(Raamfolie) Aangehouden, Folie moet eraf-> Ja of Nee
-
he die van mij laten nog maar 5%door
Kheb had eerst ook 'limo black' getinte ruiten, maar dan rondom. Staat wel gaaf, maar 't inderdaad, s'avonds (en vooral als er weinig of geen lantarnpalen staan) waardeloos want je ziet bijna geen moer meer.TMC16v schreef:Ik heb de achterste zijruiten 95% getint (limoblack),
Lijkt heel mooi maar zeer onpraktisch in het donker, Maar heb er nooit iemand over gehoord!
Ben afgelopen dinsdag van de snelweg geplukt en een procesverbaal gekregen, en kon het er terplekke af halen. Is trouwens nog steeds erg krom allemaal. Heb bij de garage (renault) geinformeerd, ook over raambanden enzo. Als hun van binnen naar buiten kunnen kijken is het voor hun goed.
Mijn auto is gewoon 2x door de apk keuring gekomen, bij 2 verschillende garages. Dus al meer dan een jaar er mee rondgereden. Meerdere malen langs politie gereden, zelfs er mee naast het stoplicht gestaan. Maar goed, 't is balen maar toch eigen schuld. Bovendien, s'avonds..het rijd knap klote.
ps. Weet iemand trouwens of je onderin wel een 'sier' randje mag plakken? 't zit in princiepe niet in je 'zichtsveld' ....
moetten jullie hier eens kijken staat een heel verhaal over
http://www.infopolitie.nl/verkeer/diver ... dering.php
http://www.infopolitie.nl/verkeer/diver ... dering.php
ja maar dit is nou juist die achterhaalde uitspraak. en die klopt niet want folie mag wel. dat staat in datzelfde wetsartikel, alleen wordt dat er niet bij verteld. keb een uitspraak van juni waarin een rechter heeft bepaald dat t wel mag, puur omdat de politie geen directe bewijzen heeft dat t niet zou mogen.
Tegenwoordig niet meer. 't belemmert het zicht.
Net wel op APK geweest met de zijraampjes open. Zijn pikzwart geblindeerd maar met dit lekkere weertje ramen dichtdraaien? Ho maar
Kwam er zo doorheen
Net wel op APK geweest met de zijraampjes open. Zijn pikzwart geblindeerd maar met dit lekkere weertje ramen dichtdraaien? Ho maar

Kwam er zo doorheen

-
BELANGRIJKE OPROEP !!!!!!!
Maandag 7 november a.s. om 14.30 uur hebben wij
van Nozon Glastinting in de rechtbank aan
de Guyot plein 1 in Groningen een rechtzaak
over raamfolie. Er zullen deskundige mensen
waaronder onze advocaat, APK keurmeester
en politie aanwezig zijn.
Om de ernst van de zaak kracht bij te zetten
vragen wij een ieder deze zaak bij te wonen.
Ook de pers is van harte welkom !!
Een ieder die dit bericht leest vraag ik het door
te sturen naar vrienden en bekenden.
Met vriendelijke groet en rekenend
op een grote opkomst,
Nozon Glastinting
R. Brouwer
Voor info: info@nozon.nl
of bel 06-46410662
Maandag 7 november a.s. om 14.30 uur hebben wij
van Nozon Glastinting in de rechtbank aan
de Guyot plein 1 in Groningen een rechtzaak
over raamfolie. Er zullen deskundige mensen
waaronder onze advocaat, APK keurmeester
en politie aanwezig zijn.
Om de ernst van de zaak kracht bij te zetten
vragen wij een ieder deze zaak bij te wonen.
Ook de pers is van harte welkom !!
Een ieder die dit bericht leest vraag ik het door
te sturen naar vrienden en bekenden.
Met vriendelijke groet en rekenend
op een grote opkomst,
Nozon Glastinting
R. Brouwer
Voor info: info@nozon.nl
of bel 06-46410662
-
Hoe is dit afgelopen??
zijn er nog mensen van hier naar toe geweest??
-
- Über-Spammer
is het al 7 november geweest dan 

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
is het al 7 november geweest bij jouw?meganerat schreef:Hoe is dit afgelopen??
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Die stomme spam van vlammen.nl
kreeg die mail 23523x
kreeg die mail 23523x
hoe is de rechtzaak afgelopen?
Heerlijk weer een franse auto
ik was erbij, kom ik binnen, zegt die ene vent: ik ben de rechter! dus ik antwoord: hoi, ik ben de linker!

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Contacteer:
jezus wat ben jij flauw

bassie en adriaan hè 

Immer wieder die verdammte Holländer
Het verweer in deze zaak is niet meegenomen in de procedure, doordat het beroepschrift te laat was binnengekomen. Er lopen nu nog twee zaken, zal je vanzelf weer wat over horen.Leon schreef:hoe is de rechtzaak afgelopen?
Op Politie.nl
Folie en coating op autoruiten verboden
Bijzonderheden
Volgens het Voertuigreglement (artikel 5.2.42 lid 1) mogen de voorruit en de zijruiten van personenauto's "geen beschadigingen of verkleuringen" vertonen en niet voorzien zijn van "onnodige voorwerpen die het uitzicht belemmeren".
In maart 2005 heeft de kantonrechter uitspraak gedaan over dergelijke geblindeerde autoruiten. De rechter oordeelde dat dit soort zelf aangebrachte folie of coating op de voorruit en de zijruiten niet mag. Folie is een "onnodig voorwerp" en de coating wordt gezien als een "verkleuring" in de zin van het Voertuigreglement.
Het is daarmee niet toegestaan om autoruiten te voorzien van allerlei folie of coating.
Het standaardtarief van de boete is 95 euro. Let wel: Het betreft hier standaardtarieven. Er kunnen zich omstandigheden voordoen waardoor de boete hoger uitvalt.
Subonderdeel
ALGEMEEN > Communicatie
Datum ter publicatie
Datum ter publicatie
29 augustus 2005
Folie en coating op autoruiten verboden
Bijzonderheden
Volgens het Voertuigreglement (artikel 5.2.42 lid 1) mogen de voorruit en de zijruiten van personenauto's "geen beschadigingen of verkleuringen" vertonen en niet voorzien zijn van "onnodige voorwerpen die het uitzicht belemmeren".
In maart 2005 heeft de kantonrechter uitspraak gedaan over dergelijke geblindeerde autoruiten. De rechter oordeelde dat dit soort zelf aangebrachte folie of coating op de voorruit en de zijruiten niet mag. Folie is een "onnodig voorwerp" en de coating wordt gezien als een "verkleuring" in de zin van het Voertuigreglement.
Het is daarmee niet toegestaan om autoruiten te voorzien van allerlei folie of coating.
Het standaardtarief van de boete is 95 euro. Let wel: Het betreft hier standaardtarieven. Er kunnen zich omstandigheden voordoen waardoor de boete hoger uitvalt.
Subonderdeel
ALGEMEEN > Communicatie
Datum ter publicatie
Datum ter publicatie
29 augustus 2005
De uitspraak in de bovengenoemde zaak was in Utrecht, en daarmee niet van belang voor andere arrondisementen. Elke kantonrechter kan een andere uitspraak doen als je een zaak als deze laat voorkomen.
Het grootste twistpunt is nog steeds dat de agent op straat niet kan beoordelen of de coating of folie een onnodig voorwerp is. En ook dit stuk komt van politie.nl, een bron die ik als niet betrouwbaar zie in dit soort zaken.
Het grootste twistpunt is nog steeds dat de agent op straat niet kan beoordelen of de coating of folie een onnodig voorwerp is. En ook dit stuk komt van politie.nl, een bron die ik als niet betrouwbaar zie in dit soort zaken.
Straks mag je ook alleen een zonnebril dragen met minimaal 70% lichtdoorlaatbaarheid. 
-
BRON showyoursound forum
Hier even een stukje gekopieerd van een BMW forum:
"Vandaag goed nieuws gekregen van onze advocaat!
Een klant van mij was bekeurd voor het hebben van getintglas op de voorruit en de voorportieren. Hij heeft het op ons advies laten komen tot een rechtzaak en die is gewonnen.
De rechter vond dat als een auto APK gekeurd is er geen twijfel mag zijn dat de auto op welke gronde dan ook niet op de weg mag. (Hij kon door de datum op ons certificaat aantonen dat hij voor de APK datum getint was.)
In het kort: Het is aan de APK keurmeester om te bepalen of de tint belemmerend is voor het uitzicht van de bestuurder, niet aan de politie.
Ik hoop hiermee dat de negatieve illegale naam van het tinten van auto's nu eens eindelijk stopt! Misschien kan de politie ook iets anders vinden om hun tijd mee te vullen."
Gr. Pascal
Tintshop.nl
LINK http://forum.showyoursound.nl/topic.asp?TOPIC_ID=44538
Van de week was me buurjongen aangehouden ivm met z'n ramen, die heeft een waarschuwing gehad en heeft zijn folie eraf gehaald.
Nu had ik zo iets van jha ik wacht nog wel effe.
Geloof het of niet, reed ik zondag op de A28, rij ik een normale volvo voorbij, zegt me vriendin... "He dat is volgensmij politie die heb een camera en beeldschermen"
Dus ik voeg weer terug in... Kijk in me achteruitkijk spiegel, en idd !
Ik zie dat hij aan de camera zit te draaien.
Dus ik netjes verder rijden
Op een gegeven moment haald hij me in, en komt er een bordje omhoog, "politie volgen"
Dus, hij vertellen dat coating verboden is en dat hij een proces verbaal op gaat maken
NA 15 min ouwehoere dat ik het niet wist en een beetje zielig doen keek hij naar me APK bewijs en zei dat hij dan zelfs niet goed gekeurd mocht worden...
Ben er "Gelukkig" ook met een waarschuwing af gekomen
Van de voorste ramen heb ik het er nu afgehaald
Nu had ik zo iets van jha ik wacht nog wel effe.

Geloof het of niet, reed ik zondag op de A28, rij ik een normale volvo voorbij, zegt me vriendin... "He dat is volgensmij politie die heb een camera en beeldschermen"
Op een gegeven moment haald hij me in, en komt er een bordje omhoog, "politie volgen"
Dus, hij vertellen dat coating verboden is en dat hij een proces verbaal op gaat maken

NA 15 min ouwehoere dat ik het niet wist en een beetje zielig doen keek hij naar me APK bewijs en zei dat hij dan zelfs niet goed gekeurd mocht worden...

Vanavond onderweg naar Leiden wel een stuk of 6 Politiemotoren tegen gekomen, ene een aantal controles, gelukkig niet aangehouden, want opvallen doe je wel met die zwarte raampies
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSC01140.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSC01140.JPG[/img]
Valt wel degelijk op ja
Alleen is er duidelijk verschil tussen voor en achter, misschien verkijken ze zich daar op, of je bent een andere keer aan de beurt

Alleen is er duidelijk verschil tussen voor en achter, misschien verkijken ze zich daar op, of je bent een andere keer aan de beurt
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Niet meer eraf halen dan.. een collega van mn pa is tinter..Twister schreef:Van de week was me buurjongen aangehouden ivm met z'n ramen, die heeft een waarschuwing gehad en heeft zijn folie eraf gehaald.
Nu had ik zo iets van jha ik wacht nog wel effe.![]()
Dus, hij vertellen dat coating verboden is en dat hij een proces verbaal op gaat maken![]()
![]()
ze kunnen tot bepaalde gradatie's een soort certificaat aan je geven.
Dit moet je laten tekenen door de apk-keurder, wanneer je dan bezwaar
aantekent en je hebt dat bewijsje sta je veel sterker en krijg je hoogst
waarschijnlijk geen boete en hoeft het er ook niet af.
Het beplakken van de twee voorste zijruiten is nu inderdaad echt verboden. Je ramen zijn van zichzelf al getint en hebben dus de juiste lichtdoorlatendheid. Ga je hier nog eens folie overheen plakken dan ga je al over het max. toelaatbare heen.
Een apk keurmeester keurt niet op de tint van jeramen en zal daarom je auto ook niet afkeuren. Wordt je staande gehouden voor het hebben van folie op je ruiten, is de mooiste procedure je kentekenbewijs in te vorderen. Je kenteken wordt dan naar het RDW opgestuurd waar je je auto moet komen laten keuren. Je auto wordt dan gekeurd zoals deze is toegelaten op de nederlandse wegen. Type goedgekeurd. Alles wat niet orgineel is, zoals uitlaat, ruiten, verlichting, motorinhoud ed moet dan weer precies zo zijn als toen de auto uit de fabriek kwam. Heb je mazzel dan mag je zelf de door de agent geconstateerde gebreken in 28 dagen verhelpen. In die tijd mag je niet met je auto op de openbare weg rijden, alleen naar een plek van reparatie en naar het politiebureau. Ga je er toch mee rijden dan rijdt je met een ingevoredred kentekenbewijs en kost je dit extra euries en de kans dat je auto inbeslag wordt genomen.
Ik ben het met jullie eens dat het er leuk uitziet, donkere ruiten, maar het gaat om de veiligheid op de weg. Communiceren met bestuurders van auto's met dichgeplakte ruiten wordt moeilijk, zoniet onmogelijk. Mensen willen graag zien of een bestuurder van een auto bepaalde situaties op een weg gezien heeft. Kan je door folie dit niet goed of in het geheel niet zien leverd dit gevaarlijke situaties op.
Voor de veiligheid van iedereen, laat de folie van de voorste ramen weg. Doe je heel veel mensen een plezier mee.
BVD,
Baantjer
Een apk keurmeester keurt niet op de tint van jeramen en zal daarom je auto ook niet afkeuren. Wordt je staande gehouden voor het hebben van folie op je ruiten, is de mooiste procedure je kentekenbewijs in te vorderen. Je kenteken wordt dan naar het RDW opgestuurd waar je je auto moet komen laten keuren. Je auto wordt dan gekeurd zoals deze is toegelaten op de nederlandse wegen. Type goedgekeurd. Alles wat niet orgineel is, zoals uitlaat, ruiten, verlichting, motorinhoud ed moet dan weer precies zo zijn als toen de auto uit de fabriek kwam. Heb je mazzel dan mag je zelf de door de agent geconstateerde gebreken in 28 dagen verhelpen. In die tijd mag je niet met je auto op de openbare weg rijden, alleen naar een plek van reparatie en naar het politiebureau. Ga je er toch mee rijden dan rijdt je met een ingevoredred kentekenbewijs en kost je dit extra euries en de kans dat je auto inbeslag wordt genomen.
Ik ben het met jullie eens dat het er leuk uitziet, donkere ruiten, maar het gaat om de veiligheid op de weg. Communiceren met bestuurders van auto's met dichgeplakte ruiten wordt moeilijk, zoniet onmogelijk. Mensen willen graag zien of een bestuurder van een auto bepaalde situaties op een weg gezien heeft. Kan je door folie dit niet goed of in het geheel niet zien leverd dit gevaarlijke situaties op.
Voor de veiligheid van iedereen, laat de folie van de voorste ramen weg. Doe je heel veel mensen een plezier mee.
BVD,
Baantjer
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
en heb jij je voorste ruiten getint 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.