ACT: Banden
In de Nederlandse regenbuien ook goed hoor.Stefan S. schreef:Pirelli Zero Nero rondom, wat een fijne band is dat. Heel nauwkeurig en veel grip. Ik heb nog niet gereden in de regen, dus hierover kan ik geen oordeel vellen.Foeke schreef:Heb op het moment aan de voorkant de Pirelli Zero Nero bevalt wel goed.
<-------So you know don't mess with a Reno------->
-
- Contacteer:
komt dat dan even mooi uitFoeke schreef:In de Nederlandse regenbuien ook goed hoor.Stefan S. schreef:Pirelli Zero Nero rondom, wat een fijne band is dat. Heel nauwkeurig en veel grip. Ik heb nog niet gereden in de regen, dus hierover kan ik geen oordeel vellen.Foeke schreef:Heb op het moment aan de voorkant de Pirelli Zero Nero bevalt wel goed.

Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
-
als je 195-50-15 zet op GT Turbo, wijkt je km teller dan naarboven of naaronder af?
ik heb namelijk 15'ers gehaald, maar heb nog geen banden gekocht en het verschil maakt op 4 banden toch zo een 80-90
natuurlijk oogt 195-45-15 wel mooier.
ik heb namelijk 15'ers gehaald, maar heb nog geen banden gekocht en het verschil maakt op 4 banden toch zo een 80-90
natuurlijk oogt 195-45-15 wel mooier.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
195 50 x15 past niet goed onder een 5
195/45x15 is de maat voor de 5
195/45x15 is de maat voor de 5
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
ik rijd met een megane grandtour waarop standaard conti 205/50 R17 op gemonteerd stonden . Na 33 000 km alle 4 versleten . Het is nochtans niet dat ik het burn out type ben . Dus ging ik op zoek naar een ander merk . Ik heb het feit dat ik een beg ben even opzij gezet en er 4 vredestein banden op gemonteerd . Ik ben er zeer tevreden van . nu de levensduur nog afwachten . Wat er hier voor verteld werd over de grip bij nat weer ben ik nog niet zo zeker , mijn conti s hielden misschien wel iets meer grip maar eens erover was alle grip weg terwijl ik vind dat je de grens van je band bij de vredestein beter aanvoelt ; en het zijn zeer mooie banden natuurlijk 

-
- Über-Spammer
hoort in een ander topicXabre schreef:bij autobandenmarkt.nl hebben ze ze ook niet allemaal op een rijtje, ik 2 weken geleden 4 nieuwe banden besteld, afgelopen week geleverd en nu kom ik net thuis staan er nog 4 op de stoep
Wat voor banden heb jij op je stoep staan??

16"-ers?
Zo hee kun je een handeltje beginne... 
Zijn er sites waar de afrolmaat van banden te vinden/ berekenen zijn?
Of is dit met de bandenmaat en wat wiskunde (pi x D) zelf te berekenen?
Ik twijfel nog steeds tussen 15 en 16 inch onder de GT TURBO.
16 inch heeft de looks, maar acceleratie/ wegligging vind ik ook erg belangrijk.
Jullie mening/ input/ bevindingen/ e.d. worden zeer gewaardeerd
[edit] Ik heb al een online bandencalculator gevonden.
Volgens de diverse sites mag je max. 2% van je originele afrolmaat afwijken.
Uitgaande van de originele 175/60-13 bandjes is de afrolmaat van een 195/40-16 dus 4% groter en van een 195/45-15 dan 3%, een 195/40-15 is 1% kleiner dan origineel.
Zijn er mensen die hiermee rijden?[/edit]
Groeten Roald.
16 inch heeft de looks, maar acceleratie/ wegligging vind ik ook erg belangrijk.

Uitgaande van de originele 175/60-13 bandjes is de afrolmaat van een 195/40-16 dus 4% groter en van een 195/45-15 dan 3%, een 195/40-15 is 1% kleiner dan origineel.
Groeten Roald.
Laatst gewijzigd door R34L op ma 21 nov 2005 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik heb sinds een maandje een nieuwe set velgen met nieuwe banden.
Eerst had ik onder mijn clio 2 Phase 2 standaard 15 icnh 185/55/15
Continental Premium Contact bandjes. Deze waren wel lekker stil maar grip hadden ze naar mijn idee een stuk minder als mijn nieuwe banden, ook piepen ze snel vergleken bij mijn nieuwe 17 inch 205/40/17 Pirelli Pzero Nero's
Eerst had ik onder mijn clio 2 Phase 2 standaard 15 icnh 185/55/15
Continental Premium Contact bandjes. Deze waren wel lekker stil maar grip hadden ze naar mijn idee een stuk minder als mijn nieuwe banden, ook piepen ze snel vergleken bij mijn nieuwe 17 inch 205/40/17 Pirelli Pzero Nero's
hier zijn de meningen nog al over verdeelt geloof ik, mah de meeste die grotere wielen leggen gaan voor 15 inch met 195/45-15, kweet eigenlijk niet of 195/40-15 wel zo eenvoudig te krijgen is. 16 duims kan inprincipe ook goed onder gtt, alleen heb je wel wat meer kans op raken en aanlopen dan met 15 duimersR34L schreef:Zijn er sites waar de afrolmaat van banden te vinden/ berekenen zijn?
Groeten Roald.
R5GTT. Drive it like you stole it
Ik heb 195/45 16 en heb 3 cm verlaging, er is goed mee te rijden.
Aleen kan ik niet helemaal insturen, want dan lopen mn wielen aan de binnen en buitenkant aan
Aleen kan ik niet helemaal insturen, want dan lopen mn wielen aan de binnen en buitenkant aan

-
- Contacteer:
Maar autobandenmarkt leverd wel supersnel.Xabre schreef:bij autobandenmarkt.nl hebben ze ze ook niet allemaal op een rijtje, ik 2 weken geleden 4 nieuwe banden besteld, afgelopen week geleverd en nu kom ik net thuis staan er nog 4 op de stoep
Ik bestelde ze vrijdag en ik had ze maandag in huis.
Kreeg wel 3 dagen na de levering een mailtje dat de banden binnen 2 dagen geleverd zouden worden

Lekker vaag weer, maar ja ik had de banden al binnen.
Ik heb er alleen wel maar 2 gekregen.
Das dan weer jammer.
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
geef jij ze toch gewoon aan peter5GTTurboXabre schreef:nou ik ben er diezelfde dag nog achteraan gegaan dat ik teveel heb (ja ben wel zo eerlijk) banden heb gekregen, maar anderhalve maand later hebben ze nog niks van zich laten horen, ik hou ze maar gewoon denk ik

en als ze dan vragen waar de banden zijn dan zeg je dat je voor hun een leveringsprobleempje hebt opgelost

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
heb me juist 4 stuks BF GOODRICH G-force profiler gekocht maat 195/45/15 + voor de keuring(belgie) nog 2 dunlops sp 195/55/13.
dit alles voor 315
iemand ervaring met de BF goodrich G-force?
dit alles voor 315
iemand ervaring met de BF goodrich G-force?
-
Kunnen degenen die Vredestein Sportrac2 banden hebben, aangeven of hun wagens makkelijker sturen dan voorheen? Aangezien ik al een tijdje vind dat mijn wagen eigenlijk een tikkie te makkelijk stuurt terwijl de uitlijning correct is, vraag ik me af of die banden wellicht invloed op het stuurgedrag van mijn wagen hebben.
Mocht dat zo zijn, dan is het natuurlijk ook de vraag welke banden ik dan zou moeten kiezen.Kenmerken
- Handling Tuned Sidewall (HTS) - principe
Voordelen
- Sportiever rijgedrag, alerte stuurreactie en een hoge handling ratio
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
heb nu 185/60x15 onder de Coupé (winterbanden van Semperit)
wat rijdt dat lekker en licht in vergelijking met mijn zomerbanden
wat rijdt dat lekker en licht in vergelijking met mijn zomerbanden

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
-
- Contacteer:
beetje raar misschien, maar ik heb van de week ontdekt dat ik liever met de sportvelgen rijd dan met m'n wintervelgen
ff voor de duidelijkheid: m'n sportvelgen zijn 195/50R15 (RoadHog banden) en de wintervelgen (stalen velgen met gewone Michelin zomerbanden
) zijn 175/65R14.
't zal wel aan de gebruikte banden liggen, maar de lichtmetalen velgen sturen gewoon lekkerder.
tis dat de sportvelgen mooi moeten blijven anders bleef ik er mooi mee doorrijden
(ja beetje nutteloos zinnetje, want wie wil dat nou niet
)
ff voor de duidelijkheid: m'n sportvelgen zijn 195/50R15 (RoadHog banden) en de wintervelgen (stalen velgen met gewone Michelin zomerbanden

't zal wel aan de gebruikte banden liggen, maar de lichtmetalen velgen sturen gewoon lekkerder.
tis dat de sportvelgen mooi moeten blijven anders bleef ik er mooi mee doorrijden

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
scoor je toch ergens voor een paar centen lichtmetalen 14 inch? die kosten toch geen drol meer.
Iemand enig idee of er ook winterbandjes in de maat van 185 of 195/45/15 bestaan?
-
Wat zou er in godsnaam gebeuren met u velgen in de winter dat niet kan gebeuren in de zomer ?ForeverYoung schreef:tis dat de sportvelgen mooi moeten blijven anders bleef ik er mooi mee doorrijden(ja beetje nutteloos zinnetje, want wie wil dat nou niet
)
Ik rij zelf gewoon door op men zomer Dunlop SP9000s. Ik vind het in onze landjes niet de moeite om winterbanden te kopen. Sneeuw zien we zelden of nooit en er word toch altijd gestrooid. Gewoon wat kalmpjes rijden. Ik heb op deze SP9000s al in een sneeuwstorm naar Frankrijk gereden en dat is ook gegaan dusja.
-
195/45/15 in winterbanden bestaat niet volgens mij, iig nog nooit gezien of van gehoord!~thijs~ schreef:Iemand enig idee of er ook winterbandjes in de maat van 185 of 195/45/15 bestaan?
-
- Contacteer:
Ben vorige winter (nouja het was al bijna lente, in maart met al die sneeuw) al eens met de sportvelgen van de vorige auto op een rotonde geknald, gelukkig waren die dingen al lelijkPowaqqatsi schreef:Wat zou er in godsnaam gebeuren met u velgen in de winter dat niet kan gebeuren in de zomer ?ForeverYoung schreef:tis dat de sportvelgen mooi moeten blijven anders bleef ik er mooi mee doorrijden(ja beetje nutteloos zinnetje, want wie wil dat nou niet
)

ok ik heb nu ABS, en die had ik op de 19 niet, maar da's bij mijn weten geen garantie dat je niet toch een keer gewoon rechtdoor glijdt (ABS werkt alleen tijdens het remmen, en toen ik tegen de rotonde knalde was ik enkel aan het sturen, en had ik het gas wat losgelaten, want remmen had op dat moment toch geen zin)
maar als je met lichtmetalen wielen een rotonde/stoeprand aanrijdtErik Olijnsma schreef:scoor je toch ergens voor een paar centen lichtmetalen 14 inch? die kosten toch geen drol meer.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
gewoon goed autorijden, heb nog nooit een stoep of zijkant geraakt 

-
iemand ervaring met de BF goodrich G-force? heb maatje 195/45/15 aangeschaft.
das wel een heel slap excuus heForeverYoung schreef:maar als je met lichtmetalen wielen een rotonde/stoeprand aanrijdtErik Olijnsma schreef:scoor je toch ergens voor een paar centen lichtmetalen 14 inch? die kosten toch geen drol meer.zijn je velgen krom, een stalen velg is wat robuuster, dan maar rijden met wieldoppen

-
- Über-Spammer
Erik Olijnsma schreef:gewoon goed autorijden, heb nog nooit een stoep of zijkant geraakt

-
- Über-Spammer
- Contacteer:

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Xabre schreef:nee dat laat ie wel aan ouwe taarten over of niet

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Contacteer:
@Erik: wel extra lullig dat binnen een week nadat je dit postte je toch met een stoeprand te maken kreeg..Gabri schreef:Erik Olijnsma schreef:gewoon goed autorijden, heb nog nooit een stoep of zijkant geraakt
ik blijf geen geld uitgevenXabre schreef:das wel een heel slap excuus heForeverYoung schreef:maar als je met lichtmetalen wielen een rotonde/stoeprand aanrijdtErik Olijnsma schreef:scoor je toch ergens voor een paar centen lichtmetalen 14 inch? die kosten toch geen drol meer.zijn je velgen krom, een stalen velg is wat robuuster, dan maar rijden met wieldoppen