GTE Blue Sport Chris@R5
Zonet even de auto moeten verzetten en kort even de accupool eraf gehad. Er weer op en starten, maar het haalde niks uit. Ik kijk morgen even naar de luchtregelschuif. Even de luchtslang dicht knijpen en kijken of ie dan netjes 550 á 600 tpm loopt. Als ie dat doet dan denk ik dat ik die maar eens ga vervangen.
De klep kan wel eens blijven hangen, klinkt heel logisch opzich.
De klep kan wel eens blijven hangen, klinkt heel logisch opzich.
-
- Car: GTT
als dat kapot is zou ik die snel gangbaar maken of vervangen anders kan de eindtrap van je ecu naar de klote gaan en dan kost het je dus een ecuChris@R5 schreef:Staat in de vraagbaak als een luchtregelschuif wat jij bedoeld
-
- Contacteer:
Ralf een GTE heeft een automatische choke, daar regelt die lechtregelschuif juist voor.
aha damn dus toch dom..
bij de gt is het zo dat als de choke een klein beetje open staat het lampje niet brandt maar dat ie wel hoger loopt.. vandaar dat ik dat dacht.. maarja dat zo'n GTE zo 'n moderne techniek heeft wist ik niet

bij de gt is het zo dat als de choke een klein beetje open staat het lampje niet brandt maar dat ie wel hoger loopt.. vandaar dat ik dat dacht.. maarja dat zo'n GTE zo 'n moderne techniek heeft wist ik niet

Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
Nou ik ben er nu even mee naar de Renault-garage geweest, maar die waren heel druk. Toch even mee gelopen om me misschien toch te helpen.
Alles wat ze noemden had ik nu al gedaan. Dus zij wisten het ook niet meer. Dan maar even aan de kast, maar daar hadden ze geen tijd voor. Dus volgende week maar zeiden ze, maar dan zit ik weer met school (*zucht*).
Ze vonden dat ie trouwens ook te mooi liep voor valse lucht. Hij loopt keurig netjes 1700tpm stationair en het toerenverloop is ook heel spoepel.
Dus als er nog iemand is die een suggestie heeft?
Al gecheckt en OK:
MAPsensor
Slangetje MAPsensor
luchtregelschuif
gasklephuis
gasklepschakelaar
valse lucht gasklephuis
koudestartsensor
Polen van de accu af en er weer op
Alles wat ze noemden had ik nu al gedaan. Dus zij wisten het ook niet meer. Dan maar even aan de kast, maar daar hadden ze geen tijd voor. Dus volgende week maar zeiden ze, maar dan zit ik weer met school (*zucht*).
Ze vonden dat ie trouwens ook te mooi liep voor valse lucht. Hij loopt keurig netjes 1700tpm stationair en het toerenverloop is ook heel spoepel.
Dus als er nog iemand is die een suggestie heeft?
Al gecheckt en OK:
MAPsensor
Slangetje MAPsensor
luchtregelschuif
gasklephuis
gasklepschakelaar
valse lucht gasklephuis
koudestartsensor
Polen van de accu af en er weer op
Ik heb even gekeken of het echt niet die luchtregelschuif is die stuk is.
Dat stomme k*tding blijft gewoon helemaal open staan. Hij is zeker gangbaar, maar hij WORDT open gezet door de electronica.
Als ik de stekker eraf trek en handmatig aan de luchtregelschuif iets dicht doe loopt ie supermooi.
Maar doe ik de stekker erop dan zet ie zichzelf weer open.
Wat verneukt nou in vredesnaam die schuif????!!!!!
Ik wordt er echt zoooooo knettergek van dat *&^*&^*(^-ding!!!!
Dat stomme k*tding blijft gewoon helemaal open staan. Hij is zeker gangbaar, maar hij WORDT open gezet door de electronica.
Als ik de stekker eraf trek en handmatig aan de luchtregelschuif iets dicht doe loopt ie supermooi.
Maar doe ik de stekker erop dan zet ie zichzelf weer open.
Wat verneukt nou in vredesnaam die schuif????!!!!!
Ik wordt er echt zoooooo knettergek van dat *&^*&^*(^-ding!!!!
-
- Über-Spammer
welcome back to the world of Renault 

-
Die regelschuif wordt aangestuurd door de rekeneenheid neem ik aan, controleer ff de stekker die op de rekeneenheid zit
VLK Groep
-
of het is de rekeneenheid die ligt te kloten.
of het is een temperatuursensor die een verkeerde waarde afgeeft.
Ik denk het laatste dat er een koelvloeistof temperatuursensor stuk is
of het is een temperatuursensor die een verkeerde waarde afgeeft.
Ik denk het laatste dat er een koelvloeistof temperatuursensor stuk is
VLK Groep
Maar dan zou ie toch ook geen goede waarde IN de auto moeten geven? Dus dan moet de meter ook dood zijn. en die loopt juist nog mooi op als ie warmer wordt.
En wat ze bij de dealer al zeiden: Hij loopt te mooi, maar net of ie veel te hoog is afgesteld (wat niet kan)
En wat ze bij de dealer al zeiden: Hij loopt te mooi, maar net of ie veel te hoog is afgesteld (wat niet kan)
-
Ik zou toch ff wat meer info bij de dealer moeten inwinnen weet wel wat van Renault's maar zo'n GTE weet ik vrij weinig.
Kan Danny van Duren je niet helpen die heeft ook zo'n auto
Kan Danny van Duren je niet helpen die heeft ook zo'n auto
VLK Groep
Ach dr is nog hoop, ik heb (nog) geen problemen...(afkloppen ook)
-
Hij wil zo'n blok erin hebbenChris@R5 schreef:En ook een hoop problemen(Sorry Danny)

VLK Groep

sterker nog er zijn 3 senoren die de koelvloeistof meten. die op de radiadtor zit is voor de meter in de auto. die aan de voorzijde zit van de cilinderkop is die voor de rekeneenheid.
Renault 19 Cabriolet phase 1 bordeaux rood
-
haha met mn gte blok nietChris@R5 schreef:En ook een hoop problemen(Sorry Danny)

en die problemen zijn nu ook alleen effe met de 1.7 Turbo blok
Laatst gewijzigd door Danny van Duren op za 10 dec 2005 14:58, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Respect schreef:sterker nog er zijn 3 senoren die de koelvloeistof meten. die op de radiadtor zit is voor de meter in de auto. die aan de voorzijde zit van de cilinderkop is die voor de rekeneenheid.
die op de radiateur is van de koelvin en die achter op de kop voor je tellerpaneel en die voor op de cilinderkop zit is voor je ecu
je hebt helemaal gelijk.............Danny van Duren schreef:Respect schreef:sterker nog er zijn 3 senoren die de koelvloeistof meten. die op de radiadtor zit is voor de meter in de auto. die aan de voorzijde zit van de cilinderkop is die voor de rekeneenheid.
die op de radiateur is van de koelvin en die achter op de kop voor je tellerpaneel en die voor op de cilinderkop zit is voor je ecu
Renault 19 Cabriolet phase 1 bordeaux rood
zNou het wordt steeds leuker. Ik heb een andere (lees: niet nieuw) sensor in de voorkant van het blok gedraaid. Die voor de ECU dus.
Nu wil het kreng helemaal niet meer starten als ie koud is.
Zal wel zijn omdat deze ook niet helemaal zuiver is...
Verder loopt ie gewoon wer 1700tpm stationair, loopt mooi door z'n toeren en doet verder niks raars.
Nu wil het kreng helemaal niet meer starten als ie koud is.
Zal wel zijn omdat deze ook niet helemaal zuiver is...
Verder loopt ie gewoon wer 1700tpm stationair, loopt mooi door z'n toeren en doet verder niks raars.
Heeft je motorblok goede massa?
-
- Contacteer:
Klote he,
Ik heb precies hetzelfde, maar als tussenoplossing zou ik even die luchregelschuif afdoppen. Als je de slang vanaf je lichtinlaat naar je regelschuif eraf haald kun je er precies een dop op doen van een cola fles. deze even goedaftapen en hij loopt tijdelijk ook even netjes 900 toeren. kun je op je gemak naar de storing zoeken en staat er niet zo'n druk achter.
Ik heb precies hetzelfde, maar als tussenoplossing zou ik even die luchregelschuif afdoppen. Als je de slang vanaf je lichtinlaat naar je regelschuif eraf haald kun je er precies een dop op doen van een cola fles. deze even goedaftapen en hij loopt tijdelijk ook even netjes 900 toeren. kun je op je gemak naar de storing zoeken en staat er niet zo'n druk achter.
Ja had ik al gedaan. Liep heel mooi, maar starten ho maar daarna. Daar zit ik nu ook mee. Kreng start enorm moeilijk en bij de geringste tik aan het gaspedaal valt ie nu uit. Als ie warmer is loopt ie gewoon 1700tpm en start ie weer normaal.
-
Chris@R5 schreef:Ja had ik al gedaan. Liep heel mooi, maar starten ho maar daarna. Daar zit ik nu ook mee. Kreng start enorm moeilijk en bij de geringste tik aan het gaspedaal valt ie nu uit. Als ie warmer is loopt ie gewoon 1700tpm en start ie weer normaal.
dan zou je zeggen dat de temperatuur sensor niet goed is