vanavond en vanmiddag nog een heel eind bezig geweest. Hele garage opgeruimd en een hooop shit uitgezocht, dan kan de clio tenminste naar binnen
Blok is nu helemaal af en klaar om de auto te bezoeken. Koppeling heb ik nog omgedraaid (Riel

), plaat was echt onbeschadigd gelukkid, bak eraan gemaakt, motorsteunen er weer opgeschroefd, carter gereinigd, geschuurd, gelakt en gemonteerd, oliepomp zit er weer op (daar was dat revetringetje van, rob

), startmotor zit er aan en olieretourleiding van de turbo. Heb nog een eeuwigheid met die hoerige ontstekingsrotor lopen kloten. Ik vat er nix meer van. Als ik de hap op BDP heb staan, kan de binnenste as (waar je later de rotor insteekt zeg maar) nooit met de inkeping haaks op t blok komen te staan. Tenminste niet als de inkeping aan distr zijde moet zitten, dan staat hij altijd op 11 of op 1 uur. Logische gegeven met 7 tandwielribben, dat als je m omdraait, het helemaal klopt. Kortom heb m na veel gekloot teruggezet zoalsie zat, 180 graden andersom dus. Kan ik niet gewoon de bougiekabels andersom erop zetten dan of zie ik iets over het hoofd??
Owja, er zit een steun aan het onderblok vast die de verbinding elbow en downpipe ondersteunt (ter hoogte van de bovenste rand vd carterpan). Die is alleen kapot bij mij, dus als iemand die nog 1 heeft liggen..
Paul, bedankt maar weer
EDIT: me fototoestel vergeten, zal morgen ff wat kiekjes schieten