sputteren?!? R5GTT
in eerste tweede en derde geen problemen!!!
maar dan komt 4de eraan, bij langzaam gas opbouwen heb ik geen enkel probleem
maar als ik echt doorduw dan begint de motor te sputteren, juist gelijk dat de ontsteking uitvalt!!! of dat de wagen absoluut geen benzine meer krijgt!!!! in 5de ook hetzelfde probleem!
maar als ik langzaam door iedere versnelling ga en lanzaam gas opbouw (zelf langzaam naar de 5000 toeren ga) heb ik geen problemen
mss dat jullie me kunnen verder helpen...
maar dan komt 4de eraan, bij langzaam gas opbouwen heb ik geen enkel probleem
maar als ik echt doorduw dan begint de motor te sputteren, juist gelijk dat de ontsteking uitvalt!!! of dat de wagen absoluut geen benzine meer krijgt!!!! in 5de ook hetzelfde probleem!
maar als ik langzaam door iedere versnelling ga en lanzaam gas opbouw (zelf langzaam naar de 5000 toeren ga) heb ik geen problemen
mss dat jullie me kunnen verder helpen...
men benzinepomp draait nog?!
en jah, aan de carbu heb ik ook gedacht, maar waarom gaat em dan nog goe in 1-2-3???
en jah, aan de carbu heb ik ook gedacht, maar waarom gaat em dan nog goe in 1-2-3???
dan blijft er nog altijd het feit dat hij in 1-2-3 goed trekt! en normaal trekt 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
dan heeft die minder benzine nodig dan in vier en vijfLeOke schreef:dan blijft er nog altijd het feit dat hij in 1-2-3 goed trekt! en normaal trekt

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
moet carbu open vor de hoofdsproeier na te zien?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
volgens mij heeft die bij hogere snelheid in hogere versnelling meer prut nodig vanwege snelheid en weerstanden van lucht en wegdekslash schreef:leg es uit?Luco/Alpine-racer schreef:dan heeft die minder benzine nodig dan in vier en vijfLeOke schreef:dan blijft er nog altijd het feit dat hij in 1-2-3 goed trekt! en normaal trekt
volgas is wel volgas, maar is geen vollast zeg maar
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
mss een fotoken? dat ik zeker niks verkeerd doeslash schreef:ja je kan m bij de voet losmaken, en dan met een dop 12 of 13 die moer aan de voorzijde van je carb losmaken, ... daarna de sproeier eruit draaien even schudden en klaar
werk zelf als mecanicien in een vrachtwagenbedrijf, maar das allemaal diesel hé, en aan de carbu'kes leerde het volledig af voor aan te werken
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=111
helemaal rechts zie je een moer zitten, daar zit de sproeier achter
helemaal rechts zie je een moer zitten, daar zit de sproeier achter
thx, zal ik één dezer eens checken
Ik zeg een onstekingsprobleem. Op vollast geeft een carb niet zo heel vaak problemen.
Wat is de kwaliteit van de vonk? Bougies ok? Kabels ok?
Kijk, het mengsel moet kunnen ontbranden. De energie die nodig is om een vonk over te laten springen is wordt groter, naarmate de cilinder zich meer vult. Met een slecht onstekingssysteem is het op volle boost afgelopen, er komt gewoon geen vonk doorheen.
Nu zeg je dat je met een beetje gas wel kan door trekken. Logisch, de vulling van de cilinder is nog lekker weinig, dus t vonkje doet t. Ga je echt vol belasten is t afgelopen. Vandaar.
Wat is de kwaliteit van de vonk? Bougies ok? Kabels ok?
Kijk, het mengsel moet kunnen ontbranden. De energie die nodig is om een vonk over te laten springen is wordt groter, naarmate de cilinder zich meer vult. Met een slecht onstekingssysteem is het op volle boost afgelopen, er komt gewoon geen vonk doorheen.
Nu zeg je dat je met een beetje gas wel kan door trekken. Logisch, de vulling van de cilinder is nog lekker weinig, dus t vonkje doet t. Ga je echt vol belasten is t afgelopen. Vandaar.
ga de boegiekabels ook es afdoen en doormeten, hoeveel ohm moet da alweer juist zijn?
'k zal de verdelerkap dan ook is afdraaien en bezien+uitkuisen...
boegie's zijn nieuw omdat dit ook men eerste gedacht was, en 't was trtouwens dringend, maar het probleem was niet opgelost
'k zal de verdelerkap dan ook is afdraaien en bezien+uitkuisen...
boegie's zijn nieuw omdat dit ook men eerste gedacht was, en 't was trtouwens dringend, maar het probleem was niet opgelost
Ik heb hetzelfde probleem. Met het verwisselen van de bougies en de bougiekabels kwam het minder vaak voor. Toch blijft het af en toe nog voorkomen bij hard doortrekken in de versnellingen.
Al iets aan de sproeier ontdekt?
Groeten,
Erik
Al iets aan de sproeier ontdekt?
Groeten,
Erik
mooi he die carb en vooral dat spruitstuk
zie ook mijn topic voor zòn mooi stukkie werk
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 83#1673483

zie ook mijn topic voor zòn mooi stukkie werk

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 83#1673483
Op welke turbo druk rijd je??
Op je kleine turbo slang zitten 2 stekkertjes. haal daar eens 1 af? dat is de overdruk sensor en als je turbo boven de 1.2 bar komt dan schakeld hij de ontsteking uit.
Het kan natuurlijk ook nog pingelen zijn, dat de pinelsensor de ontstking verlaat. en daaroor zijn vermogen verliest. Want als je langzaam optrekt dan heb je meestal ook minder turbo druk nodig.
Dus op hoeveel bar draait jouw turbo (gemeten!)
Op je kleine turbo slang zitten 2 stekkertjes. haal daar eens 1 af? dat is de overdruk sensor en als je turbo boven de 1.2 bar komt dan schakeld hij de ontsteking uit.
Het kan natuurlijk ook nog pingelen zijn, dat de pinelsensor de ontstking verlaat. en daaroor zijn vermogen verliest. Want als je langzaam optrekt dan heb je meestal ook minder turbo druk nodig.
Dus op hoeveel bar draait jouw turbo (gemeten!)
1.1
hmmm, zal da is proberen,
heb nu wel gemerkt als ik met choke rijd dat em het minder doet...
als ik optrek in 4de met choke en em sputtert maar gaat nog omhoog in toeren, als ik dan de choke uitzet begint en weer volledig tegen draad te doen
hmmm, zal da is proberen,
heb nu wel gemerkt als ik met choke rijd dat em het minder doet...
als ik optrek in 4de met choke en em sputtert maar gaat nog omhoog in toeren, als ik dan de choke uitzet begint en weer volledig tegen draad te doen
en die brandstoffilter, waar zit die juist?
heb ik deze middag bekeken, das zo te zien groter dan de normale filterkes die wij liggen hebben met zeef in...
mag ik een gewoontje erop zetten of best één bestellen? mss iemand die het bestelnummer dan heeft?
mag ik een gewoontje erop zetten of best één bestellen? mss iemand die het bestelnummer dan heeft?
mss via bosch? bestelnummer?
Dit probleem heb ik nu ook...
GTT is net terug van de apk...heb er een hoop aan gedaan voor de apk...
O.A. Nieuwe bougies, nieuwe rotor/verdeelkap, nieuwe bougiekabels (magnecor 85mm), nieuwe benzinefilter, carb vervangen door een andere gebruikte...
Nu bij normaal rijden geen probleem, bij vol optrekken (gaspedaal tegen de bodem) tot zn 2 geen problemen en bij zn 3 verzuipt ie...de motor valt gewoon dood..en ondanks extra gas (na eerst gas los te laten natuurlijk)...stiijgt het toerental niet...degene die achter me reed zag vlammen uit de uitlaat schieten...ben vandaag de hele dag bezig geweest om mijn oude carb te reviseren met een revisiesetje, dus alles in de carb is los geweest en schoongemaakt en alle membraampjes ed zijn vervangen. Alleen bleef het probleem nog steeds bestaan...heb aardig zitten spelen met de CO en stationair schroeven, maar het mocht niet baten...kreeg hem wel zover dat hij met minder stotteren toch nog een aardig eind kwam, maar dat kostte me ook meteen mijn CO-schroef (zover open moeten draaien dus). Heb gelukkig nog 2 carbs liggen, dus leen er daar wel 1 van
Bij halfgas is red ik het wel om vrijwel zonder schokken op te trekken naar de 100 km/u in zn 4...
Ook heb ik de 208 ontstekingsunit voor de zekerheid vervangen voor een ander zonder resultaat....dat betekent dus dat alleen de benzinepomp nog maar roet in het eten kan goeien???
GTT is net terug van de apk...heb er een hoop aan gedaan voor de apk...
O.A. Nieuwe bougies, nieuwe rotor/verdeelkap, nieuwe bougiekabels (magnecor 85mm), nieuwe benzinefilter, carb vervangen door een andere gebruikte...
Nu bij normaal rijden geen probleem, bij vol optrekken (gaspedaal tegen de bodem) tot zn 2 geen problemen en bij zn 3 verzuipt ie...de motor valt gewoon dood..en ondanks extra gas (na eerst gas los te laten natuurlijk)...stiijgt het toerental niet...degene die achter me reed zag vlammen uit de uitlaat schieten...ben vandaag de hele dag bezig geweest om mijn oude carb te reviseren met een revisiesetje, dus alles in de carb is los geweest en schoongemaakt en alle membraampjes ed zijn vervangen. Alleen bleef het probleem nog steeds bestaan...heb aardig zitten spelen met de CO en stationair schroeven, maar het mocht niet baten...kreeg hem wel zover dat hij met minder stotteren toch nog een aardig eind kwam, maar dat kostte me ook meteen mijn CO-schroef (zover open moeten draaien dus). Heb gelukkig nog 2 carbs liggen, dus leen er daar wel 1 van

Bij halfgas is red ik het wel om vrijwel zonder schokken op te trekken naar de 100 km/u in zn 4...
Ook heb ik de 208 ontstekingsunit voor de zekerheid vervangen voor een ander zonder resultaat....dat betekent dus dat alleen de benzinepomp nog maar roet in het eten kan goeien???
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
of een stukje karton in je tank 

Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!