sputteren?!? R5GTT

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
LeOke
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 2 mei 2004 11:05
Locatie: Belgïe(Brugge)
Contacteer:

in eerste tweede en derde geen problemen!!!

maar dan komt 4de eraan, bij langzaam gas opbouwen heb ik geen enkel probleem

maar als ik echt doorduw dan begint de motor te sputteren, juist gelijk dat de ontsteking uitvalt!!! of dat de wagen absoluut geen benzine meer krijgt!!!! in 5de ook hetzelfde probleem!

maar als ik langzaam door iedere versnelling ga en lanzaam gas opbouw (zelf langzaam naar de 5000 toeren ga) heb ik geen problemen

mss dat jullie me kunnen verder helpen...
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

carb es een keer schoonmaken?, benzinepomp naar de haaien?
LeOke
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 2 mei 2004 11:05
Locatie: Belgïe(Brugge)
Contacteer:

men benzinepomp draait nog?!

en jah, aan de carbu heb ik ook gedacht, maar waarom gaat em dan nog goe in 1-2-3???
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

er zit zo'n ding die m verijkt bij halfvol/ volgas,
kijk anders je hoofdsproier es na, bij mij zat er es een dikke haar ofzoiets in
LeOke
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 2 mei 2004 11:05
Locatie: Belgïe(Brugge)
Contacteer:

dan blijft er nog altijd het feit dat hij in 1-2-3 goed trekt! en normaal trekt :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Klinkt meer als een overlijdende benzinepomp of verstopt benzinefilter ofzo.

Waarom in 4 en 5 wel? Nou omdat ie dan de meeste benzine vraagt.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

LeOke schreef:dan blijft er nog altijd het feit dat hij in 1-2-3 goed trekt! en normaal trekt :)
dan heeft die minder benzine nodig dan in vier en vijf :)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

tja dan weet ik t ook niet meer, vaccuum?
misschien te veel downforce :wink:
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

Luco/Alpine-racer schreef:
LeOke schreef:dan blijft er nog altijd het feit dat hij in 1-2-3 goed trekt! en normaal trekt :)
dan heeft die minder benzine nodig dan in vier en vijf :)
leg es uit?
LeOke
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 2 mei 2004 11:05
Locatie: Belgïe(Brugge)
Contacteer:

moet carbu open vor de hoofdsproeier na te zien?
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ja je kan m bij de voet losmaken, en dan met een dop 12 of 13 die moer aan de voorzijde van je carb losmaken, ... daarna de sproeier eruit draaien even schudden en klaar
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

slash schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
LeOke schreef:dan blijft er nog altijd het feit dat hij in 1-2-3 goed trekt! en normaal trekt :)
dan heeft die minder benzine nodig dan in vier en vijf :)
leg es uit?
volgens mij heeft die bij hogere snelheid in hogere versnelling meer prut nodig vanwege snelheid en weerstanden van lucht en wegdek

volgas is wel volgas, maar is geen vollast zeg maar
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ah :wink: dus toch een toevoer probleem dus
LeOke
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 2 mei 2004 11:05
Locatie: Belgïe(Brugge)
Contacteer:

slash schreef:ja je kan m bij de voet losmaken, en dan met een dop 12 of 13 die moer aan de voorzijde van je carb losmaken, ... daarna de sproeier eruit draaien even schudden en klaar
mss een fotoken? dat ik zeker niks verkeerd doe

werk zelf als mecanicien in een vrachtwagenbedrijf, maar das allemaal diesel hé, en aan de carbu'kes leerde het volledig af voor aan te werken
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=111

helemaal rechts zie je een moer zitten, daar zit de sproeier achter
LeOke
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 2 mei 2004 11:05
Locatie: Belgïe(Brugge)
Contacteer:

thx, zal ik één dezer eens checken
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ik heb m echt vaak vervangen echt een eitje
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Loopt ie al dan? :p
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

Steven schreef:Loopt ie al dan? :p
haha, nog niet check mijn topic...

:gitar:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik zeg een onstekingsprobleem. Op vollast geeft een carb niet zo heel vaak problemen.

Wat is de kwaliteit van de vonk? Bougies ok? Kabels ok?

Kijk, het mengsel moet kunnen ontbranden. De energie die nodig is om een vonk over te laten springen is wordt groter, naarmate de cilinder zich meer vult. Met een slecht onstekingssysteem is het op volle boost afgelopen, er komt gewoon geen vonk doorheen.

Nu zeg je dat je met een beetje gas wel kan door trekken. Logisch, de vulling van de cilinder is nog lekker weinig, dus t vonkje doet t. Ga je echt vol belasten is t afgelopen. Vandaar.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
LeOke
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 2 mei 2004 11:05
Locatie: Belgïe(Brugge)
Contacteer:

ga de boegiekabels ook es afdoen en doormeten, hoeveel ohm moet da alweer juist zijn?

'k zal de verdelerkap dan ook is afdraaien en bezien+uitkuisen...

boegie's zijn nieuw omdat dit ook men eerste gedacht was, en 't was trtouwens dringend, maar het probleem was niet opgelost
ejk
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 5 mei 2003 20:37
Locatie: eindhoven

Ik heb hetzelfde probleem. Met het verwisselen van de bougies en de bougiekabels kwam het minder vaak voor. Toch blijft het af en toe nog voorkomen bij hard doortrekken in de versnellingen.

Al iets aan de sproeier ontdekt?

Groeten,
Erik
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

mooi he die carb en vooral dat spruitstuk :D

zie ook mijn topic voor zòn mooi stukkie werk :)

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 83#1673483
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Op welke turbo druk rijd je??

Op je kleine turbo slang zitten 2 stekkertjes. haal daar eens 1 af? dat is de overdruk sensor en als je turbo boven de 1.2 bar komt dan schakeld hij de ontsteking uit.


Het kan natuurlijk ook nog pingelen zijn, dat de pinelsensor de ontstking verlaat. en daaroor zijn vermogen verliest. Want als je langzaam optrekt dan heb je meestal ook minder turbo druk nodig.

Dus op hoeveel bar draait jouw turbo (gemeten!)
LeOke
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 2 mei 2004 11:05
Locatie: Belgïe(Brugge)
Contacteer:

1.1

hmmm, zal da is proberen,

heb nu wel gemerkt als ik met choke rijd dat em het minder doet...

als ik optrek in 4de met choke en em sputtert maar gaat nog omhoog in toeren, als ik dan de choke uitzet begint en weer volledig tegen draad te doen
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Nou, mooi, das dus een brandstofprobleem. Carburateur gevuld met ontbijtkoek, brandstoffilter verstopt, pomp op sterven na dood, etc. etc.
rev it like a rental
LeOke
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 2 mei 2004 11:05
Locatie: Belgïe(Brugge)
Contacteer:

en die brandstoffilter, waar zit die juist?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

naast de pomp
LeOke
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 2 mei 2004 11:05
Locatie: Belgïe(Brugge)
Contacteer:

heb ik deze middag bekeken, das zo te zien groter dan de normale filterkes die wij liggen hebben met zeef in...

mag ik een gewoontje erop zetten of best één bestellen? mss iemand die het bestelnummer dan heeft?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

gewoon bestellen kost een euro of 12
LeOke
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 2 mei 2004 11:05
Locatie: Belgïe(Brugge)
Contacteer:

mss via bosch? bestelnummer?
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Dit probleem heb ik nu ook...

GTT is net terug van de apk...heb er een hoop aan gedaan voor de apk...

O.A. Nieuwe bougies, nieuwe rotor/verdeelkap, nieuwe bougiekabels (magnecor 85mm), nieuwe benzinefilter, carb vervangen door een andere gebruikte...

Nu bij normaal rijden geen probleem, bij vol optrekken (gaspedaal tegen de bodem) tot zn 2 geen problemen en bij zn 3 verzuipt ie...de motor valt gewoon dood..en ondanks extra gas (na eerst gas los te laten natuurlijk)...stiijgt het toerental niet...degene die achter me reed zag vlammen uit de uitlaat schieten...ben vandaag de hele dag bezig geweest om mijn oude carb te reviseren met een revisiesetje, dus alles in de carb is los geweest en schoongemaakt en alle membraampjes ed zijn vervangen. Alleen bleef het probleem nog steeds bestaan...heb aardig zitten spelen met de CO en stationair schroeven, maar het mocht niet baten...kreeg hem wel zover dat hij met minder stotteren toch nog een aardig eind kwam, maar dat kostte me ook meteen mijn CO-schroef (zover open moeten draaien dus). Heb gelukkig nog 2 carbs liggen, dus leen er daar wel 1 van :P

Bij halfgas is red ik het wel om vrijwel zonder schokken op te trekken naar de 100 km/u in zn 4...

Ook heb ik de 208 ontstekingsunit voor de zekerheid vervangen voor een ander zonder resultaat....dat betekent dus dat alleen de benzinepomp nog maar roet in het eten kan goeien???
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

wat zit er tussen de benzinepomp en de carburateur???

juist de benzine druk regelaar!!!
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

of een stukje karton in je tank :D
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Plaats reactie