ACT: Algemeen Chat Topic. I
-
windows xp kan booten van cd. als het goed is kun je in je bios instellen dat je pc moet booten van cd. xp cd erin, opstarten van cd en installeren.
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
vroeger wel....MartijnG schreef:Als ik opnieuw ga installeren dan moet ik een Bootdisk hebben. Op veerschillende sites staat dat die moet worden gedownload op http://www.bootdisk.com maar ik kan toch ook zo'n diskette maken via Windows zelf?? Of is dat wat anders?
Windows heeft tegenwoordig met XP geen ingebouwde bootdisk diskette functionaliteit meer.
Die van bootdisk.com kun je proberen idd, wou het laatst ook proberen maar die programma's schreven niet naar m'n diskette. Geen oplossing voor gevonden. Eerder was er ook een 'concurrent' MyBootdisk.com maar op die site staat nu alleen een vage zoekmachine met vage links. Misschien dat je met wat googlen wel andere bootdisk websites kunt vinden?
Maar het makkelijkste is inderdaad ff je BIOS induiken, en de boot volgorde aanpassen (1e CD-ROM, 2e Floppy, 3e HDD 0 bijvoorbeeld)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
nee, vanuit de windows setup kun je je harddisk partitioneren en formatteren, ntsf of fat(32)
-
Frank M schreef:nee, vanuit de windows setup kun je je harddisk partitioneren en formatteren, ntsf of fat(32)
altijd voor NTFS gaan, vele malen beter dan FAT32

greetingz.
-
Ik heb een gedownloade versie, er staat maar één gps ontvanger in mijn lijstje, namelijk de bleutooth van Tomtom zelf. Ik heb een gps ontvanger met kabel. Een usb kabel. Is er een crack met alle gps ontvangers ofzo??ForeverYoung schreef:euh.. je krijgt de GPS niet aan de praat ofzo? moet je even uitleggen wat voor GPSgeval je hebt, die kennis heeft een merkloos ding wat bovenin de PDA gaat, en wat volgens mij een CompactFlash aansluiting heeft, hij wordt eenmaal aangesloten namelijk herkend als CF_GENERIC. Ik moest 'm overigens instellen als 'Andere Kabel-GPS' ofzoiets dergelijks, wat TomTom5 verstaat onder draadloos is Bluetooth, al het andere is draad GPS.Shorty 16v schreef:Heb je toevalli ook een " All gps receiver" voor mij??Sander2 schreef:Ik zal niet te snel een update eroverheen gooien, want dan heb je best kans dat je kaarten niet meer werken met illegale versies...ForeverYoung schreef:heb laatst tomtom 5.00 van LimeWire geplukt, met apart gedownload Major Roads Of Europe en een pakket (zip) met kaarten voor o.a. France, Germany, Great Britain, Iberia, Italy, en Canary Islandspeter5GTTurbo schreef:Weet iemand toevallig een site waar die kaarten voor de tomtom of palm te downloaden zijn zonder er geld voor te hoeven betalen ?
Stelltje gekken vragen er soms gewoon 60euro voor.de laatste is een map van zo'n 2 mb dacht ik
(Benelux zit bij de install van TomTom5 NL inbegrepen)
geinstalleerd bij een kennis en werkte goed, alleen de GPS vind heel moeilijk signaal bij hem in de auto, terwijl dat met tomtom 3 wel goed ging.
denk dat dat de reden is dat ze al snel een 5.1 update hebben uitgebracht.. die binnenkort er maar eens overheen proberen te flikkeren.
Groetjes yordy
ntfs is idd veeeeeeeeeeeeeeeel beter!! kan t echt merken nuMartijnG schreef:OK Thanx! Vanavond zal ik het gaan proberen...
Dus OF ik ben morgen weer op het forum,
OF ik wens jullie alvast een fijne jaarwisseling![]()

-
Haas schreef:ntfs is idd veeeeeeeeeeeeeeeel beter!! kan t echt merken nuMartijnG schreef:OK Thanx! Vanavond zal ik het gaan proberen...
Dus OF ik ben morgen weer op het forum,
OF ik wens jullie alvast een fijne jaarwisseling![]()
de pc er uit knikkeren en er zo;n mooie apple neerzetten is natuurlijk nog altijd de beste oplossing.

Waar merk je dat dan aan, Haas? Volgens mij zitten er niet veel meer voordelen aan dan betere beveiligingsmethode, ondersteuning van grotere partities, encryptie, compressiemethoden en iets minder foutgevoelig.
Sneller zal het niet zijn, volgens mij...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Merijn schreef:Waar merk je dat dan aan, Haas? Volgens mij zitten er niet veel meer voordelen aan dan betere beveiligingsmethode, ondersteuning van grotere partities, encryptie, compressiemethoden en iets minder foutgevoelig.
http://www.ntfs.com/ntfs_vs_fat.htm
kreeg dit net te horen van een schoolgenoot van me:
Gewond na spontane autobrand
Twee nog onbekende mannen zijn gisteravond gewond geraakt toen hun auto op de A12 tussen Westervoort en het Velperbroekcircuit door nog onbekende oorzaak in brand vloog. Het duo slaagde er op eigen kracht in de auto tot stilstand te brengen en te verlaten, maar liepen daarbij ernstige brandwonden op. Beiden zijn naar Ziekenhuis Rijnstate overgebracht. De afslag naar Westervoort op het Velperbroekcircuit werd vlak na het ongeval enige tijd afgesloten om het blussen van de wagen en verzorgen van de gewonden mogelijk te maken.
en
Oorzaak autobrand nog onduidelijk
De oorzaak van de autobrand waarbij dinsdagavond een twintigjarige Arnhemmer en een negentienjarige inwoner van Ruinen gewond raakten, is nog niet duidelijk. Technisch onderzoek moet uitwijzen wat er is misgegaan. De Arnhemmer, die de de auto tijdens een proefrit bestuurde, is er ernstig aan toe. Het ongeval gebeurde dinsdagavond rond tienen, op de A12 tussen Arnhem en Westervoort. Beide slachtoffers konden nog net op tijd uit de auto komen. De wagen brandde volledig uit.
beiden uit de Gelderlander. Het is de rallyauto van onze school. Ze zijn beiden uit de auto gesprongen, hebben allebei 3e graads brandwonden en de chauffeur heeft een schedelbasisfractuur.
best een raar idee...
Gewond na spontane autobrand
Twee nog onbekende mannen zijn gisteravond gewond geraakt toen hun auto op de A12 tussen Westervoort en het Velperbroekcircuit door nog onbekende oorzaak in brand vloog. Het duo slaagde er op eigen kracht in de auto tot stilstand te brengen en te verlaten, maar liepen daarbij ernstige brandwonden op. Beiden zijn naar Ziekenhuis Rijnstate overgebracht. De afslag naar Westervoort op het Velperbroekcircuit werd vlak na het ongeval enige tijd afgesloten om het blussen van de wagen en verzorgen van de gewonden mogelijk te maken.
en
Oorzaak autobrand nog onduidelijk
De oorzaak van de autobrand waarbij dinsdagavond een twintigjarige Arnhemmer en een negentienjarige inwoner van Ruinen gewond raakten, is nog niet duidelijk. Technisch onderzoek moet uitwijzen wat er is misgegaan. De Arnhemmer, die de de auto tijdens een proefrit bestuurde, is er ernstig aan toe. Het ongeval gebeurde dinsdagavond rond tienen, op de A12 tussen Arnhem en Westervoort. Beide slachtoffers konden nog net op tijd uit de auto komen. De wagen brandde volledig uit.
beiden uit de Gelderlander. Het is de rallyauto van onze school. Ze zijn beiden uit de auto gesprongen, hebben allebei 3e graads brandwonden en de chauffeur heeft een schedelbasisfractuur.
best een raar idee...

en van HART team pagina:
Afgelopen dinsdag avond 6 decemeber liepen niet zoals gepland!
De plannen voor het rally seizoen 2006 zagen er erg rooskleurig uit. Financieel hadden we het voor het komende jaar al rond en de nieuwe coureur en navigator waren net gekozen. Vandaag (donderdag) zouden we op de nieuwe geregelde testlocatie met de nieuwe equipe gaan testen. Dinsdagavond (6-12-2005) werd er nog even door de technische mensen met maximaal toegestane snelheid het gebruikelijke testrondje gereden door Arnhem. Dit om onze Peugeot 106 S16 MAXI Kitcar na te lopen of alles goed werkt voor de test die vandaag zou moeten plaats vinden. Het verliep niet zoals wij gepland hadden .
Nadat alles tijdens dit ritje was gecontroleerd werd er om 10 voor 10 weer huiswaarts gekeerd. Op de A12, de afslag naar het Velperbroekcircuit, begon de MAXI vreemde kuren te vertonen. Dit werd geconstateerd door de beide personen in de MAXI en de personen in de volgwagen. De MAXI begon tempo te minderen en de desbetreffende personen wilden de auto aan de kant zetten. Toen was het al te laat, een grote steekvlam zette de auto in de brand en beide personen in de auto zijn zelf al rijdend uit de auto gesprongen.
Door het snelle en goed handelen van de beide jongens in de volgwagen waren alle hulpdiensten snel ter plaatse. Beide inzittende van de MAXI zijn meteen naar het Rijnstate ziekenhuis overgebracht. Daar werd al snel duidelijk dat het met één van hen redelijk goed ging (hij is inmiddels thuis).
Met de bestuurder van het voertuig was het er een stuk minder goed aan toe. Hij is diezelfde nacht van het Rijnstate ziekenhuis overgeplaatst naar het Radboud ziekenhuis te Nijmegen waar hij de eerste tijd zal moeten doorbrengen. Hij wordt op dit moment met een schedelbreuk en een aantal derdegraads brandwonden in slaap gehouden. Hij is buiten levensgevaar.
Namens het hele HART leven we erg mee met de familie van beide personen.
De Peugeot 106 S16 MAXI Kitcar is compleet uitgebrand. Over de oorzaak kunnen wij nog geen uitspraak doen en wachten het technische rapport af.
Het team heeft het de afgelopen paar dagen behoorlijk zwaar gehad. Er wordt enorm veel steun bij elkaar gezocht en we krijgen ook medeleven uit de rally wereld. Vooral de steun van de HTS-Autotechniek en de HAN wordt erg op prijs gesteld. Allen bedankt hiervoor.
We zullen in de loop van de tijd iedereen op de hoogte houden via deze website.
HART
Weet iemand er wat meer van dan dit geeft? ik ben er best een btje van geschrokken moet ik zeggen..
Afgelopen dinsdag avond 6 decemeber liepen niet zoals gepland!
De plannen voor het rally seizoen 2006 zagen er erg rooskleurig uit. Financieel hadden we het voor het komende jaar al rond en de nieuwe coureur en navigator waren net gekozen. Vandaag (donderdag) zouden we op de nieuwe geregelde testlocatie met de nieuwe equipe gaan testen. Dinsdagavond (6-12-2005) werd er nog even door de technische mensen met maximaal toegestane snelheid het gebruikelijke testrondje gereden door Arnhem. Dit om onze Peugeot 106 S16 MAXI Kitcar na te lopen of alles goed werkt voor de test die vandaag zou moeten plaats vinden. Het verliep niet zoals wij gepland hadden .
Nadat alles tijdens dit ritje was gecontroleerd werd er om 10 voor 10 weer huiswaarts gekeerd. Op de A12, de afslag naar het Velperbroekcircuit, begon de MAXI vreemde kuren te vertonen. Dit werd geconstateerd door de beide personen in de MAXI en de personen in de volgwagen. De MAXI begon tempo te minderen en de desbetreffende personen wilden de auto aan de kant zetten. Toen was het al te laat, een grote steekvlam zette de auto in de brand en beide personen in de auto zijn zelf al rijdend uit de auto gesprongen.
Door het snelle en goed handelen van de beide jongens in de volgwagen waren alle hulpdiensten snel ter plaatse. Beide inzittende van de MAXI zijn meteen naar het Rijnstate ziekenhuis overgebracht. Daar werd al snel duidelijk dat het met één van hen redelijk goed ging (hij is inmiddels thuis).
Met de bestuurder van het voertuig was het er een stuk minder goed aan toe. Hij is diezelfde nacht van het Rijnstate ziekenhuis overgeplaatst naar het Radboud ziekenhuis te Nijmegen waar hij de eerste tijd zal moeten doorbrengen. Hij wordt op dit moment met een schedelbreuk en een aantal derdegraads brandwonden in slaap gehouden. Hij is buiten levensgevaar.
Namens het hele HART leven we erg mee met de familie van beide personen.
De Peugeot 106 S16 MAXI Kitcar is compleet uitgebrand. Over de oorzaak kunnen wij nog geen uitspraak doen en wachten het technische rapport af.
Het team heeft het de afgelopen paar dagen behoorlijk zwaar gehad. Er wordt enorm veel steun bij elkaar gezocht en we krijgen ook medeleven uit de rally wereld. Vooral de steun van de HTS-Autotechniek en de HAN wordt erg op prijs gesteld. Allen bedankt hiervoor.
We zullen in de loop van de tijd iedereen op de hoogte houden via deze website.
HART
Weet iemand er wat meer van dan dit geeft? ik ben er best een btje van geschrokken moet ik zeggen..

Dat zeg ik...dennisvr schreef:Merijn schreef:Waar merk je dat dan aan, Haas? Volgens mij zitten er niet veel meer voordelen aan dan betere beveiligingsmethode, ondersteuning van grotere partities, encryptie, compressiemethoden en iets minder foutgevoelig.
http://www.ntfs.com/ntfs_vs_fat.htm

ik zeg dat de mijne duidelijk veeeel sneller is. Maar goed, trager kon ook niet zo ongeveer en van een PIII 800 naar een PIV 1200 is ook wel een verschil natuurlijk, evenals van 256MB naar 512 MB geheugen..Merijn schreef:Dat zeg ik...dennisvr schreef:Merijn schreef:Waar merk je dat dan aan, Haas? Volgens mij zitten er niet veel meer voordelen aan dan betere beveiligingsmethode, ondersteuning van grotere partities, encryptie, compressiemethoden en iets minder foutgevoelig.
http://www.ntfs.com/ntfs_vs_fat.htmOp grote volumes werkt NTFS wat efficienter, maar of dat voor de normale gebruiker echt waarneembaar is??

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Car: Renault Clio III RS
Rare mensen rare hobbies: http://www.5gt.nl 

-
- Contacteer:
NTFS is sneller op grote volumes, en, **heel belangrijk** als je windows crasht terwijl het op een NTFS partitie is geinstalleerd, hoeft Windows bij het opnieuw opstarten niet eerst de schijfcontrole te draaien, alvorens je echt Windows kunt opstarten...Merijn schreef:Dat zeg ik...dennisvr schreef:Merijn schreef:Waar merk je dat dan aan, Haas? Volgens mij zitten er niet veel meer voordelen aan dan betere beveiligingsmethode, ondersteuning van grotere partities, encryptie, compressiemethoden en iets minder foutgevoelig.
http://www.ntfs.com/ntfs_vs_fat.htmOp grote volumes werkt NTFS wat efficienter, maar of dat voor de normale gebruiker echt waarneembaar is??
Bij WinXP met FAT32 partities heb ik dit nog wel eens gezien, terwijl het voor m'n gevoel toch echt iets is wat ik bij Win98/ME achter me heb gelaten

iets anders: eindelijk een vertaalmachine van Nederlands naar Fries (ongeveer

het RTC forum in het Frysk: http://www.wgo.to/fryskelator/vertaal.p ... it=vertaal
http://www.wgo.to/fryskelator/

-
- Contacteer:
je kunt niet kiezen tussen draadloos en bekabeld? want dan weet ik het ook niet meer....Shorty 16v schreef:Ik heb een gedownloade versie, er staat maar één gps ontvanger in mijn lijstje, namelijk de bleutooth van Tomtom zelf. Ik heb een gps ontvanger met kabel. Een usb kabel. Is er een crack met alle gps ontvangers ofzo??ForeverYoung schreef:euh.. je krijgt de GPS niet aan de praat ofzo? moet je even uitleggen wat voor GPSgeval je hebt, die kennis heeft een merkloos ding wat bovenin de PDA gaat, en wat volgens mij een CompactFlash aansluiting heeft, hij wordt eenmaal aangesloten namelijk herkend als CF_GENERIC. Ik moest 'm overigens instellen als 'Andere Kabel-GPS' ofzoiets dergelijks, wat TomTom5 verstaat onder draadloos is Bluetooth, al het andere is draad GPS.Shorty 16v schreef:Heb je toevalli ook een " All gps receiver" voor mij??Sander2 schreef:Ik zal niet te snel een update eroverheen gooien, want dan heb je best kans dat je kaarten niet meer werken met illegale versies...ForeverYoung schreef:heb laatst tomtom 5.00 van LimeWire geplukt, met apart gedownload Major Roads Of Europe en een pakket (zip) met kaarten voor o.a. France, Germany, Great Britain, Iberia, Italy, en Canary Islandspeter5GTTurbo schreef:Weet iemand toevallig een site waar die kaarten voor de tomtom of palm te downloaden zijn zonder er geld voor te hoeven betalen ?
Stelltje gekken vragen er soms gewoon 60euro voor.de laatste is een map van zo'n 2 mb dacht ik
(Benelux zit bij de install van TomTom5 NL inbegrepen)
geinstalleerd bij een kennis en werkte goed, alleen de GPS vind heel moeilijk signaal bij hem in de auto, terwijl dat met tomtom 3 wel goed ging.
denk dat dat de reden is dat ze al snel een 5.1 update hebben uitgebracht.. die binnenkort er maar eens overheen proberen te flikkeren.
Groetjes yordy
van een crack voor gps ontvangers heb ik niet gehoord. sorry

Ik durf het eigenlijk niet te vragen....
Is dit een ph 2?
http://www.glauben-und-kaufen.de/thumbn ... g&size=130

Is dit een ph 2?
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
-
- Über-Spammer
zitten wel wat fouten inForeverYoung schreef: het RTC forum in het Frysk: http://www.wgo.to/fryskelator/vertaal.p ... it=vertaal
http://www.wgo.to/fryskelator/

ForeverYoung schreef:Shorty 16v schreef:Ik heb een gedownloade versie, er staat maar één gps ontvanger in mijn lijstje, namelijk de bleutooth van Tomtom zelf. Ik heb een gps ontvanger met kabel. Een usb kabel. Is er een crack met alle gps ontvangers ofzo??ForeverYoung schreef:Shorty 16v schreef:Sander2 schreef:ForeverYoung schreef:peter5GTTurbo schreef:
niet bij: voorkeuren -> gps status -> stel in -> andere gps -> selecteer enz
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
Heb je niet een grotere foto?Rianne RT schreef:Ik durf het eigenlijk niet te vragen....![]()
Is dit een ph 2?
Nee is een Ph1Rianne RT schreef:Ik durf het eigenlijk niet te vragen....![]()
Is dit een ph 2?
Nee, dit is de site... en dan op de plaatjes klikken....Madmaus schreef:Heb je niet een grotere foto?Rianne RT schreef:Ik durf het eigenlijk niet te vragen....![]()
Is dit een ph 2?
http://www.glauben-und-kaufen.de/thumst ... _wpfiles=0
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
-
echt belachelijkvoetbalkrant.nl
Kalou maakt nog kans op het WK 9-12-05
Feyenoorder Salomon Kalou maakt nog kans op deelname met Oranje aan het WK.
Minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken dient opnieuw te bekijken of de aanvaller in aanmerking komt voor een versnelde naturalisatieprocedure.
Beroep
Dit is door de rechter bepaald in een zaak die door Kalou was aangespannen. Verdonk moet nu binnen twee weken in beroep gaan tegen de uitspraak of binnen die termijn opnieuw beslissen over het verzoek van de Ivoriaan.
Verdonk had eerder dit jaar dat verzoek van Kalou tot twee keer toe geweigerd. Volgens Vde bewindsvrouw voldoet Kalou niet aan alle voorwaarden om voor een versnelde procedure in aanmerking te komen.
Nederlands paspoort
De minister vindt dat de 22-jarige Ivoriaan, sinds 2002 woonachtig in Rotterdam, te weinig is ingeburgerd. Bovendien vreest ze dat Kalou, eenmaal in het bezit van een Nederlands paspoort, snel naar een buitenlandse club zal vertrekken.
Kalou is met een versneld uitgereikt paspoort zeker van een plaats in de WK-selectie van Oranje, zei bondscoach Marco van Basten eind november tijdens de eerste zitting.
wordt dan voor mij geen wk om te kijken helaas, als hij mag voetballen.
als we dan dit jaar weer geen wereld kampioen worden kunnen we misshien voor alle posities een "ingeburgerde nederlander"halen. Jammer voor de "nederlander" die dan z`n plaats moet afstaan
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
2 streepjes is fase 1Droes schreef:zwarte grill is fase 1, zo onthoud ik het(kan verkeerd zijn ook
)
een \____/ vorm is fase 2. en een geintergreerde grill in de bumper is fase 3
Project: GTT Blue Sport