pascal z'n gt te koop? nieuwe clio komt eraan
-
- Car: Renault 5 GT Turbo
Intercooler past gewoon ja heb ik ook .groeten wilco en succes met het beestje weer op te lappen .is zekers wel erg kut hoe dat weer is gegaan met dat ongeluk.
-
blok werd naar achteren geduwd en daardoor kwam het hitteschild tegen m`n remdruk verdeler aan. krak gelukkig had ik een veerpoot voor extra stukheid gemonteerd op m`n veerpoot brug en blok anders had het blok waarschijnlijk op de voorstoel gelegenMarcoG schreef:Heb je door de rem getrapt dan?5gt8vturbo schreef: remdruk verdeler afgebroken.
-
hoofdremcilinder,
subframe,
motorsteunen waarschijnlijk gescheurd,
heel de voorkant (net nieuwe neus in)
linker veren toren staat krom
bumper grill
radiateur
oliekoeler
slangen
zijschermen
linkerdorpelskirt
lampen, knipperlichten
interkoeler
dit is trouwens wat ik op het eerst gezicht kon doen
ik begin weer als ik weer gezond ben. aan het demonteren van de motor en rand organen en het plaat werk verwijderen, dan laten richten nieuwe delen iklassen en motorruim spuiten, hele nieuwe remleidingen (thnks marc voor het bewaren) en de onderdelen laten spuiten (een geluk kleur verschil kan ik niet krijgen want hij was net klaar) dan alles weer opbouwen met dikkere intercooler (moet ff aan mark vragen welke het beste zou zijn) en koppaking en misschien gelijk al een dikkere turbo
subframe,
motorsteunen waarschijnlijk gescheurd,
heel de voorkant (net nieuwe neus in)
linker veren toren staat krom
bumper grill
radiateur
oliekoeler
slangen
zijschermen
linkerdorpelskirt
lampen, knipperlichten
interkoeler
dit is trouwens wat ik op het eerst gezicht kon doen
ik begin weer als ik weer gezond ben. aan het demonteren van de motor en rand organen en het plaat werk verwijderen, dan laten richten nieuwe delen iklassen en motorruim spuiten, hele nieuwe remleidingen (thnks marc voor het bewaren) en de onderdelen laten spuiten (een geluk kleur verschil kan ik niet krijgen want hij was net klaar) dan alles weer opbouwen met dikkere intercooler (moet ff aan mark vragen welke het beste zou zijn) en koppaking en misschien gelijk al een dikkere turbo
-
[img]http://smile.smilies.nl/382.gif[/img]5gt8vturbo schreef: hele nieuwe remleidingen (thnks marc voor het bewaren)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
heb je er geen foto's van?
en als je motor tegen het schutbord aanligt, neem ik aan dat het best een pittige klap is geweest
en als je motor tegen het schutbord aanligt, neem ik aan dat het best een pittige klap is geweest
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
met 80km per uur! het was echt fack up maar ja niks meer aan te doen, nu zoek ik een leuke 5 injectie om mee rond te toeren totdat deze weer helemaal klaar is!
-
nou heb vandaag ff kunnen kijken van binnen, er zit een vouw in m`n a style waardoor m`n deur niet mooi meer sluit, en m`n veerpoot torens staan naar binnen, voor de rest alleen maar randorgaan schade, voorlopig staat hij stil. heel de voorkant is er al af! alle randorganen ook, motor gaat eruit voor revisie carb, motor(dikke koppaking) en versnellingsbak kraakt. als alles er af is gaat hij weer naar de renault dealer dorzo om hem te laten richten en op de trekbank om te kijken of ze die vouw er uit kunnen krijgen,daarna zal het hele rem systeem worden vernieuwd met een grotere remdrukverdeler/ cylinder, nieuwe remkracht verdeler achter en nieuwe leidingen. dan heel het motor ruim spuiten, nieuwe neus erop weer naar de spuiter. nou aangezien mijn eigen digicam stuk is moet ik nog ff wachten met foto`s posten. foto`s van de aanrijding zijn genomen met een gewone camera dus die moet ik nog ff ontwikkellen, maar liever zie ik die niet meer.!!!!!
Regel die veel herstellers altijd hanteren:
Schade tot de veerpoten is goed te doen, schade verder dan dat kun je bij een oud hok maar beter laten.
Ik begrijp dat het ontzettend zuur is omdat je em net helemaal strak hebt getrokken, maarja een auto met vooruitbuiging is met het minste of geringste nieuwe tikkie helemaal aan puin omdat ie dan vele makkelijker wegbuigt.
Maargoed ik zou em direct op de richtbank zetten alvorens je weer allemaal moeite inde auto gaat steken en achteraf blijkt dattie helemaal krom is.
Schade tot de veerpoten is goed te doen, schade verder dan dat kun je bij een oud hok maar beter laten.
Ik begrijp dat het ontzettend zuur is omdat je em net helemaal strak hebt getrokken, maarja een auto met vooruitbuiging is met het minste of geringste nieuwe tikkie helemaal aan puin omdat ie dan vele makkelijker wegbuigt.
Maargoed ik zou em direct op de richtbank zetten alvorens je weer allemaal moeite inde auto gaat steken en achteraf blijkt dattie helemaal krom is.
-
ja het is niet echt een vouw het is meer een kleine ontzetting waar aan de binnenkant vlak bij je dashboard aan elkaar gelast zit.
Effe off-topic: ik weet nog wel een mooie 19cabrio te koop voor je5gt8vturbo schreef:ja het is niet echt een vouw het is meer een kleine ontzetting waar aan de binnenkant vlak bij je dashboard aan elkaar gelast zit.
-
ja die had ik zeker wel gkocht met de oude motor 

-
heb gister een heel nieuw voorfront en 2 nieuwe wielkuipen besteld bij renault maandag ophalen, ook heb ik daar de richtbank kunnen huren, (ze hebben geen goede richter daar en een vriend van mij is prof plaatwerker) dus dat gaan we ook zelf doen, ik zal donderdag/ maandag ff wat foto`s maken hoe de auto er nu weer uit ziet, de planning staat om in maart weer te kunnen rijden.
ook heb ik al alle draad bomen van mijn motor los gehaald en die worden allemaal op nieuw gerestaureerd want die zien er niet meer uit en maakten overal slecht kontact.
ook heb ik al alle draad bomen van mijn motor los gehaald en die worden allemaal op nieuw gerestaureerd want die zien er niet meer uit en maakten overal slecht kontact.
-
nou na een aantal maanden van hoofdpijn en pijn in m`n nek en knie gaat het eindelijk weer verder. de neus is er al helemaal af en de motor onderdelen zijn verwijderd 4 februari wordt hij bij dorzo helemaal gericht,
ook dit gaan wij zelf doen. mag bij dorzo omdat ze daar een computer gestuurde bank hebben staan en op zaterdag zodat die bank zeker leeg is.
* voorkant
* dak
* veerschotels
* achteras na kijken
* achterste chassisbalken nakijken (misschien schade van andere ongelukken)
komt de nieuwe neus erop, en wordt heel de voorkant afgemaakt.
heb ondertussen al een nieuwe neus, nieuwe wielkuipen, nieuwe zijschermen, nieuwe motorkap scharnieren. zoals alles nu in de planning staat zal hij in mei weer gekeurd en getaxeerd worden. dit van wege tijd gebrek (ander project van een vriend van mei die alles spuitklaar moet maken) en geld
. foto`s van het ongeluk moet ik nog steeds ontwikkellen ook voor de gene die ik toen heb aangereden. ze komen er echt aan.
tevens heb ik een nieuwe aanwinst een miniatuur model 1:43 van een renault 5 gt turbo alleen een beetje jammer dat hij rood en niet blauw maar dat mag de pret niet drukken is foto`s volgen snel
ook dit gaan wij zelf doen. mag bij dorzo omdat ze daar een computer gestuurde bank hebben staan en op zaterdag zodat die bank zeker leeg is.
* voorkant
* dak
* veerschotels
* achteras na kijken
* achterste chassisbalken nakijken (misschien schade van andere ongelukken)
komt de nieuwe neus erop, en wordt heel de voorkant afgemaakt.
heb ondertussen al een nieuwe neus, nieuwe wielkuipen, nieuwe zijschermen, nieuwe motorkap scharnieren. zoals alles nu in de planning staat zal hij in mei weer gekeurd en getaxeerd worden. dit van wege tijd gebrek (ander project van een vriend van mei die alles spuitklaar moet maken) en geld

tevens heb ik een nieuwe aanwinst een miniatuur model 1:43 van een renault 5 gt turbo alleen een beetje jammer dat hij rood en niet blauw maar dat mag de pret niet drukken is foto`s volgen snel
zwaar respect man dat je nog zo doorgaat met die wagen........
ben benieuwd of je alles er uit krijgt (niet pessimistisch bedoeld
! ) getrokken en er nog iets van gaat merken bij het rijden.......

R 5 Convertible Rulezz
-
thnks de meeste zullen me ook wel voor gek verklaren, maar ik merk het wel, de voorkant zat goed in elkaar. een ontzetting van een halve centimeter in m`n a style die krijgt de computer bank echt wel goed. en mocht het nou echt niks meer worden heb ik gewoon vette pech. shit happens. maar mijn vrienden zeggen dat ze wel ergere auto`s recht hebben gekregen dus ik vertrouw volledig op hun.
Pascal!!!! Kom binnenkort weer eens buurten hoor, afgelopen jaar, veel pech gehad, hopen dat dit jaar alles goed gaat, en veel succes met de restauratie
Heerlijk weer een franse auto
-
Ik kom morgen wel even buurten. 
-
@ leon ik hoop het ook heb zeker veel pech gehad maar ja we zien het wel weer dit jaar.
@ lotuz ik zie je morgen om 12 uur
@ lotuz ik zie je morgen om 12 uur
-
vandaag voorschermen en motorkap scharnieren binnen bij renault. nu alleen nog een gril scoren ergens.
-
Ben van de week naar de apk geweest en afkeur met de gtx.
In het meeste kon ik me vinden:
* aardig wat roest op dorpels,
* mistlicht achter deed het opeens niet meer
* ruitwissers waren op.
* stoel die minimaal spelling heeft (bestuurdersstoel) ok kan ik nog een beetje inkomen,het staat in de regels best.
minimale deur speling heb ik ook hij wist zelf niet of dit afkeur was dat moest hij ff aan z`n vader vragen
.
Toen begon het hij zegt je wiellagers zijn niet goed meer, ik kijken of ik zelf spelling voel, geen spelling. Ik een stuk er mee rijden, geen geluid, ik terug, ik zeg volgens mij ben jij gek maar die wiellagers zijn goed envolgens mij zijn het m`n blokken die langs m`n schijf schuren. Hij zegt nee wiellagers die zijn afkeur. ik neem dit alles mee en ga weg daar. auto afgeven aan een vriend die maakt hem helemaal apk klaar volgens het briefje wat ik heb meegegeven, en hij zegt ook met die wiellagers is niks aan de hand dus daar heb ik niks aan gedaan het zou je schijven kunnen zijn af je as heb een beetje spelling.
Ik terug naar die garage die gozer vraagt aan mij heb je alles vervangen ik zeg ja hoor alles gedaan behalve m`n wiellagers wat die zijn goed. moest ik naar een andere garage om hem te laten herkeuren. (die van z`n vader) z`n vader geeft het briefje aan een of andere stagiaire die kijkt op het briefje draait aan m`n wiel en zegt wiellager afgekeurt. ik begon nu echt pissig te worden en heb gelijk ruzie met 4 andere monteurs daar. dus ik zeg ik ga wel ff met je zoon praten want die spreekt wel nederlands begint de chef werkplaats daar te zeiken dat hij apk keurmeester is en precies weet wanneer een wiellager kapot is en wanneer niet. Ik vraag gewoon rustig aan hem waarom dat een stagiaire mijn auto staat te herkeuren? wordt ik dus helemaal in het turkse uitgescholden. Vind ik allemaal goed want er gaat toch al een klacht naar de rdw. ik terug naar die zoon en zeg dat hij aan het gas kan gaan.
Nadat ik ben afgekoeld (duurde meer dan het weekend) is mijn auto naar Renault-Rotterdam gegaan voor de apk hij heeft nog geen 15 min op de brug gestaan zegt die vent nou ik meld hem af hij is helemaal in orde. alleen slepen je blokken langs je remschijf en dat is een raar geluid wat je hoort.
gezeik daaro, nou m`n 5 turbo heb ik ff een weekje moeten uitstellen om dat een vriend van mij gaat trouwen en op zaterdag 4 februari zijn vrijgezellenfeest heeft. dus nu op 11 februari naar dorzo
In het meeste kon ik me vinden:
* aardig wat roest op dorpels,
* mistlicht achter deed het opeens niet meer
* ruitwissers waren op.
* stoel die minimaal spelling heeft (bestuurdersstoel) ok kan ik nog een beetje inkomen,het staat in de regels best.
minimale deur speling heb ik ook hij wist zelf niet of dit afkeur was dat moest hij ff aan z`n vader vragen

Toen begon het hij zegt je wiellagers zijn niet goed meer, ik kijken of ik zelf spelling voel, geen spelling. Ik een stuk er mee rijden, geen geluid, ik terug, ik zeg volgens mij ben jij gek maar die wiellagers zijn goed envolgens mij zijn het m`n blokken die langs m`n schijf schuren. Hij zegt nee wiellagers die zijn afkeur. ik neem dit alles mee en ga weg daar. auto afgeven aan een vriend die maakt hem helemaal apk klaar volgens het briefje wat ik heb meegegeven, en hij zegt ook met die wiellagers is niks aan de hand dus daar heb ik niks aan gedaan het zou je schijven kunnen zijn af je as heb een beetje spelling.
Ik terug naar die garage die gozer vraagt aan mij heb je alles vervangen ik zeg ja hoor alles gedaan behalve m`n wiellagers wat die zijn goed. moest ik naar een andere garage om hem te laten herkeuren. (die van z`n vader) z`n vader geeft het briefje aan een of andere stagiaire die kijkt op het briefje draait aan m`n wiel en zegt wiellager afgekeurt. ik begon nu echt pissig te worden en heb gelijk ruzie met 4 andere monteurs daar. dus ik zeg ik ga wel ff met je zoon praten want die spreekt wel nederlands begint de chef werkplaats daar te zeiken dat hij apk keurmeester is en precies weet wanneer een wiellager kapot is en wanneer niet. Ik vraag gewoon rustig aan hem waarom dat een stagiaire mijn auto staat te herkeuren? wordt ik dus helemaal in het turkse uitgescholden. Vind ik allemaal goed want er gaat toch al een klacht naar de rdw. ik terug naar die zoon en zeg dat hij aan het gas kan gaan.

Nadat ik ben afgekoeld (duurde meer dan het weekend) is mijn auto naar Renault-Rotterdam gegaan voor de apk hij heeft nog geen 15 min op de brug gestaan zegt die vent nou ik meld hem af hij is helemaal in orde. alleen slepen je blokken langs je remschijf en dat is een raar geluid wat je hoort.
gezeik daaro, nou m`n 5 turbo heb ik ff een weekje moeten uitstellen om dat een vriend van mij gaat trouwen en op zaterdag 4 februari zijn vrijgezellenfeest heeft. dus nu op 11 februari naar dorzo
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:

meestal is het andersom, dat je hier een verhaal leest van de dealer zegt dit en dat, ruzie met de dealer

en dan gaan ze naar een andere garage en er blijkt niks aan de hand
zou je nu eigenlijk terug moeten gaan en zeggen 'zie je nou wel dat ik gelijk had' en dan druk je ze het keuringsrapportje onder de neus

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
omdat ik ook nog een kan olie en een nieuw olie filter van hem krijg ben al terug gegaan maar hij was er zelf niet. ga vrijdag m`n olie en filter bij hem ophalen. hij weet al dat hij is goedgekeurd want ik had hem aan de telefoon.
-
ik weet het wel zeker 

was het die auto garage aan de vierhavenstraat? 

-
he hoe weet jij dat? 

vorige keer had je gezegd dat ik daar mn wiellager moest laten persen, dus had zo'n donker bruin vermoeden
Al die garages die daar zitten is volgens mij echt één grote puinzooi

Al die garages die daar zitten is volgens mij echt één grote puinzooi
-
ja voor wiellagers persen is 10 euro een mooie prijs.
. en inderdaad die garages daar zijn echt allemaal boeven daaro.

-
heb vandaag m`n schermen opgehaald en m`n motorkap scharnieren. nieuwe koplampen knipperlichten en grille besteld. verder m`n wielkuipen los gehaald en alles klaar gemaakt voor zaterdag.
nou nog een paar weekjes (als alles goed gaat) kan je weer rijden 

-
ja nog een paar weekjes en een berg geld
probleempje:
ik heb twee nieuwe scharnieren gekocht voor mijn motor kap zit het stuk er niet aan wat aan het voor front hoort. wil ik het gaan bestellen staat het nergens in de computer bij renault.
iemand een idee?

probleempje:
ik heb twee nieuwe scharnieren gekocht voor mijn motor kap zit het stuk er niet aan wat aan het voor front hoort. wil ik het gaan bestellen staat het nergens in de computer bij renault.
iemand een idee?
-
jaja ergens achter in een grote loods onder het stof had iemand ze nog liggen. nou heb ik alles om me auto te richten. dus kan ik zaterdag van start.
thnkx michel
thnkx michel