ik heb ff een vraag aan iedereen die verstand heeft van versnellingsbakken
ik heb een clio 16v met een jb3 048 bak en ik wil mijn bak gaan wisselen met een bak met andere overbrengen (tandwielverhoudingen)
heeft iemand misschien een lijst met versnellingsbakken?
of met verhoudingen?
ik wil langere versnellingen en een hogere topsnelheid
alvast bedankt
jb versnellings bakken
-
- Contacteer:
-
daar heb ik wat aan heb je ook zo'n lijst maar dan ook met jb1 bakken?
bedenk wel dat langere versnellingen langzamere acceleratie geven 

daarom is ook een langere 5 wat mij betreft een ideale oplossing, toch een lekkere acceleratie en ook een hoge top snelheid, en mischien nog wel belangrijker, je motor draait wat minder toeren als je 120/140 rijd
R5GTT. Drive it like you stole it
ja dat zeg ik ook al jaren maar waar moet je die lange 5 dan uitslopen?
-
het hele probleem is dat m'n clio bij 2000toeren in de 5e versnelling 50km/u loopt en als ik 120km/u rij dan zit ik tegen de 4500toeren
ja, dat deed de mijne ook....dus daarom wil je andere??? 

-
Euhhh.... je kunt wel een hele lange of een iets langere 5de versnelling monteren, maar je topsnelheid wordt niet hoger, maar lager bij gelijkblijvend (standaard) vermogen.
Waarom? Omdat je motor het niet trekt.
Zou mooi zijn: knal er een lange vijf in, een langere eindoverbrenging, 19 inch wielen, met 80 serie banden, en je gaat 50 km harder
Alleen als je wezenlijk meer PKs hebt als standaard, dan is een langere bak leuk, om een hoge top te halen.
Waarom? Omdat je motor het niet trekt.
Zou mooi zijn: knal er een lange vijf in, een langere eindoverbrenging, 19 inch wielen, met 80 serie banden, en je gaat 50 km harder

Alleen als je wezenlijk meer PKs hebt als standaard, dan is een langere bak leuk, om een hoge top te halen.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Tenzij je auto in zn 5 de begrenzer nog haalt toch?
ookal leg je begrenzer later, zal t niet erg veel harder gaan. Die ligt daar niet voor nix natuurlijk. Versnellingsverhoudinge worden niet gekozen a.d.h.v. leukigheid, maar a.d.h.v. het motorvermogen en koppel..
Leuke tip: ga maar eens bij F12004 oid rijden en leg je verhoudingen uber lang...zit je in de 7, gas erop...hmz..de toeren vallen terug, terug naar 6, op naar 7 ... en weer terug.. Vermogen bepaald je top in wezen
Leuke tip: ga maar eens bij F12004 oid rijden en leg je verhoudingen uber lang...zit je in de 7, gas erop...hmz..de toeren vallen terug, terug naar 6, op naar 7 ... en weer terug.. Vermogen bepaald je top in wezen
-
- Contacteer:
Hmm ja ok..
Zei dat omdat die gozer waar ik mn velgen op heb gehaald een clio RSi heeft, waarbij ie een 5 van een diesel erin heeft gehangen ofzo, en nou liep ie bij 120 nog maar 3000 tpm zei ie, en haalde ie een hogere top...
Zei dat omdat die gozer waar ik mn velgen op heb gehaald een clio RSi heeft, waarbij ie een 5 van een diesel erin heeft gehangen ofzo, en nou liep ie bij 120 nog maar 3000 tpm zei ie, en haalde ie een hogere top...
minder toeren bij dezelfde snelheid is logisch he...maar hogere top kan bijna niet. Ga maar eens op je fiets bergop rijden in de drie. Op een gegeven moment ga je zelf ook terug naar de twee en misschien zelfs de 1 

-
- Contacteer:
Ja leek me ook sterk..maar hij had t erover dat ie op 215 had gezeten..en top RSi is uit mn hoofd 195...
zal wel aan zn wielen hebben gelegen dan
Is dat ook weer uit de wereld
zal wel aan zn wielen hebben gelegen dan

Is dat ook weer uit de wereld

kan wel wat schelen, maar ook als je er bij wijze van tractorwielen op legt, zal het vermogen dat niet trekken...kracht, arm, toerental enz he 

-
- Contacteer:
Ja snap ik..heb ooit ook mechanica gehad 
Ik bedoelde eigenlijk dat ie gewoon een flinke tellerafwijking heeft

Ik bedoelde eigenlijk dat ie gewoon een flinke tellerafwijking heeft

dat ook..en verbeelding denk ik ook 

-
ok ik heb nu delen over tellerafwijkingen gelezen en andere banden maar het gaat mij hierom: ik had bij mijn vorige 16klepper een versnellingsbak van een volvo gemonteerd (zoals jullie weten heeft volvo langere tijd ook rondgereden met renault blokken en bakken) en met die bak haalde ik 110km/u in m'n 2e versnelling en in de 5e versnelling draaide m'n moter lang geen 4500toeren, nu weet ik alleen het type van die bak niet maar volgens mij was het een jb1?
verder is m'n 16v voorzien van een open k&n filter, spagetti spuitstuk,katvervanger een laser einddemper en 16inch wielen (tellerafwijking bij 100km/u is 5km)
verder is m'n 16v voorzien van een open k&n filter, spagetti spuitstuk,katvervanger een laser einddemper en 16inch wielen (tellerafwijking bij 100km/u is 5km)
-
ik heb een rondje gereden met een testkast van renault naast me en toen m'n teller 100km/u aangaf gaf die testkast105km/u aan
ik weet niet watvoor indice nummer jou bak heeft maar daar zit ook verschil in de mijne is een 048
ik weet niet watvoor indice nummer jou bak heeft maar daar zit ook verschil in de mijne is een 048
-
ok heb je enig idee waar ik op moet letten?
ik heb nog geen rare geluiden uit me bak gehoord?
zou het kunnen dat de vorige eigenaar er een andere eindoverbrenging in heeft gezet?
ik heb nog geen rare geluiden uit me bak gehoord?
zou het kunnen dat de vorige eigenaar er een andere eindoverbrenging in heeft gezet?
-
hey hobby rob weet jij misschien of je ook de CLIP van de renault dealer kan aansluiten op een clio fase 1?
want anders kan ik een grafiek uitdraaien met snelheid, toerental en temperaturen
p.s. wat heb jij nou op je foto staan heb je een 16v dashboard aangepast?
want anders kan ik een grafiek uitdraaien met snelheid, toerental en temperaturen
p.s. wat heb jij nou op je foto staan heb je een 16v dashboard aangepast?
Een clip kan alleen aan wat nieuwere Renaults volgens, aan een Clio 1 kun je in ieder geval alleen maar de XR25 hangen.
Ik heb m'n klokunit inderdaad aangepast, daar kun je alles over lezen in m'n projecttopic. Klik hier
Ik heb m'n klokunit inderdaad aangepast, daar kun je alles over lezen in m'n projecttopic. Klik hier
-
Je kan de clip er wel op aan sluiten heb je alleen de diagnosefunctie voor het programmeren van rekeneenheden en sleutels heb je de XR25 nodigrobclio16V schreef:Een clip kan alleen aan wat nieuwere Renaults volgens, aan een Clio 1 kun je in ieder geval alleen maar de XR25 hangen.
VLK Groep