ACT: Benzine

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

+Clio16v+ schreef:is v-power tegenwoordig net zo duur geworden als euro 98 ofzo? ging 98 er niet uit?
bij de meeste Shell pompen is Super vervangen door V-Power dacht ik, en bij enkele pompen zit SuperPlus nog in het pakket. weet het ff niet zeker. van de Shell site wordt ik niet echt wijzer wat er ook al weer veranderd was, en voordat ik die folder terug heb gevonden...... :)

V-Power was altijd iets goedkoper dan 98.

was was ook alweer het verschil tussen Super en SuperPlus (beide98)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Xabre
Car: 19 16V

lood
Edward
Contacteer:

Xabre schreef:lood
natuurlijk :)

thnx!
ReneMegane
Contacteer:

Het octaan gehalte is hoger bij superplus...
Edward
Contacteer:

rene19 schreef:Het octaan gehalte is hoger bij superplus...
ik ga het niet met je eens zijn :D nee geintje, is superplus dan 99 of 100? aangezien gewoon super octaan 98 is/heeft en v-power 97 maar onder de noemer 98 moet doorgaan..
Xabre

super = 98 gelood
super MLV= 98 Met Lood Vervanger
superplus = 98 ongelood
euro = 95 ongelood
ReneMegane
Contacteer:

Hoe weet jij dat zo goed Xabre?
Xabre

eeuh jah goeie vraag, algemene kennis ofzo :p

trouwens in Amerika hebben ze 'standard', 'regular' en 'premium' .. premium zal wel 95 zijn en de rest nog lager, zoals in duitsland 'benzin 91'
GijsClioRS

Ze hebben mij weten te vertellen dat V-power eigenlijk euro 97 is, maar dit mag niet gevoerd worden en daarom heet t toch euro 95.

Shell verkoopt Superplus volgens mij alleen nog aan de snelwegpompen.
MarcoG
Contacteer:

Shell heeft dit kwartaal 70% meer winst (7,4 miljard dollar totaal) dan het kwartaal vorig jaar.
Deze winst is (tussen alle rampen door) gerealiseerd met 4% minder olieproductie.

70% MEER winst, met 4% minder productie...merkwaardig, of toch niet?

En wie gelooft nog die lulkoek van "ja, olie is duur want er is grote vraag en het aanbod slinkt". De producent heeft de winst (want het waren beslist geen hogere inkoop kosten) in eigen zak gestoken en dan advertenties in de krant van "wij maken maar 2 ct winst per liter".

In elk geval, je kunt onmogelijk 70% winst maken met minder productie terwijl je beweerd dat je kosten de pan uitrijzen. De afgelopen maanden betaalden we allemaal gewoon woekerprijzen zuiver en alleen voor de WINST van anderen, niks hogere vraag, niks lager aanbod, de reinste zakkenvullerij is het.

In principe hebben mensen nu ook het recht te nemen wat hen toekomt op een manier als Shell (en consorten) dat doen en dat is gewoon stelen, voltanken en weggassen (met valse kentekenplaten).
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik zou wel eens willen weten waar die winst geboekt wordt. Het is nl. niet zo dat Shell alleen maar inkomsten heeft uit brandstof voor auto's. Maar dit neigt er heeeel erg naar dat er iemand zijn zakken stevig aan het vullen is. :(
Gielske
Contacteer:

Wat Marco zegt klopt niet helemaal... Met name dat gedeelte over 2ct winst niet...

Ik werk zelf oa bij een tankstation en omdat ik daar af en toe 49,5 uur in de week maak ben ik redelijk op de hoogte van wat er daar zo allemaal afspeelt. Op het moment is het zo dat de meeste tankstations 7 ct per liter brandstof winst maken met uitzondering van LPG (14 ct). Echter zijn er veel tankstations die korting aan de klanten geven om niet te veel klanten aan bedrijven als tango en tinq te verliezen.

Bij ons is die korting bv 5 ct per liter (9 ct op LPG). Dus maken we nog maar 2ct (en 5 ct op lpg) winst op een liter. Dat is dus bij een vrachtwagen die 200 liter tankt nog maar € 4,-!!! Daarbij moeten ook nog kosten als onderhoud (pompen, pand, enz) en personeel betaald worden. Vandaar ook dat tegenwoordig alle tankstations ook snoep, bloemen, drinken, sigaretten en kadoartikelen verkopen.

Ik denk dat de te verwijten instanties vooral Shell en de regering zijn. Shell bepaald de prijzen en de regering de toeslagen... Wat er nogal wat zijn!!!!

Ik zou bijna zeggen dat er een actie georganiseerd moet worden waarbij een week lang niemand bij de Shell gaat tanken... Eens kijken hoe ze dan reageren met hun monopoly positie!!!
Merijn
Über-Spammer

Effe een vraag... Die 2 cent winst, is dat de winst voor de pomphouder of voor Shell/BP/Texaco? Want als die 2 cent voor de pomphouder is, ben ik benieuwd wat de marge is die de olieproducent rekent.
TMC16v

126,9 :D Hier
Madmaus

Merijn schreef:Ik zou wel eens willen weten waar die winst geboekt wordt. Het is nl. niet zo dat Shell alleen maar inkomsten heeft uit brandstof voor auto's. Maar dit neigt er heeeel erg naar dat er iemand zijn zakken stevig aan het vullen is. :(
Zag laatst zo'n schema staan. Maar ik kan het nu niet zo snel terug vinden. Maar ze boeken dus winst op benzines maar ook heel veel op de productie van olie. Want die proces kosten zijn niet veel duurder geworden alleen leverd een vat wel een stuk meer op. Daar zit een heel groot deel van de winst.

edit:
http://www.shell.com/static/nl-nl/downl ... qra_q3.pdf
Xabre

TMC16v schreef:126,9 :D Hier
nog 0,26.9 euro te duur
MarcoG
Contacteer:

Merijn schreef:Effe een vraag... Die 2 cent winst, is dat de winst voor de pomphouder of voor Shell/BP/Texaco? Want als die 2 cent voor de pomphouder is, ben ik benieuwd wat de marge is die de olieproducent rekent.
Die 2 ct is wat Shell als winst claimde toen er destijds ook een flinke ophef over de benzine prijs was. Kul is het.

En shell haalt niet alleen winst uit benzine? Ze zijn fabrikant van een product, van het oppompen van de olie tot en met de raffinage en de verkoop via pompstations aan toe. Frikadelle verkopen ze niet bepaald, auto-onderdelen ook niet. En efficienter werken en zo winst maken deden ze ook niet, kon volgens henzelf ook niet met al die "rampen". Dieven wat zijn het! Het grote gegraai is al jaren in NL aan de gang en de werkers worden van alle kanten leeggezogen door die parasieten.
Gielske
Contacteer:

Merijn schreef:Effe een vraag... Die 2 cent winst, is dat de winst voor de pomphouder of voor Shell/BP/Texaco? Want als die 2 cent voor de pomphouder is, ben ik benieuwd wat de marge is die de olieproducent rekent.
Die 2 cent is wat wij met Esso Hanenberg in Berghem (ff reclame maken he ;) ) erop verdienen. Dat is dus niet bepaald een vetpot :S
MarcoG
Contacteer:

2ct voor de pomphouder, en alles wat NIET accijns is, is voor de producent Shell. Het is niet moeilijker.
pierre

Marco G. zegt :
En shell haalt niet alleen winst uit benzine? Ze zijn fabrikant van een product, van het oppompen van de olie tot en met de raffinage en de verkoop via pompstations aan toe. Frikadelle verkopen ze niet bepaald, auto-onderdelen ook niet. En efficienter werken en zo winst maken deden ze ook niet, kon volgens henzelf ook niet met al die "rampen". Dieven wat zijn het! Het grote gegraai is al jaren in NL aan de gang en de werkers worden van alle kanten leeggezogen door die parasieten.

pierre zegt : Shell is een multinational, dus ze graaien wereldwijd.

let op : benzine weer 2 cent goedkoper
MarcoG
Contacteer:

Ik heb het ook over de andere graaiers in NL Pierre. Van mijn baas via de Mobergs tot Shell aan toe. Iedereen eist woekerwinsten en ze hebben de bevolking ontdekt om het te laten betalen (want die doen toch nooit wat terug).
Een appartement huren kost al meer dan de helft van je inkomen, tel je ziekenfonds, energierekeningen etc erbij op en je heb misschien 100 euro vrij besteedbaar voor voedsel, vakantie, reparaties, kleren, etc. Mensen moeten gaan roven van die die poen van de bevolking geroofd hebben. Een cayenne jatten en in onderdelen verkopen ofzo.
Steven
Car: M536

Zeg Marco, heb jij nog een intercooler van een Cayenne turbo liggen?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

pierre schreef:
let op : benzine weer 2 cent goedkoper
ja leuk, maar de LPG mag ook wel weer eens naar beneden :D
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
MarcoG
Contacteer:

Steven schreef:Zeg Marco, heb jij nog een intercooler van een Cayenne turbo liggen?
Nog niet! :@
Madmaus

Eerste biotankstation open
Door MARTINE MOUS

GORINCHEM - Het verkeer in met alcohol. Het lijkt absurd, maar de overheid stimuleert dit van harte. Het gaat echter niet om drinkbare alcohol, maar om de biobrandstof ethanol.

Staatssecretaris Pieter van Geel (r) tankt bij het eerste biotankstation van Argos in Gorinchem benzine met 5 procent bio-ethanol. Argos-directeur Peter Goedvolk (l) kijkt toe. FOTO MARC VAN DER KORT Staatssecretaris Van Geel van Milieu opende gisteren in Gorinchem de eerste bio-ethanolpomp van Nederland van oliemaatschappij Argos Oil. Auto’s die op het mengsel van benzine en bio-ethanol rijden, stoten minder kooldioxide (CO2) uit dan auto’s die alleen benzine gebruiken en dat is goed voor het milieu.

De e-fuel is geschikt voor alle auto’s die normaal gesproken op Euro 95 rijden. Omdat de brandstof gemengd is, is het duurder dan benzine. Voorlopig kost de e-fuel bij de pomp aan de Stationsweg in Gorinchem echter net zoveel als gewone benzine. Peter Goedvolk, directeur van Argos Oil, verzekert dat dit tot 1 januari 2006 zo blijft. Wat er daarna met de prijs gebeurt, ligt eraan of de maatschappij kan profiteren van de accijnsvrijstelling waarmee de overheid volgend jaar het gebruik van biobrandstoffen wil stimuleren. De overheid doet dit vooruitlopend op 2007, want vanaf dat jaar zijn alle oliemaatschappijen in Nederland verplicht om twee procent biobrandstof met fossiele brandstof te mengen.

De verwachting is dat in 2010 bijna twintig procent van de nationale uitstoot aan CO2 (kooldioxide) door verkeer veroorzaakt wordt. De overheid wil deze uitstoot terugdringen. Door de uitstoot van CO2 neemt het broeikaseffect namelijk toe. De biobrandstoffen die nu op de markt zijn, zoals ethanol, kunnen de CO2-uitstoot met vijftig procent verminderen. De verwachting is dat de volgende generatie biobrandstoffen, die nu in ontwikkeling is, die uitstoot met negentig procent kan terugbrengen.

Argos exploiteert momenteel 75 tankstations in Nederland. ,,Als het in Gorinchem een succes blijkt te zijn, willen we het zeker uitbreiden,’’ zegt Goedvolk. ,,We hopen vrij snel een stuk of tien stations van e-fuel te voorzien.’’ Uiteindelijk is het de bedoeling dat alle Argos stations de milieuvriendelijke brandstof aanbieden. De maatschappij bekijkt bovendien de mogelijkheid om brandstoffen met een hoger percentage ethanol te lanceren. De maatschappij heeft concrete plannen om een biodieselfabriek in Pernis neer te zetten.
Edward
Contacteer:

kijk dit is nog eens een goed iniatief, beetje jammer dat het een mengsel van ethanol en benzine gaat worden, aangezien je net als biodiesel ook volledige bio-benzine kunt maken (jawel zonder gebruik van aardolie)

volgens mij is de biodiesel in Duitsland al volledig gebaseerd op koolzaadolie, terwijl de biodiesel die hier ingevoerd gaat worden (rijkelijk laat) een mengsel van diesel en biodiesel zal zijn.

maar goed, dat is, als straks de benzine op is, altijd nog te realiseren, en een stuk reëler dan een nieuwe auto kopen op waterstof of wat ze ook gaan bedenken.

denk niet dat iedereen zo even z'n auto met benzine/diesel/LPG-verbrandingsmotor gaat afdanken, en wat te denken van die mensen die een klassieker op de weg willen houden, of dat er nu een is van zeg 1980 of 1906 :D
Xabre

Riël
Über-Spammer

ForeverYoung schreef: maar goed, dat is, als straks de benzine op is, altijd nog te realiseren, en een stuk reëler dan een nieuwe auto kopen op waterstof of wat ze ook gaan bedenken.
Benzine zal nooit echt op raken,

Het is alleen lastiger te vinden dus duurder en straks voor veel gebruik vrijwel onbetaalbaar.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer

Xabre schreef:http://www.nu.nl/news/619246/36/Eerste_ ... ingen.html

hup 10cent er bij op :wink:
Het zal mij benieuwen of, wanneer de Shell de adviesprijzen verhoogt, de rest van de oliemaatschappijen de prijzen ook omhoog zal gooien! Zou echt laf zijn...
Abel
Über-Spammer

ForeverYoung schreef:kijk dit is nog eens een goed iniatief, beetje jammer dat het een mengsel van ethanol en benzine gaat worden, aangezien je net als biodiesel ook volledige bio-benzine kunt maken (jawel zonder gebruik van aardolie)

volgens mij is de biodiesel in Duitsland al volledig gebaseerd op koolzaadolie, terwijl de biodiesel die hier ingevoerd gaat worden (rijkelijk laat) een mengsel van diesel en biodiesel zal zijn.

maar goed, dat is, als straks de benzine op is, altijd nog te realiseren, en een stuk reëler dan een nieuwe auto kopen op waterstof of wat ze ook gaan bedenken.

denk niet dat iedereen zo even z'n auto met benzine/diesel/LPG-verbrandingsmotor gaat afdanken, en wat te denken van die mensen die een klassieker op de weg willen houden, of dat er nu een is van zeg 1980 of 1906 :D
Klopt niet het is altijd een mengsel, ook in het buitenland. Er zit 5% echte diesel in meen ik.

En er word geen biodiesel ingevoerd he... Die produceren we zelf! (maar ik snap je wel hoor ;) )
Abel
Über-Spammer

Madmaus schreef:Eerste biotankstation open
Door MARTINE MOUS

GORINCHEM - Het verkeer in met alcohol. Het lijkt absurd, maar de overheid stimuleert dit van harte. Het gaat echter niet om drinkbare alcohol, maar om de biobrandstof ethanol.

Staatssecretaris Pieter van Geel (r) tankt bij het eerste biotankstation van Argos in Gorinchem benzine met 5 procent bio-ethanol. Argos-directeur Peter Goedvolk (l) kijkt toe. FOTO MARC VAN DER KORT Staatssecretaris Van Geel van Milieu opende gisteren in Gorinchem de eerste bio-ethanolpomp van Nederland van oliemaatschappij Argos Oil. Auto’s die op het mengsel van benzine en bio-ethanol rijden, stoten minder kooldioxide (CO2) uit dan auto’s die alleen benzine gebruiken en dat is goed voor het milieu.

De e-fuel is geschikt voor alle auto’s die normaal gesproken op Euro 95 rijden. Omdat de brandstof gemengd is, is het duurder dan benzine. Voorlopig kost de e-fuel bij de pomp aan de Stationsweg in Gorinchem echter net zoveel als gewone benzine. Peter Goedvolk, directeur van Argos Oil, verzekert dat dit tot 1 januari 2006 zo blijft. Wat er daarna met de prijs gebeurt, ligt eraan of de maatschappij kan profiteren van de accijnsvrijstelling waarmee de overheid volgend jaar het gebruik van biobrandstoffen wil stimuleren. De overheid doet dit vooruitlopend op 2007, want vanaf dat jaar zijn alle oliemaatschappijen in Nederland verplicht om twee procent biobrandstof met fossiele brandstof te mengen.

De verwachting is dat in 2010 bijna twintig procent van de nationale uitstoot aan CO2 (kooldioxide) door verkeer veroorzaakt wordt. De overheid wil deze uitstoot terugdringen. Door de uitstoot van CO2 neemt het broeikaseffect namelijk toe. De biobrandstoffen die nu op de markt zijn, zoals ethanol, kunnen de CO2-uitstoot met vijftig procent verminderen. De verwachting is dat de volgende generatie biobrandstoffen, die nu in ontwikkeling is, die uitstoot met negentig procent kan terugbrengen.

Argos exploiteert momenteel 75 tankstations in Nederland. ,,Als het in Gorinchem een succes blijkt te zijn, willen we het zeker uitbreiden,’’ zegt Goedvolk. ,,We hopen vrij snel een stuk of tien stations van e-fuel te voorzien.’’ Uiteindelijk is het de bedoeling dat alle Argos stations de milieuvriendelijke brandstof aanbieden. De maatschappij bekijkt bovendien de mogelijkheid om brandstoffen met een hoger percentage ethanol te lanceren. De maatschappij heeft concrete plannen om een biodieselfabriek in Pernis neer te zetten.
Er zit 5 procent ethanol in deze benziene, Dus hoezo beter voo hetMillieu.

Maar hoe zal dat spul werken in turbo motoren, zal het klopvaster zijn??
StyxX

Net weer even wezen tanken.......echt bedroevend hoe hoog die prijzen zijn :@
Betaal nou volgens mij zo'n 10 euries meer als een jaartje geleden *(&@*(#&@ :( :(
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

StyxX schreef:Net weer even wezen tanken.......echt bedroevend hoe hoog die prijzen zijn :@
Betaal nou volgens mij zo'n 10 euries meer als een jaartje geleden *(&@*(#&@ :( :(
gewoon diesel in gooien is goedkoper, vraag maar aan erik :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

je kunt niet sleutelen, je kunt niet tellen, en blijkbaar kun je ook niet lezen :~

ging benzine in de dieseltank, dus als je geleerd had om te tellen en te schrijven, dan had je kunnen weten dat het duurder is om er benzine in een diesel te flikkeren.

maar daar zal je wel je accountant voor nodig hebben
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:je kunt niet sleutelen, je kunt niet tellen, en blijkbaar kun je ook niet lezen :~

ging benzine in de dieseltank, dus als je geleerd had om te tellen en te schrijven, dan had je kunnen weten dat het duurder is om er benzine in een diesel te flikkeren.

maar daar zal je wel je accountant voor nodig hebben
haphap honger :)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie