Florus' Blauwe 5gt turbo
er reed altijd wel een alpine blauwe in boskoop!
5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
Update-en
:
Intercooler hangt inmiddels op z'n plek,en ben al wat bezig geweest met de pijp richting de carb.
,ook de nodige dingen verzameld om de originele downpipe+elbow te vervangen voor iets groters
Vanmorgen ff een ring gedraaid om de verbinding tussen downpijp en uitlaat te creëren,
deze konische ring las ik op de nieuwe RVS(universele) downpijp.
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f112.jpg[/img]
Hier de uitlaatpijp,en de nieuwe downpijp+gedraaide ring
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f113.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f114.jpg[/img]
En hier nog ff een pic van hoe de nieuwe elbow gaat worden(63mm inwendig)
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f115.jpg[/img]


Intercooler hangt inmiddels op z'n plek,en ben al wat bezig geweest met de pijp richting de carb.


Vanmorgen ff een ring gedraaid om de verbinding tussen downpijp en uitlaat te creëren,
deze konische ring las ik op de nieuwe RVS(universele) downpijp.
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f112.jpg[/img]
Hier de uitlaatpijp,en de nieuwe downpijp+gedraaide ring
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f113.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f114.jpg[/img]
En hier nog ff een pic van hoe de nieuwe elbow gaat worden(63mm inwendig)
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f115.jpg[/img]

Hier een pic van de oude downpipe+elbow,en de nieuwe ernaast
Verders alle benodigde onderdelen binnen,nieuwe koelwaterslangen,olieslangen,
turbopakkingen en een nieuwe "bling" turbo olie aanvoerslang
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f116.jpg[/img]
Het steuntje rechts op de foto is een extra steun vanaf de turbo naar de versn. bak.

Verders alle benodigde onderdelen binnen,nieuwe koelwaterslangen,olieslangen,
turbopakkingen en een nieuwe "bling" turbo olie aanvoerslang

[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f116.jpg[/img]
Het steuntje rechts op de foto is een extra steun vanaf de turbo naar de versn. bak.
leuke elbow die je gemaakt hebt.
ik ben daar ook ooit eens mee aan het experimenteren geweest maar volgens mij valt daar geen winst te behalen in vergelijking met een originele elbow.
de originele loopt namelijk veel mooier gelijkmatig naar rond toe en dat doet die gelaste van jou niet.
een groot gedeelte van je turbo uitgang is nu tegen die metalen flens plaat aan het blazen.
beste is gewoon de originele maximaal uifrezen.
ik ben daar ook ooit eens mee aan het experimenteren geweest maar volgens mij valt daar geen winst te behalen in vergelijking met een originele elbow.
de originele loopt namelijk veel mooier gelijkmatig naar rond toe en dat doet die gelaste van jou niet.
een groot gedeelte van je turbo uitgang is nu tegen die metalen flens plaat aan het blazen.
beste is gewoon de originele maximaal uifrezen.
er kan zowiezo nog 5mm uit het ronde gat en verder kan je met een stiftfrees de dikste "bulten" er ook nog uit slijpen.
ik heb hier in de schuur ook nog wel een bewerkte elbow liggen, heb daar toen ook een hele berg metaal uitgefreesd, die doorlaat kan je zonder problemen echt nog wel een stuk vergroten.
R5GTT. Drive it like you stole it
'K heb de flens nog een stuk aangepast door aan de turbozijde schuine kanten te slijpen,waardoor de turbo niet helemaal tegen de flens aan staat te blazen,maar toch iets geleiding heeft.
Als ik de doorlaat in cm2 uitreken dan kom ik met m'n eigengemaakte elbow toch hoger uit,met de ev. uitgevreesde elbow van max 5cm inwendig,kom je op 19.6 vierkante cm doorlaat,en met mijn eigengemaakte elbow van 6,3cm inwendige diameter kom ik op 31.2 cm doorlaat,dus een heel stukkie meer !
Dit is mijn idee erover
,ga 't gewoon proberen,is 't niks dan sloop ik het er gewoon weer af
.
Als ik de doorlaat in cm2 uitreken dan kom ik met m'n eigengemaakte elbow toch hoger uit,met de ev. uitgevreesde elbow van max 5cm inwendig,kom je op 19.6 vierkante cm doorlaat,en met mijn eigengemaakte elbow van 6,3cm inwendige diameter kom ik op 31.2 cm doorlaat,dus een heel stukkie meer !
Dit is mijn idee erover


Je had eigenlijk een screamerpipe ernaast moeten maken Floor, dat je dus de wastegategassen scheid van de turbinegassen.
Daar win je serieus ook nog wat mee aan spoolup en piekboost.
En het voordeel kom erbij dat een grote en een kleine pijp naast elkaar mooi aansluiten op het ovale gat van de turbo.
Maargoed ben ik nu wat laat mee... Tis iig zeker beter als standaard zo, maar wie weet voor de toekomst
Daar win je serieus ook nog wat mee aan spoolup en piekboost.
En het voordeel kom erbij dat een grote en een kleine pijp naast elkaar mooi aansluiten op het ovale gat van de turbo.
Maargoed ben ik nu wat laat mee... Tis iig zeker beter als standaard zo, maar wie weet voor de toekomst

Daar maak je een punt
, probleem is wel een beetje het draadeind aan de spruitstuk kant,daar heb je erg weinig ruimte om meer te rommelen,'k had eerst een nog grotere 3 duimse bocht
,maar daar kom je gewoon niet mee weg,is te krap tussen de draadeindjes
.
Maarja,eerst maar eens kijken wat ie nu doet



Maarja,eerst maar eens kijken wat ie nu doet
Zojuist 2 nieuwe stoelen besteld
,wilde eigenlijk voorlopig nog de oude terug zetten,maar vond het toch zonde,staat de hele auto er straks blinkend bij,met 2 van die uitgezakte Gt stoelen
.
Alleen heeft 't laatste spaarvarken er nu ook aan moeten geloven



Alleen heeft 't laatste spaarvarken er nu ook aan moeten geloven



Ja dat geloof ik, gaat allemaal nogal wat geld inziteFlorus schreef:Zojuist 2 nieuwe stoelen besteld,wilde eigenlijk voorlopig nog de oude terug zetten,maar vond het toch zonde,staat de hele auto er straks blinkend bij,met 2 van die uitgezakte Gt stoelen
.
Alleen heeft 't laatste spaarvarken er nu ook aan moeten geloven![]()
![]()

Maarja je heb wel wat


[img]http://www.autostyle.nl/images/producti ... 2021ZG.gif[/img]
Deze ist geworden,heb toch gekozen voor een verstelbare leuning
, wilde eigenlijk "Sparco torino's",maar 1300 euri vond ik toch net ff wat teveel van het goede,ben nu voor iets meer dan de helft klaar 
Deze ist geworden,heb toch gekozen voor een verstelbare leuning


-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Zien er goed uit die stoeltjes!
neem aan dat ze even lekker zitten als ze eruit zien?




-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Mooie zetels Florus. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
mooie stoelen!
zijn ze van Autostyle?
zijn ze van Autostyle?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Nou vandaag 's ff met de uitlaat aan 't vechten geweest
,weet niet hoe ie bij de vorige eigenaar onder de auto heeft gehangen,maar kan nooit fatsoenlijk zijn geweest
maargoed, flex d'r in gezet, hoek een beetje veranderd,ophangpuntje veranderd en hij hangt recht en overal vrij.
Morgen de boel maar weer aan elkaar braaien
en hopen dat ie nergens gaat rammelen 


Morgen de boel maar weer aan elkaar braaien


uitlaten hangen kan idd een redelijk k*t werk zijn af en toe, wat voor buis heb je er nu ondergehangen, voorste deel vanaf de turbo was al van een redelijke diameter zag ik



R5GTT. Drive it like you stole it
Florus, grijg je geen ruzie met je dynamo met die dikke buis daar zo vanaf de intercooler naar de inlaat ? en hoe heb je de beweging van het blok opgevangen?Florus schreef:Update-en:
Intercooler hangt inmiddels op z'n plek.....
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f114.jpg[/img]
De pijp(51mm) loopt tussen de dynamo en de radiateur door,gaat allemaal goed mis zo,met de originele v-snaar er nog op,wil nog ff kijken voor een iets kortere v-snaar,dan gaat het helemaal ruimschoots mis 
Heb overigens wel de radiateur een paar cm naar de zijkant verplaatst
De beweging v/d motor wordt op gevangen door de samco slangen,moet als ie weer draait nog ff kijken of het voldoende is,zo niet dan vervang ik de stalen bocht voor een flexibele samco slang

Heb overigens wel de radiateur een paar cm naar de zijkant verplaatst
De beweging v/d motor wordt op gevangen door de samco slangen,moet als ie weer draait nog ff kijken of het voldoende is,zo niet dan vervang ik de stalen bocht voor een flexibele samco slang

Ah, de radiateur kan natuurlijk opgeschoven , tuurlijk 
Ja, een bocht of zo'n "hump hose" in plaats van het rechte stuk, die zijn gemaakt voor het opvangen van dergelijke bewegingen....
[img]http://www.roadraceengineering.com/part ... e-blue.jpg[/img]
Had sander niet ooit eens zo'n echtra kantelsteun aan zijn veerpootbrug gelast ? dat helpt ook wel mee natuurlijk ...

Ja, een bocht of zo'n "hump hose" in plaats van het rechte stuk, die zijn gemaakt voor het opvangen van dergelijke bewegingen....
[img]http://www.roadraceengineering.com/part ... e-blue.jpg[/img]
Had sander niet ooit eens zo'n echtra kantelsteun aan zijn veerpootbrug gelast ? dat helpt ook wel mee natuurlijk ...