ACT: Clio III

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Dat topic inderdaad. Ik kan me voorstellen dat een 75 voor Ringen leuker is (RWD). Maar het lijkt inderdaad een maandagochtenauto. Mijn Clio was ook probleemloos, beter dan m'n Mégane.

@ Arjen: die 75's schijnen best degelijk te zijn, ook bij Ring-gebruik.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Arjen

Ik wens hem veel sterkte. Ik heb eigenlijk nog nooit iemand in mijn omgeving positief horen spreken over italiaanse auto's. Heb een paar collega's met Fiat's en Alfa's en die hebben soms de neiging om in het trappengat te gaan hangen.

Denk nu niet dat ik zo'n alfa-hater ben. Zijn echt mooie auto's om te zien. En met zo'n 75 zul je vast veel lol hebben op De Ring.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Met een Saab kan je ook lol hebben daar! :D
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Menno

Als ik de mankementen lees van die Ringer, vind ik 't nog wel een klein beetje meevallen.

Veren/dempers klinkt als het gevolg van circuitmishandeling. Uitlaatproblemen zijn wel een beetje jammer, en dat distributie vervangen duur is, komt grotendeels door het concept kleine auto/grote motor. Ook wel ten dele omdat zo'n auto gewoon dramatisch slecht doordacht is.

Ik heb net de koppeling van m'n RS vervangen, en je ondergaat continu een gevoel van plaatsvervangende schaamte dat je Renault-liefhebber bent; ongelovelijk wat zit zo'n ding verdrietig in elkaar, wat dat betrefd is er na de R4 uit 1965 niets veranderd (N) Het resultaat is technisch wel ok, maar als ze wat minder wijn hadden gezopen tijdens het ontwerpen, had 't allemaal wat montage-vriendelijker gekund.

Hoe goed of slech moderne alfa's zijn durf ik niet te zeggen. De reputatie van dat oudere spul komt niet helemaal uit de lucht vallen. Heb ooit een stagiair gehad die erg te spreken was over de betrouwbaarheid van z'n Alfa: achja, af en toe een motortje wisselen, that's..... Na 3 keer een gebroken krukas heeft ie 'm toch maar weggedaan :D
rev it like a rental
Arjen

Martijn *Baccara* schreef:Met een Saab kan je ook lol hebben daar! :D
Saab en lol zijn 2 dingen die echt niet samengaan. Saab en probleemloos en comfi rijden gaat trouwens wel goed samen.
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Vind het ook wel meevallen. Uitlaat is erg matig standaard ja, okee. Maar demper/veren zijn inderdaad meer iets door het circuitgebruik. Slijtage dus. En de distibutieriem van iedere (snelle) auto is een zeer prijzige zaak. Zeker als er (zoals bij de RS) ongeveer 1cm werkruimte onder de motorkap is. :sad: Echt alles moet los/er af om dat ding te vervangen. Heeft mij bij de dealer 700 euro gekost totaal...
cees de borst

maaruh menno..de r4 is juist simpel te fixen dus daar ging het nog goed haha
Arjen

cees de borst schreef:maaruh menno..de r4 is juist simpel te fixen dus daar ging het nog goed haha
Ik heb weleens iemand een startmotor van een R4 zien vervangen en daar werd hij, voor zover ik het kon horen, niet echt vrolijk van.
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

elmotheelk (Eric) schreef:
#Ron# schreef:
elmotheelk (Eric) schreef:moet ik helaas zeggen dat bij introductie van de niewe RS hij nog niet meteen bij mij voor de deur zal staan.
Dat moet je ook niet willen. Die eerste serie zal wel weer van alles aan mankeren. Ik heb een van de eerste ph2 gehad, dus weet daar alles van...
Tja, zou verstandiger zijn om te wachten ja. Ach, bijkomend voordeel dan zeg maar. Toch zou ik er best 1 willen. Zoals je al zegt:
#Ron# schreef:Over de betrouwbaarheid van de FR4-motor valt trouwens niks te klagen. Liever dat wilde/rauwe ding, dan zo'n "romig" japans wonder.
Is die F4R motor best een betrouwbaar dingetje. Hopelijk is de rest net zo.
(Overigens zijn de Clio II RSen ook geloof ik prima betruobaar. Nooit echt van iemand gehoord over grote problemen: zie RS problemen topic.)
Nog maar even dan: De F4R IS betrouwbaar. Is immers, enigzins aangepast, dezelfde motor die ze in de Clio-cup mishandelen. En ook dan gaat 'ie nooit stuk.

Mijn ph2 had achtereen volgens de koplamsproeiers eerst links, toen rechts(2 bezoekjes aan de dealer), de middendemper(2 bezoekjes), de motorsteun(1 bezoek). Het wordt allemaal wel geregeld, bij mijn dealer gelukkig wel. Maar het is gewoon gewoon overlast. Je koopt niet voor niets een NIEUWE auto.

Ik heb ook wel eens op het circuit gereden. Dat kan 'ie prima aan, maar als je dat vaker doet moet je natuurlijk wel op veel extra slijtage rekenen.
Gabri van der Veen
Über-Spammer

zou de nieuwe RS al in Essen staan dit jaar, ook omdat vorig jaar de megane trophy daar ook al stond
Laatst gewijzigd door Gabri van der Veen op di 18 okt 2005 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
MarcoG
Contacteer:

Menno schreef: je ondergaat continu een gevoel van plaatsvervangende schaamte dat je Renault-liefhebber bent; ongelovelijk wat zit zo'n ding verdrietig in elkaar
Wijze woorden... (Y) Ik moet soms zelfs bijna huilen tijdens het sleutelen (en dan niet omdat ik mijn poten weer opengehaald heb), dan hou ik het niet meer en ga ik even naar binnen :wink: weg van dat gedrocht! :lol:

Die wielkasten van die Clio zijn wat te groot, of die wielen zijn te klein. :wink:
Merkwaardig vind ik altijd dat mensen zitten te zeiken over de wielen die ze bij hun nieuwe auto krijgen, alsof je niet in staat bent zelf een mooie set uit te zoeken en eronder te (laten) schroeven.
Naja, mensen die het geld hebben om een nieuwe auto te kunnen betalen zijn 9 van de 10 blijkbaar geestelijk niet in staat om deze enerverende actie te ondernemen. Hoeveel van die fok alfa GTŽs rijden er met die (ondertussen) saaie GT-wielen? Op elke hoek staat er wel 1.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Gabri schreef:zou de nieuwe RS al in Essen staan dit jaar, ook omdat vorig jaar de megane trophy daar ook al stond
ga er maar wel vanuit

en nu dit keer het niet missen :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
#Ron#

Gabri schreef:zou de nieuwe RS al in Essen staan dit jaar, ook omdat vorig jaar de megane trophy daar ook al stond
Dat denk ik niet, want er is nog geen nieuwe RS. Die komt op z'n vroegst mei volgend jaar. Hooguit dus de concept die ook Frankfurt heeft gestaan. Dat prototype wat nu op de Ring getest wordt is niet toonbaar. Dat heeft geen of nog niet het definitieve interieur.
Gabri van der Veen
Über-Spammer

die megane was ook het prototype, maar ja ook leuk toch :)
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

vind het concept toch mooier dan de echte
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Met al die Bling Bling? Nee dank u.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Wel :p

en met die 4 kuipjes binnenin :D
#Ron#

Erik Olijnsma schreef:Wel :p

en met die 4 kuipjes binnenin :D
Ook als er een 1200-tje onder de kap blijkt te liggen en d'ie maar matig rijdt? Dat zijn toch verschijnselen die gepaard gaan met een "concept-car".

Je kan natuurlijk een bod doen op dat ding daar in Frankrijk. Een van de weinige echt handgebouwde Renaults! (Y)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

bedoel de RS he
#Ron#

Erik Olijnsma schreef:bedoel de RS he
Ja, dat begrijp ik. Maar het was een "RS-concept". Dat ding is alleen voor de show gebouwd. Die hoeft dus niet veel te rijden. Ik heb geen foto's van onder de motor kap gezien. De echte RS-III zijn ze nog aan het ontwikkelen, dus die hardware kan er nog niet in zitten. :D
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

het ging ook niet om de hardware, maar om wat er mooier uitzag :wink:
#Ron#

Erik Olijnsma schreef:het ging ook niet om de hardware, maar om wat er mooier uitzag :wink:
Ja, ja, das een gevaarlijke opmerking. Ik kijk ook wel naar het uiterlijk natuurlijk, maar uiteindelijk gaat het er toch om hoe het rijdt.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

jawel, maar daar ging het niet om

het ging erop dat de productie RS niet in Essen staat, maar ws. de Concept wel

en ik vind de concept beter ogen

dus mooiste is, de concept uitvoeren met de rs hardware, klaar toch :p
Rik Hamberg
Car: Clio IV R.S. (JS)

Hier de Clio III in Elia-trim (Y) .

[img]http://gateway.selltec.com/elements/app ... 3va200.jpg[/img]

Groter formaat: http://gateway.selltec.com/elements/app ... 7618.pjpeg

[img]http://gateway.selltec.com/elements/app ... 3ha200.jpg[/img]

Groter formaat: http://gateway.selltec.com/elements/app ... 6184.pjpeg

Met 17 inch: http://gateway.selltec.com/elements/app ... 46_5.pjpeg

Hier eentje met lekkere 18 inchers van Elia :p :
[img]http://gateway.selltec.com/elements/app ... ber550.jpg[/img]

Zal mij benieuwen wie de eerste wordt met een Clio III bij de club. Het is een mooie auto, die zeker lekker getuned kan worden.

Groeten,

Rik
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Maus

Ik pas..... :)
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Zou dat niet al doordacht zijn, Renault weet natuurlijk wel hoe je kleine snelle autootjes maakt.

Nog F1 aktie modellen in de pijplijn?
Rémi clio ph3

Arno17 schreef:Zou dat niet al doordacht zijn, Renault weet natuurlijk wel hoe je kleine snelle autootjes maakt.

Nog F1 aktie modellen in de pijplijn?
Precies, zoals de williams (Y) Een clio 3.5 liter V6 biturbo uit de misschien wel toekomstige nissan skyline :p :wink: zie autoweek :D
Met 400 PK :bonk:
One clio to rule them all
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

De eerste met een Clio III is er al op dit forum
Marco V

Wie dan???????????
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

weet ik zo niet meer, was iemand die 1 vraagje had :S
Pollo
Contacteer:

Ik heb er ook 1 besteld.. :D
Rik Hamberg

Pollo schreef:Ik heb er ook 1 besteld.. :D
Gefeliciteerd!

Ben je van plan er grotere velgen onder te monteren 17 of 18 inch :p ??

Groeten,

Rik
Pollo
Contacteer:

Rik Hamberg schreef:
Gefeliciteerd!

Groeten,

Rik
Zit er wel aan te denken ja... :smoke:
Rik Hamberg

Dan zou ik voor de 18 inchers gaan, ga je geen spijt van krijgen denk ik (Y) .

Groeten,

Rik
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Pollo schreef:
Rik Hamberg schreef:
Gefeliciteerd!

Groeten,

Rik
Zit er wel aan te denken ja... :smoke:
Type uitvoering van de Clio III?
Plaats reactie