Bart V schreef: Met een beetje gevloek moet het mogelijk zijn om die te vervangen met ingebouwde dynamo. Het is het proberen waard.
Nou Bart, dat gaat volgens mij never nooit niet lukken bij een Clio (zit jij niet in de war met een 19?

)
Anyway, accu opladen, motor starten, spanning meten (lager als 13 volt of hoger dan 14,5 is niet goed), dynamo demonteren (köt klusje, zorg dat je een inbussleutel maat 7mm hebt, en zaag/slijp daar een stuk vanaf

aan de korte kant), en breng deze naar een revisie boer. Ben je voor een 50-100 euro weer klaar.
als je bovenstaande nog nooit gedaan hebt heb je de auto na een week of 2 (veel gevloek en getier) wel weer rijdend

icm een voldaan gevoel!
Maar er kan inderdaad, wat Bart al zegt, ook een defect (onderbreking) in de bedrading zitten, maar daar zou ik in eerste instantie niet van uit gaan. Evt meet de spanningsmeter rechtstreeks op de dynamo meten.
succes!