5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Het gaat echt helemaal nergens meer over tegenwoordig...., mn pa heeft een 530d Touring..., ding weegt 1800 kilo, en zit rond 6.9 tellen op de honderd, en 248km/u top..... kom je dan met je dikke renault
Vandaag een klant die zn 535d heeft laten tjippen bij Hartge.....310 pk, en een koppel van 625 nm
Ivo8hoven schreef:Het gaat echt helemaal nergens meer over tegenwoordig...., mn pa heeft een 530d Touring..., ding weegt 1800 kilo, en zit rond 6.9 tellen op de honderd, en 248km/u top..... kom je
6.9 fabrieks opgave zeker? De normale 530d hebben ze al eens geklokt op iets als 8.4, terwijl er 7.1 is opgegeven. 8.4 is nog steeds best snel hoor.
Sander2 schreef:6.9 fabrieks opgave zeker? De normale 530d hebben ze al eens geklokt op iets als 8.4, terwijl er 7.1 is opgegeven. 8.4 is nog steeds best snel hoor.
Sander2 schreef:6.9 fabrieks opgave zeker? De normale 530d hebben ze al eens geklokt op iets als 8.4, terwijl er 7.1 is opgegeven. 8.4 is nog steeds best snel hoor.
En tegen die van jouw wil ik ook wel een sprintje doen... allebij in zijn 5 vanaf 50 km. per uur over een afstand van 400 meter
Hehe zonet op weg naar huis nog een vrij recent A4 station gesmoked die me alsmaar zat te etteren (kleven, en met zn vieze bi xenon grootlicht op mn achterbumper rijden )
Wij rijden, hij lekker kleven. Bij een T kruising linksaf, open weg en hij gelijk links ernaast voorbij willen gaan had ie gedacht....dat witte 'krot' met rode TL achterop gaf em wel ff het nakijken
Nog altijd leuk die bakken van 20/30k te stangen met mn 20 jaar oude TL
::.. Renault 5 TL '86 C1EC1J B18FT ..:: Criticism comes easier than craftsmanship
Afgelopen donderdag echt genoten. In Leiden op de Voorschoterweg richting Voorschoten voor het stoplicht. Naast met komt een enorme SUV staan en ja hoor, een Porsche Cayene S. Ik had al eens op Autoweek gespot dat die theoretisch net zo snel als ik zouden moeten zijn.
Bij groen vol op gas en we kwamen allembei aardig weg. Vanaf dat moment allebei vrijwel exact op gelijke hoogte gebleven. Tot 140 ofzo (veels te hard daar) en hij moest achter mij invoegen (omdat zijn baan ophield). Geniaal hoor. Een 'echte' Porsche eruit gereden (daarover verschillen de meningen, maar toch)! Nah hij was net zo snel maar mijn dag kon niet meer stuk!
Natuurlijk allebei nog een gegeven hierna.
elmotheelk (Eric) schreef:Nee 50 (op de teller) in z'n 5 in een RS kan net.
Afgelopen donderdag echt genoten. In Leiden op de Voorschoterweg richting Voorschoten voor het stoplicht. Naast met komt een enorme SUV staan en ja hoor, een Porsche Cayene S. Ik had al eens op Autoweek gespot dat die theoretisch net zo snel als ik zouden moeten zijn.
Bij groen vol op gas en we kwamen allembei aardig weg. Vanaf dat moment allebei vrijwel exact op gelijke hoogte gebleven. Tot 140 ofzo (veels te hard daar) en hij moest achter mij invoegen (omdat zijn baan ophield). Geniaal hoor. Een 'echte' Porsche eruit gereden (daarover verschillen de meningen, maar toch)! Nah hij was net zo snel maar mijn dag kon niet meer stuk!
Zolang er Cayenne S achterop staat kan je het altijd proberen, staat er echter Turbo achter kan je het vergeten, die is namelijk sneller dan een 911 of minstens gelijkwaardig.
Maar het leukste is toch altijd met dit soort grappen dat David het van Goliath wint, verder kan je van dit soort proleten bakken alleen maar winnen en dat maakt het zo leuk.
Arno17 schreef:Zolang er Cayenne S achterop staat kan je het altijd proberen, staat er echter Turbo achter kan je het vergeten, die is namelijk sneller dan een 911 of minstens gelijkwaardig.
En voor de empleemloze Cayenne-rijder zijn de 4 (2 aan beide zijden) uitlaten hetgeen dat de Turbo verraad. Ach, had ik ook nog wel willen sporten voor de grap.
elmotheelk (Eric) schreef:Nee 50 (op de teller) in z'n 5 in een RS kan net.
Yep, Cayenne S moet je bij kunnen blijven. Die gewone Cayenne kan je makkelijk winnen tenzij je zit te
RickGT TURBO schreef:Ik denk dat je corado inderdaad wel makelijk zoek rijd....
Als ik standaard (met een Turbo World Tubo weliswaar) bij een V-tec weg kan rijden tot 160 km/h (niet veel hoor... maar een paar meter) dan rij je een Corado zeker wel weg....
Meeste mensen vergeten dat dit een G-lader is....hoe harder hoe hoger de druk. dus bij stoplicht sprintjes is het niet zo gek dat je wint, maar op de snelweg kan je het shaken want die corado's lopen bij je weg!
heb ervaring gehad met een G-40 is super snel maar blijft een VW, daarom nu gewoon weer een19 16v!!
RickGT TURBO schreef:Ik denk dat je corado inderdaad wel makelijk zoek rijd....
Als ik standaard (met een Turbo World Tubo weliswaar) bij een V-tec weg kan rijden tot 160 km/h (niet veel hoor... maar een paar meter) dan rij je een Corado zeker wel weg....
Meeste mensen vergeten dat dit een G-lader is....hoe harder hoe hoger de druk. dus bij stoplicht sprintjes is het niet zo gek dat je wint, maar op de snelweg kan je het shaken want die corado's lopen bij je weg!
heb ervaring gehad met een G-40 is super snel maar blijft een VW, daarom nu gewoon weer een19 16v!!
Niet waar, een corrado levert standaard ca. 0.6 bar van 2000-6500 toeren.
Die dingen hebben een bypass, anders blaas je het hele ding op
Desalsniettemin lopen die krengen behoorlijk goed!! De corrado van een maat van me heeft dan een geflowde kop en een andere chip, druk is hetzelfde, maar daar kwam ik met de gtt niet voorbij. Ook op top lopen ze lekker hard door.
Een goed getunede corrado g60 hou je moeilijk bij, 200 pk is best redelijk te halen met die blokjes.