Florus' Blauwe 5gt turbo

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Zat ook al te denken aan zo'n "hump hose",de verbinding tussen carb. en de pijp zit me nog niet helemaal lekker namelijk,komt niet helemaal 100% recht voor elkaar uit.

Kantelt/beweegd een 5GTT blok erug veel trouwens?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

jah blokje beweegt best veel, ik heb wel eens een rondje gereden zonder kap, stond er van te kijken hoeveel mijn blok bewoog, en jah al mijn motorsteunen waren nog goed.

als je het bewegen van de motor wilt tegen gaan kan je natuurlijk ook een aantal verstevigde motorsteunen monteren.

KLIK
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jah, ik heb over de dynamo ook express een rubberbocht lopen en wat dingen zo platgebogen dat ie daar een beetje kan bewegen, en bewegen doet ie.

Voor de dynamo heb je alleen een kortere snaar als ie helemaal uit de uiterste stand strak staat, als ie al halverwege strak staat krijg je er met geen mogelijkheid een kortere op, ben ik al eens mee bezig geweest.

Verder is er een veel mooiere oplossing voor die plastic elbow, zal em ff opsnorren, moment.
En humphose, sja... ik vinnem niet zo nodig, zeker als je zorgt dattie met het blok kan meebewegen haalt ie de flexibiliteit uit de rubber bochten :p
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Steven schreef:Verder is er een veel mooiere oplossing voor die plastic elbow, zal em ff opsnorren, moment.
Nou laat zien, schiet eens op joh :lol:
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Dit is ook wel een aardige oplossing voor dat plastic geval. :)
Hij is van een Renault 11 en is als het goed is nog leverbaar bij de dealer. Het nummer staat erop :wink:

[img]http://i13.photobucket.com/albums/a293/ ... inlaat.jpg[/img]
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

dan mis je wel de aansluitingen die er bij de plastic inlaat wel opzitten, mah als je de slangen volgens de cup manier aansluit is dat ook niet zo een probleem
R5GTT. Drive it like you stole it
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Mocht dat echt een probleem zijn kan je er altijd van die aansluitingen in maken. Bij die van BB performance zijn ze er ook later pas ingemaakt :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

dat aluminium is vaak erg dik en kan je zo even zelf schroefdraad in tappen.
nippels er in draaien en klaar!!
alu natuurlijk wel even polijsten voor het bling bling efect!!
ik denk dat veel mensen hier iets aan gaan hebben weg met dat plastic ding.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Das net zo crap als dat hoerige plastic ding, wat moet hier dan beter aan zijn Roy?

De hoek is nog steeds veel te groot.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

denk dat het meer om looks dan functie gaat in dit geval stevie :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tis nog steeds net zo lelijk hoor :p

Gelukkig nog niet zo lelijk als zo'n gesegmenteerd K-tec geval.
Moet beter flowen dan origineel... yeah right. Bekijk de binnenkant es van zo'n ding :lol:
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

En Žt ergste is, ding kost nog eens 150 euro ook (N)

Moet er nog eens over denken,misschien pak ik maar weer eens een stukkie rvs pijp,en een plaatje ijzer,en ga Žk zelf wat fixen :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dan zit je nog met de crappy afdichting, want das ook een groot nadeel op hogere boost gaat het namelijk lekken op die stomme rubber ring.

Ik schiet zo ff een pic...
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f117.jpg[/img]

GRRRR.......... :D


Vandaag de zijschermen gemonteerd,en bezig met de spatbordverbreders,vandaar ook ff de koplampen en de bumper erop gezet om te kijken of alles een beetje sluit,moet ook nog ff de plek v/d oliekoeler bepalen dus ook de gril maar ffies erop gezet :)
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

tering dat ziet er vet uit :worship:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Erg vet (Y)(Y)(Y)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Mooi hoor (Y) maar beschadigd de IC niet erg snel zo?? dat de lamellen gaan dichtstaan door steenslag, of erger.... lekt raakt?
Mrtn = Maarten
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Erg lekker kleurtje blijft et toch!
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

@Mrtn: Ben ook nog niet klaar.............. :wink:
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

daar komt zeker gaas voor?



echt heel mooi florus!!!
Remco T.
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 feb 2003 18:10
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

heel heel heel heel.. heeel vet :D (Y)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ik vind alles goed aan die auto, echt waar. alleen de velgen kan ik het nog niet mee eens worden. misschien als ie dik verlaagd staat?
Immer wieder die verdammte Holländer
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

erg mooi (Y) (Y) , vet kleurtje, voorkant ziet er lekker stoer uit met die ic zo midden in de bumper :worship: :worship:
R5GTT. Drive it like you stole it
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

-Ray- schreef:ik vind alles goed aan die auto, echt waar. alleen de velgen kan ik het nog niet mee eens worden. misschien als ie dik verlaagd staat?
hier nog iemand!! damn... :worship:
Hier kunnen veel mensen alleen maar van dromen... (Y)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Thanks voor de reactie's :) (Y)

Ben er zelf ook erg blij mee :D ,kost wel heeeeeeeeel veel tijd,energie,en nog meer geld :~ ,maar ben wel superblij met het resultaat,ga zo eens ff kijken achter,hoe het is met m'n "kindje" (L) :D

Zit nog wel te twijfelen,of ik wel of niet iets voor de I.C. moet doen?,vind het zo als ie nu is het mooiste,maarja als ie straks lek is of beschadigd wordt ik ook niet vrolijk denk ik :~,dus ben eigenlijk verplicht om er gaas voor te doen !
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Misschien eens aan Jeroen (Boneless) vragen wat zijn ervaring is? zijn IC zit toch ook zonder iets ervoor in de bumper?
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Paul1916v schreef:Misschien eens aan Jeroen (Boneless) vragen wat zijn ervaring is? zijn IC zit toch ook zonder iets ervoor in de bumper?
Jeroen heeft volgens mij een Chargekoeler,denk dat hij z'n oliekoeler in de bumper heeft?!
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Dat artikel in Auto & Tuning had t over een Forge Intercooler..dus ging er eigenlijk vanuit dat die in de bumpert zat.. :shame: :bonk:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Das de koelradiateur voor de chargecooler die in de bump zit bij Jeroen.

Gewoon zonder gaas laten dat ding, zolang je geen Luco-style bumperkleven gaat bedrijven, valt dat heus wel mee hoor.
En die dingen zijn gemaakt om achter de bump te hangen, dus lekslaan gebeurt echt niet zo snel. Het ding wordt hooguit lelijk na een tijdje, maja je rijd er tochnie elke dag mee.
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Zonder gaas wil prima. Rij nu ook al een tijdje zo en er is niets aan de intercooler te zien. Alleen van vliegen heb je het meeste last. Maar die blaas je er zo uit met de tuinslang of een hogedruk reiniger.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

twas ook een algemene vraag :)

dit staat idd het mooist, maar zou wel zonde zijn als met een tijdje de IC niet meer om aan te zien is...

...dat wordt dan op zondag met een precisie-schroevendraaiertje lamellen openvouwen :lol:


Maar als er wordt gezegd dat het wel kan.... dan zal 't wel loslopen :)
Mrtn = Maarten
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Okéé knoop doorgehakt, géén gaas(voorlopig) :smoke: ,vind 'm zo echt het mooiste :) .

Kijk het eerst wel eens ff aan,mocht ie toch te erg beschadigen,dan kan het altijd nog (Y)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Ziet er (Y) uit Florus met die bumper + IC.

p.s.
Zag/las ik dat de carb. van een 11 wel leverbaar was met gietijzeren pijp ?? (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Arie van de Hoek schreef:Ziet er (Y) uit Florus met die bumper + IC.

p.s.
Zag/las ik dat de carb. van een 11 wel leverbaar was met gietijzeren pijp ?? (Y)
heb je goed gezien moet je alleen aansluitingen maken voor die kleine slangen
VLK Groep
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

nee joh gewoon op cup stand
overbodige troep weg
Plaats reactie