die plastic dop houd je hulpasje op z'n plek voor de oliepomp aandrijving...zou ik lekker laten zitten
en dat van die oliedruk snap ik ook nog niet helemaal...wil je tijdens koude startfase (dacht dat dan alleen het overdrukventiel open ging wegens de dikke olie) een hogere oliedruk creeren???
ahhhhhh had ik toch nog de helft goed, Aanvoer heb ik dus al gevonden.
Maar waar heeft reno dan de afvoer gelaten bij een TD?
gewoon een gat boren. naast het plastic kapje en dan iets omlaag zit een vlak stuk. Als je daar boort kom je mooi in het carter uit. Tap er dan draad in en je kan er een nippel indraaien. Je olie aanvoer kan je gewoon maken door een tstuk te plaatsen op de plaats waar nu je druksensor zit. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel. Mijn motor loopt nu.
die plastic dop houd je hulpasje op z'n plek voor de oliepomp aandrijving...zou ik lekker laten zitten
en dat van die oliedruk snap ik ook nog niet helemaal...wil je tijdens koude startfase (dacht dat dan alleen het overdrukventiel open ging wegens de dikke olie) een hogere oliedruk creeren???
FOUT!!!
ik je hebt ook de AANVOER verkeerd...tenzij je je turbo wilt voorzien van koelwatersmering??? ik zou die aanvoer pakken van de plek waar de drukmeter nu zit...
FOUT!!!
ik je hebt ook de AANVOER verkeerd...tenzij je je turbo wilt voorzien van koelwatersmering??? ik zou die aanvoer pakken van de plek waar de drukmeter nu zit...
Was er toch al achter dat T25 gewoon de meest geschikte is in mijn ogen. Ben alleen benieuwd of er ook een versie is die zowel op olie als op het koelststeem aangesloten kan worden.
Oliecooler van een Citroen XM V6 24v,
Heb setje nieuwe slangen eraan.
Heb al een idee hoe ik hem aangesluiten aangezien ik geen thermostaat heb.
Wou ik het aansluiten tussen retour van de turbo en carter.
De mooie ophang beugels maken het mogelijk hem op zijn kop te monteren onder de rechterkoplamp.
Zo'n ding in de retour van je turbo is wel een beetje vragen om problemen. (en weinig flow, dus weinig koeling)
Nee van de gamma
Die op de foto had ik ff voor de maat zitten nu versies van rubberachtig iets aan. Ga idee van riel eens verder uitvissen of dat werkt.
Whehe wat een waardeloos ding zeg, koop idd gewoon een complete mocal set als je echt serieus wil overkomen.
Dit koelt echt niet veel beter als de standaard water/oliekoeler van de 16v.
En als je gelezen had, heb ik al gezegd dat je de olieretour zo restrictieloos mogelijk wilt hebben, anders gaat je turbo binnen no time naar de haaien
Steven schreef:Whehe wat een waardeloos ding zeg, koop idd gewoon een complete mocal set als je echt serieus wil overkomen.
En als je gelezen had, heb ik al gezegd dat je de olieretour zo restrictieloos mogelijk wilt hebben, anders gaat je turbo binnen no time naar de haaien
Wil hem gaan aansluiten via GTT systeem. Verder werkte het ding prima op de auto waar hij afkwam.
En dit is een low budget project, Dus zie wel hoever ik ermee kom
Riël schreef:Ei, F7p(turbo) low budget klinkt niet goed samen.
Nu ben ik ook wel fan van low-butgetten maar sommigen dingen gaan gewoon niet anders
Low budget betekend niet dat we gaan besparen op lagers oid.
Maar intercooler,oliecooler en verglijkbare delen 2e hands / Ebay / marktplaats kan helemaal geen kwaad.
Steven schreef:Whehe wat een waardeloos ding zeg, koop idd gewoon een complete mocal set als je echt serieus wil overkomen.
Waarom zou alles andere dan wat je via de bestaande kanalen voor veeeel geld wordt aangeboden minder goed zijn? Bovendien, dit ding koelt sowieso beter dan niks, want dat is wat er standaard op zit op een F7 blok.
Ik zou ook maar wat graag met een zelf gevonden oplossing voor bijvoorbeeld de IC rondrijden dan met een 700 euro bullshit IC van merk X. Dat blok gaat tenslotte ook geen 650PK leveren (waar die dure IC voor bedoelt is) maar een "measely" 170 ofzo.
ik zou als ik jou was allleen wel even goeie olie slangen laten maken bij lasaulec of zo en niet die gamma waterleidingen monteren die gaan erg snel stuk!
Nu schijnt dus dat niet elke 19 16v een warmte wisselaar heeft maar dat sommige filter direct op de mtor hebben. Een GTT heeft een andere sandwitchplaat waarop een luchtgekoelde oliekoeler zit.
Wat is dus beter watergekoelde koeler of die van een GTT met luchtgekoelde koeler
voor de sandwich plate maakt dat niet uit. Meestal is een luchtgekoelde MET thermostaat beter.
GT (volgens mij standaard clio 16V ook) hebben een warmte wisselaar. De water is sneller warm als de olie, en die verwaarmt dus de olie en later als de olie heter is gaat het andersom, en word vervolgens de water weer lucht gekoeld
Ik heb op het circuit gereden met, en zonder dat ding tussen het oliefilter met dezelfde motor voorzien van een externe oliekoeler. Als ik het verschil in buitentemperatuur meereken, scheelde het op de meter eigenlijk nauwelijks iets. Als je dus een externe koeler gaat gebruiken is hij niet per se noodzakelijk, maar als je hem toch hebt zoals jij, moet je hem er gewoon opzetten. Deze is overigens van een clio16v, en zit ook op de megane 2.0 16V. Op de 19 is hij inderdaad ook geleverd, maar dat is een dunnere.