
versnellingsbak olie
zal ie daarom wel naar de klote zijn
:(:(:( deze jongen rijdt niet meer met zijn klauwen op de pook 


Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
auto is net voor de apk gegaan. Is in eerste instantie afgekeurd, omdat de linker remschijf achter voor meer dan de helft met oppervlakte roest bedekt was. Heb er aantal weken geleden nieuwe remblokken op laten zetten, dus dat hebben ze weer lekker gedaan. Schijf worden nu ff schoongemaakt, dan is ie wel door de keuring. Heb ook meteen gevraagd of ze de versnellingsbak olie na kunnen checken. Zat genoeg in maar er zaten zilver schilvertjes tussen de olie. Dus dat zegt denk ik al genoeg. Was wel ouwe olie. Dus heb maar ook meteen de olie even laten verversen. Niet dat dit de slijtage vermindert, maar misschien rijdt ie dan voorlopig net ietsje beter. Denk dat de bak nu toch wel gereviseerd moet worden.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
hmz...bagger paul, t zit je niet mee.... 

-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
aaargh niet van die lange links maken madmaus, dan gaat de layout naar de klote hierrrrr 

denk dat ik maar beste bij iemand van de club de bak kan laten reviseren. De monteur bij garage zei dat ik beter een andere van sloop kan nemen, maar dat geloof ik niet echt, weet je ook neit wat je krijgt. Als boel er dan toch uit moet, fuck it, dan koppelings shit en distri ook maar erbij. Krijg er wel meer de schijt van, het 'heb zin om wat te slopen' gevoel is aardig aanwezig
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
welkom in de wondere wereld van de clio16v+Clio16v+ schreef:denk dat ik maar beste bij iemand van de club de bak kan laten reviseren. De monteur bij garage zei dat ik beter een andere van sloop kan nemen, maar dat geloof ik niet echt, weet je ook neit wat je krijgt. Als boel er dan toch uit moet, fuck it, dan koppelings shit en distri ook maar erbij. Krijg er wel meer de schijt van, het 'heb zin om wat te slopen' gevoel is aardig aanwezig

lekker laten reviseren, dan weet je dat je niet over een paar maanden weer met een gare bak (van de sloop) staat...
Dan moet je bij Canonballman zijn+Clio16v+ schreef:denk dat ik maar beste bij iemand van de club de bak kan laten reviseren. De monteur bij garage zei dat ik beter een andere van sloop kan nemen, maar dat geloof ik niet echt, weet je ook neit wat je krijgt. Als boel er dan toch uit moet, fuck it, dan koppelings shit en distri ook maar erbij. Krijg er wel meer de schijt van, het 'heb zin om wat te slopen' gevoel is aardig aanwezig

Geen leuk karweitje! Maar als je het toch doet kan je het beter goed doen.
Heb ik ook zo gedaan

zat eerder aan iets groters te denken, bushok ofzo.robclio16V schreef:Je hebt je bak toch al gesloopt, is dat niet genoeg???+Clio16v+ schreef:Krijg er wel meer de schijt van, het 'heb zin om wat te slopen' gevoel is aardig aanwezig![]()

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Reinier = cannonballman hier op t forum 
En Haas gaat zondag waarschijnlijk oefenen met t 16v blok eruit lepelen


En Haas gaat zondag waarschijnlijk oefenen met t 16v blok eruit lepelen


-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
En een goeie kans dat de volgende in dezelfde rumte er uit gaatPaul1916v schreef:Reinier = cannonballman hier op t forum
En Haas gaat zondag waarschijnlijk oefenen met t 16v blok eruit lepelen![]()
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
canonballman schreef:met bakolie ga je niet bereiken dat ie niet meer uit de 3de versn. klapt, helaas.... Die 30 euro die je aan de juiste olie zou uitgeven kun je dan mooi in je zak houden.
Zit toch echt iets fout in de bak, wat je van buitenaf niet oplost.
Mocht je een revisie overwegen, doe dan effe een PM sturen.
Tja. Zilveren alu deeltjes: forget it : bak kapot. Geen meter meer mee rijden, want het slijt alleen maar harder (veel harder, en daardoor wordt revisie duurder).
Dat geld van de bakolie had je echt beter in je zak kunnen houden: op dit moment ziet de nieuwe bakolie er ook al weer grijs uit.
auto staat nu nog bij garage. rij er straks ff mee naar huis (is 2 a 3 km). Dan laat ik hem hier staan tot de motor eruit gaat. Dacht met de olie, wie weet helpt het ff.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
auto opgehaald, hij is apk gekeurd, enige puntjes die waren was de remschijf linksachter, en remdrukbegrenzer die vast zat. Blijkt dus dat vorige garage (wat een ellende is dat bedrijf) remblok niet goed had gemonteerd (viel niet in nok van remzuiger). Maargoed wel + puntje hij is APK gekeurd 
wat trouwens wel toevallig is, is dat ik net precies de 136000 km voorbij ben. Alsof het is ingesteld om dan kapot te gaan

wat trouwens wel toevallig is, is dat ik net precies de 136000 km voorbij ben. Alsof het is ingesteld om dan kapot te gaan

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
zow, net ff de auto gestart, nadat ie een week heeft stilgestaan. Hij starte meteen en liep zonder problemen. (dacht ff starten om de week, en goed warm laten lopen) Ik zie nu alleen wel dat er op de remschijven oppervlakte roest zit (van 1 week), ik neem aan dat je dit met het rijden en remmen er weer af haalt? Hoelang kan je hem laten stilstaan zonder problemen daarmee?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
tegen de tijd dat dat probs gaat geven, hebben we dat ding van je al gemaakt hoor+Clio16v+ schreef:zow, net ff de auto gestart, nadat ie een week heeft stilgestaan. Hij starte meteen en liep zonder problemen. (dacht ff starten om de week, en goed warm laten lopen) Ik zie nu alleen wel dat er op de remschijven oppervlakte roest zit (van 1 week), ik neem aan dat je dit met het rijden en remmen er weer af haalt? Hoelang kan je hem laten stilstaan zonder problemen daarmee?

Die roest krijg je altijd, de mijne heeft het zelfs al na 2 dagen.
Kan totaal geen kwaad gelukkig,
Kan totaal geen kwaad gelukkig,