[Clio 1.4 16V SI] Stefan's project (laatste foto update)

Vertel hier alles over je project.
Stefan S.

Vandaag de keuze gemaakt en het worden 16" Anzio Drift high gloss velgen met 195-45-R16 Uniroyal Rainsport 1 banden met achter 10mm spoorverbreders. Velgen worden morgen gemonteerd op mijn clio :p

[img]http://www.der-autoladen.de/Anzio%20Dri ... ing340.jpg[/img]
-PAZ-
Über-Spammer

mooi wieltje (Y) (Y) ben benieuwd naar :foto: :foto: van de velgen als ze onder je auto liggen
R5GTT. Drive it like you stole it
Haas
Car: Megane RS

vet stefan!
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Nice hoor, maar waarom spoorverbreders en niet gewoon een lagere ET?? Of was dat niet mogelijk?? (Y)
Stefan S.

Ron(nie) schreef:Nice hoor, maar waarom spoorverbreders en niet gewoon een lagere ET?? Of was dat niet mogelijk?? (Y)
Nope, lagere ET was niet mogelijk bij deze velg.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

ok, das duidelijk dan :wink:
ARNO16V
Contacteer:

Leuke wielen ben benieuwd hoe ze eronder staan :p
Stefan S.

Na een week te hebben rondgereden met mijn nieuwe velgen en Uniroyal Rainsport 1 banden (195-45-R16) ben ik teruggegaan naar het bedrijf (Twentano)waar ik de set heb aangeschaft. Mijn clio ligt namelijk niet echt lekker op de weg en vooral met het bochtenwerk merk ik dat de Rainsport banden continue spoor zoeken. Het stuurt alles behalve fijn en ben dus mee teruggegaan naar Twentano. Eerst hebben ze achter de spoorverbreders gedemonteerd (wat volgens hun theoretisch niets mee uit te maken had) om alles uit te sluiten en toen heb ik een rondje gereden. Het probleem was helaas nog niet verholpen. Hun conclusie is dat het aan de Uniroyal Rainsport banden ligt, daar deze een zacht profiel hebben met veel tussenruimte waardoor je bij nieuwe banden de eerste tijd last hebt van dit probleem. De banden zijn echt niet slecht hoor, maar bij sportief rijden heb ik er geen veilig gevoel erbij. Ik heb dit probleem alleen met droog weer, bij nat weer sturen ze geweldig. Bij mijn voorgaande auto's (Clio RSi en Twingo) had ik geen last met de Uniroyal Rainsport, dus tis echt een combinatie van auto, banden en verlaging.
Twentano nam mijn klacht gelijk serieus en tegen een symbolische prijs wordt er vanmiddag een nieuwe set Pirelli Zero Nero gemonteerd, daar volgens hun hiermee mijn probleem is opgelost. Ik heb tot nu toe alleen maar positieve verhalen gelezen over de Pirelli Zero Nero, dus ik heb er een goed gevoel erbij!

Dikke pluim voor Twentano in Hengelo!! :worship: :worship: :worship:

P.S. de foto's van mijn nieuwe velgen volgt zsm :D
Laatst gewijzigd door Stefan S. op di 4 okt 2005 10:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Das idd wel netjes opgelost, post nou eens foto's man :p
Christian

dat verdiend de warme douche bij radar :lol:
-Ray-
Contacteer:

ik heb toch aardig gegumd met uniroyals (en ik ben niet de enige) en ben er erg tevreden over!! mja het zou kunnen natuurlijk
Immer wieder die verdammte Holländer
Stefan S.

Het probleem is verholpen dmv de Pirelli Zero Nero banden te monteren. De clio ligt nu superstrak in de bochten en stuurt veel nauwkeuriger(Y). Misschien liggen de Uniroyal beter op de weg icm tosievering ofzo. Ik had ook alleen maar goede ervaringen met de Uniroyals. Met mijn RSi had ik niets geen last en het stuurde gewoon goed. Misschien is het gewoon de combinatie zoals ik eerder aangaf of een maandagmorgenproductie :D. Ik heb wel gecheckt naar de productiedatum en die was 2 maanden geleden, dus geen oude voorraad :wink:
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Vreemd hoor, maar wel top dat ze t zo opgelost hebben daar! (Y)
Steven
Car: M536

-Ray- schreef:ik heb toch aardig gegumd met uniroyals (en ik ben niet de enige) en ben er erg tevreden over!! mja het zou kunnen natuurlijk
Nou ik vind ze tegenwordig niet zo begripvol meer ;) :D
Robert-Jan

Jou banden zijn bijna slicks steven :D.
VLK Groep
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Netjes dat ze het zonder probleem oplossen, wanneer komen de foto's?? :p
Haas
Car: Megane RS

zero nero's .... (Y) (Y) (Y)
Stefan S.

Foto's komen van het weekend, ik moet het varkentje eerst wassen :p .
Nu ik het bandenprobleem heb opgelost, ben ik toe aan het volgende klus: de achterbumper en uitlaat. Weet dus iemand nog een zwarte fase I achterbumper te liggen (liefst RS) en weet iemand of een fase II achterbumper ook past zonder aanpassingen te doen?
-jacco-
Über-Spammer

Stefan S. schreef:Foto's komen van het weekend, ik moet het varkentje eerst wassen :p .
Nu ik het bandenprobleem heb opgelost, ben ik toe aan het volgende klus: de achterbumper en uitlaat. Weet dus iemand nog een zwarte fase I achterbumper te liggen (liefst RS) en weet iemand of een fase II achterbumper ook past zonder aanpassingen te doen?
Bij Holtrop in Oudehaske staat/stond een zwarte RS ;)
Ik weet alleen niet hoe de staat is van de bumper...
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Stefan S.

Kom je daar toevallig vandaag of morgen nog in de buurt? Zo ja, wil jij voor mij kijken hoe de staat is van de bumper :D
Stefan S.

Wie iemand welke kit men gebruikt voor de deurpanelen? Tis zo lullig als je de verkeerde kit gebruikt :wink: :D
Gabri van der Veen
Über-Spammer

Stefan S. schreef:Kom je daar toevallig vandaag of morgen nog in de buurt? Zo ja, wil jij voor mij kijken hoe de staat is van de bumper :D
ik noteer m even :wink:
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Stefan S.

Gabri schreef:
Stefan S. schreef:Kom je daar toevallig vandaag of morgen nog in de buurt? Zo ja, wil jij voor mij kijken hoe de staat is van de bumper :D
Ik hoor het graag van jullie, tis voor mij namelijk 2 uur heen rijden :p
Gabri van der Veen
Über-Spammer

45 minuten maar ja, een goeie renault sloop vind je niet snel dichterbij
Project 21 16v
-jacco-
Über-Spammer

Stefan S. schreef:
Gabri schreef:
Ik hoor het graag van jullie, tis voor mij namelijk 2 uur heen rijden :p
Je hoort het graag van Gabri, het is voor mij ook niet naast de deur ;) :D

Van Lingewaal - Heukelum (NL, 4161)
Naar Skarsterlân - Oudehaske (NL, 8465)
Afstand 154,6 km.
Reisduur 01:33
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Gabri van der Veen
Über-Spammer

Stefan S. schreef:Wie iemand welke kit men gebruikt voor de deurpanelen? Tis zo lullig als je de verkeerde kit gebruikt :wink: :D
als ze eventueel nog eens los moeten zou ik een kit gebruiken die zacht/flexibel blijft
Project 21 16v
Stefan S.

Damn, vanmiddag is het raammotortje van de bestuurderskant van mijn clio overleden :( .Gelijk alle sloperijen gebeld hier in de buurt, maar geen enkele had een motortje liggen. Weet iemand wat zo'n motortje nieuw kost bij de renault dealer? Of weet iemand toevallig zo'n motortje bij de sloperij te liggen?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Jacco Twingi schreef:
Stefan S. schreef:Foto's komen van het weekend, ik moet het varkentje eerst wassen :p .
Bij Holtrop in Oudehaske staat/stond een zwarte RS ;)
Ik weet alleen niet hoe de staat is van de bumper...
phase II past zonder meer,

de zwarte RS staat er niet meer, er staat nog wel een zilvergrijze
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Gabri van der Veen
Über-Spammer

jawel die staat er nog droog en netjes naast de v6 :wink:
Project 21 16v
Ferdy
Über-Spammer

phase 1 of 2 ?
Gabri van der Veen
Über-Spammer

1 :wink: ja die ene met de geplofte 'luchtzak'
Project 21 16v
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Stefan S. schreef:Damn, vanmiddag is het raammotortje van de bestuurderskant van mijn clio overleden :( .Gelijk alle sloperijen gebeld hier in de buurt, maar geen enkele had een motortje liggen. Weet iemand wat zo'n motortje nieuw kost bij de renault dealer? Of weet iemand toevallig zo'n motortje bij de sloperij te liggen?
Bij de dealer zonder korting rond de 250 euro, ik ken het gevoel want ik moest hem toen die tidj ook vervangen :(
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Gabri schreef:jawel die staat er nog droog en netjes naast de v6 :wink:
oh dat ding, vraag me sterk af of daar wel onderdelen van buiten af mogen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Stefan S.

P@TB@D schreef:
Stefan S. schreef:Damn, vanmiddag is het raammotortje van de bestuurderskant van mijn clio overleden :( .Gelijk alle sloperijen gebeld hier in de buurt, maar geen enkele had een motortje liggen. Weet iemand wat zo'n motortje nieuw kost bij de renault dealer? Of weet iemand toevallig zo'n motortje bij de sloperij te liggen?
Bij de dealer zonder korting rond de 250 euro, ik ken het gevoel want ik moest hem toen die tidj ook vervangen :(
t@ring zeg, wat een pleuro's (N) , als iemand een sloop weet die zo'n raammotortje heeft, dan hoor ik dit graag (Y)
Stefan S.

Ik denk dat ik het motortje van de bijrijderskant maar eerst ga monteren aan de bestuurderskant. Zo kan ik tenminste mijn elektrische raam wel bedienen, is wel zo gemakkelijk bij de McDrive en bij een parkeergarage :D
Plaats reactie