ACT: Renault 1916V.

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Martijn Kool

dasniet goedkoop, is zoiets niet op de sloop te regelen, die rubbers? hoop t want das toch wel tering duur! heb pics gemaakt zalze morgenavondff uppen :).

ga van de week ff kijken naar die achteras, hopelijk valt het ook nog zelf te repareren...

groet

edit: mn auto stinkt afen toe naar benzine, binnen ruik je het ook af en toe, hebben ze dit allemaal of zal er dan toch iets lekken ofzo? guer komt van achter bij de bezine tank en pomp vandaan volgens mij.

alvast bedankt :0
mike16v

Clio Baccara 16v schreef:Wiellager voor zal rond de 80 euro zijn.
(zonder montage dus hè, misschien dat de garage dat er al bij gerekend had?)

Gr, Frits.
nee want een lager en een spoorstangkogel vervangen moest ik totaal 450,0 euro neergleggen, hij zei dat de lager 140 was... dacht al dat het erg veel was....
Bart V

Hoop dat die 140 voor dat lager wel incl de montage was...anders ben je gewoon afgezet :)

EDIT: Voor 450 ben je sowieso afgezet als ze enkel een wiellager en spoorstang vervangen hebben.

- Stangetje 50 euro
- Lager 80 euro
- Montage, 2 uurtjes werk dus laat dat nou in het uiterste geval 150 euro zijn. Dan houd je een onverklaarbare 170 euro over....???
-PAZ-
Über-Spammer

uitlijnen dan het vernvangen van de spoorstang zal ook nog +/- 50 euro gekost hebben indien hij uitgelijnd is natuurlijk
R5GTT. Drive it like you stole it
mike16v

Bart V schreef:Hoop dat die 140 voor dat lager wel incl de montage was...anders ben je gewoon afgezet :)

EDIT: Voor 450 ben je sowieso afgezet als ze enkel een wiellager en spoorstang vervangen hebben.

- Stangetje 50 euro
- Lager 80 euro
- Montage, 2 uurtjes werk dus laat dat nou in het uiterste geval 150 euro zijn. Dan houd je een onverklaarbare 170 euro over....???
heb het ook niet gedaan, had al het gevoel dat het veel te veel is. zelfs bij renault was het nog goedkoper...

spoorstangkogel kost ex 42,- en wiellager ex 69,- montage totaal 2,5 uur volgens renault.

Maar zit die wielager in mijn remschijf voor? dan kan ik die toch gewoon loshalen en mee nemen en ergens die lager in en uit laten persen, scheelt een hoop geld, alleen de spoorstangkogel kan ik zeker niet zelf doen??
-PAZ-
Über-Spammer

neej, je wiellager zit niet je remschijf, de schijf pak je er zo af. wiellager is in principe wel zelf te doen alleen moet je wel een pers hebben. ook spoorstang is goed zelf te vervangen, alleen moet je daarna wel effe je auto laten uitlijnen
mike16v

paz-maniac schreef:neej, je wiellager zit niet je remschijf, de schijf pak je er zo af. wiellager is in principe wel zelf te doen alleen moet je wel een pers hebben. ook spoorstang is goed zelf te vervangen, alleen moet je daarna wel effe je auto laten uitlijnen
waar zit die lager dan precies? dat persen laat ik dan wel eregns doen.

en voor die spoorstankogel, heb je daar geen speciaal gereedschap voor nodig?? iemand van bijde ene goede omschrijving of tekening?? dan ga ik het wel zelf met thijs doen denk ik.
-PAZ-
Über-Spammer

als je de remklauw en de remschijf eraf haalt, dan houd je net nog je fussee stuk over waar je schokbreker, spoorstang en fusseekogel aanvast zitten, in dit stuk zit je wiellager geperst. het gedeelte waar je je velg op vast draait zit in je wiellager geperst
mike16v

paz-maniac schreef:als je de remklauw en de remschijf eraf haalt, dan houd je net nog je fussee stuk over waar je schokbreker, spoorstang en fusseekogel aanvast zitten, in dit stuk zit je wiellager geperst. het gedeelte waar je je velg op vast draait zit in je wiellager geperst
ik wil ook mijn schobrekers vervangen dus dat is een goed moment om tegelijk te doen. heb je daar speciaal gereedschap voor nodig, of red je dat met goed gereedschap? (schokbrekers is compleet met veren en schotels)
-PAZ-
Über-Spammer

als de veerpoot compleet overzet, dus met veer en al dan heb je geen special tools nodig, dan kom je er ook met je huis, tuin keuken gereedschaps kist :p :wink:
mike16v

paz-maniac schreef:als de veerpoot compleet overzet, dus met veer en al dan heb je geen special tools nodig, dan kom je er ook met je huis, tuin keuken gereedschaps kist :p :wink:
das mooi want die is compleet. en voor die spoorstankogel heb je ook niks speciaals nodig?
-PAZ-
Über-Spammer

neej behalve dat die dingen echt tering vast kunnen zitten, mah speciaal gereedschap is niet nodig
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

kool schreef:dasniet goedkoop, is zoiets niet op de sloop te regelen, die rubbers? hoop t want das toch wel t@ring duur! heb pics gemaakt zalze morgenavondff uppen :).

ga van de week ff kijken naar die achteras, hopelijk valt het ook nog zelf te repareren...

groet

edit: mn auto stinkt afen toe naar benzine, binnen ruik je het ook af en toe, hebben ze dit allemaal of zal er dan toch iets lekken ofzo? guer komt van achter bij de bezine tank en pomp vandaan volgens mij.

Die rubbers zijn zo goed als niet op de sloop te vinden. Ze hebben het namelijk zo ongveer allemaal. Heb ook een tijdje op slopen gezocht maar uiteindelijk toch maar nieuw besteld.
Over die benzinelucht: er zal ergens wel een beetje benzine lekken dan? slang lek misschien? Der zullen hier vast wel wat mensen zijn met ervaring ;)
Bart V

paz-maniac schreef:neej behalve dat die dingen echt t@ring vast kunnen zitten, mah speciaal gereedschap is niet nodig
Bij renault heb je er wél speciaal gereedschap voor nodig, althans dat maakt het stukken makkelijker. Je komt er bij een 1916V voor geen meter bij, en je kan amper slag maken met een tang oid. Renault heeft er een speciaal tooltje voor, waarmee het aanzienlijk sneller gaat :)
mike16v

Bart V schreef:
paz-maniac schreef:neej behalve dat die dingen echt t@ring vast kunnen zitten, mah speciaal gereedschap is niet nodig
Bij renault heb je er wél speciaal gereedschap voor nodig, althans dat maakt het stukken makkelijker. Je komt er bij een 1916V voor geen meter bij, en je kan amper slag maken met een tang oid. Renault heeft er een speciaal tooltje voor, waarmee het aanzienlijk sneller gaat :)
dus beter niet zelf doen?
Bart V

Kan wel hoor, alleen ff dat tooltje lenen bij renault, doen ze doorgaans niet zo moeilijk over.
mike16v

Bart V schreef:Kan wel hoor, alleen ff dat tooltje lenen bij renault, doen ze doorgaans niet zo moeilijk over.
oke, dan gaan we dat maar is proberen... jij had echt geen tijd, kost je maar 2 uurtjes ;-) dan doe ik die schokdempers enzo zelf wel
Martijn Kool

Paul1916v schreef:
kool schreef:dasniet goedkoop, is zoiets niet op de sloop te regelen, die rubbers? hoop t want das toch wel t@ring duur! heb pics gemaakt zalze morgenavondff uppen :).

groet

Die rubbers zijn zo goed als niet op de sloop te vinden. Ze hebben het namelijk zo ongveer allemaal. Heb ook een tijdje op slopen gezocht maar uiteindelijk toch maar nieuw besteld.
Over die benzinelucht: er zal ergens wel een beetje benzine lekken dan? slang lek misschien? Der zullen hier vast wel wat mensen zijn met ervaring ;)
vestel wel x nieuwe dan :). die benzine lucht komt van achter weg, en trekt naar binnen, waarschijnlijk via de pomp? de pomp maakt ook een zoemend geluidje maar heb gelezen dat ze dit allemaal doen. hij stinkt alleen als hij choked heb ik het idee van. zal het wel eens nalopen dan, als de geur blijft.
Alpine
Contacteer:

Kijk eens of het rubber "deksel" onder de achterbank wel goed gemonteerd is,hier zou je de oorzaak kunnen vinden.

Gr Marcel
Riël
Über-Spammer

Of de rubber van de achterklep.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Xabre
Car: 19 16V

toeter van een 19 16v, zit die achter de voorbumper? mijn is er mee gekapt opeens, stickie is goed
Rianne RT

Jep.

Relais ok?
Riël
Über-Spammer

Doe maar slim :beer:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Martijn Kool

Alpine schreef:Kijk eens of het rubber "deksel" onder de achterbank wel goed gemonteerd is,hier zou je de oorzaak kunnen vinden.

Gr Marcel
heb idd 8er de 8erbank,dus niet onder, een deksel gezien,diezat los omdat de benzineslang ooit opnieuw is gemonteerd, deze is vast gemaakt met een klem waardoor de deksel niet meer past :S. had em daarna al een keer vast geplakt met plakband, kijken of t hielp, maar nee, maar zit er ook nog een deksel onder de 8erbank? zal morgen eens even kijken dan. als dat het niet is, dan is die slang niet helemaal goed gemonteerd hoop ik, want das niet zo moeilijk op te lossen :p. ben moe dus ga nu pitte, net radio er ingezet, bleek er ooit een radio gejat te zijn, dus overal barsten :(, maar zie je gelukkig nauwelijks maar t gat was dus te groot hehe. zit nu goed, ik blij, nog nog de rest van de boxen :p.

moet maar eens projectje beginnen denk ik..

groeten

shit, foto's vergeten,. morgen dan maar
Martijn Kool

Afbeelding

nou dit is em, heb mog meer foto's maar zijn niet mooi gelukt ivb met de zon, weet niet hoe ik m kleiner krijg, iets met de parameters maar kan t niet vinden in bbcode help, dus admins? :P

heb benzinegeur volgens mij opgelost, onluchtingsslag zat niet goed en deksel vastgetaped, ze hadden er al eerder bij gezeten en t paste niet mooi meer:/

Foto verkleind door modder eter :wink:
Gabri van der Veen
Über-Spammer

even [img=800,600] link naar je plaatie[/ img] :wink:

zonder spaties, maar dat was vast al duidelijk
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
mike16v

ik wil ff nieuwe stads lichtjes halen, voor mijn 19 16v, maar ben ze vergeten mee te nemen, welke lampjes moet ik hebben?
-PAZ-
Über-Spammer

zit daar niet gewoon wedge base 5w in, van die lampjes die je erin schuift. weet het niet 100% zeker
mike16v

paz-maniac schreef:zit daar niet gewoon wedge base 5w in, van die lampjes die je erin schuift. weet het niet 100% zeker
dat dacht ik zelf ook, gewoon een klein lampje die je erin schuift, maar ik weet het niet meer zeker...
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

W5W :wink:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
mike16v

Erik Olijnsma schreef:W5W :wink:
heb inmiddels de goede!
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

(Y)
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Weet iemand of het handrem mechaniek van een 16v gelijk is aan dat van een normale 19 met trommel remmen achter?
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Bart V

De handremhendel zelf met het draadeind, en de haak waarin de kabels komen is hetzelfde. De rest (kabels, mechaniek achterremmen) is uiteraard anders.
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Het ging we ook oom de hendel en het mechaniek, achter snap ik wel dat dat niet het zelfde, bij mij is het draadeind gebroken dus kan me handrem niet gebruiken
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Plaats reactie