ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Madmaus

ehhhh binnenverlichting is toch uit met de deuren dicht?
Haas
Car: Megane RS

zet je die ff aan ;)

sorry..mijn fout (S) :bonk:
Madmaus

Oke, dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken :p

Maar maakt dat verschil dan? Ik kan nu niet testen. Maar dan doe ik dat strakkies ff.
Haas

als het lampie uitgaat, trekt dat motortje teveel stroom weg en dat zou kunnen duiden op kortsluiting.
Madmaus

En heb je het dan echt over uitgaat of over minder fel branden.
Want als ik bv me ramen open doe dan zie ik ook lampjes minder fel branden, bv het temperatuurschermpje.
LotuzClioWilliams

Madmaus schreef:Passagiersdeur gaat niet meer opslot met de cv.
Ik zie hem wel bewegen alleen gaat ie niet naar beneden. >-)
Motortje kapoet? Wat voor bedragen moet ik dan aandenken?

Ik heb laatst de deuren gesteld, dat ze zeg maar iets nauwer sluiten. Zou het daarvan kunnen komen?

Groetjes,
Maurice
Mijn deur aan de bestuurderszijde gaat wat moeilijker dicht en moet ik dan wat harder dichtgooien. Ook bij het omhoog doen van de deurgreep merk je meer weerstand dan aan de andere zijde. Meestal moet ik de deur m.b.v. de sleutel openen en sluiten terwijl de andere deur en achterklep gewoon met de cv te openen en sluiten zijn. De cv doet het aan de bestuurderskant eigenlijk maar half (gaat bij sluiten via cv slechts een klein stukje omlaag in plaats van helemaal en bij openen via cv slechts een klein stukje omhoog). Misschien dat de deur idd iets anders gesteld moet worden om de cv weer goed te laten werken. In de zomer werkt de cv ook beter dan in de winter (uitzetting/inkrimping materialen?).
frank_williams

LotuzClioWilliams schreef:In de zomer werkt de cv ook beter dan in de winter (uitzetting/inkrimping materialen?).
dit geldt eigenlijk voor m'n hele auto :p
Madmaus

Ik zal eens kijken wat er gebeurd als me deur open staat. Of die dan nog wel dicht gaat.
Ik kwam er vanmorgen bij toeval achter. Ik was waarschijnlijk me deuren vergeten dicht te doen. Dus ik klik op me cv en mijn deur gaat dicht en die van me vriendin bleef open. Dus toen ff wezen kijken en kwam ik er achter dat de cv niet goed werkte.
Calle

Madmaus schreef:Ik zal eens kijken wat er gebeurd als me deur open staat. Of die dan nog wel dicht gaat.
Ik kwam er vanmorgen bij toeval achter. Ik was waarschijnlijk me deuren vergeten dicht te doen. Dus ik klik op me cv en mijn deur gaat dicht en die van me vriendin bleef open. Dus toen ff wezen kijken en kwam ik er achter dat de cv niet goed werkte.
Als je deur openstaat dan kun je hem niet opslot doen, het palletje kan niet naar beneden, behalve als je de handgreep omhoog houdt. Ook niet met de cv. Een beetje zinloze test dan.
Madmaus

Owh :p
Naja dan ga ik kijken wat er gebeurd als ik me deur weer in orginele stand terug zet. En anders zal het wel een nieuw motortje moeten worden denk ik.
Riël
Über-Spammer

LotuzClioWilliams schreef:

Ik heb laatst de deuren gesteld, dat ze zeg maar iets nauwer sluiten. Zou het daarvan kunnen komen?

Groetjes,
Maurice
Mijn deur aan de bestuurderszijde gaat wat moeilijker dicht en moet ik dan wat harder dichtgooien. Ook bij het omhoog doen van de deurgreep merk je meer weerstand dan aan de andere zijde. Meestal moet ik de deur m.b.v. de sleutel openen en sluiten terwijl de andere deur en achterklep gewoon met de cv te openen en sluiten zijn. De cv doet het aan de bestuurderskant eigenlijk maar half (gaat bij sluiten via cv slechts een klein stukje omlaag in plaats van helemaal en bij openen via cv slechts een klein stukje omhoog). Misschien dat de deur idd iets anders gesteld moet worden om de cv weer goed te laten werken. In de zomer werkt de cv ook beter dan in de winter (uitzetting/inkrimping materialen?).

Effe deurpaneel ervanaf, en deurpompje eens goed volspuiten met wd-40 :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
LotuzClioWilliams

Riël schreef:
LotuzClioWilliams schreef:

Groetjes,
Maurice

Effe deurpaneel ervanaf, en deurpompje eens goed volspuiten met wd-40 :)
Ik geloof dat WD-40 bij de standaard uitrusting van Renault hoort. :lol:
Ralf

LotuzClioWilliams schreef: Ik geloof dat WD-40 bij de standaard uitrusting van Renault hoort. :lol:
Net als een doppenset :D
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
Frits Clio 16v

Calle schreef:
Madmaus schreef:Ik zal eens kijken wat er gebeurd als me deur open staat. Of die dan nog wel dicht gaat.
Als je deur openstaat dan kun je hem niet opslot doen, het palletje kan niet naar beneden, behalve als je de handgreep omhoog houdt. Ook niet met de cv. Een beetje zinloze test dan.
Als je met bijvoorbeeld je sleutel even dat haakje aan je deur omzet (wat normaal die pin aan de auto doet) kun je hem ook op/van slot doen.
Dan "denkt" hij dat de deur dicht zit.

Gr, Frits.
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

Frank M schreef:
LotuzClioWilliams schreef:In de zomer werkt de cv ook beter dan in de winter (uitzetting/inkrimping materialen?).
dit geldt eigenlijk voor m'n hele auto :p
hahahaha, klopt bij mijn clio doetie het onder de 3 graden ook niet meer
'k dacht dat het aan de deurpinnetjes lag ('k heb er met ledjes erin)
Madmaus

Clio Baccara 16v schreef:
Calle schreef:
Als je met bijvoorbeeld je sleutel even dat haakje aan je deur omzet (wat normaal die pin aan de auto doet) kun je hem ook op/van slot doen.
Dan "denkt" hij dat de deur dicht zit.

Gr, Frits.
Geprobeerd en dat doet ie dus ook niet meer.
Straks maar ff wat smeersel er tegenaan gooien.
En anders moet ik er aan geloven.
Is het veel werk motortje vervangen?
Kost da ongeveer????
Floris
Contacteer:

Zozo, heeft je vriendin een deurtje geadopteerd? mag zij ook het motortje betalen! :wink:
Madmaus

hehehehehe
zal het eens voorleggen kijken wat er gebeurd ;)
MarcoG
Contacteer:

Madmaus schreef: Geprobeerd en dat doet ie dus ook niet meer.
Straks maar ff wat smeersel er tegenaan gooien.
En anders moet ik er aan geloven.
Is het veel werk motortje vervangen?
Kost da ongeveer????
Paneel er voorzichtig vanaf trekken (zonder dat ie kapot knikt) en met een mes ofzo, die smerige grijze altijd plakkende lijm doorsnijden terwijl je trekt.
Voor de rest is het een stukje cake dan. 45 minutjes kloten denk ik, als je net zo sloom als mij bent. :worship:

Oh ja, en wat dat kost...zoŽn motortje past in je zak, dus die zijn gratis op de sloop (bobines ook hehe! en relais etc.). :wink:
Bram

Vlammenkit eronder marco?:P Van de week hebben we zo'n ding ingebouwd in de charade van een vriend van me. Trekt serieus vlammen van ruim een meter!
MarcoG
Contacteer:

Bram schreef:Vlammenkit eronder marco?:P Van de week hebben we zo'n ding ingebouwd in de charade van een vriend van me. Trekt serieus vlammen van ruim een meter!
Bram, ben em ff kwijt...? Waar gaat dit over? :lol:
Bram

Ik zie een bobine en een relais in je post staan. Alleen de bougie ontbreekt nog voor een vlammenkit in je uitlaat :). Vandaar dat ik er ff aan dacht :beer:
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Van wie is deze??

Zie een RTC nummerbord :D

KLIK
Menno

Frits schreef:Van wie is deze??

Zie een RTC nummerbord :D

KLIK
is dat niet dat ding van Willem uit Veghel..?
rev it like a rental
LotuzClioWilliams

Toch verdomde mooi, zo'n Esquiss kit. 8)
Haas

joker.. :smoke:
Ralf schreef:
LotuzClioWilliams schreef: Ik geloof dat WD-40 bij de standaard uitrusting van Renault hoort. :lol:
Net als een doppenset :D
vergeet de torx niet ;)
frank_williams

voor diegenen die een Nardi stuurtje zoeken, ff klikken op de 2e foto :)

klik
MarcoG
Contacteer:

Bram schreef:Ik zie een bobine en een relais in je post staan. Alleen de bougie ontbreekt nog voor een vlammenkit in je uitlaat :). Vandaar dat ik er ff aan dacht :beer:
Ohhh, heb ik nog niet aan gedacht. (Y)
Steven
Car: M536

Frank M schreef:voor diegenen die een Nardi stuurtje zoeken, ff klikken op de 2e foto :)

klik
Enne willystoelen, ooknie verkeerd.
Ding staat trouwens ergens binnen een straal van 500 meter van mijn GT af. :p
canonballman

Zijn geen Willy stoelen Stevie, zijn gewoon fase 2 Clio 16v stoelen.
Weet jij nou helemaal niks? (S)

Ennuh: had ik al verteld dat die versterker-kabel van jou levens redt? Heb dat ding voor de laatste circuitdag in mn kofferbak gemikt (dacht misschien komt ie nog een keer van pas...), en jawel hoor: na 15 min. rijden dondert de hele uitlaat van de 440 turbo van die 2 vrienden van me op de grond. Heel professioneel 2 gaten gehakt in de bodemplaat, en hoppa, versterkerkabel onder de uitlaat, knoopje erin, en klaar is kees.
LotuzClioWilliams

canonballman schreef:Zijn geen Willy stoelen Stevie, zijn gewoon fase 2 Clio 16v stoelen.
Precies. De bekleding is anders. Iedere Clio eigenaar die net zo lekker wil zitten als Williams eigenaars, kan deze stoelen met een gerust hart in zijn Clio monteren zonder voor Williams wannahave uitgemaakt te worden. Al weten wij Williams eigenaars natuurlijk wel beter. :p
Steven

canonballman schreef:Zijn geen Willy stoelen Stevie, zijn gewoon fase 2 Clio 16v stoelen.
Weet jij nou helemaal niks? (S)

Ennuh: had ik al verteld dat die versterker-kabel van jou levens redt? Heb dat ding voor de laatste circuitdag in mn kofferbak gemikt (dacht misschien komt ie nog een keer van pas...), en jawel hoor: na 15 min. rijden dondert de hele uitlaat van de 440 turbo van die 2 vrienden van me op de grond. Heel professioneel 2 gaten gehakt in de bodemplaat, en hoppa, versterkerkabel onder de uitlaat, knoopje erin, en klaar is kees.
Jezus zak patat, ik had ook 19-16v stoelen kunnen zeggen, ze hebben iig dezelfde vorm, die bekleding intreseert me dan weer weinig. :p

Enneh hoe moet het nou als bij mij de uitlaat eronderuit lazert? Heb ik geen versterkerkabel meer om em op te hangen...
canonballman

Ja, dan kom je vanuit Beverwijk naar het Warme Zuiden om je versterkerkabel op te halen, niet?
Steven

Zonder uitlaat... :p
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Iemand nog op zoek naar een setje schoepenvelgen?

KLIK
Gesloten