Seger's GTT

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
seger

hallo na lange tijd heb ik ook maar eens besloten hier wat meer te laten zien van mijn projectje :)
http://www.rtoc.org/members/member.asp?memberid=11625
Dit is dus mij gt, die heb ik nu 3 jaar en de 3de motor.
De 1ste was er al snel door omdat er verkeerde bougies inzatten en na 50km was er een vierkante cm uit de kop. Motor kompleet naar de haaien.
2de blok: hebben we gemaakt met zuigers van k-tec en de koppaking enz... ok ff een dikke bestelling in engeland en dan komt alles wel in orde. Toen de zuigers aankwamen bleek dat er uit 3 van de 4 oliekeerringen stukjes uit waren. Een geluk dat de man die hem maakte wel wist waar hij mee bezig was. Pfffffff mij zin ging al over. Toch heb ik 1.5jaar met dit blok gereden en toen was het tijd voor het grote werk.
3de blok: het plan was van naar engeland te gaan en daar een yellow spec engine te laten steken van bb tuning. Een paar maanden voor ik dit allemaal wou gaan doen kom ik de mannen van mbarperformance tegen op een meeting. ff een praatje gedaan en toen ben ik alles rond het blok beginnen te verzamelen: oliekoeler, 2.5inch uitlaat, waterinjectie,... Als ik alles had moet ik maar eens langskomen en dan gingen we eens praten over hoe en wat. Begin dit jaar was het zover, alles besteld (stuk goedkoper als bb voor hetzelfde). Nu al met de wagen naar Frankrijk gereden voor 20jaar gtturbo. En 6 keer gaan sprinten. Brustem, zolder, lommel, assen (was rtc ook) Na de laatste 2 keer is de wagen perfekt afgesteld. Heb nu al 2 sprints op 2.5 bar mogen rijden en al 146km/u op 200meter en een beste tijd van 8.8. Van 0 tot 100 doe ik tussen de 4.8 en 5sec. Ik heb ook wel veel veranderd en raad dit niemand aan met een standaard gt.
mvg
seger

** Topictitel aangepast **
Rob

Dat zijn nette tijden. vooral omdat je wagen er helemaal standaard uitziet is het ene echte wolf in schaapskleren. (Y)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

:bonk: 2.5 bar :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
seger

Dankje Rob
Erik Olijnsma schreef::bonk: 2.5 bar :p
De bb250 turbo trekt het ook niet meer. Daarom zal er gezocht worden naar iets anders :D . Maar het werkt echt wel verslavend.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

kan me dat best voorstellen :P :lol:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Nadeem

Gaaf :smoke: Ziet er heel goed uit allemaal (Y)

En 0-100 in 5 sec :worship: :worship:
Chris@R5

seger schreef:Dankje Rob
De bb250 turbo trekt het ook niet meer. Daarom zal er gezocht worden naar iets anders :D . Maar het werkt echt wel verslavend.
Kom jij dan nog wel fatsoenlijk van je plek af >-) ?
Steven
Car: M536

Wel es op een (echte) dyno gestaan met dat ding?
seger

Nee nog niet op een dyno geweest. Pk's interesseren mij niet echt. Als hij maar snel is. Toch denk ik dat hij wel redelijk wat pk's moet produceren, maar door het moeilijke afstellen voor zoveel druk is het er nog nooit van gekomen. Was een beetje zonde als de wagen niet 100% is.
seger

Chris@R5 schreef:
seger schreef:Dankje Rob
Kom jij dan nog wel fatsoenlijk van je plek af >-) ?
Ik heb dragsterbanden op :smoke:
mark 5t
Contacteer:

wat voor merk , type , en maat slicks rijdt je mee?
Riël
Über-Spammer

We hebben het vanavond toevallig nog over je auto gehad, ik kwam Ruud nog tegen in maastricht. Die is ook wel veel bij MB te vinden.

Goed bezig met de auto (Y) !
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bram (vospower)

zeer indrukwekkend! Zou de auto graag eens in actie willen zien! :worship:
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

200 mtr en 146 km/h :~ dat is echt wel snel,0 naar 100 5 sec ,,,,beter.
en je versnellings bak dan??? blijft dat heel???? boven de 180-200 pk gaan alle bakken stuk van de 5 gtt (teminste bij de 5gtt die wij van injectie hebben voor zien wel!!!!!) zeker met sprinten.
JiggyMF

2,5 bar :D

Leuk he, waterinjectie :D
Rij je op puur water of rij je met een nitromethanol mengsel (zo ja heb ver ben je kwa mengsel al durven gaan?)

grtz Jiggy
JiggyMF

BONELESS (jeroen) schreef:200 mtr en 146 km/h :~ dat is echt wel snel,0 naar 100 5 sec ,,,,beter.
en je versnellings bak dan??? blijft dat heel???? boven de 180-200 pk gaan alle bakken stuk van de 5 gtt (teminste bij de 5gtt die wij van injectie hebben voor zien wel!!!!!) zeker met sprinten.
Turbotuur (phase 1 gtt, niet mooi van buiten, wel ZEER snel) rijdt ook nog met dik 200 pk met een standaardversnellingsbak rond volgens mij, zolang je niet vaak verkeerd schakelt is er volgens mij niks aan de hand.

grtz Jiggy
white gtt power

ken deze GT ook persoonlijk, hij gaat echt SUPERRRRRRRRRRRRRRRRRRSNEL!!! ik denk niet dat er veel GT tjes zijn die em kunnen bijhouden.
Ivo
Über-Spammer

De sprint naar de 100 vind ik wel extreem snel..., hoe krijg je dat goed op de weg man, ik zie ook nog 13" ??

Ik rijd met 16", en wat kleine aanpassingen, maar heb al moeite om op de weg te zetten tot zn 3e versnelling :lol:
mark 5t
Contacteer:

wel aan alle reacties te horen verbaast iedereen zich er over hoe je dat vermogen aan de grond krijgt.
dus licht ons eens verder in wat bereft die versnellingsbak, koppeling en banden?
Florus

Dit schrijft ie op RTOC:

BRAKES
bb performance grooved discs

TRANSMISSION
bb performance uprated clutch

WHEELS & TYRES
original wheels
rw cupstyle 15"

@seger: Je rijdt toch niet meer met de originele 238mm voorremschijven zeker?
seger

@ mark en ivo8hoven en boneless: het zijn mickey thompson slicks waar ik mee rij. Die plakken op de baan. Als jullie toevallig naar Essen komen kunnen jullie het filmpje zien waar ik 145km/u haal en een 5s naar 100. Hier heb ik wel nog een filmpje van in assen waar ik 146 haal maar slechte grip had bij de start. De bak is nog standaard maar met een versterkte koppeling die het nog altijd wonder boven wonder houd :worship: .
@jiggy: ik rijd op puur water want ik vrees dat anders het nut van de waterinjectie een beetje verloren gaat. Maar vermogen kan je er anders wel mee winnen door toevoegingen.
En ik rij nog altijd met standaard remmen. Het is hier heel verboden je remmen te verbeteren :@
Bart GTE
Contacteer:

ik snap niet dat je geen verbetering van je remmen mag..is aleen maar veilliger... maja wet is wet..
Florus

ohhhh, had nog niet gezien dat je uit belgie kwam :wink:

Wel kl#te dan,paar fatsoenlijke ankers zou niet gek zijn met zo'n vermogen :s
seger

Florus schreef:ohhhh, had nog niet gezien dat je uit belgie kwam :wink:

Wel kl#te dan,paar fatsoenlijke ankers zou niet gek zijn met zo'n vermogen :s
:lol: :lol: :lol:
Steven

Sja voor de keuring misschien, maar keuringsprutser en oom agent zien niet of jij met ferrodo DS2500 blokken rijd.
En een setje 16v remmen zie je ook niet snel omdat het ook origineel Renault is met zelfde klauw.
Verder kun je buiten de keuringen toch wel met wat anders rijden?

Dusja ik zie geen echt probleem?
Florus

Steven schreef:Dusja ik zie geen echt probleem?
Behalve als ie een ongeluk krijgt,dan zijn ze in belgië nogal lastig als je dingen aan je auto hebt veranderd, heb ik wel eens gehoord.......
seger

Steven schreef:Sja voor de keuring misschien, maar keuringsprutser en oom agent zien niet of jij met ferrodo DS2500 blokken rijd.
En een setje 16v remmen zie je ook niet snel omdat het ook origineel Renault is met zelfde klauw.
Verder kun je buiten de keuringen toch wel met wat anders rijden?

Dusja ik zie geen echt probleem?
Ik heb wel andere blokken steken en er zitte ook gaten in mijn schijven. Maar de clio remmerij kan ik niet steken omdat wij met standaard velgen moeten gekeurd worden en daar passen ze niet in. :@
mark 5t
Contacteer:

en wat voor maat slicks? hoeveel inch en zo?
waar haal je die dingen?
Steven

Florus schreef:
Behalve als ie een ongeluk krijgt,dan zijn ze in belgië nogal lastig als je dingen aan je auto hebt veranderd, heb ik wel eens gehoord.......
Knappe sjaak als zo'n pennelikker ziet dat het 16v remmen zijn en niet origineel GT.

Dan zou je met andere velgen ookal de lul moeten zijn.
white gtt power

Steven schreef:
Florus schreef:
Knappe sjaak als zo'n pennelikker ziet dat het 16v remmen zijn en niet origineel GT.

Dan zou je met andere velgen ookal de lul moeten zijn.
ben je ook! alles moet origineel zijn ook de bandenmaat.
seger

Tja tis hier wel altijd iets in Belgie.
Vorige keer op de keuring was er ene overtuigd dat er standaard injectie op ne gt turbo staat. :lol: En dat ik hem naar carburator had omgebouwd.

Nu beginnnen binnekort de werken voor volgend jaar. Waarschijnlijk dubbele solex carb. (als hij er beter mee gaat toch) En dan nog meer tractie proberen te krijgen.
Plaats reactie