GTE Blue Sport Chris@R5

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Staat in de vraagbaak als een luchtregelschuif wat jij bedoeld
Respect
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 10 dec 2004 19:57
Locatie: Spijkenisse

is dat niet het zelfde????
Renault 19 Cabriolet phase 1 bordeaux rood
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Ja daarom zeg ik... :wink:
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Zonet even de auto moeten verzetten en kort even de accupool eraf gehad. Er weer op en starten, maar het haalde niks uit. Ik kijk morgen even naar de luchtregelschuif. Even de luchtslang dicht knijpen en kijken of ie dan netjes 550 á 600 tpm loopt. Als ie dat doet dan denk ik dat ik die maar eens ga vervangen.

De klep kan wel eens blijven hangen, klinkt heel logisch opzich.
Respect
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 10 dec 2004 19:57
Locatie: Spijkenisse

laat het FF weten als je het gevonden heb, ik heb die klep er al eens af gehad maar openmaken om de boel schoon te maken gaat niet.
Renault 19 Cabriolet phase 1 bordeaux rood
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Chris@R5 schreef:Staat in de vraagbaak als een luchtregelschuif wat jij bedoeld
als dat kapot is zou ik die snel gangbaar maken of vervangen anders kan de eindtrap van je ecu naar de klote gaan en dan kost het je dus een ecu
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Vandaag even naar de sloop en daar haal ik wel een of meer vandaan. Ook maar kijken naar een luchtdruksensor aangezien ik die er ook niet fris uit vind zien.
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

G*dver. Verschillende luchregelunits mee genomen. Geen verschil. Luchtdruksensor vervangen, nog niks. Ik word echt knettergek van dat schijtprobleem.
Ralf
Berichten: 2364
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 21:05
Locatie: Pijnacker

ik ga ff iets heel doms zeggen; staat je choke niet nog aan zonder dat dit te zien is? dan heb je hoog toerental, en hij zakt traag...
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Ralf een GTE heeft een automatische choke, daar regelt die lechtregelschuif juist voor.
Ralf
Berichten: 2364
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 21:05
Locatie: Pijnacker

aha damn dus toch dom.. :D
bij de gt is het zo dat als de choke een klein beetje open staat het lampje niet brandt maar dat ie wel hoger loopt.. vandaar dat ik dat dacht.. maarja dat zo'n GTE zo 'n moderne techniek heeft wist ik niet :p
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
Respect
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 10 dec 2004 19:57
Locatie: Spijkenisse

ik heb me laten vertellen dat een lek in het vacuuem slangeteje van de mapsensor ook deze problemen kan veroorzaken.
Renault 19 Cabriolet phase 1 bordeaux rood
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Nou ik ben er nu even mee naar de Renault-garage geweest, maar die waren heel druk. Toch even mee gelopen om me misschien toch te helpen.

Alles wat ze noemden had ik nu al gedaan. Dus zij wisten het ook niet meer. Dan maar even aan de kast, maar daar hadden ze geen tijd voor. Dus volgende week maar zeiden ze, maar dan zit ik weer met school (*zucht*).
Ze vonden dat ie trouwens ook te mooi liep voor valse lucht. Hij loopt keurig netjes 1700tpm stationair en het toerenverloop is ook heel spoepel.

Dus als er nog iemand is die een suggestie heeft?

Al gecheckt en OK:
MAPsensor
Slangetje MAPsensor
luchtregelschuif
gasklephuis
gasklepschakelaar
valse lucht gasklephuis
koudestartsensor
Polen van de accu af en er weer op
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Ik heb even gekeken of het echt niet die luchtregelschuif is die stuk is.
Dat stomme k*tding blijft gewoon helemaal open staan. Hij is zeker gangbaar, maar hij WORDT open gezet door de electronica.
Als ik de stekker eraf trek en handmatig aan de luchtregelschuif iets dicht doe loopt ie supermooi.
Maar doe ik de stekker erop dan zet ie zichzelf weer open.

Wat verneukt nou in vredesnaam die schuif????!!!!!
Ik wordt er echt zoooooo knettergek van dat *&^*&^*(^-ding!!!!
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

welcome back to the world of Renault :lol:
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Die regelschuif wordt aangestuurd door de rekeneenheid neem ik aan, controleer ff de stekker die op de rekeneenheid zit
VLK Groep
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Uhm ik heb een GEWELDIGE vraagbaak. (NOT)
Geef eens een hintje als je wil :wink: ?
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

of het is de rekeneenheid die ligt te kloten.

of het is een temperatuursensor die een verkeerde waarde afgeeft.

Ik denk het laatste dat er een koelvloeistof temperatuursensor stuk is
VLK Groep
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Maar dan zou ie toch ook geen goede waarde IN de auto moeten geven? Dus dan moet de meter ook dood zijn. en die loopt juist nog mooi op als ie warmer wordt.
En wat ze bij de dealer al zeiden: Hij loopt te mooi, maar net of ie veel te hoog is afgesteld (wat niet kan)
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Ik zou toch ff wat meer info bij de dealer moeten inwinnen weet wel wat van Renault's maar zo'n GTE weet ik vrij weinig.

Kan Danny van Duren je niet helpen die heeft ook zo'n auto
VLK Groep
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

En ook een hoop problemen :lol: (Sorry Danny)
Bart GTE
Berichten: 742
Lid geworden op: di 14 sep 2004 9:04
Locatie: Heeze
Contacteer:

Ach dr is nog hoop, ik heb (nog) geen problemen...(afkloppen ook)
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Chris@R5 schreef:En ook een hoop problemen :lol: (Sorry Danny)
Hij wil zo'n blok erin hebben :D
VLK Groep
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Bart RT schreef:Ach dr is nog hoop, ik heb (nog) geen problemen...(afkloppen ook)
Klop jij maar even snel af ja :wink:
Bart GTE
Berichten: 742
Lid geworden op: di 14 sep 2004 9:04
Locatie: Heeze
Contacteer:

:beer: :wink:
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Dat zijn 2 verschillende sensoren, voor de ECU en voor je dashboard.

Het beste kan je even de stekker op je ECU loshalen, en dan de weerstand tussen de temperatuursensor en massa meten.
rev it like a rental
Respect
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 10 dec 2004 19:57
Locatie: Spijkenisse

sterker nog er zijn 3 senoren die de koelvloeistof meten. die op de radiadtor zit is voor de meter in de auto. die aan de voorzijde zit van de cilinderkop is die voor de rekeneenheid.
Renault 19 Cabriolet phase 1 bordeaux rood
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Chris@R5 schreef:En ook een hoop problemen :lol: (Sorry Danny)
haha met mn gte blok niet ;) toen die erin hing in 30000km een keer in het begin stappenmoter gangbaar maken en 2 bougieskabels vervangen verder geen extra dingen aan de moter gehad en had nu 209... gelopen en schroef hem misschien wel zo in mn cabrio :D en liep als 1 zonnetje nog steeds op het laatst met die chip erbij :D


en die problemen zijn nu ook alleen effe met de 1.7 Turbo blok :wink:
Laatst gewijzigd door Danny van Duren op za 10 dec 2005 14:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Respect schreef:sterker nog er zijn 3 senoren die de koelvloeistof meten. die op de radiadtor zit is voor de meter in de auto. die aan de voorzijde zit van de cilinderkop is die voor de rekeneenheid.

die op de radiateur is van de koelvin en die achter op de kop voor je tellerpaneel en die voor op de cilinderkop zit is voor je ecu
Respect
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 10 dec 2004 19:57
Locatie: Spijkenisse

Danny van Duren schreef:
Respect schreef:sterker nog er zijn 3 senoren die de koelvloeistof meten. die op de radiadtor zit is voor de meter in de auto. die aan de voorzijde zit van de cilinderkop is die voor de rekeneenheid.

die op de radiateur is van de koelvin en die achter op de kop voor je tellerpaneel en die voor op de cilinderkop zit is voor je ecu
je hebt helemaal gelijk.............
Renault 19 Cabriolet phase 1 bordeaux rood
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

zNou het wordt steeds leuker. Ik heb een andere (lees: niet nieuw) sensor in de voorkant van het blok gedraaid. Die voor de ECU dus.
Nu wil het kreng helemaal niet meer starten als ie koud is.
Zal wel zijn omdat deze ook niet helemaal zuiver is...
Verder loopt ie gewoon wer 1700tpm stationair, loopt mooi door z'n toeren en doet verder niks raars.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Heeft je motorblok goede massa?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Klote he,

Ik heb precies hetzelfde, maar als tussenoplossing zou ik even die luchregelschuif afdoppen. Als je de slang vanaf je lichtinlaat naar je regelschuif eraf haald kun je er precies een dop op doen van een cola fles. deze even goedaftapen en hij loopt tijdelijk ook even netjes 900 toeren. kun je op je gemak naar de storing zoeken en staat er niet zo'n druk achter.
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Ja had ik al gedaan. Liep heel mooi, maar starten ho maar daarna. Daar zit ik nu ook mee. Kreng start enorm moeilijk en bij de geringste tik aan het gaspedaal valt ie nu uit. Als ie warmer is loopt ie gewoon 1700tpm en start ie weer normaal.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Chris@R5 schreef:Ja had ik al gedaan. Liep heel mooi, maar starten ho maar daarna. Daar zit ik nu ook mee. Kreng start enorm moeilijk en bij de geringste tik aan het gaspedaal valt ie nu uit. Als ie warmer is loopt ie gewoon 1700tpm en start ie weer normaal.



dan zou je zeggen dat de temperatuur sensor niet goed is
Plaats reactie