Jochem's GTT ...Dyno ..

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Oei das jammer, ik had em graag eens (de 13e) in het echt willen bewonderen...
Maar succes met je nieuwe (blok) plannen ben benieuwd wat het gaat worden. :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jeroen of eigenlijk Gerrit heeft ook nog wel wat voor je liggen Jochel.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Tja iets te veel knaken vind je niet , doe ik het liever meteen goed
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik denk dat je van een GTT blokkie meer pret hebt dan van een 16v of willi blokje onder de kap. Anderzijds is dat wel betrouwbaarder als je het een beetje joffel erin hangt. En wil je deze auto houden voor weet ik het hoeveel jaar (denk het wel eigenlijk) of niet? Met een origineel blokkie levert het nog iets op
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

jochem de haas schreef:Tja iets te veel knaken vind je niet , doe ik het liever meteen goed
Whehe waarom denk je dat ik het zeg :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ga eens praten met Patrick (PtrGte). Die heeft al heel wat ervaring met 16V blokken in GT's. Hij probeert me al maanden een turbootje uit mijn hoofd te praten. ;)
1nsane
Berichten: 760
Lid geworden op: do 10 mar 2005 23:59

wel kut voor je man!! maarre misschien een optie om je zuigerts, bussen en zuigertveren te vervangen? kost ook centjes dat is waar maar scheelt je een hoop gekloot met overzetten van draadbomen in het geval je er wat anders in wil hangen
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

jochem de haas schreef:Nou een kleine update ( of liever een down-date ):

Me GT staat weer stil , me blok is overleden na ongeveer 265.000 km ...
Ik had zoals je hebt kunnen lezen last met me turbo , veel olierook bij stationair draaien, terwijl ie net volledig gereviceerd was/is
Ik dacht dat dit me turbo was ( zie topic) maar achteraf moet ik toch zeggen dat het dus niet zo is .......( turbohoot had gelijk, helaas).

Mijn blok heeft een veel te hoge carterdruk ....dit duid op slijtage van de zuigerveren, de bussen en zuigers.

Helaas maarja met deze Km stand ( die weet je nooit zeker bij een 5 , kan zomaar meer zijn )mag het ook wel .

Ik ga dus nu rond kijken wat ik er dan in kan gaan hangen als opvolger.....
Ik twijfel een beetje, ga ik voor orgineel, iets meer power of meteen gewoon meer CC inhoud en dus dikke shjit.

Wat ik ook weer moeilijk vind van deze keuze , waar laat je het doen ? welk bedrijf kan het ? wie heeft er ervaring mee enz
Ik weet het gaat geld kosten maar dan moet het ook wel goed en niet dat het volgend jaar weer net niet helemaal meer is zoals het hoort.

Dus als iemand ideeen heeft of het liefst ervaring ( en bewijs) waar je moet zijn hoor ik het graag ......
laatste tweeliter erin van de clio rij je alle gtt tjes aan shit en niet te duur in onderhoud :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
cspr
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 28 jun 2004 17:20
Locatie: Rozenburg

Luco/Alpine-racer schreef: laatste tweeliter erin van de clio rij je alle gtt tjes aan shit en niet te duur in onderhoud :D :D
In onderhoud niet nee, maar trek jij ff zo'n ding uit de sloot dan
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Een gereviseerd blok voor een GTT kost ongeveer hetzelfde als een nieuwe 16V, volgens mij. Dus wat dat betreft. :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

cspr schreef:
Luco/Alpine-racer schreef: laatste tweeliter erin van de clio rij je alle gtt tjes aan shit en niet te duur in onderhoud :D :D
In onderhoud niet nee, maar trek jij ff zo'n ding uit de sloot dan
ja nieuw kosten ze ongeveer 3000 euro maar dan heb je ook wat (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

-Ray- schreef:ik zeg een opgeboorde 2 liter met een spruitje + turbokitje van Boneless >-)
:worship: Idd ff Jeroen bellen. Die weet er wel wat moois van te maken 8)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Neem gelijk een 2.0 16v :D

Dan neem ik je T25 wel over voor weinig :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Achteraan aansluiten Roy :p
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Jep, Lex eerst :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

iedereen wil zon T25
KOOP ER DAN GEWOON EEN :D :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nietes, Ray heeft mij als eerste gezet Lex.

Bovendien heb jij nog niet eens de rest van de aanpassingen klaar om een T25 erop te schroeven. :p


Maargoed dis wel weer genoeg ge-aasgiert, zo kan Jochem nooit es rustig nadenken what to do hehe...
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Steven schreef:Achteraan aansluiten Roy :p
:lol: Ik lees net het bodegraven topic :lol:
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Steven schreef:Nietes, Ray heeft mij als eerste gezet Lex.

Bovendien heb jij nog niet eens de rest van de aanpassingen klaar om een T25 erop te schroeven. :p


Maargoed dis wel weer genoeg ge-aasgiert, zo kan Jochem nooit es rustig nadenken what to do hehe...
Dat heb je mis stevie, Groep A en interkoeler liggen al klaar en de koppakking komt er in als we het blok gaan bouwen

O,ja en een downpipe, uitgefreesde elbow en 2'5 inch uitlaat systeempie

Vergeet ik nog wat?
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Welke IC heb je gekocht dan ? ik gelooof er niets van ....
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Oja jongens geloof mij, er komt echt geen clio motor in.
Anders koop ik wel zo'n gebakkie :p

T'zal gewoon een GT blok worden, maar misschien zijn meer cc's mogelijk , ik weet dat er ooit 1600's zijn geweest voor de GT ( maar of dit nu echt veel uit maakt ?)
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

jochem de haas schreef:.. ik weet dat er ooit 1600's zijn ...
Groep B rally :worship:
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Heb nog een IC van een Transit en Mondeo liggen, voor FM of GM gebruik :p
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

jochem de haas schreef:Oja jongens geloof mij, er komt echt geen clio motor in.
Anders koop ik wel zo'n gebakkie :p

T'zal gewoon een GT blok worden, maar misschien zijn meer cc's mogelijk , ik weet dat er ooit 1600's zijn geweest voor de GT ( maar of dit nu echt veel uit maakt ?)
goed zo jochem houden die T25 :p :p :p :p laat die jongens maar klungelen met die T tweetjes (F) (F) (F)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

hoort hem nou, heeft zelf ook een blauwe maandag zo'n ding
Immer wieder die verdammte Holländer
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

-Ray- schreef:hoort hem nou, heeft zelf ook een blauwe maandag zo'n ding
haha heb je honger ray :wink:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ach ray sommige mensen :lol:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ja ik ken het gewoon niet laten, stomme opmerkingen vragen om stomme antwoorden wuhehehe

en ja, ik ga nu eerst ff eten, soms heb je nog wel eens goeie ideeen.
Immer wieder die verdammte Holländer
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

-Ray- schreef:ja ik ken het gewoon niet laten, stomme opmerkingen vragen om stomme antwoorden wuhehehe

en ja, ik ga nu eerst ff eten, soms heb je nog wel eens goeie ideeen.
maakt me niet uit ze hadden toen een T25 anders had er gewoon een standaard in gegaan hoor (Y)
voor snelheid moet je toch geen vijfje hebben toch
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Johan schreef:
jochem de haas schreef:.. ik weet dat er ooit 1600's zijn ...
Groep B rally :worship:
Afkomstig van de 5 Turbo maxi, die moest een hogere cylinderinhoud hebben om nog mee te mogen doen, maar dan heb je een speciale langere slag krukas nodig en andere zuigers en bussen. Die bussen hebben dus een grotere binnen diameter dan de standaard, en die zijn al vrij dun.

Zeldzaam, en duur.... Als je voor vermogen gaat, kun je ook bij reichard overmaatse gesmede zuigers bestellen, 1 tiende uit je bussen laten boren, honen en nieuwe zuigers monteren. Dan heb je ook gelijk gesmede zuigers. Bussen MOGEN NIET Gesmeed zijn, die hebben teveel rek, en zijn niet hard genoeg...(zuigerveren meegeleverd)

Lijkt me een mooie optie, anders een setje tarabushi van Partic Of een goed setje 2ehands, en geloof me dat hoeft echt geen meuk te zijn hoor.. (ik heb toen dat blok gekocht van Tjabel en die had ZEER goede zuigers en bussen, en de zuigerveren hadden Nauwelijks slijtage)is goedkoopst en goed te doen met motor nog in de auto, kop er af en carterpan er onderweg. nieuwe drijfstang lagers (de hoofd lages van de krukas zijn zeker nog zeer goed. die hebben het minst te lijden.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Heb net ff in de schuur gekeken hoe me "tijdelijk" blok er ookal weer uitzag ( de staat,enz ) nou ik denk dat de GT de komende jaar niet rijdt.

We wachten wel op het nieuwe blok ( nee ik weet nog niet hoe en wat ....)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

als je een nieuw blok neemt, kan ie toch voor de zomer weer rijden?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:als je een nieuw blok neemt, kan ie toch voor de zomer weer rijden?
Ja in theorie wel ( sponser jij me ff , of nee de club net zo als vorige x :wink: )

Nee gaat niet gebeuren ...geld is op en de bank gaat er niet voor open...het is een hobby auto he
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

dat is ontzettend jammer, zit je ook lekker tegen (N)

kun je niet anders er tijdelijk een standaard blok inzetten, en dan doorsparen voor het echte blok?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Dat sucks Jochem, zonde. Maar zoals je zegt, om voor een hobby auto te gaan PL'en...
Plaats reactie