Mankementen topic Clio RS.

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
GijsClioRS

Menno schreef:
GijsClioRS schreef:
Menno schreef:vaak is het een kwestie van slecht contact in de stekkers. Of de stekkers schoonmaken, of vervangen voor een vaste verbinding.
Ik neem aan dat dit de oorzaak kan zijn voor een brandend lampje, maar zal vast niet de oorzaak zijn van een maximum toerental van 3.000?
nope, dat slecht contact sloeg op die stekkers onder de stoelen, maar daar was de stealer inmiddels ook al achter. Het mooiste is het echt om die stekkers te vervangen door een krimp- of soldeerverbinding.

Die motorstoring kan in principe van alles zijn, de stealer zal 'm wel uit kunnen lezen. Was 't alleen begrensen van 't toerental, of reageerde de motor overal rot op? Een vaker voorkomend kwaaltje is slecht contact bijj de sensor aan je gaspedaal. Dan gaat ie ook in noodloop.
Ik ga d'r wel ff mee naar de stealer (zoals jij dat zo mooi zegt :wink: ). Heb toch nog garantie. Verder liep de motor normaal, alleen bij 3000 toeren was de koek op (raar hoor, je auto is dan ineens zoooo traag).
In ieder geval bedankt voor de reactie.
Maus

Is dat nou wat ze noemen "Het nieuwe rijden"?
GijsClioRS

:lol: Inderdaad. Ik ben dan dus meer van het oude rijden :) .
Dan merk je pas dat je veel gebruik maakt van het toerengebied 3.000 tot 4.000. In normaal gebruik schakel ik volgens mij vaak bij 4.000 rpm.
Leon RS

Hallo allemaal, zins ik mijn RS phase 1 heb (ca. 8-9 maanden) zijn er al de volgende dingen gerepareerd of vervangen:

- schokbreker achter lek (ondanks grote beurt en apk bij aflevering kreeg ik de wagen met een lekke schokbreker) :gun:

- sensor voor de km-teller kapot (op de terug weg naar huis bij het ophalen van de wagen) :(

- weekje later wou ik de airco eens gebruiken, nou het leek net of er al maanden een dode kat onder de motorkap lag. Toen had ik het een beetje gehad en belde ik Renault Nederland. Erg veel geld betalen voor afleverkosten maar dan niet de airco schoonmaken. :evil:

- een maand of twee later de lagers van de waterpomp kapot (voor afleveren hadden de distrubutsie riem vervangen maar niet de waterpomp, erg slim :@ ).Terwijl ik het nog zo had gevraagd maar volgens hun was het niet nodig.

- weer een tijdje later begon de wagen te stoteren en in te houden, was er een een of andere pakking lek, deze is ook vervangen.

- laatst nog een vervelende kraak bij het sturen. Naar diverse keren terug te zijn geweest bij de dealer hebben ze maar besloten om de fuseekogel, rubbers van het stuurhuis en de veerpootlagers te vervangen. En daarmee was het probleem opgelost.

Ik ben maar wat blij dat ik 24 maanden garantie heb anders was ik blut geweest. Alles is onder de garantie gemaakt.
Het is dat ik helemaal gek ben van de wagen anders was hij allang eruit gegaan.
Tevens vind ik het jammer dat er geen olietemperatuurmeter aanwezig is.
En de kwaliteit van het stuur is erg slecht (lijkt wel of er ratten aangegeten hebben) en hij is erg groot naar mijn gevoel.
Maar verder super wagen (Y), rij nu een aantal weken zonder problemen en hoop dat dat voorlopig zo brijft.
Foeke

Koplamp sproeier mankement heb ik last van gehad.
<-------So you know don't mess with a Reno------->
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Veel ongeluk gehad Leon. Gelukkig onder de garantie. Hopelijk kan je er nu van genieten!
Dat van het stuur is een bekend mankement ja. Het zachte materiaal is heerlijk om mee te sturen, maar erg snel beschadigd.
Leon RS

Is er misschien een goed alternatief voor het stuur (een later uitgebrachte versie van betere kwaliteit) of een kleiner sportstuur met airbag? En wat zal dat ongeveer gaan kosten? Alvast bedankt
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

Leon RS schreef:Is er misschien een goed alternatief voor het stuur (een later uitgebrachte versie van betere kwaliteit) of een kleiner sportstuur met airbag? En wat zal dat ongeveer gaan kosten? Alvast bedankt
Het stuur van de RS ph2 is met leer bekleed en is duurzamer. Ik dacht dat dit stuur overigens ook in andere Renaults geleverd is(oa. Laguna).
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Ja, alleen naar mijn mening lang niet zo mooi. Ik geloof dat P@TB@T zijn ph. 1 stuurtje heeft vervangen door eentje uit een Clio V6 ph. 1. Deze zou volgens hem duurzamer zijn?
Zie zijn RS topic en scroll een paar posts naar beneden.
Leon RS

Heeft een van jullie enig idee wat zo'n stuur zou gaan kosten nieuw incl montage. En is de airbag over te zetten of moet je die ook nieuw erbij kopen?
Of weet iemand waar je een mooi alternatief in de vorm van een sportstuur met airbag van een kleiner formaat (liefs leder en in bijpassende kleur) zou kunnen kopen?
Ik heb wel eens gezocht maar nooit iets gevonden.
Ideeen zijn welkom, alvast bedankt. :wink:
Leon RS

Niemand?
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Tja, er zijn diverse fabrikanten van stuurtjes. Sparco bijvoorbeeld. Die bieden vast ook stuurtjes met airbag aan.
Als je meer wil weten over dat stuurtje van P@TB@T, mail of PM hem dan. Hij reageert vast wel dan.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

elmotheelk (Eric) schreef:Tja, er zijn diverse fabrikanten van stuurtjes. Sparco bijvoorbeeld. Die bieden vast ook stuurtjes met airbag aan.
Als je meer wil weten over dat stuurtje van P@TB@T, mail of PM hem dan. Hij reageert vast wel dan.
nou ik kan ook wel hier reageren hoor :wink:
Ik was idd in de veronderstelling dat ik een clio v6 stuurje gekocht had (zei de verkoper :@ )
Maar achteraf gezien was het gewoon een splinternieuw rs stuurwiel. het leek anders omdat mijn rs stuur zo kaal was geworden dat het niet eens mee op alcantare leek :(
Dus sja je kan een nieuwe kopen of MP in de gaten houden zo ben ik ook aan mijn stuurwiel gekomen.
(TIP!! zoek iemand in de clio racerij die pleuren die stuurtjes eruit!!)
Leon RS

Ik wou van de week eens gaan informeren bij de dealer wat een nieuw stuur zal gaan kosten. Ik ben alleen bang dat het nieuwe stuur er binnen een korte tijd ook zo lelijk uit gaat zien, aangezien dat ze nergens goed mee te onderhouden zijn :( .
Tevens ben ik eens rond aan het kijken voor een sportstuur met airbag, maar sparco, momo, ect. leveren geen sturen met airbag, in ieder geval niet dat ik kan vinden.
De enige die ik gevonden heb zijn van raid (http://www.raid-rdi.com), maar staan geen prijzen vermeld.
Als iemand nog meer adressen weet laat het aub dan even weten. :wink:
Gabri van der Veen
Über-Spammer

over 3 weekjes even in Essen kijken, als het daar niet is is het niet te krijgen denk ik :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Leon RS

Daar was ik al van plan om heen te gaan :p . Hopelijk hebben ze daar iets.
Robert-Jan

P@TB@D schreef: (TIP!! zoek iemand in de clio racerij die pleuren die stuurtjes eruit!!)
Weet niet hoe je hier aan komt maar een Clio Cup wordt zoals ie eruitziet op tv aangeleverd door Renault Sport :D.
VLK Groep
Rémi clio ph3

Robert-Jan schreef:
P@TB@D schreef: (TIP!! zoek iemand in de clio racerij die pleuren die stuurtjes eruit!!)
Weet niet hoe je hier aan komt maar een Clio Cup wordt zoals ie eruitziet op tv aangeleverd door Renault Sport :D.
Die uit de clio Cup wel ja! maar er zijn genoeg race of rally klassen waar de mensen gewoon voor hun eigen auto moeten zorgen, en dat zijn dan meestal standaard RS'jes, die dan worden gestript :wink:
One clio to rule them all
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Rémi clio ph3 schreef:Die uit de clio Cup wel ja! maar er zijn genoeg race of rally klassen waar de mensen gewoon voor hun eigen auto moeten zorgen, en dat zijn dan meestal standaard RS'jes, die dan worden gestript :wink:
Jup en alleen al vanwege de airbag worden de stuurtjes dan verkocht. Net als vele andere standaard onderdelen. Erg handig soms.
marcel16v

Leon RS schreef: De enige die ik gevonden heb zijn van raid (http://www.raid-rdi.com), maar staan geen prijzen vermeld.
Als iemand nog meer adressen weet laat het aub dan even weten. :wink:
Voor zo'n stuur kun je het beste even in duitsland gaan kijken, prijzen beginnen daar rond de 450 euro. Je hoeft trouwens niet direct toe te slaan op Essen, op Ebay is het spul normaal net zo duur zoniet goedkoper.
Leon RS

Bedankt voor de tips.
Patrick RS
Moderator

Rémi clio ph3 schreef:
Robert-Jan schreef:
Die uit de clio Cup wel ja! maar er zijn genoeg race of rally klassen waar de mensen gewoon voor hun eigen auto moeten zorgen, en dat zijn dan meestal standaard RS'jes, die dan worden gestript :wink:
kijk jij snapt wat ik bedoel :wink:
Leon RS

Ik heb net ff geinformeerd bij de dealer voor het stuur,
kosten 442,01 euro :sad: . Dat vind ik net iets te veel :p , ze gaan nu informeren wat het kost om hem opnieuw te bekleden, misschien zijn die kosten een stuk lager.
Menno

in de autostyle gids staat ook iets over het bekleden van het stuur.

Meeste spul is smak, maar wie weet is dit toch wat aardigs?
rev it like a rental
Jeroen RS
Contacteer:

Menno schreef:nope, dat slecht contact sloeg op die stekkers onder de stoelen, maar daar was de stealer inmiddels ook al achter. Het mooiste is het echt om die stekkers te vervangen door een krimp- of soldeerverbinding.
Ze hebben de stekker er tussenuit gelaten en aan elkaar gesoldeerd. Ze gaan het ook claimen bij Renault dus hoef voorlopig niets te betalen. (Y)
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Leon RS schreef:het stuur, kosten 442,01 euro
:w: :nee:
Leon RS

Net telefoontje gehad van de dealer ze kunnen het stuur repareren voor 185,00 euro. Ze gaan de beschadigingen opvullen en vervolgens een soort van beschermlaag aanbrengen waardoor hij zij originele uitstraling weer terug krijgt. Dit lijkt me misschien wel een goede optie.
Kosten zijn vrij hoog, maar ik denk dat het in de toekomst bij een eventuele verkoop zich wel zal terug verdienen. En wat nog meer waard is dat ik me er niet meer aan ga ergeren. :)
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Misschien dat je ff bij de plaatselijke schoenmaker langs kunt gaan, die kunnen vaak ook een hoop met leer, wie weet dit ook. :D
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Tja, alleen het deel dat beschadigd is geen geen leer.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

elmotheelk (Eric) schreef:Tja, alleen het deel dat beschadigd is geen geen leer.
Ok :D Ik begin echt scheel te worden,lees waarschijnelijk de helft van de tekst :D :)
Patrick RS
Moderator

elmotheelk (Eric) schreef:Tja, alleen het deel dat beschadigd is geen geen leer.
ik zou gewoon wachten tot er wat op je pad komt via MP of via een sloop :wink:
Leon RS

Bij mijn Rs moet volgende week de lager van de onderste rol van de multieriem worden vervangen. Gelukkig weer onder garantie maar is helaas al de zoveelste keer dat de auto wat mankeert :@
Heeft iemand anders hier ook al eens mee te maken gehad, volgens de dealer kwam dit vaker voor? (N)
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Heb ik nog nooit van gehoord van andere RS bezitters...
Riël
Über-Spammer

Vraagje. T gaat om een Clio RS 172

Heb vandaag een persoon gesproken die de multiriem heeft laten vervangen, maar een euvel doet zich voor hierna.

Vooral bij koude motor, met sturen, jankt de stuurpomp echt akelig. Een hoog schraap geluid komt er vanaf. Het ZOU de riem kunnen zijn, ik zie hem wel vibreren bij dat geluid, maar ik geloof niet dat het zo moet klinken. Als de motor warmer wordt wordt het minder tot weg, alleen in de uiterste stand komt het terug.

De multiriem is vervangen, maar de spanrol is naar mijn weten niet los geweest. Dmv wat hulp van een breekijzer is de riem op de onderste pouli gewipt en zo zat 't dan weer in mekaar.

nu ben ik bang dat hierdoor de stuurbekrachtigingspomp behooorlijk wat trekkracht de verduren heeft gehad en deze nu aanloopt.
In het gunstige geval zit de riem te slap, maar hij voelde niet écht te slap aan. Bovendien zou ie naar mijn mening dan over meer poulies moeten slippen (denk aan airco) maar je ziet en hoort dat bij de stuurpomp iets neit goed is.

De spanrol moet gewoon los bij het vervagnen van de multiriem neem ik dus aan, maar is de stelling mogelijk dat door de manier van riem opleggen (dus met breekijzer) de stuurbekrachtigingspomp een tater heeft gekregen?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
GijsClioRS

M'n RS wilde vanochtend niet starten :(
Startmotor draaide wel rond maar hij kreeg denk ik niet genoeg benzine of lucht.

Renault Route Service laten komen. Kregen 'm met veel gas geven en extra spanning (accukabels) weer met moeite aan de gang. Naar de dealer gereden, aan de compu gehangen, niks gevonden... (N) Smoorklephuis is schoongemaakt en ik kon weer gaan. Ben benieuwd of ik 'm morgen aan de gang krijg.

Iemand anders ook last van gehad?
Plaats reactie