versnellingsbak olie

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Bart V

Nee, da's niet al te best voor je bak (N)
PaulM

zal ie daarom wel naar de klote zijn :(:(:(:( deze jongen rijdt niet meer met zijn klauwen op de pook :evil:
PaulM

auto is net voor de apk gegaan. Is in eerste instantie afgekeurd, omdat de linker remschijf achter voor meer dan de helft met oppervlakte roest bedekt was. Heb er aantal weken geleden nieuwe remblokken op laten zetten, dus dat hebben ze weer lekker gedaan. Schijf worden nu ff schoongemaakt, dan is ie wel door de keuring. Heb ook meteen gevraagd of ze de versnellingsbak olie na kunnen checken. Zat genoeg in maar er zaten zilver schilvertjes tussen de olie. Dus dat zegt denk ik al genoeg. Was wel ouwe olie. Dus heb maar ook meteen de olie even laten verversen. Niet dat dit de slijtage vermindert, maar misschien rijdt ie dan voorlopig net ietsje beter. Denk dat de bak nu toch wel gereviseerd moet worden.
Haas
Car: Megane RS

hmz...bagger paul, t zit je niet mee.... (N)
Madmaus

Met die verversing ben je in elk geval je metaal deeltjes kwijt die er in de olie zaten.
maar waarschijnlijk ben je al te laat...

Misschien heb je hier wat aan? Zag ik een het topic "act clio 16v" staan:
KLIK
Laatst gewijzigd door Madmaus op vr 2 dec 2005 9:34, 1 keer totaal gewijzigd.
frank_williams

aaargh niet van die lange links maken madmaus, dan gaat de layout naar de klote hierrrrr :)
Madmaus

Frank M schreef:aaargh niet van die lange links maken madmaus, dan gaat de layout naar de klote hierrrrr :)
Ahum
Zo beter :beer:
PaulM

denk dat ik maar beste bij iemand van de club de bak kan laten reviseren. De monteur bij garage zei dat ik beter een andere van sloop kan nemen, maar dat geloof ik niet echt, weet je ook neit wat je krijgt. Als boel er dan toch uit moet, fuck it, dan koppelings shit en distri ook maar erbij. Krijg er wel meer de schijt van, het 'heb zin om wat te slopen' gevoel is aardig aanwezig
frank_williams

+Clio16v+ schreef:denk dat ik maar beste bij iemand van de club de bak kan laten reviseren. De monteur bij garage zei dat ik beter een andere van sloop kan nemen, maar dat geloof ik niet echt, weet je ook neit wat je krijgt. Als boel er dan toch uit moet, fuck it, dan koppelings shit en distri ook maar erbij. Krijg er wel meer de schijt van, het 'heb zin om wat te slopen' gevoel is aardig aanwezig
welkom in de wondere wereld van de clio16v :)
lekker laten reviseren, dan weet je dat je niet over een paar maanden weer met een gare bak (van de sloop) staat...
Madmaus

+Clio16v+ schreef:denk dat ik maar beste bij iemand van de club de bak kan laten reviseren. De monteur bij garage zei dat ik beter een andere van sloop kan nemen, maar dat geloof ik niet echt, weet je ook neit wat je krijgt. Als boel er dan toch uit moet, fuck it, dan koppelings shit en distri ook maar erbij. Krijg er wel meer de schijt van, het 'heb zin om wat te slopen' gevoel is aardig aanwezig
Dan moet je bij Canonballman zijn :worship:
Geen leuk karweitje! Maar als je het toch doet kan je het beter goed doen.
Heb ik ook zo gedaan ;)
Robke
Car: Lexus IS250

+Clio16v+ schreef:Krijg er wel meer de schijt van, het 'heb zin om wat te slopen' gevoel is aardig aanwezig
Je hebt je bak toch al gesloopt, is dat niet genoeg??? :lol: :wink:
PaulM

robclio16V schreef:
+Clio16v+ schreef:Krijg er wel meer de schijt van, het 'heb zin om wat te slopen' gevoel is aardig aanwezig
Je hebt je bak toch al gesloopt, is dat niet genoeg??? :lol: :wink:
zat eerder aan iets groters te denken, bushok ofzo. ;). Haas wil me helpen met blok eruit en erin hangen. Haas zei dat Reinier hier van de club versnellingsbakken doet reviseren. Die moet ik nog even bellen of hij dat nog doet/kan/wanneer
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Reinier = cannonballman hier op t forum :)

En Haas gaat zondag waarschijnlijk oefenen met t 16v blok eruit lepelen ;) :lol:
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Paul1916v schreef:Reinier = cannonballman hier op t forum :)

En Haas gaat zondag waarschijnlijk oefenen met t 16v blok eruit lepelen ;) :lol:
En een goeie kans dat de volgende in dezelfde rumte er uit gaat :wink:
canonballman

canonballman schreef:met bakolie ga je niet bereiken dat ie niet meer uit de 3de versn. klapt, helaas.... Die 30 euro die je aan de juiste olie zou uitgeven kun je dan mooi in je zak houden.

Zit toch echt iets fout in de bak, wat je van buitenaf niet oplost.
Mocht je een revisie overwegen, doe dan effe een PM sturen.

Tja. Zilveren alu deeltjes: forget it : bak kapot. Geen meter meer mee rijden, want het slijt alleen maar harder (veel harder, en daardoor wordt revisie duurder).
Dat geld van de bakolie had je echt beter in je zak kunnen houden: op dit moment ziet de nieuwe bakolie er ook al weer grijs uit.
PaulM

auto staat nu nog bij garage. rij er straks ff mee naar huis (is 2 a 3 km). Dan laat ik hem hier staan tot de motor eruit gaat. Dacht met de olie, wie weet helpt het ff.
PaulM

auto opgehaald, hij is apk gekeurd, enige puntjes die waren was de remschijf linksachter, en remdrukbegrenzer die vast zat. Blijkt dus dat vorige garage (wat een ellende is dat bedrijf) remblok niet goed had gemonteerd (viel niet in nok van remzuiger). Maargoed wel + puntje hij is APK gekeurd :D

wat trouwens wel toevallig is, is dat ik net precies de 136000 km voorbij ben. Alsof het is ingesteld om dan kapot te gaan ;)
PaulM

zow, net ff de auto gestart, nadat ie een week heeft stilgestaan. Hij starte meteen en liep zonder problemen. (dacht ff starten om de week, en goed warm laten lopen) Ik zie nu alleen wel dat er op de remschijven oppervlakte roest zit (van 1 week), ik neem aan dat je dit met het rijden en remmen er weer af haalt? Hoelang kan je hem laten stilstaan zonder problemen daarmee?
Bram

ff een paar keer remmen en het is weg.. Mijn auto heeft 5 maanden stil gestaan en de remmen waren na een paar keer weeer goed.
Haas
Car: Megane RS

+Clio16v+ schreef:zow, net ff de auto gestart, nadat ie een week heeft stilgestaan. Hij starte meteen en liep zonder problemen. (dacht ff starten om de week, en goed warm laten lopen) Ik zie nu alleen wel dat er op de remschijven oppervlakte roest zit (van 1 week), ik neem aan dat je dit met het rijden en remmen er weer af haalt? Hoelang kan je hem laten stilstaan zonder problemen daarmee?
tegen de tijd dat dat probs gaat geven, hebben we dat ding van je al gemaakt hoor :)
mikko
Contacteer:

Die roest krijg je altijd, de mijne heeft het zelfs al na 2 dagen.
Kan totaal geen kwaad gelukkig,
Plaats reactie