Florus' Blauwe 5gt turbo

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Ronnie B.
Berichten: 3054
Lid geworden op: zo 6 jun 2004 20:23
Locatie: Oudewater
Contacteer:

er reed altijd wel een alpine blauwe in boskoop!
5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Over een tijdje staat er ook een witte in Boskoop :wink:
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Zullen je buren straks blij mee zijn als je zondags 's ochtends naar een meeting gaat,
en ff in de gargage warm staat te draaien :lol: :wink:
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

:lol: Daar moeten ze maar mee leven :wink:
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Update-en :D :
Intercooler hangt inmiddels op z'n plek,en ben al wat bezig geweest met de pijp richting de carb. :) ,ook de nodige dingen verzameld om de originele downpipe+elbow te vervangen voor iets groters :smoke:

Vanmorgen ff een ring gedraaid om de verbinding tussen downpijp en uitlaat te creëren,
deze konische ring las ik op de nieuwe RVS(universele) downpijp.

[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f112.jpg[/img]

Hier de uitlaatpijp,en de nieuwe downpijp+gedraaide ring

[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f113.jpg[/img]

[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f114.jpg[/img]

En hier nog ff een pic van hoe de nieuwe elbow gaat worden(63mm inwendig)

[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f115.jpg[/img]

:)
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

Geil man :D Mooie verbinding zo tussen de downpijp en uitlaat komt zeker nog een rong overheen om hem te borgen? (Y)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Hier een pic van de oude downpipe+elbow,en de nieuwe ernaast :)
Verders alle benodigde onderdelen binnen,nieuwe koelwaterslangen,olieslangen,
turbopakkingen en een nieuwe "bling" turbo olie aanvoerslang (Y)

[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f116.jpg[/img]


Het steuntje rechts op de foto is een extra steun vanaf de turbo naar de versn. bak.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

leuke elbow die je gemaakt hebt.
ik ben daar ook ooit eens mee aan het experimenteren geweest maar volgens mij valt daar geen winst te behalen in vergelijking met een originele elbow.
de originele loopt namelijk veel mooier gelijkmatig naar rond toe en dat doet die gelaste van jou niet.
een groot gedeelte van je turbo uitgang is nu tegen die metalen flens plaat aan het blazen.
beste is gewoon de originele maximaal uifrezen.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

mark 5t schreef:beste is gewoon de originele maximaal uifrezen.
'K heb die originele bekeken,maar wat is daar dan nog aan uit te vrezen?,
volgens mij blijft er dan heel weinig van over :~
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

er kan zowiezo nog 5mm uit het ronde gat en verder kan je met een stiftfrees de dikste "bulten" er ook nog uit slijpen.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

ik heb hier in de schuur ook nog wel een bewerkte elbow liggen, heb daar toen ook een hele berg metaal uitgefreesd, die doorlaat kan je zonder problemen echt nog wel een stuk vergroten.
R5GTT. Drive it like you stole it
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

'K heb de flens nog een stuk aangepast door aan de turbozijde schuine kanten te slijpen,waardoor de turbo niet helemaal tegen de flens aan staat te blazen,maar toch iets geleiding heeft.

Als ik de doorlaat in cm2 uitreken dan kom ik met m'n eigengemaakte elbow toch hoger uit,met de ev. uitgevreesde elbow van max 5cm inwendig,kom je op 19.6 vierkante cm doorlaat,en met mijn eigengemaakte elbow van 6,3cm inwendige diameter kom ik op 31.2 cm doorlaat,dus een heel stukkie meer !

Dit is mijn idee erover :) ,ga 't gewoon proberen,is 't niks dan sloop ik het er gewoon weer af :p .
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Echt super hoe je bezig ben met die dikke GT van je Florus..... (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je had eigenlijk een screamerpipe ernaast moeten maken Floor, dat je dus de wastegategassen scheid van de turbinegassen.

Daar win je serieus ook nog wat mee aan spoolup en piekboost.
En het voordeel kom erbij dat een grote en een kleine pijp naast elkaar mooi aansluiten op het ovale gat van de turbo.

Maargoed ben ik nu wat laat mee... Tis iig zeker beter als standaard zo, maar wie weet voor de toekomst :)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Daar maak je een punt :) , probleem is wel een beetje het draadeind aan de spruitstuk kant,daar heb je erg weinig ruimte om meer te rommelen,'k had eerst een nog grotere 3 duimse bocht :D ,maar daar kom je gewoon niet mee weg,is te krap tussen de draadeindjes (N) .

Maarja,eerst maar eens kijken wat ie nu doet :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ach als je het nog es wil uitvoeren, kep wel wat leuke voorbeelden hoe het wel kan ;)

Misschien probeer ik het zelf nog es...
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Zojuist 2 nieuwe stoelen besteld :) ,wilde eigenlijk voorlopig nog de oude terug zetten,maar vond het toch zonde,staat de hele auto er straks blinkend bij,met 2 van die uitgezakte Gt stoelen (N) .

Alleen heeft 't laatste spaarvarken er nu ook aan moeten geloven (U) :p :D
cspr
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 28 jun 2004 17:20
Locatie: Rozenburg

Florus schreef:Zojuist 2 nieuwe stoelen besteld :) ,wilde eigenlijk voorlopig nog de oude terug zetten,maar vond het toch zonde,staat de hele auto er straks blinkend bij,met 2 van die uitgezakte Gt stoelen (N) .

Alleen heeft 't laatste spaarvarken er nu ook aan moeten geloven (U) :p :D
Ja dat geloof ik, gaat allemaal nogal wat geld inzite 8)
Maarja je heb wel wat :D :worship:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Watvoor stoelen Floor?

Je zet wel de puntjes op de i (Y)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

[img]http://www.autostyle.nl/images/producti ... 2021ZG.gif[/img]

Deze ist geworden,heb toch gekozen voor een verstelbare leuning (Y), wilde eigenlijk "Sparco torino's",maar 1300 euri vond ik toch net ff wat teveel van het goede,ben nu voor iets meer dan de helft klaar :)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

mooi stoeltje man (Y) (Y) , ook gelijk een paar leuke 4 punts gordels erin zeker
R5GTT. Drive it like you stole it
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Zien er goed uit die stoeltjes! (Y) neem aan dat ze even lekker zitten als ze eruit zien? ;) :lol:
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Uiteraard gelijk 4 punts :wink:

En ze zitten lekker ja,teminste een stoel waar m'n reet in past :lol:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

verstelbare rugleuning (Y) zou ik ook nemen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Errug gaaf die stoeltjes (Y)
Alleen nog maar VW!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Mooie zetels Florus. :worship:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

mooie stoelen!

zijn ze van Autostyle?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Nou vandaag 's ff met de uitlaat aan 't vechten geweest :bonk: ,weet niet hoe ie bij de vorige eigenaar onder de auto heeft gehangen,maar kan nooit fatsoenlijk zijn geweest (N) maargoed, flex d'r in gezet, hoek een beetje veranderd,ophangpuntje veranderd en hij hangt recht en overal vrij.
Morgen de boel maar weer aan elkaar braaien :) en hopen dat ie nergens gaat rammelen :beer:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Uitlaten zonder brug monteren is zoooo drama.

Vooral de dikkere pijpen dan standaard zijn enorm lastig. Maja wat niet apst kan worden gelast zegt Roy altijd :D
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Tis i.d.d. knap lastig zo,wel m'n uurtje sport weer gehad op deze manier.........














AUW.........

:lol:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

uitlaten hangen kan idd een redelijk k*t werk zijn af en toe, wat voor buis heb je er nu ondergehangen, voorste deel vanaf de turbo was al van een redelijke diameter zag ik :p :)
R5GTT. Drive it like you stole it
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

2,5" ookwel 63,5mm uitwendig :)
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Florus schreef:Update-en :D :
Intercooler hangt inmiddels op z'n plek.....

[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f114.jpg[/img]
Florus, grijg je geen ruzie met je dynamo met die dikke buis daar zo vanaf de intercooler naar de inlaat ? en hoe heb je de beweging van het blok opgevangen?
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

De pijp(51mm) loopt tussen de dynamo en de radiateur door,gaat allemaal goed mis zo,met de originele v-snaar er nog op,wil nog ff kijken voor een iets kortere v-snaar,dan gaat het helemaal ruimschoots mis (Y)
Heb overigens wel de radiateur een paar cm naar de zijkant verplaatst

De beweging v/d motor wordt op gevangen door de samco slangen,moet als ie weer draait nog ff kijken of het voldoende is,zo niet dan vervang ik de stalen bocht voor een flexibele samco slang :)
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Ah, de radiateur kan natuurlijk opgeschoven , tuurlijk :-)

Ja, een bocht of zo'n "hump hose" in plaats van het rechte stuk, die zijn gemaakt voor het opvangen van dergelijke bewegingen....
[img]http://www.roadraceengineering.com/part ... e-blue.jpg[/img]

Had sander niet ooit eens zo'n echtra kantelsteun aan zijn veerpootbrug gelast ? dat helpt ook wel mee natuurlijk ...
Plaats reactie