ACT: Clio III
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Dat topic inderdaad. Ik kan me voorstellen dat een 75 voor Ringen leuker is (RWD). Maar het lijkt inderdaad een maandagochtenauto. Mijn Clio was ook probleemloos, beter dan m'n Mégane.
@ Arjen: die 75's schijnen best degelijk te zijn, ook bij Ring-gebruik.
@ Arjen: die 75's schijnen best degelijk te zijn, ook bij Ring-gebruik.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Ik wens hem veel sterkte. Ik heb eigenlijk nog nooit iemand in mijn omgeving positief horen spreken over italiaanse auto's. Heb een paar collega's met Fiat's en Alfa's en die hebben soms de neiging om in het trappengat te gaan hangen.
Denk nu niet dat ik zo'n alfa-hater ben. Zijn echt mooie auto's om te zien. En met zo'n 75 zul je vast veel lol hebben op De Ring.
Denk nu niet dat ik zo'n alfa-hater ben. Zijn echt mooie auto's om te zien. En met zo'n 75 zul je vast veel lol hebben op De Ring.
Als ik de mankementen lees van die Ringer, vind ik 't nog wel een klein beetje meevallen.
Veren/dempers klinkt als het gevolg van circuitmishandeling. Uitlaatproblemen zijn wel een beetje jammer, en dat distributie vervangen duur is, komt grotendeels door het concept kleine auto/grote motor. Ook wel ten dele omdat zo'n auto gewoon dramatisch slecht doordacht is.
Ik heb net de koppeling van m'n RS vervangen, en je ondergaat continu een gevoel van plaatsvervangende schaamte dat je Renault-liefhebber bent; ongelovelijk wat zit zo'n ding verdrietig in elkaar, wat dat betrefd is er na de R4 uit 1965 niets veranderd
Het resultaat is technisch wel ok, maar als ze wat minder wijn hadden gezopen tijdens het ontwerpen, had 't allemaal wat montage-vriendelijker gekund.
Hoe goed of slech moderne alfa's zijn durf ik niet te zeggen. De reputatie van dat oudere spul komt niet helemaal uit de lucht vallen. Heb ooit een stagiair gehad die erg te spreken was over de betrouwbaarheid van z'n Alfa: achja, af en toe een motortje wisselen, that's..... Na 3 keer een gebroken krukas heeft ie 'm toch maar weggedaan
Veren/dempers klinkt als het gevolg van circuitmishandeling. Uitlaatproblemen zijn wel een beetje jammer, en dat distributie vervangen duur is, komt grotendeels door het concept kleine auto/grote motor. Ook wel ten dele omdat zo'n auto gewoon dramatisch slecht doordacht is.
Ik heb net de koppeling van m'n RS vervangen, en je ondergaat continu een gevoel van plaatsvervangende schaamte dat je Renault-liefhebber bent; ongelovelijk wat zit zo'n ding verdrietig in elkaar, wat dat betrefd is er na de R4 uit 1965 niets veranderd

Hoe goed of slech moderne alfa's zijn durf ik niet te zeggen. De reputatie van dat oudere spul komt niet helemaal uit de lucht vallen. Heb ooit een stagiair gehad die erg te spreken was over de betrouwbaarheid van z'n Alfa: achja, af en toe een motortje wisselen, that's..... Na 3 keer een gebroken krukas heeft ie 'm toch maar weggedaan

rev it like a rental
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Vind het ook wel meevallen. Uitlaat is erg matig standaard ja, okee. Maar demper/veren zijn inderdaad meer iets door het circuitgebruik. Slijtage dus. En de distibutieriem van iedere (snelle) auto is een zeer prijzige zaak. Zeker als er (zoals bij de RS) ongeveer 1cm werkruimte onder de motorkap is.
Echt alles moet los/er af om dat ding te vervangen. Heeft mij bij de dealer 700 euro gekost totaal...

-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: vr 19 dec 2003 6:57
- Locatie: Papendrecht
maaruh menno..de r4 is juist simpel te fixen dus daar ging het nog goed haha
Ik heb weleens iemand een startmotor van een R4 zien vervangen en daar werd hij, voor zover ik het kon horen, niet echt vrolijk van.cees de borst schreef:maaruh menno..de r4 is juist simpel te fixen dus daar ging het nog goed haha
Nog maar even dan: De F4R IS betrouwbaar. Is immers, enigzins aangepast, dezelfde motor die ze in de Clio-cup mishandelen. En ook dan gaat 'ie nooit stuk.elmotheelk (Eric) schreef:Tja, zou verstandiger zijn om te wachten ja. Ach, bijkomend voordeel dan zeg maar. Toch zou ik er best 1 willen. Zoals je al zegt:#Ron# schreef:Dat moet je ook niet willen. Die eerste serie zal wel weer van alles aan mankeren. Ik heb een van de eerste ph2 gehad, dus weet daar alles van...elmotheelk (Eric) schreef:moet ik helaas zeggen dat bij introductie van de niewe RS hij nog niet meteen bij mij voor de deur zal staan.Is die F4R motor best een betrouwbaar dingetje. Hopelijk is de rest net zo.#Ron# schreef:Over de betrouwbaarheid van de FR4-motor valt trouwens niks te klagen. Liever dat wilde/rauwe ding, dan zo'n "romig" japans wonder.
(Overigens zijn de Clio II RSen ook geloof ik prima betruobaar. Nooit echt van iemand gehoord over grote problemen: zie RS problemen topic.)
Mijn ph2 had achtereen volgens de koplamsproeiers eerst links, toen rechts(2 bezoekjes aan de dealer), de middendemper(2 bezoekjes), de motorsteun(1 bezoek). Het wordt allemaal wel geregeld, bij mijn dealer gelukkig wel. Maar het is gewoon gewoon overlast. Je koopt niet voor niets een NIEUWE auto.
Ik heb ook wel eens op het circuit gereden. Dat kan 'ie prima aan, maar als je dat vaker doet moet je natuurlijk wel op veel extra slijtage rekenen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
zou de nieuwe RS al in Essen staan dit jaar, ook omdat vorig jaar de megane trophy daar ook al stond
Laatst gewijzigd door Gabri van der Veen op di 18 okt 2005 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Wijze woorden...Menno schreef: je ondergaat continu een gevoel van plaatsvervangende schaamte dat je Renault-liefhebber bent; ongelovelijk wat zit zo'n ding verdrietig in elkaar


Die wielkasten van die Clio zijn wat te groot, of die wielen zijn te klein.
Merkwaardig vind ik altijd dat mensen zitten te zeiken over de wielen die ze bij hun nieuwe auto krijgen, alsof je niet in staat bent zelf een mooie set uit te zoeken en eronder te (laten) schroeven.
Naja, mensen die het geld hebben om een nieuwe auto te kunnen betalen zijn 9 van de 10 blijkbaar geestelijk niet in staat om deze enerverende actie te ondernemen. Hoeveel van die fok alfa GTŽs rijden er met die (ondertussen) saaie GT-wielen? Op elke hoek staat er wel 1.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
ga er maar wel vanuitGabri schreef:zou de nieuwe RS al in Essen staan dit jaar, ook omdat vorig jaar de megane trophy daar ook al stond
en nu dit keer het niet missen

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Dat denk ik niet, want er is nog geen nieuwe RS. Die komt op z'n vroegst mei volgend jaar. Hooguit dus de concept die ook Frankfurt heeft gestaan. Dat prototype wat nu op de Ring getest wordt is niet toonbaar. Dat heeft geen of nog niet het definitieve interieur.Gabri schreef:zou de nieuwe RS al in Essen staan dit jaar, ook omdat vorig jaar de megane trophy daar ook al stond
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
die megane was ook het prototype, maar ja ook leuk toch 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
vind het concept toch mooier dan de echte
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Met al die Bling Bling? Nee dank u.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Wel
en met die 4 kuipjes binnenin

en met die 4 kuipjes binnenin

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ook als er een 1200-tje onder de kap blijkt te liggen en d'ie maar matig rijdt? Dat zijn toch verschijnselen die gepaard gaan met een "concept-car".Erik Olijnsma schreef:Wel![]()
en met die 4 kuipjes binnenin
Je kan natuurlijk een bod doen op dat ding daar in Frankrijk. Een van de weinige echt handgebouwde Renaults!

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
bedoel de RS he
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ja, dat begrijp ik. Maar het was een "RS-concept". Dat ding is alleen voor de show gebouwd. Die hoeft dus niet veel te rijden. Ik heb geen foto's van onder de motor kap gezien. De echte RS-III zijn ze nog aan het ontwikkelen, dus die hardware kan er nog niet in zitten.Erik Olijnsma schreef:bedoel de RS he

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
het ging ook niet om de hardware, maar om wat er mooier uitzag 
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ja, ja, das een gevaarlijke opmerking. Ik kijk ook wel naar het uiterlijk natuurlijk, maar uiteindelijk gaat het er toch om hoe het rijdt.Erik Olijnsma schreef:het ging ook niet om de hardware, maar om wat er mooier uitzag
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
jawel, maar daar ging het niet om
het ging erop dat de productie RS niet in Essen staat, maar ws. de Concept wel
en ik vind de concept beter ogen
dus mooiste is, de concept uitvoeren met de rs hardware, klaar toch
het ging erop dat de productie RS niet in Essen staat, maar ws. de Concept wel
en ik vind de concept beter ogen
dus mooiste is, de concept uitvoeren met de rs hardware, klaar toch

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Hier de Clio III in Elia-trim
.
[img]http://gateway.selltec.com/elements/app ... 3va200.jpg[/img]
Groter formaat: http://gateway.selltec.com/elements/app ... 7618.pjpeg
[img]http://gateway.selltec.com/elements/app ... 3ha200.jpg[/img]
Groter formaat: http://gateway.selltec.com/elements/app ... 6184.pjpeg
Met 17 inch: http://gateway.selltec.com/elements/app ... 46_5.pjpeg
Hier eentje met lekkere 18 inchers van Elia
:
[img]http://gateway.selltec.com/elements/app ... ber550.jpg[/img]
Zal mij benieuwen wie de eerste wordt met een Clio III bij de club. Het is een mooie auto, die zeker lekker getuned kan worden.
Groeten,
Rik

[img]http://gateway.selltec.com/elements/app ... 3va200.jpg[/img]
Groter formaat: http://gateway.selltec.com/elements/app ... 7618.pjpeg
[img]http://gateway.selltec.com/elements/app ... 3ha200.jpg[/img]
Groter formaat: http://gateway.selltec.com/elements/app ... 6184.pjpeg
Met 17 inch: http://gateway.selltec.com/elements/app ... 46_5.pjpeg
Hier eentje met lekkere 18 inchers van Elia

[img]http://gateway.selltec.com/elements/app ... ber550.jpg[/img]
Zal mij benieuwen wie de eerste wordt met een Clio III bij de club. Het is een mooie auto, die zeker lekker getuned kan worden.
Groeten,
Rik
-
- Berichten: 932
- Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
- Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)
Precies, zoals de williamsArno17 schreef:Zou dat niet al doordacht zijn, Renault weet natuurlijk wel hoe je kleine snelle autootjes maakt.
Nog F1 aktie modellen in de pijplijn?



Met 400 PK

One clio to rule them all
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
De eerste met een Clio III is er al op dit forum
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
weet ik zo niet meer, was iemand die 1 vraagje had 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ik heb er ook 1 besteld.. 

- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Gefeliciteerd!Pollo schreef:Ik heb er ook 1 besteld..
Ben je van plan er grotere velgen onder te monteren 17 of 18 inch

Groeten,
Rik
Zit er wel aan te denken ja...Rik Hamberg schreef:Gefeliciteerd!Pollo schreef:Ik heb er ook 1 besteld..
Ben je van plan er grotere velgen onder te monteren 17 of 18 inch??
Groeten,
Rik

- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Dan zou ik voor de 18 inchers gaan, ga je geen spijt van krijgen denk ik
.
Groeten,
Rik

Groeten,
Rik
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Type uitvoering van de Clio III?Pollo schreef:Zit er wel aan te denken ja...Rik Hamberg schreef:Gefeliciteerd!Pollo schreef:Ik heb er ook 1 besteld..
Ben je van plan er grotere velgen onder te monteren 17 of 18 inch??
Groeten,
Rik