Aut., die ging het jammergenoeg niet redden tegen die zwarte diesel pluimen van de BMW naast hem >-)

Echt een vreselijk snelle diesel zeg...jammie :wink:
Kutdiesels van BMW...ik ben die 330 ook nog steeds niet vergeten. :wink:
BMW maakt gewoon de beste dieselmotoren naar mijn mening. Zeker die 3.5 l. is super!
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

3.0 was al genoeg. :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

MarcoG schreef:
Ivo8hoven schreef:Trouwens wel grappig..., ik rijd nu eff met een andere demo, een 120d :D

Gister voor het stoplicht naast een Laguna 3.0 24v Aut., die ging het jammergenoeg niet redden tegen die zwarte diesel pluimen van de BMW naast hem >-)

Echt een vreselijk snelle diesel zeg...jammie :wink:
Kutdiesels van BMW...ik ben die 330 ook nog steeds niet vergeten. :wink:
die gaan ook als de brandweer :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Job-turbo schreef:Misschien dat we binnenkort ook een filmpje kunnen maken als hij aan het driften is... Moeten er natuurlijk wel liefhebbers zijn..
Doen (Y)
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Ivo8hoven schreef:Trouwens wel grappig..., ik rijd nu eff met een andere demo, een 120d :D

Gister voor het stoplicht naast een Laguna 3.0 24v Aut., die ging het jammergenoeg niet redden tegen die zwarte diesel pluimen van de BMW naast hem >-)

Echt een vreselijk snelle diesel zeg...jammie :wink:
Maar daarnaast wel werkelijk de lelijkste auto aller tijden. Zelfs de nep BMW 1 serie (Mazda 3) is nog mooier.
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Het gaat echt helemaal nergens meer over tegenwoordig...., mn pa heeft een 530d Touring..., ding weegt 1800 kilo, en zit rond 6.9 tellen op de honderd, en 248km/u top..... :bye: kom je dan met je dikke renault :lol:
Vandaag een klant die zn 535d heeft laten tjippen bij Hartge.....310 pk, en een koppel van 625 nm :worship:

Een 1 lelijk, tja je kan niet alles hebben :p
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Ivo8hoven schreef:Het gaat echt helemaal nergens meer over tegenwoordig...., mn pa heeft een 530d Touring..., ding weegt 1800 kilo, en zit rond 6.9 tellen op de honderd, en 248km/u top..... :bye: kom je
6.9 fabrieks opgave zeker? De normale 530d hebben ze al eens geklokt op iets als 8.4, terwijl er 7.1 is opgegeven. 8.4 is nog steeds best snel hoor. (Y)
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ik haal het uit de documentatie van BMW, en vergeet de upgrade van halverwege dit jaar niet...., 231 pk nu, ipv 218 :)
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Sander2 schreef:6.9 fabrieks opgave zeker? De normale 530d hebben ze al eens geklokt op iets als 8.4, terwijl er 7.1 is opgegeven. 8.4 is nog steeds best snel hoor. (Y)
:gaap:



:D
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Durf je wel... :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

je hebt altijd baas boven baas
en die kuthokken zijn allemaal begrensd op 250 :(
dan heb ik nog wat over :p :p
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Maus schreef:
Sander2 schreef:6.9 fabrieks opgave zeker? De normale 530d hebben ze al eens geklokt op iets als 8.4, terwijl er 7.1 is opgegeven. 8.4 is nog steeds best snel hoor. (Y)
:gaap:



:D
En tegen die van jouw wil ik ook wel een sprintje doen... allebij in zijn 5 vanaf 50 km. per uur over een afstand van 400 meter :lol: :D
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Ivo8hoven schreef:Een 1 lelijk, tja je kan niet alles hebben :p
De BMW 1-serie: de enigste 4-deurs 2-zitter. Lelijk vind ik hem zeker niet.
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Hehe zonet op weg naar huis nog een vrij recent A4 station gesmoked die me alsmaar zat te etteren (kleven, en met zn vieze bi xenon grootlicht op mn achterbumper rijden :@ )
Wij rijden, hij lekker kleven. Bij een T kruising linksaf, open weg en hij gelijk links ernaast voorbij willen gaan 8) had ie gedacht....dat witte 'krot' met rode TL achterop gaf em wel ff het nakijken >-)

Nog altijd leuk die bakken van €20/30k te stangen met mn 20 jaar oude TL :beer:
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Sander2 schreef:allebij in zijn 5 vanaf 50 km. per uur over een afstand van 400 meter :lol: :D
Je kan 't leuk vertellen. Maar bij die snelheid slaat ie bij mij dan gewoon af hoor. :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Maus schreef:
Sander2 schreef:allebij in zijn 5 vanaf 50 km. per uur over een afstand van 400 meter :lol: :D
Je kan 't leuk vertellen. Maar bij die snelheid slaat ie bij mij dan gewoon af hoor. :wink:
kutjap :lol: :lol: :lol:
wat voor auto heeft sander dan?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Clio RSje....
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Maus schreef:Clio RSje....
klinkt minderwaardig zoals je het schrijft :D
slaat zon mietsjoeboesie uit bij 50 in zijn vijf :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

:lol:
't zal denk ik niet veel schelen....
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ik dacht dat ik met de alpine zelfs 30 kan rijden in zijn vijf
maar ja heel ander soort motor he
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Maus schreef:
Sander2 schreef:allebij in zijn 5 vanaf 50 km. per uur over een afstand van 400 meter :lol: :D
Je kan 't leuk vertellen. Maar bij die snelheid slaat ie bij mij dan gewoon af hoor. :wink:
:lol:
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Nee 50 (op de teller) in z'n 5 in een RS kan net.

Afgelopen donderdag echt genoten. In Leiden op de Voorschoterweg richting Voorschoten voor het stoplicht. Naast met komt een enorme SUV staan en ja hoor, een Porsche Cayene S. Ik had al eens op Autoweek gespot dat die theoretisch net zo snel als ik zouden moeten zijn.
Bij groen vol op gas en we kwamen allembei aardig weg. Vanaf dat moment allebei vrijwel exact op gelijke hoogte gebleven. Tot 140 ofzo (veels te hard daar) en hij moest achter mij invoegen (omdat zijn baan ophield). Geniaal hoor. Een 'echte' Porsche eruit gereden (daarover verschillen de meningen, maar toch)! Nah hij was net zo snel maar mijn dag kon niet meer stuk!
Natuurlijk allebei nog een (Y) gegeven hierna.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

elmotheelk (Eric) schreef:Nee 50 (op de teller) in z'n 5 in een RS kan net.

Afgelopen donderdag echt genoten. In Leiden op de Voorschoterweg richting Voorschoten voor het stoplicht. Naast met komt een enorme SUV staan en ja hoor, een Porsche Cayene S. Ik had al eens op Autoweek gespot dat die theoretisch net zo snel als ik zouden moeten zijn.
Bij groen vol op gas en we kwamen allembei aardig weg. Vanaf dat moment allebei vrijwel exact op gelijke hoogte gebleven. Tot 140 ofzo (veels te hard daar) en hij moest achter mij invoegen (omdat zijn baan ophield). Geniaal hoor. Een 'echte' Porsche eruit gereden (daarover verschillen de meningen, maar toch)! Nah hij was net zo snel maar mijn dag kon niet meer stuk!
Natuurlijk allebei nog een (Y) gegeven hierna.

Zolang er Cayenne S achterop staat kan je het altijd proberen, staat er echter Turbo achter kan je het vergeten, die is namelijk sneller dan een 911 of minstens gelijkwaardig.

Maar het leukste is toch altijd met dit soort grappen dat David het van Goliath wint, verder kan je van dit soort proleten bakken alleen maar winnen en dat maakt het zo leuk. :p
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Ivo8hoven schreef:Ik haal het uit de documentatie van BMW, en vergeet de upgrade van halverwege dit jaar niet...., 231 pk nu, ipv 218 :)
2 uitvoeringen, de gewone D en de XD, 6000 euro duurder met meer pk en meer verbruik, verder identiek aan de gewone D.(bron autoweek.nl)

Maar we hebben het over diesels en dat is allang geen schande meer als je met een normale benzine auto daar van verliest.

VW Golf is daar ooit mee begonnen, de TDI was toen sneller of net zo snel als de GTI uitvoering op benzine.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Arno17 schreef:Maar we hebben het over diesels en dat is allang geen schande meer als je met een normale benzine auto daar van verliest.

Vind ik nog altijd onzin.

Ik moet nog de eerste 2 liter turbo diesel tegenkomen die een 2 liter turbo benzine voorblijft. Stinkdiesels.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Idd, weg met die oliestokers.
Als je dan echt voordelig wil rijden, neem dan gas.
(hoewel dat eigenlijk alleen voor koken is :p )
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Die gasbakken streven die benzineversies weer voorbij met n beetje mazzel :D Ik ben benieuwd wat mijn 19 turbo op lpg straks doet.

Nog beter is die Eco-saab die voor n deel ethanol bij de benzine tankt ! Goedkoper én sneller, wat wil je nog meer?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

...dat je die 19 nou es afmaakt!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

:ja:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Arno17 schreef:Zolang er Cayenne S achterop staat kan je het altijd proberen, staat er echter Turbo achter kan je het vergeten, die is namelijk sneller dan een 911 of minstens gelijkwaardig.
En voor de empleemloze Cayenne-rijder zijn de 4 (2 aan beide zijden) uitlaten hetgeen dat de Turbo verraad. Ach, had ik ook nog wel willen sporten voor de grap. >-)
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

elmotheelk (Eric) schreef:Nee 50 (op de teller) in z'n 5 in een RS kan net.

Afgelopen donderdag echt genoten. In Leiden op de Voorschoterweg richting Voorschoten voor het stoplicht. Naast met komt een enorme SUV staan en ja hoor, een Porsche Cayene S. Ik had al eens op Autoweek gespot dat die theoretisch net zo snel als ik zouden moeten zijn.
Bij groen vol op gas en we kwamen allembei aardig weg. Vanaf dat moment allebei vrijwel exact op gelijke hoogte gebleven. Tot 140 ofzo (veels te hard daar) en hij moest achter mij invoegen (omdat zijn baan ophield). Geniaal hoor. Een 'echte' Porsche eruit gereden (daarover verschillen de meningen, maar toch)! Nah hij was net zo snel maar mijn dag kon niet meer stuk!
Natuurlijk allebei nog een (Y) gegeven hierna.
Yep, Cayenne S moet je bij kunnen blijven. Die gewone Cayenne kan je makkelijk winnen tenzij je zit te (S)

Maar leuke sprint! (Y)
robbert 16v
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 19 dec 2005 12:30
Contacteer:

RickGT TURBO schreef:Ik denk dat je corado inderdaad wel makelijk zoek rijd....

Als ik standaard (met een Turbo World Tubo weliswaar) bij een V-tec weg kan rijden tot 160 km/h (niet veel hoor... maar een paar meter) dan rij je een Corado zeker wel weg....
Meeste mensen vergeten dat dit een G-lader is....hoe harder hoe hoger de druk. dus bij stoplicht sprintjes is het niet zo gek dat je wint, maar op de snelweg kan je het shaken want die corado's lopen bij je weg! :foto:
heb ervaring gehad met een G-40 is super snel maar blijft een VW, daarom nu gewoon weer een19 16v!! (Y)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

robbert 16v schreef:
RickGT TURBO schreef:Ik denk dat je corado inderdaad wel makelijk zoek rijd....

Als ik standaard (met een Turbo World Tubo weliswaar) bij een V-tec weg kan rijden tot 160 km/h (niet veel hoor... maar een paar meter) dan rij je een Corado zeker wel weg....
Meeste mensen vergeten dat dit een G-lader is....hoe harder hoe hoger de druk. dus bij stoplicht sprintjes is het niet zo gek dat je wint, maar op de snelweg kan je het shaken want die corado's lopen bij je weg! :foto:
heb ervaring gehad met een G-40 is super snel maar blijft een VW, daarom nu gewoon weer een19 16v!! (Y)
Niet waar, een corrado levert standaard ca. 0.6 bar van 2000-6500 toeren.

Die dingen hebben een bypass, anders blaas je het hele ding op :p
Desalsniettemin lopen die krengen behoorlijk goed!! De corrado van een maat van me heeft dan een geflowde kop en een andere chip, druk is hetzelfde, maar daar kwam ik met de gtt niet voorbij. Ook op top lopen ze lekker hard door.

Een goed getunede corrado g60 hou je moeilijk bij, 200 pk is best redelijk te halen met die blokjes.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gesloten