Olie lek 1.8 16v

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
dechazell

Daag Allemaal,

Ik heb een beetje lekkage aan de voor kant van de blok! Mijn vermoedens zijn dat het van de olie filter of olie koeler komt dit kan ik niet precies plaatsen want alles is zo donders krap achter de radiator en ik heb veels te grote jatten! Maar m'n vraag eigenlijk is kan het zijn dat door die lekkage dat de olie druk meter tijdens stationair lopen 0 BAR aangeeft maar de oliedruk lamp brandt niet? Als er gereden wordt staat hij netjes rond de 3 BAR en ook als ie koud is staat ie boven de 3 bar. Hij lekt stil staand met de motor uit niet veel een de olie peil daalt ook niet extreem!

Is er trouwens een pakking tussen de oliekoeler en de blok of wordt dat gewoon goed strak gedraaid? zo ja zijn die los te koop of horen ze bij een of andere setje?

Alvast dank!
mark 5t
Contacteer:

Lekt ie niet aan de distributiekant?
krukaskeerring wil nog wel eens stuk gaan .

oliedruk die varieert hebben echt alle renaults die ik gehad heb gedaan.
renault is nu niet echt bekend om zijn goeie elektrische komponenten.
niet druk om maken dus.
dechazell

Volgens mij niet want hij lekt van af de voorkant van de blok duidelijk eronder langs.
Christian

nou de 16v heeft toch geen olie koeler die kun je er extra op maken of heb ik dit nou verkeerd :wink:

je oliepompkering kan ook lek zijn zit bij de ditrubutie kant

je zult er toch echt even onder moeten kijken als er olie aan de onderkant vand e bak/motorhangt dan is het toch echt wel de krukaskering
Robke
Car: Lexus IS250

Standaard zit er een zogenaamde warmtewisselaar op, wat de functie van een oliekoeler heeft.

Er zit een ruber ring achter, maar ik weet niet of die zo los te bestellen zijn.

Het beste wat je kunt doen is het filter eraf draaien en kijken of dat adapterstuk waar het filter op zit nog goed vastzit.
Dan kun je meteen de olie even verversen en nieuw filter erop duwen.

Je kan ook de motor schoon proberen te maken en dan kijken waar het ergens lekt....
PaulM

dat ie 0 bar aangeeft als ie goed warm is heb ik ook. stationair dan he :)
Riël
Über-Spammer

Van de voorkant eronder langs?

Kan van daar wat je zegt idd maar ook carterpakking.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
dechazell

Eerlijk gezegd baal ik er beetje van! want ik heb nog maar omlangs ALLE!! Vloeistoffen vervangen! In verband met dat ik deze blok net er in heb geplaatst(de andere blok was een klep geknapt was de derde zuiger een kop aan flarden geslagen een overaal kwam ik kleine stukjes klep tegen!

Toen de blok er net inzat had ie er nog geen last van. Pas naar zo'n 150km ofzo!

Ik heb van onderen achterlangs de radiator op de blok gevoeld een er zat daar ook duidelijk een olie spoor tot aan de olie koeler/warmte wisselaar een ik krijg m'n grote jatten niet verder dus ik kan niet merken of het ergens anders vandaan komt.

Ik zal maar een's kijken of ik een beetje bij kan! vind het best krap!
Heb hiervoor een E30 gehad was mooi ruimte zat kon overal met gemaak bij komen t'is effe wennen! (Y)
Bart V

Heb je toevallig nog een nieuw oliefilter geplaatst toen je de motor verwisselde?
dechazell

Ja dat heb gedaan. Heb netjes de rubber in gesmeerd met een beetje olie en hand strak gedraaid.
mark 5t
Contacteer:

wie weet waar die oliepomp keerring precies zit?
evt fototje?
Abel
Über-Spammer

achterzijde bijrijderkant de olie pomp word aangedreven via een haakse overbrenging vanaf de distributie riem
Haas
Car: Megane RS

als je rubber van je warmtewisselaar gaar is, ken je ook t rubber van een filter eraf trekken en die ertussen doen, past als t goed is wel. Wel ff vergelijken natuurlijk..
Plaats reactie