

Waarom Renault maakt toch ook gebruik van een automaat achter de 2.0 turbo in de Espace 4, Scenic 2 en Laguna 2 zit niet zo'n gek grote oliekoeler op hoorTMC16v schreef:GrapjeHaas schreef:een automaat?? sorry....
Maar dan heb je geen last van de koppeling die het niet trekt
Gewoon een idiooit grootte oliecooler op de automatische bak en karren maar
In die auto's is er ruimte voor een 6 bakRobert-Jan schreef:Waarom Renault maakt toch ook gebruik van een automaat achter de 2.0 turbo in de Espace 4, Scenic 2 en Laguna 2 zit niet zo'n gek grote oliekoeler op hoorTMC16v schreef:GrapjeHaas schreef:een automaat?? sorry....
Maar dan heb je geen last van de koppeling die het niet trekt
Gewoon een idiooit grootte oliecooler op de automatische bak en karren maar
Die verkleuringen zie je echt bij elke motor.TMC16v schreef:het voelt gewoon glad aan, Lijkt wel alsof de motor heel lang heeft stil gestaan en het vast gaan zitten is ofzo
Is er een automatische bak die achter een F7P past?
Klopt had de peilstokken net verkeerd om uit gelegd.Bart V schreef:Op dat plaatje is de bovenste de alu versie, en de onderste de stalen carter versie.
Het peilstokkenverhaal was je volgens mij al bekend, maargoed:
Stalen carter gaat ongeveer 4,2 - 4,5 liter in, alu gaat rond 5 liter in. De eerste peilstokken in de alu carters hadden een te laag maximum peil, en zijn toen vervangen voor versies met een hoger maximum peil. De stok is te herkennen aan de blauwe stip op de gele knop. De kans dat jij een "verkeerde" peilstok hebt is heel erg klein, aangezien ze maar beperkt geleverd zijn, en alsnog zijn omgewisseld door een terugroepactie bij de dealers.
Schijnt er ook af toe wat Renoo bij te doen. Mijn kop (1916v) is er ook geweest. Heel mooi werk geleverd en ook niet duur.mark 5t schreef:Emming ter-apel is een goeie VW tuner.
bouwt heel veel blokken voor de autocrossers en oval-racers.
Foto?TMC16v schreef:Vanmiddag uitgezocht waar ik de aanvoer en retour leidingen geplaatsen. Het bleek nog simpeler dan gedacht. Renault houd zo van Multifunctioneel en wat blijkt nu de aanvoer en retour leidingen zitten gewoon op een F7P blok alleen afgedekt. Doormidden van een Schroef in de aanvoer een plastic dop in de retour. Scheelt dus weer gaten boren in het carter.
Gewoon een ringetje (revet) in plaatsen, zo niet met andere veren gaan spelen.TMC16v schreef:Wie weet trouwens of je los sterkere veren kan kopen waarmee je de oliedruk kan verhogen?
Gewoon kleinvulplaatje er tussen. Maar hoeveer druk mag je verhogen wil iets van +/- 0.5 omhoog in warme toestand.Sander schreef:Foto?TMC16v schreef:Vanmiddag uitgezocht waar ik de aanvoer en retour leidingen geplaatsen. Het bleek nog simpeler dan gedacht. Renault houd zo van Multifunctioneel en wat blijkt nu de aanvoer en retour leidingen zitten gewoon op een F7P blok alleen afgedekt. Doormidden van een Schroef in de aanvoer een plastic dop in de retour. Scheelt dus weer gaten boren in het carter.
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v/Afbeelding%20604.JPG[/img]
Gewoon een ringetje (revet) in plaatsen, zo niet met andere veren gaan spelen.TMC16v schreef:Wie weet trouwens of je los sterkere veren kan kopen waarmee je de oliedruk kan verhogen?
gr sander